voinko mä luoda laatikon joka on linkki?

pimpelipompiupau

juu eli vähä ehkä tyhmästi kysytty mutta koittakaa ymmärtää :D eli voinko mä luoda alueen CSS:llä joka on linkki..

eli jos vaikka haluaisin että kun klikkaa esim. jotain kuvaa tai sen ympärillä olevaa tilaa pääsisi jonnekin toiselle sivulle. En haluasi tehdä kuvasta linkkiä

8

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska Perusjaska

      En ole tainnut koskaan kokeilla, mutta eiköhän ne toimi siinä missä muutkin.

      eli



      tai



      Määrität kuvalle marginaalia sen mukaan, miten isolta alueelta haluat linkin "ottavan".

      • pimpelipompiupau

        kiitos kiitos :)


      • pimpelipompiupau kirjoitti:

        kiitos kiitos :)

        Nyt sitten tiedämme, että jompi kumpi kahdesta vaihtoehdosta, joista ensimmäinen on epävalidia koodia ja toinen muuten vaan väärin, on mielestäsi ratkaisu johonkin ongelmaan. Ongelma vain jäi edelleen epäselväksi.

        Kummassakin "ratkaisussa" on linkki, ja alun perin nimen omaan halusit, että linkkiä ei ole.

        On kohtalaisen varmaa, että vastaukset ovat vääriä, oli ongelma mikä tahansa. Mutta kun et edelleenkään kerro URLia, emme tiedä, miten pahasti vääriä. Ehkä niin on parempi.

        Jos vain halusit, että kuvan osa on linkki, siihen toki löytyy eräänlainen ratkaisu, mutta ei CSS:stä. Se on toisaalta niin vaarallinen osaamattomissa käsissä, että on parempi jättää kertomatta, ainakin toistaiseksi.


      • pimpelipompiupau
        Yucca kirjoitti:

        Nyt sitten tiedämme, että jompi kumpi kahdesta vaihtoehdosta, joista ensimmäinen on epävalidia koodia ja toinen muuten vaan väärin, on mielestäsi ratkaisu johonkin ongelmaan. Ongelma vain jäi edelleen epäselväksi.

        Kummassakin "ratkaisussa" on linkki, ja alun perin nimen omaan halusit, että linkkiä ei ole.

        On kohtalaisen varmaa, että vastaukset ovat vääriä, oli ongelma mikä tahansa. Mutta kun et edelleenkään kerro URLia, emme tiedä, miten pahasti vääriä. Ehkä niin on parempi.

        Jos vain halusit, että kuvan osa on linkki, siihen toki löytyy eräänlainen ratkaisu, mutta ei CSS:stä. Se on toisaalta niin vaarallinen osaamattomissa käsissä, että on parempi jättää kertomatta, ainakin toistaiseksi.

        ..anteeksi kun häiritsin mieltäsi, miks pitää olla noin hapan? siis et vain nyt tajunnut mitä yritin kysyä tai siis toi epävalidia koodi oli just sitä mitä aattelin ja kyl se toimii iha ok.. ei tarvi suuttuu!


      • pimpelipompiupau kirjoitti:

        ..anteeksi kun häiritsin mieltäsi, miks pitää olla noin hapan? siis et vain nyt tajunnut mitä yritin kysyä tai siis toi epävalidia koodi oli just sitä mitä aattelin ja kyl se toimii iha ok.. ei tarvi suuttuu!

        haluat kai sanoa että sait sellaisen vastauksen kuin ansaitsitkin ja alan olla samaa mieltä älä vain rupea kirjoittamaan asiallisen näköisesti ennen kuin sinulla on asiaa kiitos jo etuäteen


      • pimpelipompiupau
        Yucca kirjoitti:

        haluat kai sanoa että sait sellaisen vastauksen kuin ansaitsitkin ja alan olla samaa mieltä älä vain rupea kirjoittamaan asiallisen näköisesti ennen kuin sinulla on asiaa kiitos jo etuäteen

        .. sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta ... !! :D


    • CSS:llä ei voi lainkaan luoda linkkejä. CSS on muotoilukieli. Voit kyllä muuttaa linkin ulkonäköä esimerkiksi tekemällä linkistä ison laatikon.

      Mitä kummaa tarkoitat sillä, että haluat tehdä kuvasta linkin (siis että klikkaamalla pääsee toiselle sivulle) mutta et halua tehdä kuvasta linkkiä?

      • pimpelipompiupau

        mä tiedän et en oikee osannu varmastikkaan selittää tätä yhtään järkevästi :D mut siis joo mä EN halua tehdä kuvasta linkkiä (siis just sitä et kuvaa klikkamalla pääsee toiselle sivulle) vaan mä haluaisin luoda alueen joka on linkki.. :D :D siis tiiän tää on tosi sekavaa.. mut aattelin ku css:llä voi luoda laatikoita joille voi määrittää koon, värin, taustakuvan, padding jne... niin aattelin vaan että onko mahdollista että jos mä luon sellasen läpinäkyvän laatikon niin, että se toimisi linkkinä, eli jos klikkais ihan mistä kohtaa vaan laatikon sisällä siitä pääsisi toiselle sivulle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2332
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2075
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1619
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1026
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1023
    Aihe