Hei
Olen 52v mies illalla alkaa raju paleleminen, öitä
en saa nukuttua, verenpainelääkkeenä Seloken, ei muuta lääkitystä. Kilpirauhas ym.verikokeet ja keuhkokuvat otettiin ei mitään vaivaa. lääkäri määräs
unilääkkeitä, mielestäni lääkäri teki väärän diagnoosin ? Voisko olla vaihdevuodet.. onko kokemuksia, kertoilkaa.
52 v mies palelee yöt
5
335
Vastaukset
- kylmä ja kuuma
vaihdevuosissa oleva nainen ja välillä laitan peittoja yöllä päälle,kun tärisen vilusta,kohta herään ja heitän peitot,kun niin kuuma.
Tälläistä on vaihdevuosipalelu,ihan kun horkassa tärisen luuytimiä myöte,kunnes se kuuma aalto taas ihanasti lämmittää :) - vaihtaa tuota
RR-taudin lääkettä
- Vastaavaa kokenut
Juttelepa lääkärin kanssa tuosta lääkkeestäsi tai sen annostuksesta. Ehkäpä siitä löytyisi selitys.
- ++00++
Palelijalle: Kannattaisiko ostaa patjan lämmitin. Saa Gigantista ja Stockmannilta koko vuoteen mittainen. Maksaa n 60 Eur. Itselläni sellainen on ja on kovassa käytössä. Ei tarvitse palella enään. Samoin untuva tai nk Termopeitto.Myös lääkitys voi olla väärä.
Hikoilijalle. Oletko ruvennut syömään estrogeenia vaihdevuosiisi? Miksi turhaan kärsit vaihdevuosista jos ne voidaan lääkkeillä eli estrogeenilla pitää kurissa. Samoin se tekee olon ihan erilaiseksi.- eräs vajaatoimintainen
Joidenkin lääkäreiden mielestä kilpirauhasarvot (=tsh) saavat hipoa pilviä ennen kuin he noteeraavat ne tai t4v (toinen kilpirauhasverikoe, jota ei aina kaikilta edes oteta, vaikka pitäisi) saa romahtaa pahasti ennenkuin lääkityksen saa. Paremmat lääkärit kuitenkin osaa diagnosoida jo, vaikka veriarvot olisikin vielä viiterajojen sisällä. Ne on nimittäin Suomessa vielä tänä päivänäkin liian laajat. Esim. tsh:n yläraja on 4-5 ja oikeasti se ei terveillä yleensä ole yli 2 tai 2,5. Myös korkea verenpaine voi olla hoitamattoman vajaatoiminnan seurausta. Ja oireita siis voi olla jo aikaisin vuosikausia ennenkuin kilpirauhasarvot ovat kunnolla huonot. Monet valitettavasti joutuu sinnittelemään ilman vajaatoimintalääkitystä vain siksi, että arvot on viitteissä ja viitteet on päin honkia asetettu eikä kukaan neuvo menemään paremmalle lääkärille. Kirjaudu foorumeille www.kilpirauhas.info/foorumi ja www.kilpirauhanen.com niin saat paljon lisää tietoa ja apua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223