2kg pois?

Nitta^

Haluaisin vähän vinkkejä ja apua laihduttamiseen sellaisilta, jotka tietää ja joilla on kokemusta. Eli olen vain 165cm pitkä ja 55 kg. Painoa on alkanut kertyä kun en ole ehtinyt urheilla ja syödä säännöllisesti, mutta tarkoitus olisi pudottaa ainakin 2 kg pois.

Pyytäisin myös että jos jotakin ottaa päähän normaalipainoisen laihdutusyritys niin älkää viitsitkö nipottaa, sillä tiedän mitä haluan.

Saatan joskus syödä aamupalan, mutta useimmiten jää väliin joten syön 2 lämmintä ateriaa päivässä ja iltapalan. Juon paljon kevytmaitoa ja ruokailuaikojen välissä saatan napostella esimerkiksi voileivän. Kävelen jokapäivä 2 kilometriä ja matkaan kuuluu myös erittäin jyrkkä ja pitkä ylämäki. Maha on ollut turvonnut viimeaikoine, vaikka yleensä ei ole ollut kuin luuta ja nahkaa maha-alueella ja minua inhottaa jos maha näkyy vähänkin paidan läpi, ja tästä on sitten turha valittaa! :D
Liittyykö uni jotenkin laihtumiseen? Mistä aloitan? Vinkatkaa! :)

Haluaisin myös liikkeitä ja vinkkejä jenkkakahvojen poistoon sekä alleihin jos löytyy :)

22

2413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarah..

Oletko koskaan miettinyt miksi muut "valittavat" normaalipainoisen laihdutuksesta, tai sanotaanko sinun tapauksessa todella hoikan ihmisen laihdutuksesta?

Itse olen 166cm ja luulin voivani olla painooni (63) tyytyväinen. Mutta nyt kun saman pituinen ja 8kg kevyempi tulee inisemään painostaan niin alkaa jo pikkuhiljaa ketuttaa! Ja arvaas mitä, se 2 kg ei näy missään! Huomaa ettet ole laihduttanut/ollu koskaan ylipainoinen. 2kg voi kertyä vaikka nesteitäkin. Ja tuo "ällöttää jos masu näkyy paidan läpi" hohhoijaa. Sulla mitään mahaa olekaan, kun ei minullakaan ole!

Uskon että ärsyttää valitus, mutta ärsyyntyminen on molemminpuolista! Täällä on ihmisiä, jotka laihduttavat terveytensä vuoksi kymmeniä kiloja ja yksi luikku alipainon rajalla heiluva inisee parin kilon poissaannista. Yleensä en hiilly, mutta nyt alkoi kolisemaan ja pahasti!

Mukavaa ja terveellistä elämää sinulle kaikesta pinnallisuudesta huolimatta.

• gaberilena

ei kannata välittää noista jotka jaksaa vaa valittaa. ei ihmisiä voi vertailla

• minä vaan
        gaberilena kirjoitti:

ei kannata välittää noista jotka jaksaa vaa valittaa. ei ihmisiä voi vertailla

kannattaa todellakaan välitä noista. Jos itse ei ole tyytyväinen omasta "ylimäärästä kiloista" niin mitä muille kuuluu?????????

• ymmärtää!

En voi edelleenkään ymmärtää muiden mielipiteitä normaalipainoisen laihdutukseen! Normaalipainoisellakin voi olla ylimääräistä ja paljonkin. Mitä se ketään haittaa jos haluaa pitää itsensä kunnossa ja EHKÄISTÄ jo etukäteen ylipainoiseksi tulemista.
        Tuskin tämä palsta on tarkoitettu pelkästään ylipainoisille jotka oikeasti haluavat laihtua. Olen aika varma että tällä palstalla käy MONI normaalipainoinen tai jopa alipainoinen.
        Ja sinun BMI on 22,9 ja ylipainoisuuteen on matkaa vain 6 kg.
        Niin kauan laihduttaminen on ok, kun se pysyy normaalinpainon rajoilla!

• Siis mitä?
        ymmärtää! kirjoitti:

En voi edelleenkään ymmärtää muiden mielipiteitä normaalipainoisen laihdutukseen! Normaalipainoisellakin voi olla ylimääräistä ja paljonkin. Mitä se ketään haittaa jos haluaa pitää itsensä kunnossa ja EHKÄISTÄ jo etukäteen ylipainoiseksi tulemista.
        Tuskin tämä palsta on tarkoitettu pelkästään ylipainoisille jotka oikeasti haluavat laihtua. Olen aika varma että tällä palstalla käy MONI normaalipainoinen tai jopa alipainoinen.

Eikö sana normaalipainoinen juuri tarkoita sitä että EI ole ylipainoa?! Samalla logiikalla meillä olisi sairaita terveitä, älykkäitä tyhmyreitä jne...

Ottakaapas nyt tekin nuoret ja tietämättömät normaalipainoiset se järki käteen ja pistäkää jalat maahan.

Kun julkiselle palstalle tulee kysymään muiden kommenttia, on kestettävä heidän vastauksensa (varsinkin asialliset). Jos ei itsetunto kestä muiden arvioita, ei pidä tulla kertomaan henkilökohtaisia asioitaan.

Aloittajaneitiä ei pidä haukkua, mutta Sarah oli oikeassa, monia yli satakiloisia ja ylipainosta sairastuneita tms. voi loukata nämä kommentit että "olen kamala läski, painan 51 kiloa" jne...

Mutta pelottaa ajatella, että moni yli satakiloinen on saattanut joku vuosi sitten olla hento nuori, joka ei ole saanut tukea painonhallintaansa ja on päätynyt epäterveisiin keinoihin ja jojo-laihduttajaksi ja silleen.

Aloittaja kertoi että joko rasvaa tai nesteturvotusta(?) on päässyt kertymään kun ei ole syönyt terveellisesti tai liikkunut. Liikuntaa ja parempi ruokavalio, siinähän on jo resepti millä masusta pääsee eroon. Tosin jos on turvotusta, pitää kiinnittää huomio ettei ruokavalinnat ja elämäntavat pahenna sitä (ei suolaisia valmisruokia, ei hiilihappoisia juomia, jne).

Itseäni huolestuttaa monet normaalipainoiset jotka torjuvat kaiken kritiikin ja yrittävät ruveta laihduttamaan kitudieeteillä. Sehän voi pahimmassa tapauksessa johtaa anoreksiaan.

Ja kun palstan yläotsikko on muuten TERVEYS, en minä ainakaan rupea kannustamaan ketään mihinkään epäterveelliseen. Palstallahan voi nimimerkin takana olla jotain todella nuoria, joiden ei pitäisi laihduttaa ollenkaan.

• että...
        Siis mitä? kirjoitti:

Eikö sana normaalipainoinen juuri tarkoita sitä että EI ole ylipainoa?! Samalla logiikalla meillä olisi sairaita terveitä, älykkäitä tyhmyreitä jne...

Ottakaapas nyt tekin nuoret ja tietämättömät normaalipainoiset se järki käteen ja pistäkää jalat maahan.

Kun julkiselle palstalle tulee kysymään muiden kommenttia, on kestettävä heidän vastauksensa (varsinkin asialliset). Jos ei itsetunto kestä muiden arvioita, ei pidä tulla kertomaan henkilökohtaisia asioitaan.

Aloittajaneitiä ei pidä haukkua, mutta Sarah oli oikeassa, monia yli satakiloisia ja ylipainosta sairastuneita tms. voi loukata nämä kommentit että "olen kamala läski, painan 51 kiloa" jne...

Mutta pelottaa ajatella, että moni yli satakiloinen on saattanut joku vuosi sitten olla hento nuori, joka ei ole saanut tukea painonhallintaansa ja on päätynyt epäterveisiin keinoihin ja jojo-laihduttajaksi ja silleen.

Aloittaja kertoi että joko rasvaa tai nesteturvotusta(?) on päässyt kertymään kun ei ole syönyt terveellisesti tai liikkunut. Liikuntaa ja parempi ruokavalio, siinähän on jo resepti millä masusta pääsee eroon. Tosin jos on turvotusta, pitää kiinnittää huomio ettei ruokavalinnat ja elämäntavat pahenna sitä (ei suolaisia valmisruokia, ei hiilihappoisia juomia, jne).

Itseäni huolestuttaa monet normaalipainoiset jotka torjuvat kaiken kritiikin ja yrittävät ruveta laihduttamaan kitudieeteillä. Sehän voi pahimmassa tapauksessa johtaa anoreksiaan.

Ja kun palstan yläotsikko on muuten TERVEYS, en minä ainakaan rupea kannustamaan ketään mihinkään epäterveelliseen. Palstallahan voi nimimerkin takana olla jotain todella nuoria, joiden ei pitäisi laihduttaa ollenkaan.

kaksi kiloa ei näy normaalipainoisella, ovat väärässä! Itse ainakin tunnen ja näen eron, kun painan vaikka 55 kg tai 53 kg. Ja jos muut eivät sitä näekään, niin itse sen tuntee ja itseä varten laihdutetaan. Minulla on niinkin, että tietyssä painossa ei mahdu jotkut housut kunnolla jalkaan, siitä kun 2-3 kiloa pudottaa niin on selvästi parempi.

• muutos on hyvästä
        ymmärtää! kirjoitti:

Ei mielestäni normaalipainoisena tarvitse laihduttaa, vaan ehkä paremminkin kiinteytyä. Siis lisää likuuntaa, syö terveellisesti, mutta tarpeeksi, jolloin lihakset kasvaa. Voi olla että silloin vaaka näyttää isompia lukemia (IIK!), mutta lihas painaa enemmän kuin läski. Tällöin siis normaalipanoisen "laihdutus" tapahtuu vaa'an sijaan mittanauhalla, peilillä ja rasvaprosentilla. Tämän painon nousun ei pitäisi ketään, joka ei syömishäiriöstä kärsi, haitata, koska kuitenkin mahtuu kokoa pienempiin housuihin tms.
        Siis Nitallekin^ kehoittaisin aloittamaan kunnon liikunnan (kuntosali jumpat lenkit) ja katsomaan, että syö tarpeeksi, siis niin ettei ole nälkä ja oikeasti hyvää terveellistä ruokka, missä on tarpeeksi proteiinia ja hyvää rasvaa. Ja heität sen vaa'an vaikka ikkunasta ulos ja käyt jossain mittauttamassa rasvaprosentin ja yrität sitä pienentää. Silloin olet terveellisellä pohjalla tässä "laihdutuksessa" (oikeasti joku muu sana pitää keksiä tälle). Tällöin myös varmasti ne asiat mitkä saivat sinun aloittamaan dietin (ja niin monet muut normipainoiset, ja vielä kaikkia ihmediettejä) eli liiat hyllyvät osat sinussa :) katoavat, kuhan et pelästy että vaaka näyttää saman verran tai enemmän.

• 00000000000000000000

Jos kävelet vain 2 km päivässä, niin se on kyllä liian vähän liikuntaa, jo ihan terveydenkin vuoksi. Ihmisen pitäisi kävellä noin 10000 askelta päivässä pysyäksen terveenä (tai harrastaa jotain muuta liikuntaa joka päivä). Normaalipainoinekin voi näyttää löysäälle, jos rasvaprosentti on korkea eikä lihasta ole nimeksikään.

Kannattaa myös alkaa syömään aamupalaa joka päivä, elimistö on katabolisessa tilassa pitkän yöllisen syömättömyyden vuoksi.

Tsemppiä terveempiin elämäntapoihin!

• ja luuta päälle

Mielestäni kaksi saman painoista ja pituista eivät voi vertailla toisiaan keskenään. Ruumiin rakenne, läskin ja lihaksen määrä kun voi olla erit, vaikka paino ja pituus olisi täysin samat. Ja tämän perusteella voi toinen näyttää laihemmalta kuin toinen.

Itselläni painoni on juuri ja juuri normaalipainon rajoissa. Kaikki ovat ihmetelleet, miten painoni voi olla muka niin suuri, kun en näytä siltä. Olenkin harrastanut kuntosalia ja muuta liikuntaa kuutisen vuotta, joka on muokannut kehoani. Toinen minun pituiseni ja painoiseni, mutta omistaa enemmän rasvaa ja vähemmän lihasta, voi näyttää taas paljon isommalta kuin minä.

• OmShantiShivaShakti
        ja luuta päälle kirjoitti:

Mielestäni kaksi saman painoista ja pituista eivät voi vertailla toisiaan keskenään. Ruumiin rakenne, läskin ja lihaksen määrä kun voi olla erit, vaikka paino ja pituus olisi täysin samat. Ja tämän perusteella voi toinen näyttää laihemmalta kuin toinen.

Itselläni painoni on juuri ja juuri normaalipainon rajoissa. Kaikki ovat ihmetelleet, miten painoni voi olla muka niin suuri, kun en näytä siltä. Olenkin harrastanut kuntosalia ja muuta liikuntaa kuutisen vuotta, joka on muokannut kehoani. Toinen minun pituiseni ja painoiseni, mutta omistaa enemmän rasvaa ja vähemmän lihasta, voi näyttää taas paljon isommalta kuin minä.

Lihavuutta voi vertailla vain kehon rasvaprosentilla. Jokaisesta vaa-asta pitäisi poistaa kilot ja laittaa rasvaprosentti tilalle. Vaaka ilmoittaisi lisäksi vain kalorikulutuksen rasvattoman painon perusteella. Tämän jälkeen olisi helppo vastailla ihmisille tälläkin palstalla: "Lihoin vuodessa 25% -> 30%. Tahtoisin olla 15% keväällä. Peruskulutukseni on 1550 kcal/vrk. Mitä teen?"

Jos laittaa "Omron BF 511" pukinkonttiin, niin ylläoleva on helppoa :)

• %%%%%%%%%%
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

Lihavuutta voi vertailla vain kehon rasvaprosentilla. Jokaisesta vaa-asta pitäisi poistaa kilot ja laittaa rasvaprosentti tilalle. Vaaka ilmoittaisi lisäksi vain kalorikulutuksen rasvattoman painon perusteella. Tämän jälkeen olisi helppo vastailla ihmisille tälläkin palstalla: "Lihoin vuodessa 25% -> 30%. Tahtoisin olla 15% keväällä. Peruskulutukseni on 1550 kcal/vrk. Mitä teen?"

Jos laittaa "Omron BF 511" pukinkonttiin, niin ylläoleva on helppoa :)

No Omron nyt on kohtalaisen paska merkki jos kehonkoostumusmittareista puhutaan.. jos nimittäin totuudenmukaisia tuloksia halajaa.

• zuh
        %%%%%%%%%% kirjoitti:

No Omron nyt on kohtalaisen paska merkki jos kehonkoostumusmittareista puhutaan.. jos nimittäin totuudenmukaisia tuloksia halajaa.

2kg ei näy missään -.-!

• dfgfdgsdfsdfd
        zuh kirjoitti:

2kg ei näy missään -.-!

Oon aloittajan kanssa samaa mieltä, että kyllä se perkeleen 2kg näkyy normaalipainoisella, itse olen juuri lihonnut sen 2 kg, jota yritän saada pois ja heti ei mene tietyt housut jalkaan ja vatsa pullottaa.

• Anskup4nskU
        dfgfdgsdfsdfd kirjoitti:

Oon aloittajan kanssa samaa mieltä, että kyllä se perkeleen 2kg näkyy normaalipainoisella, itse olen juuri lihonnut sen 2 kg, jota yritän saada pois ja heti ei mene tietyt housut jalkaan ja vatsa pullottaa.

MIKÄ SIINÄ ON NIIN KAMALAA JOS NORMAALIPAINOINEN HALUAA LAIHTUA PARI MUUTAMA KILOA, EI SE OLE RIKOS EIKÄ MIKÄÄN! EIKÄ ALOITTAJA TULLUT TÄNNE VALITTAMAAN VAAN KYSYMÄÄN NEUVOJA!! SAAHAN ITSEÄÄN PITÄÄ KUNNOSSA JOS HALUAA KUNHAN EI MENNÄ ÄÄRIMMÄISYYKSIIN

• pumpero

Ehdottomasti kannattaa laihduttaa, vaikka painoa on tullut vasta pari kiloa. En ymmärrä miksi pitää odottaa, että lihoo ensin 10-20kg, ennen kun voi ruveta laihduttamaan. Tottakai ylimääräisiin kiloihin pitää puuttua heti! En todellakaan ymmärrä noita urputtajia. Tsemppiä!

Voisiko muuten olla, että vatsan turvotus johtuisi esim. leivän syönnistä? Itselläni vatsa alkaa pömpöttämään kun syön viljatuotteita, esim. leipää tai mysliä. Itse teen niin, että vältän ko. tuotteiden syömistä aamulla, niin silloin vatsa ei pömpötä päivällä. Illalla kun leipää syö, niin vatsa ehtii tasoittua yön aikana.

• Jesse_18

"normaalipainoisen ei kannata laihduttaa , pikemmin kiinteyttää" tuli pirtelöt näytölle kiitos kirjoittajalle :D kuntosalien myyntisana kiinteytys tarkoittaa vain ja ainoastaan laihtumista ( rasvan lähtemistä ) ja normaalipainoinen voi erittäinkin hyvin laihduttaa mikäli vain huvittaa!! ihmisestä riippuen joskus ehkä urheilu korvaisi "laihduttamisen paremminkin..Normaalipainoinen ja "hyvä" kroppa on kaksi eri asiaa..Mikäli mahaa on sen voi laihduttaa pois :) tällöin puhuisin normaalipainoisen kohdalla kuitenkin urheilusta ja "urheilullisen kropan rakentamisesta..

• jjag tittar på dig
        Jesse_18 kirjoitti:

"normaalipainoisen ei kannata laihduttaa , pikemmin kiinteyttää" tuli pirtelöt näytölle kiitos kirjoittajalle :D kuntosalien myyntisana kiinteytys tarkoittaa vain ja ainoastaan laihtumista ( rasvan lähtemistä ) ja normaalipainoinen voi erittäinkin hyvin laihduttaa mikäli vain huvittaa!! ihmisestä riippuen joskus ehkä urheilu korvaisi "laihduttamisen paremminkin..Normaalipainoinen ja "hyvä" kroppa on kaksi eri asiaa..Mikäli mahaa on sen voi laihduttaa pois :) tällöin puhuisin normaalipainoisen kohdalla kuitenkin urheilusta ja "urheilullisen kropan rakentamisesta..

"kuntosalien myyntisana kiinteytys tarkoittaa vain ja ainoastaan laihtumista ( rasvan lähtemistä )"
        -Jaa... Itseänikin häiritsee ihmisten harhakäsitys kiinteyttämisen merkityksestä. Mutta, että se olisi tasan sama kuin laihduttaminen? Ei. Useimmiten kuulee, kun ihmiset puhuu ettei halua lihasta eikä laihtua vaan kiinteytyä. Kiinteytyksellä tarkoitetaan rasvaprosentin laskemista ja lihasmassan lisäämistä samaan aikaan. Yleensä hyvin pienissä mittasuhteissa. Koska sitten kun halutaan laskea rasvaprosenttia 25% 10%:neen, puhuisin laihduttamisesta. Ja kun halutaan kasvattaa kunnon lihakset, puhuisin joko ihan podaamisesta tai lihasmassan lisäämisestä.:) Mutta kun halutaan polttaa hiukan rasvaa kehosta ja saada vähän paremmat lihakset, sitä sanotaan kiinteyttämiseksi.

• habittti
        jjag tittar på dig kirjoitti:

"kuntosalien myyntisana kiinteytys tarkoittaa vain ja ainoastaan laihtumista ( rasvan lähtemistä )"
        -Jaa... Itseänikin häiritsee ihmisten harhakäsitys kiinteyttämisen merkityksestä. Mutta, että se olisi tasan sama kuin laihduttaminen? Ei. Useimmiten kuulee, kun ihmiset puhuu ettei halua lihasta eikä laihtua vaan kiinteytyä. Kiinteytyksellä tarkoitetaan rasvaprosentin laskemista ja lihasmassan lisäämistä samaan aikaan. Yleensä hyvin pienissä mittasuhteissa. Koska sitten kun halutaan laskea rasvaprosenttia 25% 10%:neen, puhuisin laihduttamisesta. Ja kun halutaan kasvattaa kunnon lihakset, puhuisin joko ihan podaamisesta tai lihasmassan lisäämisestä.:) Mutta kun halutaan polttaa hiukan rasvaa kehosta ja saada vähän paremmat lihakset, sitä sanotaan kiinteyttämiseksi.

puhut..juurikin noin mutta optimaalisin tapahan tähän olisi reenata kovaa salilla ja sitten vähällä ruoalla ja pitkää lenkkiä..vuoro kaksiviikoin , viikoin tai jopa viikon sisällä ajasta riippuen..Kiinteyttäminen bodypumppien sun muiden mainostuksessa on lähinnä kusetusta koska moisesta rasituksesta ei lihas kasva kokoa juuri lainkaan rasvaa saattaa kyllä palaa..

• Karkkisopuli

Miksi kaikki haluaa olla laihoja. Kyllä mäkin haluan olla ja yritän aina laihduttaa mut nyt kun miettii niin mitä tapahtuu kun laihdut esim 57kgsta 50kgeehen? Eihän se kummiskaan tarkoita et sen jälkeen sä voit hengailla lissujenkaa. mä vaan tarkoitan et vaikka sä laihdut 10kg sun luonne ei kummiskaan muutu.

• niinpä juuri

monila on haavekuvia:
        sitten käytän sellaisia vaatteita
        sitten leikkaan sellaisen tukan
        sitten käyttäydyn näin ja noin

Normaalipainoinen, miksi et tekisi niin jo tänään?

• cccccccccccc
        niinpä juuri kirjoitti:

monila on haavekuvia:
        sitten käytän sellaisia vaatteita
        sitten leikkaan sellaisen tukan
        sitten käyttäydyn näin ja noin

Normaalipainoinen, miksi et tekisi niin jo tänään?

hm...onko niin vaikeeta hyväksyä erilaisuus. Jos joku on tuntenut olonsa hyväksi 2 kg pienempänä, onko se sitten väärin? Omalla vastuullahan se on. On hienoa, että kehoa voi itse "säädellä" ja jokainen tekee sen tavallaan. Minäkin lihoin viheliäisten lääkkeiden takia viitisen kiloa, mikä näkyi inhottavasti. Vaikea on laihduttaa takas, mutta teen sen, sillä viihdyin paremmin siinä hoikemmassa olemuksessa.

Tärkeää on hitaanlaatuinen tahti, sillä nopea laihdutus vie lihasmassaa, ja paino voi nousta uudelleen vielä enemmän, koska lihakset ovat energiasieppareita.
        Kasviksia ja proteiineja kannattaa nauttia kunnolla, myös kalkki ja d-vitamiini ovat hyviä rasva-aineenvaihdunnalle. Oma ravinnon määrä löytyy kokeilemalla. Itse syön enemmän kuin moni laihdutusohjelma sanelee ja silti laihdun... eli kannattaa etsiä mielekäs, mutta pikkasen kalorivajeinen ateriarytmi. Onnea matkaan!

• Lörppömaha

Itse olen 168 cm ja painan nykyään 54kg ja ylimäärästä löytyy se voi myös johtua huonoista vatsalihaksista, mutta muutama kilo on tullut lisää reissun aikana. Että ne pitäisi saada pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      40
      3019
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      41
      2854
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      48
      2473
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      46
      2195
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      21
      2054
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1830
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1739
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      37
      1590
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1513
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26