Israelin pilkkaajat kiihdyttävät ...

STT:n uutisista poimittua ...

" Libanonista ammuttiin aamulla Israelia kohti ainakin kolme rakettia. Niistä ainakin yksi putosi ilmeisesti Libanonin puolelle.

Mikään ryhmä ei ole ilmoittautunut iskujen tekijäksi.

Israel on vastannut raketti-iskuihin tykistötulituksella. Kohteena on ollut alue, josta raketit ammuttiin. Kukaan ei ilmeisesti haavoittunut.

Uutistoimisto AFP:n kirjeenvaihtajan mukaan ihmiset ovat lähteneet pakoon raja-alueelta, jossa on kuulunut räjähdyksiä. YK:n rauhanturvaajat ovat pystyttäneet tarkastuspisteitä ja estävät ihmisiä suuntaamasta alueelle. "

Niinpä niin. Vain uudestisyntynyt voi käsittää,
että se sama Jumalan rakkaus, jonka vuoksi Israel
on turvassa kriisien keskellä - juuri se sama
rakkaus on uskovien suojana ja siunaajana,

Jumala, Israel ja kristityt ovat erottamattomat.
Jeesus tahtoo sitä opettaa Israelissa asuville
ei-juutalaisillekin ...

Joh. 4:22
Te kumarratte sitä, mitä ette tunne;
me kumarramme sitä, minkä me tunnemme.
Sillä pelastus on juutalaisista.

Israelilaiset eivät tällä hetkellä voi kumartaa
temppeliin päin. Eikä noiden toistenkaan tarvitse
kumartaa moskeijaan päin, vaikka se sijaitseekin
siinä, missä pitäisi sijaita Jerusalemin temppeli.

Jumalan valtakunta on sisällisesti uskovassa.
Israelin armeija sanoo pitävänsä välikohtausta vakavana. Sen mukaan raketti-iskujen estäminen on Libanonin hallituksen ja armeijan vastuulla.

Libanonista ammuttiin raketteja Israelin puolelle myös tammikuussa. Tuolloin pelättiin, että iskut voisivat laajentaa Gazan konfliktia Libanonin puolelle.

5

137

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eskatologi

Varma ennustus Uudenmaan läänin kokoiselle
      Israelille:

Hesekiel 36:1-15
      Lohdutuspuhe Israelin vuorille

1 "Ihminen, ennusta myös Israelin vuorille. Sano niille: "Israelin vuoret, kuulkaa Herran sana.
      2 Näin sanoo Herra Jumala: Teidän vihollisenne on ilkkunut teitä ja sanonut: 'Nytpä nuo ikivanhat kukkulat tulevat meidän omiksemme.' [Hes. 6:3 | Hes. 35:10]
      3 Sen tähden sinun on ennustettava: Näin sanoo Herra Jumala: Teidät on autioitettu, ja joka taholta ovat kansat tavoittelemassa teitä omakseen. Teistä on tullut yleinen puheenaihe, ja kaikki panettelevat teitä.

4 "Sen tähden, Israelin vuoret, kuulkaa Herran Jumalan sana. Näin sanoo Herra Jumala vuorille ja kukkuloille, laaksoille ja purojen uomille, autioille raunioille ja hylätyille kaupungeille. Koska ne ovat joutuneet toisten, ympärillä asuvien kansojen ryöstettäviksi ja pilkattaviksi,
      5 sanoo Herra Jumala: Totisesti, vihani koko hehkulla minä puhun noita toisia kansoja ja koko Edomin maata vastaan. Täynnä ilkeää iloa ja halveksuntaa ne ovat riistäneet itselleen minun maani, kaapanneet omakseen sen laitumet.
      6 "Ennusta siis Israelin maasta, sano sen vuorille ja kukkuloille, laaksoille ja purojen uomille: Näin sanoo Herra Jumala: Minä puhun täynnä vihaa ja vimmaa, koska te olette joutuneet muiden kansojen häväistäviksi.

7 Sen tähden sanoo Herra Jumala: Minä kohotan käteni ja vannon, että teidän ympärillänne olevat kansat saavat itse häväistyksen osakseen.
      8 "Mutta te, Israelin vuoret, kasvatatte versoja ja kannatte hedelmää kansaani Israelia varten, sillä minun kansani tulee pian takaisin.
      9 Minä tulen teidän luoksenne ja käännän katseeni teidän puoleenne, ja teidän peltonne kynnetään ja kylvetään.

10 Minä tuon teidän rinteillenne yhä enemmän väkeä, tuon koko Israelin kansan, ja kaupungit asutetaan ja rauniot rakennetaan.
      11 Minä tuon suuren kansan ja runsaasti karjaa, ja ne ovat hedelmällisiä ja lisääntyvät. Minä kasvatan asukkaittenne määrän entisen suuruiseksi ja annan teille enemmän hyvää kuin vanhoina aikoina saitte. Silloin te tiedätte, että minä olen Herra.
      12 Minä tuon teidän rinteillenne elämää ja ihmisiä, minä tuon kansani Israelin. "Sinusta tulee israelilaisten oma maa, heidän perintöosansa, etkä sinä enää joudu antamaan heitä tuhon omaksi.

13 Näin sanoo Herra Jumala: Sinun sanotaan syövän omia lapsiasi, saattavan oman kansasi tuhoon.
      14 Sen tähden sanoo Herra Jumala: Enää sinä et syö lapsiasi etkä saata kansaasi tuhoon,
      15 enkä minä enää salli, että joudut kuulemaan toisten kansojen pilkkaa ja alistumaan niiden häväistäväksi. Enää sinä et saata kansaasi tuhoon. Näin sanoo Herra Jumala."

Eskatologi

• IDENEB

Luomakunta tottelee Israelin Jumalaa.
        Kristityt luottavat Israelin Jumalaan.
        Moni Israelissa luottaa Jumalaansa ja
        itkumuuri on ahkerassa käytössä.

Turhaanko? Enpä usko että turhaan.

Jeremia 33.

20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,

21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.

22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

Rakas luotettava Raamattu!
        Ideneb

• Veli Herrassa
        IDENEB kirjoitti:

Luomakunta tottelee Israelin Jumalaa.
        Kristityt luottavat Israelin Jumalaan.
        Moni Israelissa luottaa Jumalaansa ja
        itkumuuri on ahkerassa käytössä.

Turhaanko? Enpä usko että turhaan.

Jeremia 33.

20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,

21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.

22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

Rakas luotettava Raamattu!
        Ideneb

Hes. 36.

2 Israelin vuoret, kuulkaa Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra: Koska vihollinen on sanonut teistä: 'Kas niin!' ja: 'Ikuiset kukkulat ovat tulleet meille perinnöksi',

Ikivanha kiista ... ja Jeesus sanoi, että Israelin
        rajoilla on oleva sotia loppuun asti.
        Jos Jeesus ei tunnustaisi nykyistä Israelia
        omakseen, ei olisi tarpeen ollut tuota sanoa.

3 sentähden ennusta ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Koska-niin, koska teitä on hävitetty ja poljettu joka taholta, että joutuisitte muiden kansain omaisuudeksi, ja koska te olette joutuneet pahain kielten ja kansan panettelun alaisiksi,
        4 sentähden, Israelin vuoret, kuulkaa Herran, Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille, autioille raunioille ja hyljätyille kaupungeille, jotka ovat joutuneet saaliiksi ja pilkaksi muille kansoille, mitä ympärillä on.
        5 Sentähden sanoo Herra, Herra näin: Totisesti, kiivauteni tulessa minä puhun muita kansoja vastaan ja koko Edomia vastaan, jotka ovat kaikesta sydämestään iloiten ja sielu täynnä ylenkatsetta ottaneet omakseen minun maani karkoittaaksensa siitä ihmiset ja ryöstääksensä sen.

• Tarkk'ampuja

Ihmemaa vaarassa yllätys yllätys
      Kirjoittanut: Eskatologi
      20.2.2009 klo 17.04

Hes. 29:4
      Minä panen koukut sinun leukoihisi, tartutan
      virtojesi kalat sinun suomuihisi ja nostan sinut
      ylös virtojesi keskeltä sekä kaikki virtojesi
      kalat, jotka ovat suomuihisi tarttuneet.

Hes. 38:4
      Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun
      leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken
      sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet,
      kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon
      suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia
      kaikki.

Hes. 38:6
      Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo
      pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat-lukuisat
      kansat ovat sinun kanssasi.

Hes. 38:15
      ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä
      ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki
      ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa
      sotaväki.

Hes. 39:2
      Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan
      sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä
      Israelin vuorille.

Hes. 38:16
      Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun
      kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla
      on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata
      maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan
      minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.

Hes. 38:18
      Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin
      maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani
      hehku.

GOOG HAUDATAAN ISRAELIIN

Kaukaasian joukot (Venäjän johdolla hyökänneet)
      näkevät loppunsa vaistelussa voittamatonta Israelia vastaan.

Hes. 39:11
      Sinä päivänä minä annan Googille siellä,
      Israelissa, hautasijan, 'Kulkijain laakson',
      itää kohden merestä; se sulkee tien noilta
      kulkijoilta. Sinne haudataan Goog ja koko hänen
      meluisa joukkonsa, ja sille pannaan nimeksi:
      'Googin meluisan joukon laakso'.

Hesekiel 39:12 Niitä hautaa Israelin heimo seitsemän kuukautta puhdistaaksensa maan.
      13 Koko maan kansa hautaa heitä, ja se on koituva heille kiitokseksi sinä päivänä, jona minä näytän kunniani, sanoo Herra, Herra.

Hes. 39:14
      Valitaan vakinaiset miehet, jotka kulkevat maata
      ja hautaavat noita kulkijoita, mitä niitä vielä
      on jäljellä maan pinnalla, puhdistaaksensa sen;
      seitsemän kuukauden kuluttua he sen tutkivat
      läpikotaisin.

Eskatologi

• benedi

kansaa, ennenkuin israelin kansalle leikattu 70 vuosiviikkoa loppui, ja armoanaika päättyi Stefanuksen kivittämiseen,
      niin Jumala sanoi israelilaisille, vielä silloin kun Hän johti tuota kansaa näin:

" Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa!"

Nyt israelin kansa sotii , omasta puolestaan ja Herra on hiljaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      135
      865
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      629
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      578
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      543
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      532
    6. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      49
      490
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      452
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      417
    Aihe