Hyvä ikä vakiintua?

Onko mielestäsi jotain ideaali-ikää, jolloin vakiintua parisuhteessa? Eli milloin olit tai olisit mielestäsi juoksusi juossut vai etkö ole koskaan moista kaivannutkaan? Vai onko aikeesi pysyä sinkkuna koko elämäsi?

Onko onnistumisen mahdollisuudet mielestäsi samat, olipa sitten pari- tai viisikymppinen? Koskeeko sama ideaali-ikä niin naisia kuin miehiäkin?
22654
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 22

Vanhimmat

järki jo päässä ja oikea osuu kohdalle

Äänestä

selvinnyt ilman lataamoa tästä vuosien palstaputkestasi??

Kohdallasi kysymys lienee teoreettinen, miten sä edes ehtisit semmoisia trivialiteetteja kuin mimmejä tsiigailee..

Äänestä

etsikkoaika mennä ohi joskus alle kolmikymppisenä, nyt on pirun vaikea (mahdotonta?) luopua saavutetusta vapaudesta

Äänestä

monien kohdalla olevan miehillä 36-42 vuotisena ja naisilla 32-38 vuotisina on juoksut juostu.

(Itse taas oikein koskaan mitään juoksu kautta kaivannut tai suurempia tullutkaan, ei vain pariutumiskelpoista miestä tullut vastaan)

Parikymppisten pariutumisista tahtoo tuo ero tulla ja uusi rariutumisputki alkaa juuri noissa iässä joita tuonne laitoinkin ja jostain syystä kestää paremmin.

Äänestä
  • niin tuon ikäisinä niitä oikeasti pitäisi alkaa suunnittelemaan, jos halutaan pienentää lukemia eroperheiden lapset. Ainoa ongelma tuossa iässä on tottunut jo yms.nukkumaan yöt rauhassa ja menemään omin ehdoin.

Äänestä

ole kiinni,vaan siitä millon löytää hyvän parin. Itse olen useasti luullut löytäneeni,mutta nuorena sitä puoli tai toinen hölmöilee ja erehtyy. Vanhempana ei luultavasti enään muutu niin paljon ja on jo nähnyt elämää,silloin voi olla helpompaa.

Äänestä

Se olis varmaan ihanne ikä alkaa seurustella ja siitä pari vuotta etiäpäin muuttaa yhteen ja koulun jälkeen alkaa sit rakentaa taloa ja pyöräyttää parit muksut. Naiselle se sit ois ehkä pari vuotta vähemmän.

Äänestä
  • ja kolmekybäsinä erotaan kun tekee toisen mieli juosta ja tai molempien ja kukas hoitaa lapset? Aika yleinen kuvio tuo.

Äänestä

• rapiskarpalo kirjoitti:

ja kolmekybäsinä erotaan kun tekee toisen mieli juosta ja tai molempien ja kukas hoitaa lapset? Aika yleinen kuvio tuo.

koko väestöön

Äänestä

• kokemuksiasi : kirjoitti:

koko väestöön

henk.koht.kokemusta tuosta kuviosta vaan nähnyt ja lukenut väestön kokemuksista.

Äänestä

• siinä kolmenkympin kieppeillä voikin sitten erota ja aloittaa alusta kun kaikki on valmista.

Äänestä

• rapiskarpalo kirjoitti:

henk.koht.kokemusta tuosta kuviosta vaan nähnyt ja lukenut väestön kokemuksista.

vaikka tuttavasi eivät onnistu suhteissaan se ei tarkoita etteikö ihmiset yleisemmin onnistuisi

Äänestä

• väestö : kirjoitti:

vaikka tuttavasi eivät onnistu suhteissaan se ei tarkoita etteikö ihmiset yleisemmin onnistuisi

mutta lahimmat tuttavat ovat onnistuneet tuossa kuviossa jonka Fredu kuvaili.

Äänestä

n. 30v on minust hyvä ikä sitoutua ja vähän rauhottua... siihen mennessä on kerennyt kokemaan jo paljon, ja ehkä on tietyllä tavalla kypsempi aikuiseen suhteeseen...

Näin siis vaan omasta mielestäni, kaikkihan tekee niinkuin parhaakseen näkee.

Äänestä

mä olen kerinnyt vakiintua jo monen monta kertaa enkä kyllä ole viisastenkiveä tähän löytänyt. Sanoisin, että se ikä, jolloin tuntee, että niin haluaa tehdä.
Voihan sitä sitten vakiintumisten välissä taas juoksennella, jos siltä tuntuu.

Äänestä

kriteerinä vakiintumiselle.

Äänestä

Vaikka aikoinaan luulin jo olevani valmis, niin en sitten kuitenkaan ollut. Enkä koe ihan vieläkään olevani. Mutta josko kolmeenkymppiin mennessä se varmuus jostain tulisi..?
En silti koe, et asialla nyt mikään kiirekään edes on. Vaihtoehtona meinaan on myös se, et haluun vakiintua vasta sitten kun lapsi on muuttanut jo kotoa pois.. Mä oon suunnitellut, et aloitan uudet juoksut sitten:D

Äänestä

Voisko iällä olla merkitystä, jos löytää sopvan ja halut ja tarpeet kohtaa, siinähän se on. Joillakin se juoksuaika toistuu määrätyin väliajoin. Tai sitten se toistu puolisolla..joka karkaa.

Sinkkuus on mielestä henkilokohtainen asia, joko tietoinen valinta tai kohtalo, jota ei haluis. Kyllä viiskymmisenä on nähnyt ja kokenut maailamaa ja tietää ne loukut, joita välttää, toivottavasti.

Ehkä vanhempana on kuiteskin paremmat mahdollisuudet onnistua.

Äänestä

nyt tai pari vuotta viel tästä eteenpäin.. ja oon siis 20-vuotias nyt. Ihannekuvio menis niin et menisin naimisiin vaikkapa 22-23 vuotiaana. Sit saisin ensimmäisen lapsen joskus 23-24- vuotiaana. Kuitenki tässä opiskelujen välissä ennen ku valmistun. Sit toisen muksun tuosta pari vuotta myöhemmin. Haluaisin saaha mahdolliset lapseni aika nuorena..

Äänestä

tuntee olevansa tarpeeksi kypsä vakavaan parisuhteeseen.

Se, milloin toinen on aloittanut vakavan parisuhteen, ei sovi toiselle.

Äänestä

3-kymppisenä tai rapiat päälle.

Noin ainakin omalla kohdallani. Parikymppisenä aloin suhteen, joka kesti yli 8 vuotta, sitten olen ollut monta vuotta yksin.. Nyt kolkyt ja pikkurisat, tunnen itseni, tiedän mitä haluan tai en halua, tiedän millaisessa suhteessa voin elää ja mitä pystyn antamaan.. Elämä on ehtinyt opettaa paljon ja tiedän, ettei mitään saa ilmaiseksi, ei edes hyvää parisuhdetta. Tämä olisi siis hyvä ikä vakiintua, jollen olisi niin hemmetin kranttu.

Joten mä sanoisin, että n. kolmenkympin korvilla.

Niin ja nuo mahdollisuudet näyttäisi olevan kovin paljon paremmat ja vientiä enemmän nyt ns. toisella kierroksella, kuin sillon nuorempana.

Onnistumisen mahdollisuudet ovat moninkertaisesti paremmat vanhemmalla iällä, sehän on selvää.

Äänestä

sehän riippuu ihan ihmisestä.
mä halua sitoutua. mielestäni naiset on parhaimmillaan, kun niitä ei tunne kovin hyvin.

olen kolme kertaa seurustellut ja menettänyt siinä viisi vuotta nuoruudesta...jälkeenpäin ottaa päähän aivan homona.
ei ne naiset siitä muutu, kax-kolme kertaa riittää...sen jälkeen se on "been there done that"-meininkiä. loput kerrat olisi vain ajan kulutusta

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Onko mielestäsi jotain ideaali-ikää, jolloin vakiintua parisuhteessa? Eli milloin olit tai olisit mielestäsi juoksusi juossut vai etkö ole koskaan moista kaivannutkaan? Vai onko aikeesi pysyä sinkkuna koko elämäsi?

Onko onnistumisen mahdollisuudet mielestäsi samat, olipa sitten pari- tai viisikymppinen? Koskeeko sama ideaali-ikä niin naisia kuin miehiäkin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu