...onko nuoren naisen soveliasta mennä hautajaisiin mustissa housuissa? Sukulaisen hautajaiset ovat parin viikon päästä ja mietin mitkä olisivat kunnioittavat ja soveliaat vaatteet sinne. Yleensä kun en käytä mustaa juuri lainkaan vaan vaaleampia värejä, niin kaapistakaan ei sitä mustaa löydy. Joidenkin mielestä pitkä hame on se ainoa vaihtoehto...? Entä takki, onko pakko olla musta (hautajaisia varten ei huvittaisi maksaa uudesta takista kovinkaan paljoa) :/
pukeutuminen hautajaisiin
6
5229
Vastaukset
voit mennä mustissa housuissa,takin ei ole pakko olla musta,kunhan nyt ei ole punainen.voit ihan hyvin laittaa mustat housut ja vaalean paidan.
- pukeutuminen
Ei minun mielestäni tarvitse olla täysin mustaa. Itse suosisin mustaa, tummansinistä, valkoista ja harmaata. Mutta pääosassa musta, eli housut tai hame mustaa. Siisti takki, ei mielestäni tarvitse olla täysin musta, ei kuitenkaan ehkä riemunkirjava laskettelutakki. Eikä ehkä kirkkaan värinen (esim. punainen) huopatakkikaan tms. ole sopiva. Mutta takkihan on päällä vain rajoitetun ajan, hautaanlaskussa. Ja jos vainaja esim. tuhkataan, hautaanlaskua ei edes ole. Eli takki on ehkä pulmista pienin.
Nainen saa minun mielestäni pukeutua housuihin. Itselläni on ns. hautajaisasu, jossa on housut ja jakku. Ei edes ole varmaan pakkasella järkevää vetää lyhyttä hametta päälle. Tai edes pitkää.
Kaiken kaikkiaan kunnioittava pukeutuminen riittää. Vararikkoon ei tarvitse hautajaisten vuoksi lähteä. Jos sinulta löytyy esim. harmaat housut, käy ostamassa vaikka henkkamaukalta musta ohut v-aukkoinen neule. Alle valkea paitis, ja olet mielestäni ihan siisti.
Joskus sijoittaminen vaatteisiin kuitenkin kannattaa. Itse hankin tuon mainitsemani asun tarkoituksella, koska sukulaiset alkavat olla siinä iässä, että monttubileitä alkaa olla joka vuosi.
Käy kavereiden vaatekaapilla. Siinä myös hyvä neuvo. Saat hyvän kokonaisuuden. Minun hautajaisasuni oli kaverilla viime viikonloppuna. Vaatteet eivät suremisesta pilaannu. Kukaan ei varmaan tässä tapauksessa kieltäydy lainaamisesta.
Suru ja kunnioitus on sydämessä, ei vaatetuksessa. - oli..
mustat suorat housut enoni hautajaisissa. sen lisäksi musta jakku takki. Ei nykyään taida olla enään niin hirveän tarkkaa mitä hautajaisiin puetaan, kunhan ei mitään kukkamekkoa mene vetäisemään päällensä.
- ei kovin suurta väliä
Ei kukaan vaatteillaan sure, eikä sillä nykyään ole suurtakaan merkitystä, onko naisilla hame vai housut.
Väreinä olen nähnyt tummaakin violettia. Pääasia, että vaate ei ole kovin paljastava tai riemunkirjava.
Ukotakkia tarvitaan vain hetken, ja arkunkantajailla on se ehdoton musta.
Ole nollut hautajaisissa, jossa nuori kanttori tuli haudalle laulamaan punainen pitkä villakangastakki päällä. Eikä sekään häirinnyt ketään - ehkä antoi ajatuksen, että meidän muiden on syytä jatkaa elämäämme, vaikka rakkaamme saatoimmekin viimeiselle matkalle silloin.- aloittaja..
Kiitoksia nopeista vastauksista kaikille, auttoi kummasti kun tuo etikettipuoli on melkoisen hukassa :) Hautajaisia ei (onneksi) ole paljoa ollut.. Mutta näillä mennään!
Aurinkoista kevään jatkoa teille.
- nuorisilloiN
Itselläni oli isän hautajaisissa mustat housut ja paita, josta helmasta ja hihansuista pilkotti syvänsinistä. Käsilaukun sijaan oli punamusta reppu. Silloin oli kesä, joten takkia ei tarvinnut miettiä... koita valita tummemman sävyinen takki, mutta jos ei ole muuta niin ei ole. Voit hyvin laittaa sen mitä sinulla on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733