auto on chevrolet caprice. mikä ero on isolla ja pienellä D:llä vaihteistossa? joku sano että iso D ois ylivaihde ja menee päälle jossain 80 vauhdissa mutta minkä takia se sit on valittava erikseen vaihteenvalitsimesta? hyvin vähän oon vasta ajanu sillä mut tuntuu että pikku D kiihtys vähän paremmin. muistan joskus aiemmin kuulleeni et pikku D on tarkotettu kaupunkiajoon ja iso maantielle eli haluisin tietää että mitä eroa niillä on eli muuttuuko vaihteiston välitys-suhde vai mitä tapahtuu??
automaatista
14
3517
Vastaukset
- ylivaihde.
D (tai ympyröity D ) on ylivaihde ja käytetään normaaliajossa, myös kaupunkiajossa. Pikku d käytetään esim. mäkisesssä maastossa, kovassa tai puuskittaisessa tuulessa, vaunun vedossa jne.
Vaihteiston välitys ei muutu, eli kiihtyy samalla tavalla d tai D.
Ylivaihteella on tarkoitus parantaa polttoainetaloutta, eli että moottori pyörisi mahdollisimman paljon optimialueella.- neljäs
vaihde. Vain isolla D-vaihteella tapahtuu turbiinin lukitus jolloin turbiinin luisto loppuu.
- sämpyläpuikula
neljäs kirjoitti:
vaihde. Vain isolla D-vaihteella tapahtuu turbiinin lukitus jolloin turbiinin luisto loppuu.
D on vaunun ym vetoon ja kaupunkiin ja myös se kytkee lukkoturbiinin kun on riittävästi vauhtia ja d eli od= dee sen ympyrän sisällä on se ylivaihde
- sekoile.
neljäs kirjoitti:
vaihde. Vain isolla D-vaihteella tapahtuu turbiinin lukitus jolloin turbiinin luisto loppuu.
Siis vielä rautalangasta: D on kolmas vaihde, eikä mikään neljäs. Ympyrän sisällä oleva D ON YLIVAIHDE!
Siis kysymyksessä aloittajan chevrolet caprice. - ja yllä oleva
sekoile. kirjoitti:
Siis vielä rautalangasta: D on kolmas vaihde, eikä mikään neljäs. Ympyrän sisällä oleva D ON YLIVAIHDE!
Siis kysymyksessä aloittajan chevrolet caprice.pitää oikeasti paikkansa!
- siis...
ja yllä oleva kirjoitti:
pitää oikeasti paikkansa!
kolme ylläolevaa pitää paikkansa alan olee huppelis...heh
- hmmmaa
siis... kirjoitti:
kolme ylläolevaa pitää paikkansa alan olee huppelis...heh
se ympyrän sisällä oleva d on nyt se iso d vaikka onkin pienempi kooltaan?! mutta kyllä sillä isolla deelläkin on myös pienemmät vaihteet käytössä ni eikös se oo ihan sama ajella silläkin ku itestäänhän se sit vaihtaa sen loikkarin päälle ku tarpeeks vauhtia. eli 1,2,3 on samalla tavalla käytössä vai onko laatikossa häikkää? eli pitäskö sen loikarin olla koko ajaan päällä jos neula osoittaa isoa deetä vaikka 40km/h???
ps.jos joku tietää hyviä nettiosoitteita mistä löytyy tietoa automaateista ja turbiineista niin laittakaa linkkejä. kuvia ois ainakin hyvä nähdä ja jotain periaatekaavioita. - neljäs?
neljäs kirjoitti:
vaihde. Vain isolla D-vaihteella tapahtuu turbiinin lukitus jolloin turbiinin luisto loppuu.
Mikä ihmeen neljäs?
Mitäs ne 1, 2 ja 3 ovat? - jeesusitte
hmmmaa kirjoitti:
se ympyrän sisällä oleva d on nyt se iso d vaikka onkin pienempi kooltaan?! mutta kyllä sillä isolla deelläkin on myös pienemmät vaihteet käytössä ni eikös se oo ihan sama ajella silläkin ku itestäänhän se sit vaihtaa sen loikkarin päälle ku tarpeeks vauhtia. eli 1,2,3 on samalla tavalla käytössä vai onko laatikossa häikkää? eli pitäskö sen loikarin olla koko ajaan päällä jos neula osoittaa isoa deetä vaikka 40km/h???
ps.jos joku tietää hyviä nettiosoitteita mistä löytyy tietoa automaateista ja turbiineista niin laittakaa linkkejä. kuvia ois ainakin hyvä nähdä ja jotain periaatekaavioita.Ni oliko nyt Tätä ylempi, vai ylemmän ylempi, sekä muut siitä ylöspäin ylimmäistä lukuunottamatta oikeassa?
Toivoisin pikaista vastausta, ennenku lähen liikkeelle...
- 1USA
Chevy Capricessa on usein TH700R -automaattiloota, jossa on 4 vaihdetta. Tuo neljäs on selkeästi ylivaihde ja vastaa esim kovien askien 5-vaihdetta. Suositus on että taajama/kaupunkiajossa käytetään normaalia D-asentoa jolloin laatikko vaihtaa vain kolmea alinta vaihdetta tarpeen mukaan. Maantielle siirryttäessä otetaan käyttöön loikkari ja kytketään valitsimesta ympyröity d-vaihde. Tällöin säästyy bensaa (ja auto hyytyy kivasti ylämäissä), mutta kaupungissa OverDriven käyttö saa askin EHKÄ kuumenemaan ja hajoamaan hiukan nopeammin. Riippuu myös ajotavasta. Vedätykset ja kaasupohjassa kiihdytykset ym. typerä ajotyyli rikkoo minkä tahansa ajanoloon.
- vastaus.
Mutta lisäisin että, ylivaihde tarkoittaa sitä, että vaihteen välitys on alle 1.0:1 TH700:n tapauksessa se on 0.70:1. Vaihteiston tyyppi on: TH700-R4, eli 4 vaihdetta turbiinilukko.
- 1USA
vastaus. kirjoitti:
Mutta lisäisin että, ylivaihde tarkoittaa sitä, että vaihteen välitys on alle 1.0:1 TH700:n tapauksessa se on 0.70:1. Vaihteiston tyyppi on: TH700-R4, eli 4 vaihdetta turbiinilukko.
No tarkennus on tietysti paikallaan, mutta askista käytetään nimityksiä TH700, TH700R, TH700-R, TH700-R4 jne jne. Yksi ja sama vaihteisto, koska GM ei valmistanut koskaan muita "700" vaihteistoja. Laatikko tunnetaan uudemmissa versioissa 4L60 -nimellä.
Välitykset on I=3.06, II=1.62, III=1.00 ja IV=0.70 sekä pakki 2.29. Alkuperäistä kysyjää kuitenkaan tämänkaltaiset tiedot tuskin kiinnostavat. - kun,
1USA kirjoitti:
No tarkennus on tietysti paikallaan, mutta askista käytetään nimityksiä TH700, TH700R, TH700-R, TH700-R4 jne jne. Yksi ja sama vaihteisto, koska GM ei valmistanut koskaan muita "700" vaihteistoja. Laatikko tunnetaan uudemmissa versioissa 4L60 -nimellä.
Välitykset on I=3.06, II=1.62, III=1.00 ja IV=0.70 sekä pakki 2.29. Alkuperäistä kysyjää kuitenkaan tämänkaltaiset tiedot tuskin kiinnostavat.alkuperäinen kysyjä saa vastauksensa, saattaa joku muukin kostua jotakin näistä keskusteluista. Tarkennukset ovat aina paikallaan, kuten nuo sinun kirjoittamasi tyyppimerkinnät ja välitykset. Jossakin joku on nytkin viisaampi kuin eilen;)
- kyllä joo
vastaus. kirjoitti:
Mutta lisäisin että, ylivaihde tarkoittaa sitä, että vaihteen välitys on alle 1.0:1 TH700:n tapauksessa se on 0.70:1. Vaihteiston tyyppi on: TH700-R4, eli 4 vaihdetta turbiinilukko.
no niin kyllä kyllähän tuossa jo tulikin tuota.. turpiini lukko voipi olla myös 3 vaihteella .. itellä laatikossa on lukko 3 ja 4 vaihteessa kun jos vetää kärrii ni ei sitä kannata sillä 4 vaihteella särkee ja 3 vaihteessa kun on tuo lukko ni ei turhaan matka ajossa luistata laatikkoo...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275