Kertokaa minulle minkälaiset pitäisi ostaa. Kuuntelen ainoastaan klassista musiikkia. Pitää olla hyvä laatu mutta kohtuuhinta! Onko mini/mikrosarja varteenotettava vaihtoehto? Mikä merkki, mikä malli? Mitä pitää liikkeessä kysyä ja tarkistaa myyjältä? jne. :)
Haluan stereot!
3
624
Vastaukset
- kuuntelija
Stereolaitteiden sähköiset komponentit eli viritin, vahvistin ja erilaiset soittimet (levy-, nauha-, cd-soitin), mitä niitä tarvitseekin ovat käytännössä kaikki riittävän hyviä. Jos kuuntelet vain klassista musiikkia osta laite jossa on radio ja cd-soitin, niillä pärjää. (Nyt ei ole kyse siis matkalaitteista joissa on kovaääniset mukana vaan oikeista stereolaitteista joiden kaiuttimet on erikseen)
Sitten laitat saman verran rahaa kaiuttimiin kuin on mennyt muihin laitteisiin yhteensä. Tuntuu yhtäkkiä hullulta mutta kaiutin on heikoin lenkki ja sen pitää olla hyvä jotta laitteisto kuulostaa hyvältä. Eli jos laitat hyvät kaiuttimet halvan cd-soittimen perään ääni on yhtä hyvä kuin kalliilakin soittimella. Tavalliselle ihmiselle. Hifistit on erikseen. He kuulevat kyllä sellaista mitä ei ole olemassakaan.
Käy kirjastossa katsomassa Hifin ja Tekniikan maailman kaiutintestejä ja osta sellaiset mitkä niissä pärjää. Hintaluokkia on monia. - Jorma
...jotain ystävää, joka voisi lähteä näyttämään tietonsa stereolaitemyymälän sedille? Voisi olla helpompaa, kuin se, että menet sinne kuuntelemaan, kuinka juuri Heidän edustamansa merkit ovat ehdottomasti parhaita juuri Sinulle. Toisaalta esim Hifi-Klubista et juurikaan voi huonoa ostaa, mutta siellä on vaarana se, että tulee ostettua turhankin hyvät (vrt. kalliit) vehkeet...
- H/K
Kuinka paljon olet ajatellut sijoittaa laitteisiin? Sinuna unohtaisin kokonaan kaikki minihifi, yms, paketti ratkaisut. Suht halvalla pääsee kun katselee hifiliikkieden käytettyjä laitteita. Vahvistimet eivät kulu 5-10 vuodessa mihinkään ja kaiuttimet eivät hajoa pikkuhiljaa. Toisaalta liikkeet eivät ota huonoja käytettyjä myyntiin.
Uusia esimerkkejä;
Harman/Kardon 670 vahvistin 499,- Harman/Kardon hd-750 cd-soitin 250.- ja Chorus Compact 662 kaiuttimet 350.- pari.
Tai
Yamaha AX-396 vahvistin 275.- ja Yamaha cdx-396 cd-soitin 250.- ja samat kaiuttimet.
Molemmat esimerkit ovat ovh. hintoja.
Todella laadukas;
Cambridge Audio Azur 640as vahvistin 450.- Cambridge Audio Azur 640cs cd-soitin 490.- Dynaudio Audience 42 kaiuttimet 690.-
Käytettyjä;
Onkyo A-8700 vahvistin 250.- (ovh. 700.-) Teac PD-445 cd-soitin 50.- (www.infiniteaudio.fi) Kaiuttimiksi ottaisin näihinkin Chorus 662.
Muita hyviä hifiliikkeitä;
www.highendstudio.fi
www.extremeav.fi
www.hifikulma.fi
Choruksen 662 kaiuttimet ovat hintaluokassaan melkeimpä parhaat mitä löytää. Sopivat klassiselle ja kevyelle musiikille kuin nenä päähän. Kaiuttimia valittaessa kannattaa alle 1000e hintaluokassa ottaa ns. jalustakaiuttimet. Eli kaiutin tarvitsee oman jalustan jonka päälle se laitetaan. Jalustat maksavat 99e ylöspäin.
Kannattaa myös ottaa huomioon että useimmat hifi liikkeet antavat 10-15% alennuksen kun ostat koko paketin heiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351