meikattu vai meikitön?

Rissa90

kumpi on mielestänne parempi vaihtoehto:

1. nainen joka meikkaa aamuisin itsensä kauniiksi ja kuitenki illalla suihkun jälkeen näyttää erilaiselta ilman meikkivoidetta, kajalia, ripsaria yms.

2. luonnollisen nätti nainen joka näyttäisi samalta oli ilta tai päivä?.. (ei silti yhtä kaunis kuin se meikattu nainen joka maalaa kasvonsa)

sellasen oon huomannu et ku meikkaan ni muut kehuu enemmän ulkonäköäni mutta silloin ku en meikkaa ja joku tulee kehumaan niin se merkitsee huomattavasti enemmän koska tietää et kelpaa sellaisena kuin on eikä tarvitse miettiä et onkohan se samaa mieltä jos näkisi mut ilman meikkiä.

eli kannattaa meikata vai olla luonnollinen?

mielipiteitä kiitos..

19

1867

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnollisesti...

minun mielestäni. Suomesta vain tuntuu puuttuvan tuo taito. Aina haetaan ääripäitä; joko kauhea kasa pakkelia tai sitten ei ollenkaan.

• RosamuNdaa?

Itse käytän arkena yleensä vain ripsiväriä, mutta sekään ei ole pakollista kauppareissulla tms. Tavallinen iltameikki on ripsiväri, kevyt puuteri ja huulikiilto. Joskus hieman vaaleaa luomiväriä ja ripaus aurinkopuuteria. Hiuksiin kiinnitän huomiota etenkin iltamenoissa. Vaatetus vaihtelee reisitaskuhousuista minihameeseen. Voin hyvin lähteä ravintolaan ripsivärissä ja reisareissa, ei ole itsetunto-ongelmaa kun tiedä, että halutessani voin näyttää todella hyvältä =) Ja monesti juuri tuo yhdistelmä houkuttelee eniten miehiä juttusille.. Ehkä se, että tuntee olonsa mukavaksi, näkyy myös hymyssä. Paksussa pakkelissa ja minihameessa tunnen oloni vain epämukavaksi.. Siis luonnollisuus kunniaan!!

• ..............
        RosamuNdaa? kirjoitti:

Itse käytän arkena yleensä vain ripsiväriä, mutta sekään ei ole pakollista kauppareissulla tms. Tavallinen iltameikki on ripsiväri, kevyt puuteri ja huulikiilto. Joskus hieman vaaleaa luomiväriä ja ripaus aurinkopuuteria. Hiuksiin kiinnitän huomiota etenkin iltamenoissa. Vaatetus vaihtelee reisitaskuhousuista minihameeseen. Voin hyvin lähteä ravintolaan ripsivärissä ja reisareissa, ei ole itsetunto-ongelmaa kun tiedä, että halutessani voin näyttää todella hyvältä =) Ja monesti juuri tuo yhdistelmä houkuttelee eniten miehiä juttusille.. Ehkä se, että tuntee olonsa mukavaksi, näkyy myös hymyssä. Paksussa pakkelissa ja minihameessa tunnen oloni vain epämukavaksi.. Siis luonnollisuus kunniaan!!

"Voin hyvin lähteä ravintolaan ripsivärissä ja reisareissa"

WTF? Minusta itsetunto-ongelmat ja tilanteentaju pitäisi kuitenkin erotella toisistaan.

• RosamuNdaa?
        .............. kirjoitti:

"Voin hyvin lähteä ravintolaan ripsivärissä ja reisareissa"

WTF? Minusta itsetunto-ongelmat ja tilanteentaju pitäisi kuitenkin erotella toisistaan.

..ei ehkä ravintolaan, mutta oluelle kyllä ;)

• näkemykseni

Pidän siitä että nainen ei ole meikkiensä orja: älytöntä jos ei voi lähteä ulos ilman meikkejä. Ripsiväri on jees jos ripset on muuten vaaleat. Myös hiuksiin panostus on todella jees.

Muut meikit voi jättää kauppaan jolloin kaulakaan ei maistu miehen suussa teollisuusliuottimelta.

Huulipunat, luomivärit ja finnien peittotökötit ovat turhia. Ne tekee naisesta vaan vaikeasti lähestyttävän ja epäaidon oloisen. No toki juhlissa ja televisiota varten voi meikata ns. kunnolla (jos nainen itse haluaa) mutta arkena mieluummin ilman meikkejä.

Hymy ja ihana luonne ovat parhaat make-upit ;)

t:Mies

• hauskalta

tuo, että televisiota varten voi meikata ns. kunnolla. Nauratti.

• Meikitön nainen näyttää aina luonnollisemmalta ja luonnollisuus on kaunista. :)

Muutenkin jos nainen laittaa järkyttävän kasan meikkiä naamaansa niin tulee jotenkin sellanen fiilis, että se nainen koittaa jotenkin peitellä itseään tai ei ole tyytyväinen itseensä ja siksi pitää korostaa kaikilla tuotteilla itseään.
      Myös nainen joka ei käytä paljoa meikkiä (ripsarit ja joku huulipuna on ihan jees) tuntuu ainakin mun mielestä olevan vähän itsevarmempi, koska hänen ei tarvitse korostaa meikeillä itseään vaan on itsestään varma sellaisena kuin on.

• fetajuusto

Kiva kun sellaista lähes meikittömyyttä pidetään itsevarmuutena. En kyllä koskaan tajunnutkaan olevani itsevarma. x)

• haloooota
        fetajuusto kirjoitti:

Kiva kun sellaista lähes meikittömyyttä pidetään itsevarmuutena. En kyllä koskaan tajunnutkaan olevani itsevarma. x)

mulla pari ystävätärtä jotka ei meikkaa oikeestaan ollenkaan mut ei se niitten itsevarmuudessa kyllä näy... kovin vähän arvostavat itseään ja vähättelevät.

Mun mielestä meikkaaminen on siinäkin mielessä ok jos sillä saa nostettua itsetuntoaan, sille ei vaan maha mitään jos iho on epätasainen eikä tykkää siitä, samaan aikaan ympärillä pyörii täydellisine vauvanposkineen meikittömiä naisia jotka saarnaa meikkaamisen turhuudesta... Asettukaa toisen tilaan niin ymmärrätte tämänkin tärkeyden

• m 23

Mitä minä olen ymmärtänyt niin kaikki tuntemani naiset pitävät kaikesta itsensä hemmottelu hömpästä, kosmetiikasta yms. Enkä ole kyllä todellakaan liikkunut mitenkään erityisen pinnallisten henkilöiden kanssa. Tämän hetkinen, ja toivottavasti ikuinen, tyttöystäväni on todella nätti ilman meikkiä mutta hän meikaa silti. En minä silti näe tuossa mitään "itsensä peittelyä" tms. Häpeävätkö miehet leukaansa jos eivät aja partaansa? Niin kauan kun henkilön yleisilme ei muutu meikin kanssa kaikki on ok. Tai no, onhan se ok vaikka muuttuisikin; itse en vain tahtoisi seurustella sellaisen henkilön kanssa. Oma tyttöystävikin näyttää tietysti erilaiselta suihkun jälkeen mutta ei se minua haittaa. Niin näytän minäkin ja kaikki muutkin ketkä eivät käytä rasvaa ihmeellisempiä tuotteita koska iltaa myöten väsyy.

• adgahagagafaf

Täysin meikkaamattomasta ja huolittelemattomasta naisesta tulee automaattisesti kuva että mahtaako siistiä edes alapäätään?

Kyllä ehostus on seksikästä mun mielestäni

• Mies vailla menneisyyttä

Olen nähnyt karmeita meikkauksia jossa meikki näkyy erittäin selvästi naamassa kiiltävänä ja haalean sävyisenä, ei omaa eloväriä ollenkaan. Joku kohtuu kannattaa pitää tuossa meikkaamisessa, varsinkin jos ei osaa meikata.

Jaa.... minä kallistun enemmän luonnollisuuden puolelle, juuri noista syistä mitä kerrot, eli meikattu nainen ei ole sitä miltä näyttää vaan meikin alla vasta on ne todelliset kasvot.

• mies24v.

Jopa itsekin laitan joskus, ehkä 3-4 kertaa vuodessa, meikkiä ja huolittelen naaman ja hiukset, jos on jokin erityisen poikkeuksellinen juttu, kuten bileet erityisessä seurassa. X)

Muuten olen ihan vain siistinä ja luonnollisen meikittä.

Itse en ainakaan pesun, parranajon ja hiusten kampaamiseen lisäksi halua käyttää ulkonäkööni aikaa normipäivinä kymmentä minuuttia enempää. Sekin vain ihon tarkkaan puhdistukseen aknen takia. Turhamaisuuteni vuoksi jaksaisin kyllä, mutta periaate sanoo että parempi että en niin tee.

• mies24v.

...unohtui. Eli siis naisilla arvostan tässä samaa asennetta kuin itselläni. Tasa-arvo niinq.

• on kyllä
        mies24v. kirjoitti:

...unohtui. Eli siis naisilla arvostan tässä samaa asennetta kuin itselläni. Tasa-arvo niinq.

tasa-arvoa negatiivisimmillaan. Toivottavasti en koskaan ihastu mieheen, joka ajattelee näin.

• mies24v.
        on kyllä kirjoitti:

tasa-arvoa negatiivisimmillaan. Toivottavasti en koskaan ihastu mieheen, joka ajattelee näin.

Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitat?

• .............
        mies24v. kirjoitti:

Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitat?

sanoa vähän turhan kärkkäästi ja hätäisesti asian. Tarkoitin sillä yksinkertaisesti sitä, että itse pidän meikkaamisesta ja muusta laittautumisesta, kaikesta "naisellisesta hömpötyksestä" (vaikka kyllä minua täysin meikittäkin näkee)...Toisaalta taas pidän aika miehekkäistä miehistä, jotka eivät hirveästi "puunaa itseään". Toki tykkään, että mies on perussiisti ja esim. tuoksuu hyvältä. Mutta ajatus siitä, että minun ja mieheni kauneudenhoitorituaalit olisivat suurinpiirtein samanlaisia, on minulle vieras eikä kovin miellyttävä.

Yleisesti ottaen kannatan tasa-arvoa, sitä että miehet ja naiset ovat samanarvoisia. Sen ei kuitenkaan tarvitsisi merkitä sitä, että naisista ja miehistä tulee yhä enemmän toistensa kaltaisia.

Mutta nämähän ovat maku- ja mielipideasioita. Enkä tarkoittanut viestiäni ainakaan minään henkilökohtaisena hyökkäyksenä.

• mies24v.
        ............. kirjoitti:

sanoa vähän turhan kärkkäästi ja hätäisesti asian. Tarkoitin sillä yksinkertaisesti sitä, että itse pidän meikkaamisesta ja muusta laittautumisesta, kaikesta "naisellisesta hömpötyksestä" (vaikka kyllä minua täysin meikittäkin näkee)...Toisaalta taas pidän aika miehekkäistä miehistä, jotka eivät hirveästi "puunaa itseään". Toki tykkään, että mies on perussiisti ja esim. tuoksuu hyvältä. Mutta ajatus siitä, että minun ja mieheni kauneudenhoitorituaalit olisivat suurinpiirtein samanlaisia, on minulle vieras eikä kovin miellyttävä.

Yleisesti ottaen kannatan tasa-arvoa, sitä että miehet ja naiset ovat samanarvoisia. Sen ei kuitenkaan tarvitsisi merkitä sitä, että naisista ja miehistä tulee yhä enemmän toistensa kaltaisia.

Mutta nämähän ovat maku- ja mielipideasioita. Enkä tarkoittanut viestiäni ainakaan minään henkilökohtaisena hyökkäyksenä.

En minäkään niin ajattele, että miesten ja naisten pitäisi olla samanlaisia.

Oikeastaan tuossa tuo tasa-arvojuttu oli minulta tässä ihan kevytmielinen heitto. Eipä tasa-arvolla ole tässä kieltämättä hirveästi väliä. Tapaan kuitenkin arvostaa muissa sitä, jos he jakavat kanssani näkemyksiä asioista, vaikkapa sitten tästä.

Mutta tosiaan, oma preferenssini on kohtuullisen vähäinen ulkonäöllinen laittautuminen sekä omalla että minusta kiinnostavimpien ihmisten kohdalla. En tarkoita että odottaisin kaikkien toimivan noin.

Eikä tämä edes ole minulle kovin iso asia. Olisi ehkä epätodennäköistä, muttei kuitenkaan lainkaan mahdotonta, että vielä joskus voisin ihastua vaikkapa johonkin goottityttöön, joka haluaa aina olla raskaasti meikattuna ja hienoissa pukimissa. Ei siinä mitään. Kyllä minä heitäkin tykkään katsella. Kuitenkin kevyempi suhtautuminen omaan ulkonäköönsä saa minulta sinänsä enemmän ymmärrystä.

• ..........

Mun mielestä meikki on vähän kuin vaatteet, tilanteen ja mielialan mukaan. En tykkää kulkea joka päivä samanlaisissa vaatteissa ja meikkiäkin on välillä kiva laittaa enemmän ja välillä vähemmän. Eli musta meikkaaminen on mukavaa ja on kiva vaihdella tyylejä. Ja se ei liity siihen miltä näytän ilman meikkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe