Automaan Huolto!
Vein autoni vuosihuoltoon Automaalle Herttoniemeen!
Tarina lyhyesti: Autoni oli rikottu moottoritilasta noin kolmesta eri kohdasta. Osia oli vain rikottu repimällä irti. Ensimmäinen osa korjattiin, koska oli suhteellisen halpa osa, eikä vaatinut liika miestyötunteja. Toinen ja kolmas osa korjattiin merkkihuollossa "korjaajan omalla patentilla". Olisivat joutuneet vaihtamaan koko syylarin ja ilmastointiputket.
Kysyein korvauksia - vastaus oli: annetaan alennusta seuraavasta korjauksesta. Laitoin asiallisen kirjeen yrityksen esimiehelle/johtajalle, jolta en ole saanut vastausta laisinkaan.
Tämänlaisia ammattilaisia omaa Herttoniemen Automaa.
Huolto Automaa Herttoniemi!
14
4046
Vastaukset
- Kahdesti höynäytetty
Ei mitään ihmettelemisen aihetta.
Tämän tekstin lainasin Suomi24-keskustelupalstalta:
"Automaa
Kirjoittanut: joutomaalla 27.4.2008 klo 21.33
Oman paikkakuntani automaan tilanteesta tiedän sen, että ammattimiehet ovat nostaneet kytkintä ja tilalle on tullut juuri amiksesta valmistuneita.
Tämä tieto on siis talon "sisältä" ei mitään huhuja."
Olisinpa tutustunut keskustelupalstaan ennen kuin vuosien kiertämisen jälkeen uskalluin menemään Automaan korjaamoon. Omat kokemukseni ovat Automaa Herttoniemestä viime syksyltä ja tämän vuoden alkupuolelta. Ensimmäisellä kerralla viime syksynä sain "persnettoa" oikein runsaasti. Auto tuli kuitenkin lopulta kuntoon, mutta kyllä se maksoikin.
Olin liian luottavainen siihen, että merkkikorjaamo kyllä hallitsee asiat ja vein autoni alkuvuodesta 2009 tarkistettavaksi, koska epäilin pissapojan jäätyneen. En saanut myöskään lämminilmapuhallusta ikkunoihin. Huollon päällikkö kirjoitti työmääräyksessään, että oli tarkistettava, onko pissapoika jäässä. Istuin korjaamon kahvilassa odottamassa pe iltapäivänä pari tuntia, jonka jälkeen huollossa minulle sanottiin, että 45 euroa maksaneessa "testissä" todettiin pissapojan moottorin olevan sökö. Uusi olisi tilattava varaosapalvelusta (45e)ja niin sovittiin. Kotona tutkin papereita ja työselostukseen oli merkitty, että tuulilasin pesimen suutin oli rikki. Tämän johdosta peruutin varaosatilaukseni. Ilmastointi oli kuulemma ehjä, vain säätö korjattiin. Säätö maksoi 27e.
Seuraavana päivänä lämminilmapuhallus meni täysin mykäksi, mutta sitä seuraavana päivänä toimi taas.
Maanantaina vein auton Ad-korjaamoon, jossa pissapoika sulatettiin. Pissapojan moottori oli täysin ehjä ja tuulilasin pesimen suutinkin oli ehjä. Mutta ikävä yllätys oli se, että Peugeot-autoni tyyppivikoihin kuuluu se (netistä löytynyt tieto), että pissapojan jäädyttyä myös tuulettimen moottori saattaa vaurioitua. Tätä merkkikorjaamossa ei nähtävästi tiedetty, koska pissapojan "sököä" moottoria eli jäätynyttä pissapojan säiliötä/moottoria testattaessa tuulettimen moottori ilmeisesti rikkoutui. Jouduin vaihdattamaan sen, mutta enpä uskaltanut Automaahan enää mennä, vaikka ensimmäisen yhteydenottoni yhteydessä minua sinne kehoitettiin menemään. Siis Automaa Herttoniemen "ammattitaidon" vuoksi jäätynyt pissapoika tyyppiviasta johtuvine seurauksineen tuli maksamaan minulle kaikkiaan n. 300 euroa. Omaa tyhmyyttänihän se oli. Tyttäreni muistutti minua: "Äiti, juuri sinä olet vuosikausia sanonut, että Automaan merkkihuollossa ei kannata autoa korjauttaa!"
P.S. Kovin huolestuttavaa on, että Automaa Herttoniemen Huollon päällikön työmääräystä ei noudatettu vaan väenväkisin etsittiin ja löydettiin "testeillä" viallinen osa, joka todellisuudessa on ehjä. Toimii edelleen.- Kahdesti höynäytetty
Ne luvatut alennukset ovat yhtä tyhjän kanssa!
- uutta tietoa
"Mutta ikävä yllätys oli se, että Peugeot-autoni tyyppivikoihin kuuluu se (netistä löytynyt tieto), että pissapojan jäädyttyä myös tuulettimen moottori saattaa vaurioitua". Onkohan tämä asiaa tunteva tieto peräisin myös suomi24-palstoilta? Eipä ole ennen moista kuultu eikä koettu.
- Kahdesti jne
uutta tietoa kirjoitti:
"Mutta ikävä yllätys oli se, että Peugeot-autoni tyyppivikoihin kuuluu se (netistä löytynyt tieto), että pissapojan jäädyttyä myös tuulettimen moottori saattaa vaurioitua". Onkohan tämä asiaa tunteva tieto peräisin myös suomi24-palstoilta? Eipä ole ennen moista kuultu eikä koettu.
Autoni on Peugeot Partner!
- aivan varmaa,
Kahdesti jne kirjoitti:
Autoni on Peugeot Partner!
että pissapojan jäätyessä nimenomaan tuulettimen sähkömoottori vaurioituu? Eiköhän se ole kuitenkin sen pesulaitteen pumppu ja sen sähkömoottori, joka tällöin vaurioituu nesteen jäätyessä. Siispä kannattaa käyttää talvella pesulaitteessa talven pakkasen kestäviä nesteitä.
- samalla
uutta tietoa kirjoitti:
sulakkeella.
- Kahdesti jne
aivan varmaa, kirjoitti:
että pissapojan jäätyessä nimenomaan tuulettimen sähkömoottori vaurioituu? Eiköhän se ole kuitenkin sen pesulaitteen pumppu ja sen sähkömoottori, joka tällöin vaurioituu nesteen jäätyessä. Siispä kannattaa käyttää talvella pesulaitteessa talven pakkasen kestäviä nesteitä.
En tietenkään voi olla täysin varma asiasta, kun tieto on "kuulopuhetta eli toisen käden tietoa".
Kuitenkin, kun perjantaina ajoin Automaahan tuuletin oli ehjä (paitsi se, ettei puhallus suuntautunut tuulilasiin) ja kun lähdin Automaasta, minulla oli raportti, jonka mukaan tuuletin oli ehjä, ilmavirran säädöt olivat olleet pielessä. Lauantain jälkeen tuuletin ei enää toiminut kertaakaan normaalisti, ts. toimi milloin sattui. Sitä ennen ei puhalluksessa ollut mitään häiriötä. Hieman outo yhteensattuma, mutta eihän minulla mitään todisteita ole, muuta kuin se raportti.
Kun vielä netistä oli löytynyt asiaa koskevaa -ilmeisesti kokemusperäistä- tietoa, katsoin viisaimmaksi hoitaa korjaukset muualla kuin merkkikorjaamossa.
Se, mistä olen varma, on se, että toisessa korjaamossa pissapoika sulatettiin ja sen jälkeen pesimen pumppu ja sähkömoottori olivat ja ovat edelleen ehjät. Olin korjaamohallissa koko sulatuksen ajan ja seurasin toimenpidettä vierestä. Ainoa, mitä vaihdettiin, olivat pyyhkimen sulat ja pesimen säiliöön laitettiin jäätymisen estävää nestettä.
Onneksi olin peruuttanut merkkikorjaamon tekemän varaosatilauksen enkä suotta vaihdattanut pesimen moottoria siellä.
Myönnän oman hölmöyteni siinä, että pissapoika pääsi jäätymään. Helsingin lämmin syksy/alkutalvi oli petollinen, ja yht'äkkinen pakkanen yllätti. Jäätymistä estävän nesteen ostin kyllä, mutta liian myöhään eli vasta vesisäiliön jäädyttyä niin pahasti, ettei 5:ssä enää sulanut. Nyt on asia reilassa ja vastedes kyllä muistan. - Kahdesti jne
samalla kirjoitti:
sulakkeella.
Tuota edellistä vastausta rustatessa käväisi mielessäni, että ohjekirjassa saattoi olla maininta, että moottorit ovat saman sulakkeen alla, mutta kun se ohjekirja on autossa, en päässyt varmistamaan.
Kun se puhallin ensimmäisen kerran "kuoli" Automaassa käynnin jälkeen, vaihdoin sulakkeen, ja puhallin käynnistyi ja toimi 1 päivän. Sitten se taas alkoi reistailla. Sain ammatti-ihmiseltä vinkin, että puhaltimen moottori taitaa olla sökönä. Nyt uusi moottori toimii ja elämä hymyilee taas! - Kahdesti jne
Kahdesti jne kirjoitti:
En tietenkään voi olla täysin varma asiasta, kun tieto on "kuulopuhetta eli toisen käden tietoa".
Kuitenkin, kun perjantaina ajoin Automaahan tuuletin oli ehjä (paitsi se, ettei puhallus suuntautunut tuulilasiin) ja kun lähdin Automaasta, minulla oli raportti, jonka mukaan tuuletin oli ehjä, ilmavirran säädöt olivat olleet pielessä. Lauantain jälkeen tuuletin ei enää toiminut kertaakaan normaalisti, ts. toimi milloin sattui. Sitä ennen ei puhalluksessa ollut mitään häiriötä. Hieman outo yhteensattuma, mutta eihän minulla mitään todisteita ole, muuta kuin se raportti.
Kun vielä netistä oli löytynyt asiaa koskevaa -ilmeisesti kokemusperäistä- tietoa, katsoin viisaimmaksi hoitaa korjaukset muualla kuin merkkikorjaamossa.
Se, mistä olen varma, on se, että toisessa korjaamossa pissapoika sulatettiin ja sen jälkeen pesimen pumppu ja sähkömoottori olivat ja ovat edelleen ehjät. Olin korjaamohallissa koko sulatuksen ajan ja seurasin toimenpidettä vierestä. Ainoa, mitä vaihdettiin, olivat pyyhkimen sulat ja pesimen säiliöön laitettiin jäätymisen estävää nestettä.
Onneksi olin peruuttanut merkkikorjaamon tekemän varaosatilauksen enkä suotta vaihdattanut pesimen moottoria siellä.
Myönnän oman hölmöyteni siinä, että pissapoika pääsi jäätymään. Helsingin lämmin syksy/alkutalvi oli petollinen, ja yht'äkkinen pakkanen yllätti. Jäätymistä estävän nesteen ostin kyllä, mutta liian myöhään eli vasta vesisäiliön jäädyttyä niin pahasti, ettei 5:ssä enää sulanut. Nyt on asia reilassa ja vastedes kyllä muistan.Toimi ns normaalisti 1 vrk:n sulakkeen vaihdon jälkeen.
- Naiskuski10
Kahdesti jne kirjoitti:
Tuota edellistä vastausta rustatessa käväisi mielessäni, että ohjekirjassa saattoi olla maininta, että moottorit ovat saman sulakkeen alla, mutta kun se ohjekirja on autossa, en päässyt varmistamaan.
Kun se puhallin ensimmäisen kerran "kuoli" Automaassa käynnin jälkeen, vaihdoin sulakkeen, ja puhallin käynnistyi ja toimi 1 päivän. Sitten se taas alkoi reistailla. Sain ammatti-ihmiseltä vinkin, että puhaltimen moottori taitaa olla sökönä. Nyt uusi moottori toimii ja elämä hymyilee taas!ei ole kuin hyviä kokemuksia Hertsikan Automaasta. Nyt on 4 pösöni jo menossa ja koskaan Hertsikan automaan huolto ei ole pettänyt. Auto on aina tullut kuntoon ja minua on hyvin infottu jos huolto ei vaikka valmistu sovitussa ajassa. Olen aina saanut laina-auton alle korjauksen ajaksi, veloituksetta. Viat ovat aina löytyneet vaikkakin olen joutunut käymään monta kertaa näyttämässä autoa.
Kiitos Hertsikan automaan pojat hyvästä palvelusta. - lomatlomautus
Naiskuski10 kirjoitti:
ei ole kuin hyviä kokemuksia Hertsikan Automaasta. Nyt on 4 pösöni jo menossa ja koskaan Hertsikan automaan huolto ei ole pettänyt. Auto on aina tullut kuntoon ja minua on hyvin infottu jos huolto ei vaikka valmistu sovitussa ajassa. Olen aina saanut laina-auton alle korjauksen ajaksi, veloituksetta. Viat ovat aina löytyneet vaikkakin olen joutunut käymään monta kertaa näyttämässä autoa.
Kiitos Hertsikan automaan pojat hyvästä palvelusta.sua olekkaan lomautettu automaasta?
- 406 gw
pösö
- Idio
Pösöt pösöjen omistajat
- pekka
kannattaa karttaa kyseistä puljua,vaihtoauto-puolen myyjät jättävät oleelliset tiedot kertomatta autosta ja sen historiasta.Eivät kuulemma ehdi perehtyä kaikkien autojen huoltohistoriaan,eli esim.onko tehty kolarikorjauksia.
Silti kirkkain otsin kerrotaan että tälle autolle ei ole tehty mitään kolarikorjauksia vaikka huoltohistoriasta näkee asian olevan toisin.
Korjaukset tehdään ammattitaidottomasti.
Erikoista että tämä sama toiminta jatkuu aina vaan.
Konsernin johdolla ei ole minkäänlaista intressiä korjata asioita.
Samat ongelmat sekä Herttoniemen että Pitäjänmäen liikkeissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882