Mikä on suodatin mikrofonin edessä?

asdf

Minkä takia on ja mikä on nimeltään studiossa laulumikrofonin edessä se aina oleva erillinen ympyränmuotoinen suodatin?

8

2117

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.K.P.

Se on nimeltään pop-filter eli puhkusuoja. Sen tarkoitus on imeä esim. p-konsonantin helposti ylilyövät posahdukset ja toimii se de-esserinäkin. Studiomikrofonit kun yleensä ovat niin herkkiä että kaikenlaiset puhallukset kuuluvat häiritsevästi läpi. Lisäksi pop-filtteri auttaa vokalistia pitämään oikean etäisyyden mikrofoniin, ainakin itse vokalistina olen sitä mieltä. itse suodattimen rakennehan on aika yksinkertainen, käytännössä rinkula jossa pari kerrosta sukkahousua.

• Laulaja97

Entä,Miten voi tehdä itse sen POP filtterin - mitä siinä oikeen tarvitaan jos haluaa itse väsätä sen ? kertokaa koska minä nauhottelen Web-mese mikillä (järkyttävää) ei ole varaa 400 e POP flitteriin...

• ....

Sukkahousut ja rautalankaa vaan kehiin! Rautalankahenkaria kun vähän pyöristää niin oikein hyvä tulee.

Ainoa missä häviää kaupalliselle filtterille on työläys viritellä se pysymään laulajan ja mikin välissä ilman käsiä..

• Sopiva kiristin.

Hae askartelukaupasta naisten kirjontakiristin on täydellinen ja suurinpiirtein oikeankokoinen.
        14cm muoviympyrä jonka sisällä 3.5mm paksu puristusjousi.
        Sitten vaan toinen jousenpää mikrofonijalkaan.

• Jonne2008

Mitä vittua selität? :D Jos löydät mulle 400 e jonku pop filtterin annan sulle yhen sellasen ilmaseks. 10e saat jo iha helvetin hyvän pop filtterin. Toki jos erehdyin et oot joku vitun justin bieber niin toki sillon eri asia, ku laulu pitää olla priimaa mut eurolla parilla löydät jo netistä sellaisen.

• ...

Jep, tai sulkapallomaila ja sukkahousut.

• suu kiinni........

Helpoin ja nopein tapa on laittaa ne sukkahousut päähän. Ajaa saman asian. Muistaa vain ulos lähtiessä ottaa ne pois.

• ...

"Muistaa vain ulos lähtiessä ottaa ne pois." ... tai viimeistään siinä vaiheessa kun menee nostamaan teostokorvauksia pankkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6825
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3827
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3220
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2632
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2166
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2010
    Aihe