Normaalipainoisen laihdutus

Onnistuuko?

Te, normaalipainoiset jotka olette laihduttaneet ja jopa onnistuneet siinä. Niin kertokaapa vinkkejä parin kilon (max 5kg) laihdutukseen!
Olen 169cm pitkä ja painan 58kg
Painoindeksini on 20,3
Ja minun pituisellani normaalipaino kulkee näillä rajoilla 52.8 - 71.1kg

Toivoisin saavani vain pari kiloa pois, joka ei tahdo millään lähteä. Olen muuttanut ruokavaliota rajusti, lenkkeillyt, käynyt pilateksessa, uimassa
jne. Mutta ei tahdo tehota. Paino pysyy ennallaan.
Missä syy on? Miten onnistuisi?

Kertokaa te viisaat :-)

57

14281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti80

      Terve.
      Sanon ihan vaan aluksi että jos tulee törkeitä kommentejä täältä niin älä välitä. Jotkut voi olla niin ärsyttäviä täällä. Istuvat päivät pitkät konen ääressä että voivat haukkua muita.
      Itse aloitin keskustelun " Nutrilett QuickStart"..Kirjoitin että olen 160cm/59kg ja haluaisin laihuta 5kg. Haukkuivat mua ja että miksi haluan laihtua ja näyttää teiniltä. en tiedä mitä se liityy mun laiduttamisen, mutta kuulemma jos on äiti ja halua pyysyä laihana niin yrittää näyttää teiniltä.
      No kuitenkin mä aloitin nutrilett quickstartilla, joka on viiden päivän tehokuuri. Itse laihduin -2kg ja oon tosi tyytyväinen siihen. Nyt olen syönyt noin 800kcal päivässä ja kävelly noin 1t lenkin lastenvaunuilla. Paino alkaa pikku hiljaa laskee alas.
      Tämä Nutrilett Quickstart ei ole mitään halpa,maksaa kaupoissa noin 25-37euro. Mutta se on yksi vaihtoehto jos muut dietit ei ole toimineet.

      • joukolla

        kaikki normaalipainoiset Nutraamaan ja siihen päälle anorektikkojen kalorimäärät / vrk. Siitä se elämä alkaa hymyillä. Näytetään jälkikasvullekin vähän mallia.


    • liikaa lukuja

      Kai haluat pikemminkin joitain senttejä pois jostain ongelmakohdasta? Silloin tuo lihasharjoittelu on parasta. Normipainoisella se paino tippuu alas hitaasti vain ajan kanssa. Liiku paljon ja syö terveellisesti, no other way...

    • Jörö-

      Jos olet normaalipainoinen miksi pitäisi laihtua? Mikä merkitys on sillä mikä numero vaa'assa näkyy?

      Koita selittää tämä ensin itsellesi järkevästi, sitten vasta voit kysyä neuvoja muilta.

      Älä missään nimessä usko tuota 800 kaloria päivässä provoilijaa. Eihän oikeasti kukaan fiksu aikuinen pienestä lapsesta huolehtiva ihminen voi asettaa omaa ja lapsensa terveyttä tuollaiseen vaaraan, pakko olla provo.

      • odotinkin

        Tätä jopa odotinkin, että joku tulee ja valittaa siitä että olen normaalipainoinen. Käväisikö mielessäsi ollenkaan että normaalipainoisellakin voi olla ongelmakohtia kehossa, jotka näkyvät myös vaa'assa?? Oletko itse ylipainoinen etkä tyytyväinen kroppaasi?

        Tiesitkö että normaalipainoisellakin voi olla varaa laihduttaa? Ei laihduttamista ole erikseen tarkoitettu ylipainoisille!
        Jos kerran vaa´as näkyvällä numerolla ei ole väliä, niin haittaako siis että painaisin esim 50kg? Itse en ole tyytyväinen joten haluan laihduttaa, joten luulenpa ettei se ole sinulle ongelmaksi. Ja muuten...
        Kiitos motivoinnista, oletpa urhea kun haluat vain moittia toisten ideoita. Lapsellista.


      • sama juttu
        odotinkin kirjoitti:

        Tätä jopa odotinkin, että joku tulee ja valittaa siitä että olen normaalipainoinen. Käväisikö mielessäsi ollenkaan että normaalipainoisellakin voi olla ongelmakohtia kehossa, jotka näkyvät myös vaa'assa?? Oletko itse ylipainoinen etkä tyytyväinen kroppaasi?

        Tiesitkö että normaalipainoisellakin voi olla varaa laihduttaa? Ei laihduttamista ole erikseen tarkoitettu ylipainoisille!
        Jos kerran vaa´as näkyvällä numerolla ei ole väliä, niin haittaako siis että painaisin esim 50kg? Itse en ole tyytyväinen joten haluan laihduttaa, joten luulenpa ettei se ole sinulle ongelmaksi. Ja muuten...
        Kiitos motivoinnista, oletpa urhea kun haluat vain moittia toisten ideoita. Lapsellista.

        Olen itsekin yrittänyt muutamaa "liikakiloa" pudottaa, kun peilikuva ahdistaa ja vanhat vaatteet alkaneet kiristää. Normaalipainoinenkin voi haluta kiinteytyä ja pudottaa muutaman kilon. Siinä ei ole mitään pahaa, vaan se on itsestä huolehtimista; tajuaa ryhtyä toimiin ennen kuin on oikeasti ylipainoinen. Ja miksi ei saisi pudottaa muutamaa kiloa jos siitä tulee itselle hyvä olo - henkisestikin.

        On vain kovin vaikeaa saada tuloksia aikaan, kun varsinaista ylipainoa ei ole. Itse olen ottanut uusia liikuntamuotoja mukaan, ja kiristänyt tahtia reilusti. Kunnon hikiliikunta on paras keino päästä mahamakkaroista ja reisiläskeistä. Syönnin vähentäminen liian vähään varmasti tehoaa hetkellisesti, mutta tavoitteeseen päästyä ja tavallisiin tapoihin palatessa ne kilot tulevat takuulla takaisin. Ehkä ei kannata siis tuijottaa sitä vaakaa, vaan jatkaa liikkumista ja syödä terveellisesti, niin ennen pitkää huomaat, että sinulla on ainakin kiinteämpi vartalo. :)


      • lliikliik
        sama juttu kirjoitti:

        Olen itsekin yrittänyt muutamaa "liikakiloa" pudottaa, kun peilikuva ahdistaa ja vanhat vaatteet alkaneet kiristää. Normaalipainoinenkin voi haluta kiinteytyä ja pudottaa muutaman kilon. Siinä ei ole mitään pahaa, vaan se on itsestä huolehtimista; tajuaa ryhtyä toimiin ennen kuin on oikeasti ylipainoinen. Ja miksi ei saisi pudottaa muutamaa kiloa jos siitä tulee itselle hyvä olo - henkisestikin.

        On vain kovin vaikeaa saada tuloksia aikaan, kun varsinaista ylipainoa ei ole. Itse olen ottanut uusia liikuntamuotoja mukaan, ja kiristänyt tahtia reilusti. Kunnon hikiliikunta on paras keino päästä mahamakkaroista ja reisiläskeistä. Syönnin vähentäminen liian vähään varmasti tehoaa hetkellisesti, mutta tavoitteeseen päästyä ja tavallisiin tapoihin palatessa ne kilot tulevat takuulla takaisin. Ehkä ei kannata siis tuijottaa sitä vaakaa, vaan jatkaa liikkumista ja syödä terveellisesti, niin ennen pitkää huomaat, että sinulla on ainakin kiinteämpi vartalo. :)

        Hei!

        Itse olen laihduttanut aika menestyksekkääsi normaalipainon sisällä. Itse olen 163cm ja lukioaikoina painoin noin 58kg. Harrastin tuolloin liikuntaa paljon, balettia ja lenkkeilyä, mutta söin paljon leipää ja karkkia ym. huonoja hiilihydraatteja. Parin ulkomailla vietetyn välivuoden aikana ja juoksuharrastuksen myötä kiloja on kuitenkin lähtenyt pois. Nyt painan n.53kg.

        Resepti: Rankkoja punttitreenejä tangon ja irtopainojen kanssa ja tunnin juoksulenkkejä. Syömisiä seurailen välillä, en todellakaan koko aikaa.

        Leivän syöntiä olen koittanut vähentää sitä kun menisi muuten monta palaa päivässä, eli olen huomannut, että vatsakin voi paremmin kun syö vain noin 3 palaa päivässä korkeintaan. Mehun juomisen olen jättänyt pois, paitsi joskus vierailla juon. Limsoja en myöskään juo tai muita energiajuomia. Pyrin pitämään ruokailuajat, ettei koko ajan tulisi mussutettua jotain pientä.

        Eli aamupalaksi puuroa ja marjoja, viikonloppusin ehkä muroja, lounaaksi yliopiston tarjoamaa ruokaa ja paljon,paljon salaattia. Illalla jos on treeniä niin ennen sitä joku hedelmä tai pari ja sitten treenien jälkeen heti jotain ja sitten kunnon iltapala, mikä koostuu proteiinista ja hiilihydraateista; maustamatonta jugurttia, hedelmää, munakasta, tai ihan kunnon ruokaa jos olen ehtinyt kokkaamaan.

        Yritän myös kuunnella kehoani. Nyt on ollut stressaavampi kausi, enkä siis ole ehtinyt käymään urheilemassa kovin usein. En halua kuitenkaan ottaa siitä vielä lisäpaineita. ELi jos tiedän, että en pääse urheilemaan, pyrin kävelemään rappusia ja liikkumaan muuten, ettei stressikauden tuloksena olisi kauhea turvonnut olotila. En myöskään ole kitudiettien kannattaja, niillä voi päästä alkuun, mutta kitudietillä ei voi olla lopun ikää.

        Toivottavasti tästä oli jotain apua. Yhdyn edelliseen, että normaalipainon sisällä on vaikea pudottaa painoa, mutta ei se mahdotonta ole.


      • Jörö-
        odotinkin kirjoitti:

        Tätä jopa odotinkin, että joku tulee ja valittaa siitä että olen normaalipainoinen. Käväisikö mielessäsi ollenkaan että normaalipainoisellakin voi olla ongelmakohtia kehossa, jotka näkyvät myös vaa'assa?? Oletko itse ylipainoinen etkä tyytyväinen kroppaasi?

        Tiesitkö että normaalipainoisellakin voi olla varaa laihduttaa? Ei laihduttamista ole erikseen tarkoitettu ylipainoisille!
        Jos kerran vaa´as näkyvällä numerolla ei ole väliä, niin haittaako siis että painaisin esim 50kg? Itse en ole tyytyväinen joten haluan laihduttaa, joten luulenpa ettei se ole sinulle ongelmaksi. Ja muuten...
        Kiitos motivoinnista, oletpa urhea kun haluat vain moittia toisten ideoita. Lapsellista.

        Äläpä muuntele totuutta - en ole missään kohdassa "valittanut" mitään tai "moittinut" sinua, pyysin vain sua perustelemaan kantasi, mutta siihen et järkevästi kyennyt.

        "Ei laihduttamista ole erikseen tarkoitettu ylipainoisille!" ????
        Öööh, siis sun mielestä laihduttaminen on joku ihmisoikeus vai? Sitä pitää jakaa tasapuolisesti kaikille? Alipainoisiakaan ei saisi syrjiä? En tajua sun logiikkaa. Painonhallinta perustuu tutkittuun tietoon, eikä sitä sun haluamiset muuta.

        Tiedät itsekin että kiinteytymiseen tarvitset liikuntaa ja terveellisen ruokavalion, sekä todennäköisesti enemmän kaloreita päivässä, kun lihakset eivät kasva tyhjästä.

        Halu ruveta kitudieetille ja naivi kiukuttelu jonkun asiallisen kritiikin takia on merkki siitä että "kehon ongelmakohdat" ovat enimmäkseen siellä korvien välissä.


      • jätettäisiin.
        Jörö- kirjoitti:

        Äläpä muuntele totuutta - en ole missään kohdassa "valittanut" mitään tai "moittinut" sinua, pyysin vain sua perustelemaan kantasi, mutta siihen et järkevästi kyennyt.

        "Ei laihduttamista ole erikseen tarkoitettu ylipainoisille!" ????
        Öööh, siis sun mielestä laihduttaminen on joku ihmisoikeus vai? Sitä pitää jakaa tasapuolisesti kaikille? Alipainoisiakaan ei saisi syrjiä? En tajua sun logiikkaa. Painonhallinta perustuu tutkittuun tietoon, eikä sitä sun haluamiset muuta.

        Tiedät itsekin että kiinteytymiseen tarvitset liikuntaa ja terveellisen ruokavalion, sekä todennäköisesti enemmän kaloreita päivässä, kun lihakset eivät kasva tyhjästä.

        Halu ruveta kitudieetille ja naivi kiukuttelu jonkun asiallisen kritiikin takia on merkki siitä että "kehon ongelmakohdat" ovat enimmäkseen siellä korvien välissä.

        Jospa jätettäisiin nuo turhat näsäviisastelut pois, niin keskustelukin voisi olla paljon mukavampaa.
        Jos haluaa kiinteytyä, niin sitä VOI tehostaa syömällä hyvin ja terveellisesti. Aina ei se pelkkä lihasharjoittelu tehoa. Niin kuin sanoit itsekin.

        Mahdoinko sanoa että laihduttaminen on ihmisoikeus? Älä vääristele asioita ennen kuin olet täysin varma mitä tarkoitin. Joo perustuuhan moni muukin asia tutkittuun tietoon, mutta se ei nyt liittynyt tähän mitenkään.. Sitä ollaan toteuttamassa ei tutkimassa ;)

        Kuka puhui kitudieetistä?? SINÄ? Keksit kaiken tähän keskusteluun, jotka ei millään tavalla liity muhun tai mun sanomisiin. Ole tyytyväinen itseesi, ja elä terveellinen elämä. Anna muiden olla, jos et osaa muuta kuin kritisoida.

        Yli painoiset ovat sen itse auheuttaneet, kukaan ei ole pakottanut heitä syömään. Ymmärrän masennuksen tai jonkun sairauden aiheuttaman ylipainoisuuden, muuten kaikki on itsestään kiinni!


      • hetkellisesti

        jonkun aikaa syödä vain 800 kcal? itse en siihen kuollut ja tein sitä useamman kuukauden.


      • mutta...
        hetkellisesti kirjoitti:

        jonkun aikaa syödä vain 800 kcal? itse en siihen kuollut ja tein sitä useamman kuukauden.

        Eihän tuollaisesta 800 kilokalorin "kitukuurista" ole haittaa jos haluaa olla kiukkuinen, hyvin todennäköisesti laiminlyödä kehonsa ravitsemista ja sekoittaa aineenvaihduntansa.

        Itse elin noin neljä kuukautta suunnilleen 800 kilokalorin päivittäisellä energiamäärällä ja laihduinkin, mutta olin silti todella kiukkuinen ja väsynyt, koska niin pieni määrä ruokaa (joka oli myös laadukasta, en syönyt yhtään herkkuja ja seurasin ruokani ravintoainekoostumusta päivittäin erilaisten laskureiden avulla) yhdistettynä liikuntaan oli vaan liian kova shokki elimistölle. Minulla kuukautiset myöhästelivät ja kaikenlaiset hormonihirviöoireet pahenivat ja myös lähipiirini huomasi asian. Vaikka yli puolet tuosta 800 kilokalorista tuli proteiineista ja rasvoista, ihoni huononi ja osa laihtumistani kiloista lähti varmasti lihaksista.

        Kamalimmat asiat tuossa kitukuurissa olivat säästöliekki ja jonkinasteinen ajatusmaailman muutos, joista kärsin vieläkin. Laihduin tuon neljän kuukauden aikana noin 10 kiloa, mutta enää en sitten laihdukkaan, vaikka syön päivittäin vain 1200 kilokaloria, mikä on reilusti alle peruskulutusenergian. Oli myös ihanaa, kun vaikkapa 1500 kilokalorin päivän jälkeen paino oli noussut KAKSI KILOA. Rupesihan tuo aika lailla ärsyttämään ja sitten mentiinkin yhä pienemmillä kaloreilla, minkä seurauksena suhteeni ruokaan, liikuntaan ja painooni vääristyi yhä pahemmin.

        En suosittele.


      • halfipe

        itsekin olen normaalipainoinen, mutta haluaisin kiinteytyä.


      • eienääkitudieettiä
        mutta... kirjoitti:

        Eihän tuollaisesta 800 kilokalorin "kitukuurista" ole haittaa jos haluaa olla kiukkuinen, hyvin todennäköisesti laiminlyödä kehonsa ravitsemista ja sekoittaa aineenvaihduntansa.

        Itse elin noin neljä kuukautta suunnilleen 800 kilokalorin päivittäisellä energiamäärällä ja laihduinkin, mutta olin silti todella kiukkuinen ja väsynyt, koska niin pieni määrä ruokaa (joka oli myös laadukasta, en syönyt yhtään herkkuja ja seurasin ruokani ravintoainekoostumusta päivittäin erilaisten laskureiden avulla) yhdistettynä liikuntaan oli vaan liian kova shokki elimistölle. Minulla kuukautiset myöhästelivät ja kaikenlaiset hormonihirviöoireet pahenivat ja myös lähipiirini huomasi asian. Vaikka yli puolet tuosta 800 kilokalorista tuli proteiineista ja rasvoista, ihoni huononi ja osa laihtumistani kiloista lähti varmasti lihaksista.

        Kamalimmat asiat tuossa kitukuurissa olivat säästöliekki ja jonkinasteinen ajatusmaailman muutos, joista kärsin vieläkin. Laihduin tuon neljän kuukauden aikana noin 10 kiloa, mutta enää en sitten laihdukkaan, vaikka syön päivittäin vain 1200 kilokaloria, mikä on reilusti alle peruskulutusenergian. Oli myös ihanaa, kun vaikkapa 1500 kilokalorin päivän jälkeen paino oli noussut KAKSI KILOA. Rupesihan tuo aika lailla ärsyttämään ja sitten mentiinkin yhä pienemmillä kaloreilla, minkä seurauksena suhteeni ruokaan, liikuntaan ja painooni vääristyi yhä pahemmin.

        En suosittele.

        ...että laihdutin joskus syömällä reilusti alle 1000 kcal, olin siis normaalipainossa, kun aloin laihduttamaan.. Tuota jatkoin useita kuukausia, paino kyllä tippui, mutta hormonitoiminta meni kai jotenkin sekaisin, kun kuukautiset alkoivat tulla pari kertaa kuussa.. Tuli siinä kaikkea muutakin "kivaa" tuon laihiksen seurauksena.


      • Entä nykytilanne?
        eienääkitudieettiä kirjoitti:

        ...että laihdutin joskus syömällä reilusti alle 1000 kcal, olin siis normaalipainossa, kun aloin laihduttamaan.. Tuota jatkoin useita kuukausia, paino kyllä tippui, mutta hormonitoiminta meni kai jotenkin sekaisin, kun kuukautiset alkoivat tulla pari kertaa kuussa.. Tuli siinä kaikkea muutakin "kivaa" tuon laihiksen seurauksena.

        Oletko nyt normaalipainoinen, ja tasaantuiko hormonitoiminta????


      • myöhäinenvastaus
        Entä nykytilanne? kirjoitti:

        Oletko nyt normaalipainoinen, ja tasaantuiko hormonitoiminta????

        Olen normaalipainoinen, pari kiloa tuli takaisin niistä noin kymmenestä pudotetusta. Hormonitoiminta tasottui sitten ajallaan.


    • sitä vaakaa?!

      jos sinusta tuntuu että jossain on löysää,
      pistä ruokavalio kuntoon 1200-1500kcl päivässä
      vähintään,, ja liikut/käyt salilla, normaalia elämää,käytä mittanauhaa ja kerran viikossa vaakaa,,

      • Pilailet kai..?

        Ettäkö 169 cm pitkälle, liikkuvalle naiselle 1200 kcal??

        Näitä palstoja lukee myös teinit, älkää pliis ehdotelko moisia.


        Normaalipainoinen, liikkuva ihminen voi syödä vaikkapa pari kertaa viikossa HIEMAN alle kulutuksen, muina päivinä kulutuksen mukaan.
        Liikkumalla normaalipainoinen kiinteytyy ja kaunistuu - estetiikastahan siinä kyse kuitenkin on (kun varsinaisia liikakiloja ei ole)
        Hyvää ravintoa, niin lihakset, jänteet, iho ja mielenterveys kiittää.


    • Pönppömassu

      Itsellä on sama pulma, että paino on suht normaali, mutta peilikuva ei miellytä. Tiedän kuitenkin millä se ratkeaa ainakin omalla kohdallani. Suurimmat esteet on korvien välissä, nimittäin laiskuus ja malttamattomuus tulosten suhteen.

      Sitä vaa'an lukua ei tosiaan kannata tuijottaa turhan tarkkaan, paremmin huomaat tuloksen esimerkiksi kireissä farkuissa. Etenkin vaassa saattaa hämätä se, jos lihasmassa alkaa pikkuhiljaa kasvaa urheilun myötä ja rasvat karisee. Helpoin tapa muokata jotain tiettyjä ongelmakohtia on liikunta, jos esim. käyt kuntosalilla pyydä uutta ohjelmaa joka kattaa kaiken liikkumisesi, tällainen palvelu kuuluu yleensä hintaan.

      Muista myös että koska sinulla on paljon vähemmän mistä laihduttaa, tulokset painossa eivät voi olla yhtä nopeita ja suuria kuin reilusti ylipainoisten, vaan huomaamattomampia, kuten -0,5kg/viikko.

      Tsemppiä!

      • miina999

        http://www.trimgel.fi/

        ^^ käyppä kattomassa tuolta linkistä tuotteita. Lähtee 20kg nopeesti ;D Mulla ainakin autto, eikä kilot oo tullu takas.


      • 20 kiloa???
        miina999 kirjoitti:

        http://www.trimgel.fi/

        ^^ käyppä kattomassa tuolta linkistä tuotteita. Lähtee 20kg nopeesti ;D Mulla ainakin autto, eikä kilot oo tullu takas.

        se onkin normaalipainoiselle tarpeellinen vinkki.

        Ylipainoiset voivat vetää tonnin kaloreilla, normaalipainoisille se on täysi stressitila päälle kehoon. Vastustuskyky alenee, iho kärsii, silmät samenee, mieli takkuaa jne.


    • juoksutyttö

      Moi!

      Voin kokemuksella kertoa, että normaalipainon rajoissa laihtuminen on tosi nihkeää, muttei mahdotonta! Vaikeinta on alkuun pääseminen.

      Tämän ketjun enimmäisessä vastauksessa on tosi hyvät neuvot. Itse en tosin koskaan ole kokeillut nutraamista tms. apupaketteja. Muutaman kilon tehopudottaminen vaatii todella tiukkaa dieettiä ja liikuntaa. Parasta on juoksu/hölkkä, joka sulattaa rasvaa koko kehosta eikä niinkään kasvata lihasmassaa. Päivän kalorimäärä on valitettavasti pidettävä maksimissaan 1000 kalorissa. Mutta kun suunnittelet syömisesi järkevästi, saa 1000 kalorilla itsensä kylläiseksi, eli nälkää ei tarvitse nähdä.

      Kyllä onnistuu, etkä tällaisellä muutaman viikon/kuukauden tehokuurilla miksikään anorektikoksi muutu. Ja vielä jos otat juoksun elämäntavaksesi, pysyt ihannepainossasi todella pitkään, vaikka kalorimäärä nousisikin. Itse olen pysynyt itseäni miellyttävässä painossa jo parisen vuotta:)

      • toinen juoksija

        "Voin kokemuksella kertoa, että normaalipainon rajoissa laihtuminen on tosi nihkeää, muttei mahdotonta"


        Tuosta olen samaa mieltä. Minulla lisäksi muutokset huomaan paremmin mittanauhalla kuin vaalla. Vaatteet käy väljiksi, vaikka paino ei juurikaan putoa.

        Olen syönyt 1400 - 1600 kcal päivässä liikunnan määrästä riippuen.

        Juoksemalla saa muuten myös timmin pepun ;)


    • susa87

      Heippa,
      minäkin normaalipainoinen ja tavoitteena laihtua myös muutama ylimääräinen kilo! Laihdutuksen oli tarkoitus alkaa kesälomalta, mutta reissujen ja kavereitten kanssa hengailun takia olen sortunut jatkuvasti kaikenmaailman herkkuihin. Liikuntaa olen kumminkin jonkun verran onnistunut lisäämään ja mielestäni en ole ainakaan lihonut! :)
      Onko tosiaan totta että maksimikalorimäärä on tuo 1000 päivässä. Kuulostaa todella pieneltä? Miten kroppa reagoi jos välillä tulee lipsahdus päiviä ja joinain päivinä ylittää tuon määrän reippaasti? onko laihdutuksen kannalta huono? Miten te rakennetta päivänne ruokailut? Tai siis mitä syötte että kalorimäärä pysyy noin pienenä? tavoitteena on tehdä myös joka päivä 1.5-2 h lenkki pyörällä, kävellen (välillä juosten) tai rullilla? Onko riittävä?

      • juoksutyttö

        "Onko tosiaan totta että maksimikalorimäärä on tuo 1000 päivässä. Kuulostaa todella pieneltä?"

        No omalla kohdallani on näin, koska peruskulutus on mulla normaalisti noin 1600 kaloria. Jos haluaa näkyviä tuloksia pian, on pidettävä kalorit matalla. Toisaalta tiukka dieetti antaa varaa pitää "vapaa päiviä", jolloin saa juhlia ja repsahtaa. Kunhan sitten taas kuroo kiinni. Kroppa kyllä kestää, jos syö monipuolisesti. Joskus repsahduspäivien jälkeen painonnousu voi jopa kiihtyäkin. Mutta kunhan nyt ei koko ajan herkuttele - siitä ei seuraa laihtumista.

        Kannattaa kokeilla ja tunnustella mikä itsellä toimii. Jos tulee huono ja heikko olo niin nostaa sitten kalorimäärää. Käyttäkää ns. maalaisjärkeä tässäkin asiassa:)

        Ja tuo liikuntamäärä on tosi ideaalinen. Itse en jaksaisi noinkaan paljon (teen 10 kilsan juoksun noin 4 kertaa viikossa).


      • susa87
        juoksutyttö kirjoitti:

        "Onko tosiaan totta että maksimikalorimäärä on tuo 1000 päivässä. Kuulostaa todella pieneltä?"

        No omalla kohdallani on näin, koska peruskulutus on mulla normaalisti noin 1600 kaloria. Jos haluaa näkyviä tuloksia pian, on pidettävä kalorit matalla. Toisaalta tiukka dieetti antaa varaa pitää "vapaa päiviä", jolloin saa juhlia ja repsahtaa. Kunhan sitten taas kuroo kiinni. Kroppa kyllä kestää, jos syö monipuolisesti. Joskus repsahduspäivien jälkeen painonnousu voi jopa kiihtyäkin. Mutta kunhan nyt ei koko ajan herkuttele - siitä ei seuraa laihtumista.

        Kannattaa kokeilla ja tunnustella mikä itsellä toimii. Jos tulee huono ja heikko olo niin nostaa sitten kalorimäärää. Käyttäkää ns. maalaisjärkeä tässäkin asiassa:)

        Ja tuo liikuntamäärä on tosi ideaalinen. Itse en jaksaisi noinkaan paljon (teen 10 kilsan juoksun noin 4 kertaa viikossa).

        Ok! Pitää sitten vaan yrittää syödä vähän kaloreita! Kauanko muuten suurinpiirtein kestäisi pudottaa joku 3kiloa? Olen muuten kuullut kropan menemisestä säästöliekille? Eikö tätä tapahdu vaikka kaloreita jatkuvasti noin vähän..? Riittääkö muuten kestävyyspainotteinen liikunta vai pitäisikö sen lisäksi tehdä lihaskuntoharjoitteitakin? kiitosta vaan taas.. :)


      • Normaalipainoinen
        susa87 kirjoitti:

        Ok! Pitää sitten vaan yrittää syödä vähän kaloreita! Kauanko muuten suurinpiirtein kestäisi pudottaa joku 3kiloa? Olen muuten kuullut kropan menemisestä säästöliekille? Eikö tätä tapahdu vaikka kaloreita jatkuvasti noin vähän..? Riittääkö muuten kestävyyspainotteinen liikunta vai pitäisikö sen lisäksi tehdä lihaskuntoharjoitteitakin? kiitosta vaan taas.. :)

        Lisää keskustelua, kokemuksia ja onnistumisia normaalipainon sisällä keventämisestä
        ELI
        esteettisestä keventämisestä.
        Miten onnistuit?


      • Kertokaa oi kertokaa
        Normaalipainoinen kirjoitti:

        Lisää keskustelua, kokemuksia ja onnistumisia normaalipainon sisällä keventämisestä
        ELI
        esteettisestä keventämisestä.
        Miten onnistuit?

        Miten sait muutaman kilon veks/miten sait itsesi yhtä, kahta vaatekokoa pienemmäksi normaalipainon rajoissa?
        Mistä nipistit?
        Mitä lisäsit?


      • kyl mä tiiän
        Kertokaa oi kertokaa kirjoitti:

        Miten sait muutaman kilon veks/miten sait itsesi yhtä, kahta vaatekokoa pienemmäksi normaalipainon rajoissa?
        Mistä nipistit?
        Mitä lisäsit?

        Mä oon 163 senttii. Ja mä painoin 49 kiloo, siis karmee läski. Tajuuttekste!!! Siis ällöttävä höttö, läskit vaan tytisi kun mä juoksin päivittäisiä aamu-, iltapäivä- ja iltalenkkejäni. Siis tosi oksettavaaa. Ja mun äpärä, siis tollainen 4 kk vanhan beibi, tyttö jota mä samalla vaunuttelin, voittekste kuvitella, SILLÄKIN on kaksoisleuka ja reisissä makkarat. Siis ällöö! Tietty mä en alkanut imettään, mun sievät rintani kun oli paisuneet IHAN TÖRKEIKS meijereiks! Nyt ne on taas ihan mageet. Beibiäpärä saa tuttipulloo, mut nyt mää on alkanut laittaas siihen tekomaitoon puolet vettä, kun se on niin ÄLLÖLIHAVA. Mä en tajuu, kun mun kaverikin on antanut ittesnä paisua IHAN MUODOTTAMAKSI kun se sai beibin. Ja se tissitkin on ÄLLÖRUMAT MEIJERIT ja mua oksettaa kun se beibi kiskoo maitoo. Eiks se tyyppi tajuu, millaseks sen tissit tulee, TOSI TÖRKEIKIS PANNULAPUIKS.
        No joo, nyt mä syön 253,568 kalorii päivässä. Miks pitäis syödä enemmän, en mä tarvi enempää ja mä oon LÄSKI. Mä laihdutan nyt - ja hei, ei kandee tulla moralisoimaan, kyllä MÄ tiedän mikä on mun ja mun beibin oikee paino - aluksi 28 kiloo. Ja beibiltä pitää saada se ÄLLÖLEUKA pois et sitä viittii edes tsigaa.
        Nii ett ei tarvi sit tulla keljuilee mitää, kyll mull on oikeus nii kun esteettisesti kiinteytyä.


      • Kyl mäki
        kyl mä tiiän kirjoitti:

        Mä oon 163 senttii. Ja mä painoin 49 kiloo, siis karmee läski. Tajuuttekste!!! Siis ällöttävä höttö, läskit vaan tytisi kun mä juoksin päivittäisiä aamu-, iltapäivä- ja iltalenkkejäni. Siis tosi oksettavaaa. Ja mun äpärä, siis tollainen 4 kk vanhan beibi, tyttö jota mä samalla vaunuttelin, voittekste kuvitella, SILLÄKIN on kaksoisleuka ja reisissä makkarat. Siis ällöö! Tietty mä en alkanut imettään, mun sievät rintani kun oli paisuneet IHAN TÖRKEIKS meijereiks! Nyt ne on taas ihan mageet. Beibiäpärä saa tuttipulloo, mut nyt mää on alkanut laittaas siihen tekomaitoon puolet vettä, kun se on niin ÄLLÖLIHAVA. Mä en tajuu, kun mun kaverikin on antanut ittesnä paisua IHAN MUODOTTAMAKSI kun se sai beibin. Ja se tissitkin on ÄLLÖRUMAT MEIJERIT ja mua oksettaa kun se beibi kiskoo maitoo. Eiks se tyyppi tajuu, millaseks sen tissit tulee, TOSI TÖRKEIKIS PANNULAPUIKS.
        No joo, nyt mä syön 253,568 kalorii päivässä. Miks pitäis syödä enemmän, en mä tarvi enempää ja mä oon LÄSKI. Mä laihdutan nyt - ja hei, ei kandee tulla moralisoimaan, kyllä MÄ tiedän mikä on mun ja mun beibin oikee paino - aluksi 28 kiloo. Ja beibiltä pitää saada se ÄLLÖLEUKA pois et sitä viittii edes tsigaa.
        Nii ett ei tarvi sit tulla keljuilee mitää, kyll mull on oikeus nii kun esteettisesti kiinteytyä.

        Tuiko mieleesi, että joku saattaa yrittää laihduttaa vaikkapa painoindeksistä 24 painoindeksiin 21. Eikä koe itseään tai muita ällöksi.


      • Geventäjä
        kyl mä tiiän kirjoitti:

        Mä oon 163 senttii. Ja mä painoin 49 kiloo, siis karmee läski. Tajuuttekste!!! Siis ällöttävä höttö, läskit vaan tytisi kun mä juoksin päivittäisiä aamu-, iltapäivä- ja iltalenkkejäni. Siis tosi oksettavaaa. Ja mun äpärä, siis tollainen 4 kk vanhan beibi, tyttö jota mä samalla vaunuttelin, voittekste kuvitella, SILLÄKIN on kaksoisleuka ja reisissä makkarat. Siis ällöö! Tietty mä en alkanut imettään, mun sievät rintani kun oli paisuneet IHAN TÖRKEIKS meijereiks! Nyt ne on taas ihan mageet. Beibiäpärä saa tuttipulloo, mut nyt mää on alkanut laittaas siihen tekomaitoon puolet vettä, kun se on niin ÄLLÖLIHAVA. Mä en tajuu, kun mun kaverikin on antanut ittesnä paisua IHAN MUODOTTAMAKSI kun se sai beibin. Ja se tissitkin on ÄLLÖRUMAT MEIJERIT ja mua oksettaa kun se beibi kiskoo maitoo. Eiks se tyyppi tajuu, millaseks sen tissit tulee, TOSI TÖRKEIKIS PANNULAPUIKS.
        No joo, nyt mä syön 253,568 kalorii päivässä. Miks pitäis syödä enemmän, en mä tarvi enempää ja mä oon LÄSKI. Mä laihdutan nyt - ja hei, ei kandee tulla moralisoimaan, kyllä MÄ tiedän mikä on mun ja mun beibin oikee paino - aluksi 28 kiloo. Ja beibiltä pitää saada se ÄLLÖLEUKA pois et sitä viittii edes tsigaa.
        Nii ett ei tarvi sit tulla keljuilee mitää, kyll mull on oikeus nii kun esteettisesti kiinteytyä.

        Mikä ihme siinä on vaikeaa käsittää, ettei kaikkien tavoite ole olla nippa nappa normaalipainon ylärajoilla, vaan reilusti normaalipainoinen, jopa siro ja hoikka?


      • ihan helppoo
        Geventäjä kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on vaikeaa käsittää, ettei kaikkien tavoite ole olla nippa nappa normaalipainon ylärajoilla, vaan reilusti normaalipainoinen, jopa siro ja hoikka?

        Usein noi jotka on mielestään läskejä ei sitä ole, vaan niillä on vähän leveämpi tai tukevampi ruumiinrakenne. Sitten yritetään laihduttaa hoikan ihmisen indeksiin ja ihmetellään miks ei onnistu. Ja luulevat että hoikat läskit ovat laihempia ja yrittävät itse samaan. Mit eipä ne luut tai nivelet laihduttamalla ohene.


      • vielä helpompaaaaaa
        ihan helppoo kirjoitti:

        Usein noi jotka on mielestään läskejä ei sitä ole, vaan niillä on vähän leveämpi tai tukevampi ruumiinrakenne. Sitten yritetään laihduttaa hoikan ihmisen indeksiin ja ihmetellään miks ei onnistu. Ja luulevat että hoikat läskit ovat laihempia ja yrittävät itse samaan. Mit eipä ne luut tai nivelet laihduttamalla ohene.

        Kyllä normaalipainon ylärajoillakin voi olla ihan reilusti rasvaa leuan alla ja ihan reilun kokoiset makkarat vatsassa ja jopa selässä.

        Totta varmaan tuo sinunkin kirjoittamasi,
        mutta kyllä normaalipainoinen ja -kokoinenkin voi olla turhan rasvainen, ja haluta muuttaa kehonkoostumusta paremmaksi = hieman enemmän lihasta ja hieman vähemmän rasvaa. Jaksaa paremmin, ei paleluta ja hylly, ja kyllä: vartalon muoto kaunistuu!

        Aika moni tietää, ettei luut tai nivelet ohene, ja normaalipainoinen kyllä näkee hyvin oman ruumiinrakenteensa. Ja ymmärtää, että se on, mikä on.

        Aika moni myös haluaa pysyä normaalipainoisena lopun elämänsä, ja siksi haluaa pysyä tukevasti normaalipainon sisällä ja pysäyttää painonnousun ajoissa. Myös aikuinen ihminen voi olla - ja hänen mieluusti terveyssyistä tulisi olla - normaalipainoinen.


      • ja vielä vaan
        vielä helpompaaaaaa kirjoitti:

        Kyllä normaalipainon ylärajoillakin voi olla ihan reilusti rasvaa leuan alla ja ihan reilun kokoiset makkarat vatsassa ja jopa selässä.

        Totta varmaan tuo sinunkin kirjoittamasi,
        mutta kyllä normaalipainoinen ja -kokoinenkin voi olla turhan rasvainen, ja haluta muuttaa kehonkoostumusta paremmaksi = hieman enemmän lihasta ja hieman vähemmän rasvaa. Jaksaa paremmin, ei paleluta ja hylly, ja kyllä: vartalon muoto kaunistuu!

        Aika moni tietää, ettei luut tai nivelet ohene, ja normaalipainoinen kyllä näkee hyvin oman ruumiinrakenteensa. Ja ymmärtää, että se on, mikä on.

        Aika moni myös haluaa pysyä normaalipainoisena lopun elämänsä, ja siksi haluaa pysyä tukevasti normaalipainon sisällä ja pysäyttää painonnousun ajoissa. Myös aikuinen ihminen voi olla - ja hänen mieluusti terveyssyistä tulisi olla - normaalipainoinen.

        "Usein noi jotka on mielestään läskejä ei sitä ole, vaan niillä on vähän leveämpi tai tukevampi ruumiinrakenne."

        Kaikki normaalipainon sisällä keventäjät eivät siis luule olevansa läskejä, vaikka haluavatkin esimerkiksi koosta 38 kokoon 36 (joka lyhyille aikuisillekin naisille aivan sopiva koko)


      • ihan helppoo
        vielä helpompaaaaaa kirjoitti:

        Kyllä normaalipainon ylärajoillakin voi olla ihan reilusti rasvaa leuan alla ja ihan reilun kokoiset makkarat vatsassa ja jopa selässä.

        Totta varmaan tuo sinunkin kirjoittamasi,
        mutta kyllä normaalipainoinen ja -kokoinenkin voi olla turhan rasvainen, ja haluta muuttaa kehonkoostumusta paremmaksi = hieman enemmän lihasta ja hieman vähemmän rasvaa. Jaksaa paremmin, ei paleluta ja hylly, ja kyllä: vartalon muoto kaunistuu!

        Aika moni tietää, ettei luut tai nivelet ohene, ja normaalipainoinen kyllä näkee hyvin oman ruumiinrakenteensa. Ja ymmärtää, että se on, mikä on.

        Aika moni myös haluaa pysyä normaalipainoisena lopun elämänsä, ja siksi haluaa pysyä tukevasti normaalipainon sisällä ja pysäyttää painonnousun ajoissa. Myös aikuinen ihminen voi olla - ja hänen mieluusti terveyssyistä tulisi olla - normaalipainoinen.

        Joillain 20-21 indeksisillä on enemmän läskiä, posket pullottaa vatsa pömpöttää perse hyllyy. Mutkun on hoikka ruumiinrakenne niin ovat mukamas hoikkia. Itsellä indeksi 24 eikä paljon ole mistä ottaa kiinni. Silti näytän tukevalta eikä ihmiset pidä mua hoikkana. Mut niin se vaan menee.


    • näintäälläpäi

      Mulla on tässä tällainen kuntokuuri.

      Ihan täydellisestä sohvaperunasta lähdin liikkeelle, ja aloin liikkumaan säännöllisesti. Mulla ei ollut lihasta missään, vaan olin sellainen tasainen siskonmakkara. Lisäksi mulla on omenavartalo eli vatsa keräsi kaiken maailman fläsän ja siinä sitten yritin pömppistä peitellä. Kaikkeen tähän minut sai liikkeelle muutama valokuva jotka näin itsestäni bikineissä ja päätin että ei helvetti, nyt saa riittää.

      Mulla on aina ollut tosi hyvä suhde ruokaan eli rakastan sitä. En skippaile aterioita vaan sen sijaan katson mitä syön. Joskus saatoin vetäistä sipsipussin viikon jokaisena iltana. Olin painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen, 158cm pitkä ja painoin 64kg.

      Lähdin liikkumaan reippaasti, tunnin juoksu/kävelylenkkejä, teen vatsa- ja selkälihaksia, kyykkyjä, lankkuja ja käyn joskus salilla kun huvittaa. Yhtenä päivänä viikossa mulla on fläsäpäivä jolloin syön mitä sattuu, tai mitä tekee mieli... Hulluksihan siinä tulee jos ei saa edes joskus sortua siihen pekonijuustoextraläski-hampurilaiseen jota tekee mieli. Liikkumisen myötä olen vaan huomannut että sellaista tekee yhä vähemmän ja vähemmän mieli ylipäätänsä.

      Syön ihan normaalisti, olen vaan tiputtanut karkin, sipsin ja pikaruoan pois. Syön entistä enemmän salaattia. Jos tekee karkkia mieli niin syön banskun, kiwin tai omenan. Mä olen sitä mieltä että jos on nälkä niin pitää syödä. En todellakaan usko näihin "ei klo 19 jälkeen mitään ruokaa nasuun kun sitä ei kuluta", kyllä nyt aina hedelmiä voi syödä. En laskeskele kaloreita. Hedelmärahka (ilman kermaa) ja pähkinät on ihan parhaita välipaloja. Yleensäkin pieniä annoksia useasti päivässä. Syön ihan kunnon aterian joka päivä.

      Multa on neljän viikon jälkeen pudonnut mystisesti 3kg josta olen ollut aika yllättynyt. Lisäksi pömppis on hävinnyt niin, että voin taas käyttää t-paitoja ilman että tarvitsee koko ajan peitellä vatsaa. Olen muuten ihan hoikka mutta just tuo vatsa on ollut mun ongelma-alue. Ryhdin parantumisen myötä se ei enää ole niin paha edes istuessa. Nyt painoindeksini on normaalin rajoissa, eikä mulla ole koskaan ollutkaan tarvetta lähteä mitenkään laihduttamaan. Tehnyt vaan runsaasti ongelma-alueen lihaksia niin kyllä ne siitä.

      Nyt tähän on jo tottunut niin ettei enää osaakaan jättää lenkkiä välistä.

      Jos teillä on ongelma-alueita joiden päällä on rasvaa niin sanoisin ettei kannata sen takia kituuttaa siinä 800 kalorin tienoilla. Ottaa vaan ihan rennosti sen asian kanssa, syö normaalisti mutta lenkkeilee ja treenaa ongelma-alueen lihaksia. Se paino ei kerro sun kropan muotoutumisesta loppuen lopuksi yhtään mitään.

    • Itsekin olen normaalipainoinen ja haluaisin muutaman kilon pois. Olen 163/54. Uskon, että paino tai painoindeksi ei kerro laihdutustarpeesta mitään. Tiedän kyllä, että en ole ylipainoinen eikä minulla ole terveyden puolesta tarvetta laihtua, mutta olisi ihanaa katsoa peiliin ja olla tyytyväinen kroppaansa tai olla rannalla bikineissä ilman jatkuvaa häpeän tunnetta.
      Olen TODELLA laiska liikkuja, siksi parinkin kilon saaminen pois tai edes kiinteytyminen, on minulle todella vaikeaa. Olen herkuttelija ja olen tottunut syömään jotain makeaa päivittäin, mutta herkkujen pois jättäminen ei silti ole ongelmani. Minulle tulee todella hyvä olo kun syön terveellisesti ja tiedän, että lenkin tai muun treenin jälkeen olo on entistäkin parempi, mutta silti en saa itseäni ovesta ulos lenkille!
      Ryhmäliikuntatunneilla tai kuntosalilla en voi treenata täysillä. Vaikka tiedän, että salilla jokaista kiinnostaa oma treeninsä eikä muiden vahtaaminen, minusta tuntuu, että minulle nauretaan, jos menen juoksumatolle muutamaksi minuutiksi ja teen lähestulkoon kuolemaa. Olen hankkinut kotiin välineitä kotona liikkumiseen ja silti, kaikki cross traineristä käsipainoihin roikkuvat nurkissa käyttämättöminä! En käsitä, miksi liikuntaan motivoituminen on minulle niin vaikeaa, kun loppujen lopuksi siitä tulee niin hyvä fiilis ja tiedän, että olisin liikkumalla lähempänä unelmapainoani. Onko muilla samankaltaisia ongelmia?

      • korrrrvien väli

        Kirjoitit jatkuvasta häpeän tunteesta (esim.uimarannalla) ja tunteesta, että sinulle salilla naureskellaan.

        Sori vaan, mutta muutaman kilon laihdutus tuosta 54 kilosta ei tuo sinulle helpotusta. Et olisi tyytyväinen tai itsevarma 52 kiloisena tai 49 kiloisena, mikä muka muuttuisi? Pari numeroa vain.

        Tee töitä itsetuntosi kanssa.


    • Kyllä lähtee!

      aamupalana maustamatonta jogurttia johon mysliä ja banaaniviipaleita sekä hunajaa, päivällä kanaa ja fetasalaattia, tunnin päästä 4kilsan lenkki ja puoli tuntia kotona vatsa-, selkä- sekä käsilihaksia 2kg painoilla 20min jonka jälkeen ruisleipä tonnikalalla. Illalla vielä puuroa. välipaloiksi raejuustoa tai ananaspalasia jos tekee mieli napostella. HALPA DIEETTI! Hyvin luonnistuu pienemmälläkin ihmisellä kiinteytyminen. Puntaria en ole tuijottanut enkä edes omista sitä mutta tiedän että olen alipainon rajoilla eikä se ole siitä laskenut kun lihakset kehittyvät. Todennäköisesti jopa noussut. En ole nälkäinen enkä vihainen enkä masentunut, päinvastoin! Tällähetkellä testaan myös alkoholin pannaan pistämistä ja katson tuoko se parempia tuloksia. tähän mennessä ryhti parantunut, vatsa mennyt sisään eikä jenkkakahvat pursota! turvotus gone ja unikin maistuu :)

      Jos on olo ettei jaksa, suosittelen kovasti tunnelman kohentamista laittamalla treenivaatteet päälle, tukka kivasti ponnarille, hieman lenkkimeikkiä ja lataa netistä pirteitä biisejä! sen jälkeen lenkkijalka vipattaa varmasti mukavasti. Celeste Buckingham RUN biisi juoksuttaa laiskempaaki ;)

    • Tsemppiä...

      Kaikilla on oikeus kiinteyttää kroppaa. Tulee muistaa kuitenkin kohtuus kaikessa. Mä lähdin liikkeelle 85 kg ja nyt painan 73 kg (180cm, nainen). Fiilis on aika mahtava kun nyt mahdun kaikkiin vanhoihin vaatteisiinkin ja mikä parasta jaksan taas juosta pitkiä lenkkejä ja muutenkin liikunta tuottaa valtavasti mielihyvää. Aloitin painonpudotuksen maaliskuussa ja heinäkuun lopulla olin näissä tuloksissa. Maltillinen painonpuodotus ja kiinteytys onnistui siten, että lisäsin kuntosaliharjoittelua ja ruokavalion muutin terveellisemmäksi. Paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja, vettä ja hyviä rasvoja. Turhat hiilihydraatit jätin pois ja proteiinin määrä ruokavaliossa kasvoi.

    • star

      Normaalipainon haarukkahan (BMI 18,5-24,9) käsittää pituudesta riippuen 15-20 kg ja kaikki sen sisällä olevat painot on normaalipainoa. Oon itsekin kuullut, kun tyypit täälläkin joskus ja useinkin valittaa, kuinka normaalipainon ylärajalla tai keskivaiheilla ei saisi mukamas laihduttaa tai on anorektikko. Kannattaa jättää semmoiset kommentit omaan arvoonsa. Se on kumminkin niin paljon ruumiinrakenteesta kiinni, kelle sopii bmi 18,5 ja kelle vaikka bmi 24. On ihan täysin ok laihduttaa normaalipainorajojen sisällä siihen omaan hyvänolonpainoon. Itselläni bmi on nyt 24 ja oman hyvänolonpainoni uskon olevan joku bmi 20 paikkeilla. Sinne olen laihduttamassa. Olen ollut siellä ennenkin ja ihan aikuisena. Nimittäin nyt mulla on selkeästi liikaa rasvaa vatsassa. Ei todellakaan mitään pientä alavatsapömppöä vaan ihan kunnon kumpu isoilla makkaroilla. Lisäksi reisissä on selvästi liikaa löysää ja ympärysmittaa liikaa. Yläkroppa on lähes rasvaton, jos ei tissejä lasketa. Pääpointti tässä oli kumminkin se, että normaalipainon sisällä on täysin hyväksyttävää tarvittaessa laihduttaa, kunhan ei laihduta alipainon puolelle. Jos ap laihduttaa sen max 5kg, hän on edelleen normaalipainoinen bmi 18,5.

    • HUOLESTUNUT!

      Miksi jo valmiin laihan tarvitsee enää laihduttaa? Ja liaan vähä syönti ja "liika kuntoilu" ei ole oikea tapa laihduttaa. Laihduttaa ei voi nopeasti jos tahtoo olla terve. max. 1 kg viikos

    • kiinteyttäjä

      Mä en varsinaisesti sano laihduttavani vaan käytän mielummin sanaa kiinteytys. 58kg/160cm. Viime keväänä painoin 53kg. Minä en ikinä pystyisi syömään noin vähän (800-1000kcal)!! Liikun aivan mielettömästi, käyn juoksemassa, koiran kans lenkillä, ryhmäliikunnoilla, salilla, hiihtämässä yms. Ongelmana mulla on vatsa ja reidet. Tunnen itseni kuvottavaksi näin, joten haluan tehdä jotain. Faktahan on se, että täytyy hyväksyä itsensä tai tehdä asialle jotain. En kuitenkaan tavoittele mitään langanlaihuutta vaan terveen ja vähän lihaksikkaan näköistä kroppaa. Herkuttelen kerran viikossa, muuten en syö mitään herkkuja. syönti vähintään 5krt/päivässä. Hiilareita tiedät tarvitsevani, koska liikun niin paljon, mutta pyrin kuitenkin lisäämään proteiinin saantia.

    • cuba libre

      Normaalipaino on tosiaan laaja käsite. Kun painoindeksi on 24.9, ei keho oleellisesti toimi eri tavalla kuin vaikkapa painoindeksillä 25.7 tai 24.2. On peräti tapauksia, että normaalipainoinen ihminen on vyötärölihava, jolloin perusteet kehoremonttiin on olemassa samalla tavoin kuin ylipainoisellakin.

      Itse näkisin, että mitä vähemmän on rasvaa kehossa, sitä hitaammin pitää laihdutuskin suorittaa. Ja etenkin normaalipainoiselle erityisen matalakalorinen dieetti voi olla myrkkyä, joka lopulta voi johtaa, ylipainoisuuteen sekä suoranaiseen lihavuuteen, tai vielä pahemmassa tapauksessa anorexiaan kun syömiskäytännöt sekä hormonitoiminta häiriintyy.

    • ...

      ltse olen 159cm 59kg. Normaalipainoinen siis, mutta pienen rakenteeni takia näytän paljon painavammalta.
      Syön päivittäin 4-5 ateriaa lautasmallin mukaan, saan siis vitamiineja ja proteiinia. Teen lihaskuntoa ja aerobista. En syö paljonkaan makeisia ymv ja jos syön, niistä ei tule ylikaloreita.

      Jostain kuitenkin kiikastaa. Söin ennen aivan liian vähän joka päivä, mutta nyt kun olen alkanut syödä normaalisti, luulisi aineenvaihdunnan taas toimivan. Vaan muutoksia ei tunnu missään näkyvän, hitto.

    • nonna88

      Itse aloitin ton jutan Go Fat Go ruokavalion sunnuntaina, koska haluan rasvaa pois kehosta, jotta pystyn kiinteytymään. Olen myös ihan normaalipainoinen, mutta ei se tarkoita sitä , että ei voisi olla tavotteita parempaan oloon.
      Itse haen tuolla myös terveellisempää elämäntapaa.
      Olen todella liikunnalllinen, käyn salilla ja jumpissa n.3-4 kertaa viikossa ja koiran kanssa lenkillä päivittäin. Aamusin ja iltasin n.1h lenkki koiran kanssa.
      Katsoo nyt miten käy. Ruokavalioon oon tosi tyytyväinen, ja sitä on helppo noudattaa. Ei ole nälkä ja olo on sata kertaa pirteenpi kuin vuosiin. Oon tosi tyytyväinen , että alotin kyseisen ruokavalion. Kaikille se ei varmaan sovi, mut kannattaa kokeilla miltä tuntuu. ;)

    • käpykuusi

      Olen 159.5 cm ja painan 48.3 kg (ainakin tämän aamuisen punnituksen mukaan). Silti, aina kun katson peiliin näen vain kamalan ison mahan. Muussa kohtaa kehoani ei olekkaan mitään vikaa, vaan kaikki rasvani kerääntyy vatsanseudulle. Tai kaulan alueelle muodostane kaksoileuan. Kesällä painoin parhaimmillani n. 46-47 kg:tä. Muutama vuosi sitten painoin 52 kg ja en todellakaan ollut tyytyväinen itseeni. Enkä kyllä ole vieläkään...
      Tiedän että korvieni välissä on jotain vialla, koska kaikki muut sanovat että olen niin hoikka. En vain itse nää samaa. Joskus kyllä pystyn katsomaan peiliin ja todeta : "No, ei se maha nyt niin iso ole."
      Olen myös hyväksynyt sen, että talvella lihoo herkemmin. Kesällä kävin melkein joka päivä lenkillä koska ilmat olivat kivat ja vaatteita vähemmän. Nyt olen käynyt hölkkäämässä ehkä kolme kertaa viikossa.
      Vielä kun nuo omat synttärini tässä tammikuussa ovat ohi, niin voin alkaa taas kunnolla panostaa...kiitenyttämiseen. Koska sitten ei ole enää pakottavaa tarvetta syödä herkkuja ja ruokatottumukset palaavat taas normaaliin. Ja lenkkeilyä voisi lisätä. Tosin, kun koulut taas alkaa niin tulee harrastettua enemmän hyötyliikuntaakin. Bussipysäkit kun eivät ole mitenkään oven vieressä.

    • Urheil1ja

      Olen normaalipainoinen nainen, mutta haluan vähän painoa alas. Olen kilpaurheilija ja lajissani alhainen kehonpaino on eduksi. Pari kuukautta olen listannut Exceliin aamupainon, päivän syödyt kalorit ja päivän kulutetut kalorit erittäin pedantisti, ja huomannut että kyllä perinteinen input miinus output pätee laihtumisessa minuunkin. Koskaan ennen en ole laihduttanut, vaan paino on pysynyt käytännössä samana siitä lähtien kun pituuskasvu teini-iässä loppui, mitä nyt rasvaprosentti on vuosien varrella pudonnut.

      Painon pudotus on ollut verkkaista, koska harjoittelen samalla kovaa enkä halua joutua ylirasitustilaan. 2 kk 2 kg pois. (Lasken painon aina kolmen päivän keskiarvosta satunnaisvaihtelun pienentämiseksi.) Keskimäärin syön päivässä 2400 kcal ja kulutan 2600 kcal, eli energiavaje on maltillinen, mutta paino on tasaisesti valunut alaspäin. Helpointa on mielestäni jaksottaa miinus- ja pluskaloripäivät niin, että joinakin päivinä on reilusti miinuksella ja toisina päivinä taas vähän plussalla, niin keho saa palautua, energiavarastot täyttyä ja aineenvaihdunta boostia. Koskaan en ole kyllä syönyt alle 1700 kcal päivässä, ja yleensä niinäkin päivinä kun miinusta kertyy reilusti, niin syödyt kalorit on yli 2000. Toki kulutuskin saattaa sellaisena päivänä olla 3000 kcal.

    • huolestunut ääni

      Käy lääkärissä kertomassa huolenaihe painostasi, niin pääset hoitoon osaaviin käsiin.

    • Anonyymi

      Moikka!

      Mä oon kanssa normaalipainoinen ja haluan laihtua 2-10 kg. Oon saanut pari kiloa pois paastoamalla 2 päivää viikossa.

      • Anonyymi

        Ei syömistä tarvitse lopettaa silloinkaan kun laihduttaa viimeisiä kiloja.Se riittää että syö vähän ja kaikki herkut kokonaan pois.

        Esim jos olet juonut 2 kupillista kahvia kakkua
        Puolittaa sen ja syö kaikilla aterioilla 2 ertaa vähemmän.
        Ja harventaa syöntikerrat 4 jään kertaan päivässä.
        Tämä syöntikertojen harventaminen laihduttaa eniten.
        Koska syöppö syö helposti päivän aikana 20- 30 kertaakin.
        Itsekkin OLEN SYÖNYT monestikkin ennen sen 30 kertaa päivässä ja olen siksi lihonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei syömistä tarvitse lopettaa silloinkaan kun laihduttaa viimeisiä kiloja.Se riittää että syö vähän ja kaikki herkut kokonaan pois.

        Esim jos olet juonut 2 kupillista kahvia kakkua
        Puolittaa sen ja syö kaikilla aterioilla 2 ertaa vähemmän.
        Ja harventaa syöntikerrat 4 jään kertaan päivässä.
        Tämä syöntikertojen harventaminen laihduttaa eniten.
        Koska syöppö syö helposti päivän aikana 20- 30 kertaakin.
        Itsekkin OLEN SYÖNYT monestikkin ennen sen 30 kertaa päivässä ja olen siksi lihonut.

        Minäkin olen laiha laihduttaja tämänhetkinen painoni on 67 kiloa.pituus 176 cm.ikä 61 vuotta.

        Tavoite painoni on 59 kiloa ja vatsalihakset pitää saada veitenterävänä näkyviin.
        Vatsassani on tällä hetkellä pieni vatsamakkara jonka haluan ehdottomasti laihduttaa pois.


      • Anonyymi

        Elä laihduta olemalla syömättä.Ihmisen elintoiminnot tarvitsee ravintoa.Aivot,sydän,yms.

        Jos on aivan läski pärjää oikein hyvin 800 Kaloreillakin koska kehossa on kymmeniä kiloja..
        Keho käyttää niitä sitten energian lähteenä.
        Mutta jos olet laiha laihduttaja pitää syödä vähintään 1500 kaloria koska keho alkaa muuten ottamaan ravintoa sisäelimisyäkim ja luustosta

        Jos on kovasti kuntoileva laiha pitää syödä vähintään 2000-2800 kaloria päivässä koska kulutus on kovasti kuntoilevalla 3000 kaloria ja näin kalorivajetts tulee siltikin riittävästi että laihtuu.
        Oikein kovasti kuntoilevalla kulutus on jopa 4000-5000 kaloriakin päivässä
        Eli kannattaa unohtaa kokonaan nämä 600 kalorin dieetit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen laiha laihduttaja tämänhetkinen painoni on 67 kiloa.pituus 176 cm.ikä 61 vuotta.

        Tavoite painoni on 59 kiloa ja vatsalihakset pitää saada veitenterävänä näkyviin.
        Vatsassani on tällä hetkellä pieni vatsamakkara jonka haluan ehdottomasti laihduttaa pois.

        Voi hyvänen aika.Minkä takia?kenen takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika.Minkä takia?kenen takia?

        Hyvä olo ja kunto on suurin syy laihduttaa.Paremmin pysyy terveenä eikä tarvitse syödä kalliita lääkkeitä.

        Laihduttaa kuukauden ja syö sitten vapaasti mitä haluaa 4 kuukautta.Näin se paino pysyy samassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen laiha laihduttaja tämänhetkinen painoni on 67 kiloa.pituus 176 cm.ikä 61 vuotta.

        Tavoite painoni on 59 kiloa ja vatsalihakset pitää saada veitenterävänä näkyviin.
        Vatsassani on tällä hetkellä pieni vatsamakkara jonka haluan ehdottomasti laihduttaa pois.

        Jojoilu lisää rasvaa elimistössä ja altistaa esimerkiksi diabetekselle eli ei kannata laihduttaa jollei kykene muuttamaan elintapojaan. Mitä enemmän laihdutusyrityksia niin sitä suurempi painoindeksi ja diabetesriski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä olo ja kunto on suurin syy laihduttaa.Paremmin pysyy terveenä eikä tarvitse syödä kalliita lääkkeitä.

        Laihduttaa kuukauden ja syö sitten vapaasti mitä haluaa 4 kuukautta.Näin se paino pysyy samassa.

        Sähän oot jo normaalipainonen.Miksi haluat painon lähelle alipainoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähän oot jo normaalipainonen.Miksi haluat painon lähelle alipainoa?

        Se on vain väliaikainen tila.Tarkoitus on ollut nostaa lihaspainoa ainakin 5 kiloa,mutta siinä on nyt aina käynyt niin että olen herkutellut painon läskinä takaisin.
        Paino vaihtelu -3 kiloa.
        Yritän nyt olla herkuttelematta että voisin alkaa lisäämään lihaspainoa.Sitä en ala tekemään läskin alle.
        Ensin pitää saada pois kaikki rasva.

        Hyvin on nyt aloitus mennyt.hiihtos tuli tänään 2,5 tuntia ja kävin pyörällä kaupassa siihenkin meni 2 tuntia
        Ja kalorit olleet jo muutaman päivän 1500


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe