Filippiiniläiset hoitajat

Suomi tarvitsee osaajia

Suomessa. Vuosi takana vanhustyössä ja mukavasti Suomenkieli taittu. Vanhukset olivat tyytyväisiä Filippiiniläisiin ja hoitolaitoksen johtaja kehu erinomaisiksi vanhustenhoitajiksi, johtuen heidän empatia, hellyydentaidosta ja suuresta vanhusten kunnioittamisasenteesta ja ahkeruudesta.

Hitusen erinlaista uutista ja asennetta, kuin mitä täältä saa aasialaisista lukea.

Erityisesti lämmitti veteraanin kiitokset Filippiiniläiselle hoitajalle.

12

1682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

      On varmaan ihan totta, mutta herää kysymys: miten sellainen hyttyssarjan piiperö jaksaa nostella suomalaisen ruumiinrakenteen omaavia vanhuksia pesulle jne? Suomalaisetkin hoitajat kärsivät kroonisista selkävioista, hoitajan työnkuvaanhan kuuluu laaja skaala raskasta ruumiillista työtä.

      • Nuo "hyttyssarjan piiperöt" ovat kyllä yllättävän vahvoja.
        Johtuu kai siitä että eivät ole mitään pullamössö sukupolvea jotka eivät olisi ruumiilliseen työhön tottuneet, vaan ihan oikeasti ovat pienestä pitäen joutuneet työtä tekemään ja siksi eivät ole niin avuttomia kuin useat länsimaiset kanssasisarensa.


      • Anonyymi

        Yle: Koronan pelätään aiheuttavan hoitajien joukkotrauman – sen vaikutukset olisivat Suomen terveydenhuollolle katastrofi

        Luin tämän, tervetuloa filippiiniläiset hoitajat. Suomen hysteeriset hoitajat eivät ilmeisesti selviä perustyöstään traumasoitumatta. Koronan selviytymisorosentti 99,7%. Entäs sitten kun kuolleisuus on 30%? Ollaanko sitten jo psykoosissa? Pelottavaa joutua tällaisten henkilöiden hoidettavaksi. Ajoin ennen suomalaisten hoitajien asemaa, mutta kuin kuin tämän, olen sitä mieltä että meidän on saatava näin vaativaan tehtävään psyykkisesti selkeästi vahvempia naisia.


    • ihfoinlkn

      Ja Suomi tarvitsee ihan yhtä paljon puolalaisia raksamiehiä, intialaisia merimiehiä sekä eritrealaisia palomiehiä,
      tänne vain hymyilemään, ja työnantaja tykkää!

      • Sitä saa mitä tilaa eli mul...

        vaihtoehto, kute Kataisen poika ja Vanhasen pappa suunnittelee, eli nostetaan kaltaistesi pyynnöstä sitä eläkeikää, niin ei lopu Puhtaat kanta Suomalaiset työnraataja työpaikoilta. Palomiehelle 78 vuotta eläkerajaksi ja samoin muillekkin, ei tarvitse sinunkaan siilitukka murehtia mitä teet ennen hautaan kuoppaamistasi.


      • homma--

        Ovat kuulemma puolalaiset raksamiehet ahkeria niinkuin eestiläisetkin, eivät nojaa kirveen varteen rapuloissaan päivät pitkät niinkuin suomalaiset raksamiehet!! ja varmaan eritealaisten miesten hymy lämmittää kylminä talvipäivinä.


      • on tietoa
        homma-- kirjoitti:

        Ovat kuulemma puolalaiset raksamiehet ahkeria niinkuin eestiläisetkin, eivät nojaa kirveen varteen rapuloissaan päivät pitkät niinkuin suomalaiset raksamiehet!! ja varmaan eritealaisten miesten hymy lämmittää kylminä talvipäivinä.

        Ovatpa hyvinkin, kuulemma... Kun taas itse metallialalla töissä, on kuule ihan toista! Taitaa kuule siellä työmaalla olla ihan joku muuu krapulassa kuin suomalainen työmies, vai onko sinulla vaan mututietoa, minulla ihan aitoa kokemusta. Olen suomalainen nainen.


      • samainen-
        on tietoa kirjoitti:

        Ovatpa hyvinkin, kuulemma... Kun taas itse metallialalla töissä, on kuule ihan toista! Taitaa kuule siellä työmaalla olla ihan joku muuu krapulassa kuin suomalainen työmies, vai onko sinulla vaan mututietoa, minulla ihan aitoa kokemusta. Olen suomalainen nainen.

        Ei sitä voi ihan mututiedoksi sanoa, kun mitä tuttavat, ystävät, perheenjäsenet ym. kertovat. Olen myös itse nähnyt kuinka vastapäisessä kerrostalossa homma hoitui todella nopeasti eesitläisten ammattilaisten käsissä. On siinä sekin, että eesitläiset haluavat rahat näppiinsä nopeasti, jotta saa viedä ne perheelleen Viroon ja tekevät siksi hanttihommia. Sehän siinä onkin, että tekevät halvemmalla työnsä kuin suomalaiset miehet ja eivät kuulemma valita kuin suomalaiset.

        Eräst tuttavani omistaa LVI- yrityksen ja käyttää mielellään eestiläistä työvoimaa, koska heihin voi luottaa, ovat ahkeria ja ajassa. Hänen mukaansa suomalaiset taas valittavat joka asiasta ja vaativat lisää liksaa. Voihan sitä olla muualla päin Suomea taas jossain yrityksessä toisinkinpäin ja toisin asiat. Tämä vain nyt esimerkkinä.


      • hieno homma---
        samainen- kirjoitti:

        Ei sitä voi ihan mututiedoksi sanoa, kun mitä tuttavat, ystävät, perheenjäsenet ym. kertovat. Olen myös itse nähnyt kuinka vastapäisessä kerrostalossa homma hoitui todella nopeasti eesitläisten ammattilaisten käsissä. On siinä sekin, että eesitläiset haluavat rahat näppiinsä nopeasti, jotta saa viedä ne perheelleen Viroon ja tekevät siksi hanttihommia. Sehän siinä onkin, että tekevät halvemmalla työnsä kuin suomalaiset miehet ja eivät kuulemma valita kuin suomalaiset.

        Eräst tuttavani omistaa LVI- yrityksen ja käyttää mielellään eestiläistä työvoimaa, koska heihin voi luottaa, ovat ahkeria ja ajassa. Hänen mukaansa suomalaiset taas valittavat joka asiasta ja vaativat lisää liksaa. Voihan sitä olla muualla päin Suomea taas jossain yrityksessä toisinkinpäin ja toisin asiat. Tämä vain nyt esimerkkinä.

        Niin piti vielä sanoa, että tuskin metallialalla niin dokataan kuin rakennusalalla. Asun tässä sellaisella paikalla, jossa kuppiloita pilvin pimein ja kapakat on yleensä varustettu raksamiehillä!! Aamulla töihin lähtiessä näkee punasilmäisiä raksamiehiä r:llä ostamassa lisää kaljaa tai jotain.


    • on erillainen.

      Kyllä Filippiiniläiset hoitajat ovat erittäin taitavia vanhusten hoitajina , perustyössä.

      Se johtuu heidän kulttuuritaustastaan.

      Aasiassa kunnioitetaan vanhuksia ja puhutaan heille kunnioitettavasti ja lämpimästi.
      Suomessa vanhukset ovat kotona ja laitoksissa.
      Kuolema käsitteenä on tabu.

      Suomessa lapset kasvatetaan pikku prinsseiksi ja prinsessoiksi , jotka eivät kunnioita ketään.
      Haistattelevat ja näyttävät keskisormeaan.
      Vittu on yleisin Suomenkielinen sana.

      • bidraldi

        sittenhän romaneista tulisi myös hyviä hoitajia...
        puhtaussäännöksistä näkee että he jos ketkä kunnioittavat vanhuksia...
        Toisaalta liika kunnioittaminen johtaa eristämiseen (pelko siitä että likaa toisen on romaneilla yleinen)
        kulttuurissa, jossa edes asunto ei saa olla itseään vanhemman romanin yläpuolella, nuoret pelkäävät likaavansa vanhukset. Ja puku ongelma on myös ihan varteen otettava huomio.

        Eipä minulla mitään filippiiniläisiä sairaanhoitajia vastaan ole. En ole sairaanhoito alalla ja sairaalaankin on niin vähän ollut asiaa, että en ole maahanmuuttajan käsittelyyn joutunut/päässyt. Vanhuksena on ainakin ihan sama kuka hoitaa... kunhan on minua nuorempi ja terveempi ja on nopsat jalat, joilla juosta perässä;D

        Mutta ei kotipaikkakunnalle hoitoon siellä oli ihan suomalaiset lekurit unohtaneet skapelit (mikä lie instrumentti) potilaan mahaan... ja muitakin hoitovirheitä on tehty.

        Mummolta olen kysellyt vähän mielipiteitä maahanmuuttja hoitajista (joku afrikkalainen mies ja kiinalainen nainen ainakin on ollu)
        Sanoi että ensin pelotti että voiko suomea puhuakaan mutta ihan asiansa osaavilta he vaikutti. Suomi tietysti ei ollu ihan nii kuin meijän kieli mutta selvää sai ja pääasia että hoitajat ymmärsi myös.

        Mummolle oli vielä ihan suomalaiset tehneet silleen että olivat laittaneet toisen potilaan lähetteen (jonka mukaan piti mennä jatkotutkimuksiin syöväntakia!).. mummo sitten meni jatkotutkimuksiin ja se olikin ihan turha reissu kun ei hänellä ollut sitä syövän vaaraa vaan toisella potilaalla, joka oli saanut mummon lähetteen (todettu terveeksi!)... että näin meillä asioita hoidetaan mukavasti ilman ulkomaalaisiakin "sotkijoita"


    • Hyvä homma

      Suomi tarvitsee heitä.

    Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe