Isähahmo

tyttöystävälle

Tapasin muutama vuosi sitten kivannäköisen- ja oloisen naisen baarissa. Olemme seurustelleet siitä lähtien, mutta viime aikoina olen alkanut miettimään, että onko tämä suhde enemmän sellainen "isä-lapsi-suhde" kuin normaali tasavertainen suhde. Aluksi hän vaikutti todella itsevarmalta ja päällekäyvältä, mutta ei enää. Hän on usein kuin uhmaikäinen (liekö jonkun sortin narsisti/epävakaa persoona): kiukuttelee, paiskoo tavaroita, haluaa tahtonsa läpi jne. Tällaisia piirteitä suhteesta löytyy:
-Minä lohdutan häntä usein, hän ei koskaan minua. Hän ei ymmärrä, että myös minä kaipaan lohdutusta.
-Hän on todella mustasukkainen minusta ja ajastani
-Hän on koko ajan mukanani minne tahansa menenkin. Hänen menoihinsa en kuitenkaan ole aina oikeutettu.
-Hänellä on järjetön kunnianhimo, mutta kaikki hänen työsuhteensa ovat olleet lyhyitä. Osasta hän on lähtenyt oma-aloitteisesti, osasta saanut ilmeisesti potkut-vaikka muuta väittää.
Pitkäjänteisyyttä häneltä ei löydy lainkaan: ja hän elää tässä ja nyt hetkessä. Minä olen sitten kustantanut hänen elämisensä siinä välillä. Hän kai kuvittelee olevansa jokin isompikin tekijä omalla alallaan, jokin suuri taiteilija, vaikka kukaan ei hänestä ole kuullutkaan.
-Hän tykkää juhlia paljon enkä mene 100 prosenttisesti takuuseen siitä, etteikö hänellä olisi muita miehiä.
-Kohtelen häntä itsekin kuin lasta, koska sellainen hän usein on. Olen vasta viime aikoina ymmärtänyt tämän kuvion.
-Minulla on viime aikoina mennyt seksuaaliset halut häntä kohtaan, koska tunnen itseni jotenkin "pedofiilimaiseksi". Vaikka hänellä on aikuisen kuori, niin hän on lapsi sisältä.
-Koko ajan pitäisi olla ostamassa jotain tavaroita yms. jotta hän olisi tyytyväinen.

Listaa voisi jatkaa vielä pitkään. Olen siis täysin tossun alla tässä suhteessa, mutta toisaalta myös sen toisen ihmisen tukipilari. Olen kokenut aina huonommuudentunnetta elämässäni mm. koulukiusatuksi tulemisen johdosta ja olen myös ollut kovin yksinäinen ja ehkä siitä syystä olen helppo uhri tällaiselle ihmiselle. Olen sellainen kiltti nallekarhu, johon voi tukeutua. Olen päättänyt lopettaa suhteen, mutta en oikein tiedä vielä, miten sen teen. Tiedän, että kun sen teen, joudun järjettömän viestittelyn ja sähköpostittelun uhriksi. Olen jotenkin vältellyt sitä.

Aina puhutaan, että naiset toimivat äitihahmoina miehille, mutta onko täällä muitakin miehiä, jotka ovat isähahmoja naisille? Olisi kiinnostavaa kuulla.

13

1959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteita on

      lukemattomia.

      Jos vastaavaa olisi miehellä niin hän olisi välittömästi narsisti mutta jos kyseessä on nainen niin usein näin ei koeta ja sitten puhutaan että "saahan nainen kiukutella ja olla vapaa" yms. mutta todellisuudessa tuollaisia lapsellisia naisia joille joutuu esittämään jonkinlaista "isää" on paljon.

      • sairaalloisen

        narsistinen persoonallisuus.
        Aloittajan lapsinainen, kenties.


    • *N87*

      Aika pikkusen lievästi sanottuna sairasta!
      miten jaksat ahtoo tommosta teinityttöystävää?

    • oppeliini

      Miksi tuhlaisit kallista aikaasi keskenkasvuiseen lapseen? Laske ihmeessä hänet menemään ja aivan omilleen, rauhassa kasvamaan ja aikuistumaan.

      Sinulla ei ole minkävn valtakunnan pakkoa elättää tai kasvattaa häntä. Jos todellakin etsit itsellesi pitkäaikaista elämänkummpania, siin tasavertaista sellaista, tuo kakara ei sitä suinkaan ole.

      saatta hyvinkin olla että hänkin tuntee olonsa helpottuneeksi kun pääsee vihdoinkin kasvamaan aivan omillaan. Kyllä hä oppi hoitamaan taloudellisen puolenki aivan itse ( ellei hän ole niin avuton että taas turvautuu muihin miehiin. Mutta se olekkaan enää sinun ongelmasi)

      • Juuri näin

        Kyllä vaan, onneksi olet tuon päätöksen jo tehnytkin. Mahtaa kirpaista, ja nitinää joutuu sietämään - mutta todennäköisesti vain siihen asti, kun hän löytää uuden uhrin. Kunhan et vaan taivu nitinän edessä! Ja pidä pokka, älä alennu vastaamaan mihinkään typerästi, vaan jatka kasvatushommaa sen aikaa kun se suhteen päättämisen jälkeen on tarpeellista. Hellä, mutta napakka ote, jatkuvasti etäisyyttä ottaen, kunnes napanuora katkeaa.

        Voe helkutti kyllä millasta voi olla...


    • huudellen

      Millainen isä hänellä on itsellään?

      Ehkä hän haluaa testata (alitajuisesti, ei ehkä tiedostaen) oletko sinä miesainesta vai tossun alle vapaaehtoisesti käpertyvä poloinen? Se on silkkaa darwinismia - onko miehestä perheen suojelijaksi vai ei - jos näin yksioikoisesti ja vanhakantaisesti sanotaan.

      Älä mene mukaan vaan olethan sen verran kuitenkin itsenäinen, eikös? Muista että toisen käytöstä ei voi muuttaa, mutta omaa voi - tämä pakottaa ehkä tyttöystäväsikin muuttamaan sittemmin omaan käytöstään. Jos oikeasti haluat vielä olla hänen kanssaan, etkä etsi vain syitä millä päästä eroon.

      Minusta on raukkamaista, että julistat itsesi uhriksi. Miksi? On toki helpompaa olla uhrin roolissa, virran vietävissä - ei tarvitse ottaa vastuuta määränpäästä tai päätöksistä. Samalla menetät vapaaehtoisesti mahdollisuutesi vaikuttaa tai nauttia matkan tuloksista. En tarkoita tätä pahalla, eli ymmärrätkö mitä ajan takaa?

      Kahden kauppaa se on. Tsemppiä mitä ikinä päätätkään!

      • hölönpölöä

        sun darvinismisi.
        Joskus vaan nuo jalkaapolkevat pikkuprinsessat eivät tajua, ettei heidän konstinsa hoitaa asioita ole kovinkaan aikuismaiset. Jos joku mies lähtee moiseen mukaan, ja hyppää kun hyppyytetään ei oikeastaan voi moittia ketään. Jos viihtyvät keskenään asetelmassaan ei mitä, sehän sopii. Jos taas mies alkaa funtsimaan, olisiko kuitenkin aikuisempi ihminen sopivampi, alkaa prosessointi. Sen tulos jää nähtäväksi. Harvoin prinsessasyndroomainen parantuu vaivastaan kevyellä lääkityksellä, usein edessä on kova koulu. Aika harva prinsessa moiseen suostuu, tai on edes kykeneväinen.


    • KJ.

      Tulee mieleen "Sugardaddy". Eli suhteellisen varakas mies, joka tarjoaa vähemmän varakkaalle ja nuoremmalle naiselle rahaa ja lahjoja, ja saa vastineeksi yhdessäoloa ja seksiä.

      Mutta joo, asuuko se sun kanssa tällä hetkellä saman katon alla, vai asutteko kumpikin omissa osoitteissanne? Muista ettei sun tarvitse enää vastata mihinkään siltä saatuihin viesteihin ja sähköposteihin, kun kerran olet pistäyt suhteen poikki. Älä ole liian kiltti. Tuollaisen ihmisen kanssa yhdessä oleminen on henkisesti raskasta. Ei yksinäisyyteen kannata vedota tällaisessa tilanteessa. Nyt näyttää siltä, että se käyttää sua hyväkseen minkä ehtii.

    • monia vuosia sitten

      samantyyppinen lapsellinen kakara, tosin en ihan noin paha.. kyllä velvollisuuteni, työt ja raha-asiat osasin hoitaa, muttamutta..
      poikaystäväni ja itseni välinen suhde oli tuolloin yhtä vääristynyt, sellainen isoveli-pikkusisko suhde. Näin ollen ymmärrän toisaalta tyttösi käyttäytymistä, vaikka se onkin erittäin väärin ja hyvin lapsellista.
      Minkä ikäinen tyttöystäväsi on? Jos yli parikymppinen jo, niin silloin alkaisin jo huolestua. Jos puhutaan ihan oikeasti teinitytöstä, niin silloin uskon että tavallaan "normaalia" teinin uhmaa, epävarmuuksineen ja huonoine itsetuntoineen.
      Oli tilanne mikä oli, niin sinun ei tuollaista kuraa tarvitse harteillasi kantaa. Sano suoraan kuinka paljon tuollainen käytös loukkaa ja että et aio sellaista sietää. Tyttö varmasti saa kauhean raivarin, mutta älä välitä. Tyttösi kiukuttelu ja uhma on mitä suurimmalla todennäköisyydellä peiteltyä epävarmuutta ja huonoa itsetuntoa yhdistettynä siihen, että hän pelkää sinun jättävän hänet ja tietää että käytöksellään et jaksa häntä kauaa ja kokee siitä huonommuuden tunnetta. Toki hänellä voi olla myös jokin persoonallisuushäiriö, mutta veikkaisin että vain huono itsetunto ja epävarma, jos siis nuoresta ihmisestä kyse.
      Itse olen ihmisenä herkkä ja empaattinen, yritin kaikin tavoin kätkeä tämän nuorena uhoon ja muuhun kiukutteluun. En halunnut kenenkään pystyvän satuttamaan löytämällä sen valtavan epävarmuuden mikä oli sisälläni. Nyt 23-vuotiaana olen elämääni tytyyväinen, itsenäinen ja onnelisesti tasapainoisessa parisuhteessa.
      Uskon että tyttöystäväsikin löytää vielä itsensä ja ymmärtää naurettavan käytöksensä. Siihen voi toki kulua aikaa, joten suosittelen että et jää odottamaan.

    • Rauhassa vaan kasvamaan.

    • Etsin isääni hän kirjoittelee näihin palstoihin. Hänen nimi merkkinsä on mass123 miten löydän hänet ohessa puhelin numero 0465715696

    • Nimimerkki masa123

    • Anonyymi

      Olen tosi komea ja kunnioitettu hyvä mies. Muija jos alkaa mulle vittuilee niin antaa nyrkin laulaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe