sairastuminen ennen v-vapaata

tietääkö kukaan?

Mitäs jos sairastuu ennen vuorotteluvapaalle jäämistä? ja sopimus on allekirjoitettu. sairastaako omaan piikkiin vai siirtyykö vapaan alkaminen?

7

6533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanotaan

      Vuorotteluvapaa katsotaan päättyneeksi, jos vuorottelijalle syntyy oikeus saada sairausvakuutuslain mukaista äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahaa taikka hänelle myönnetään vapaata, joka ajoittuu vuorotteluvapaan ajalle, raskauden ja synnytyksen tai lapsen hoidon vuoksi taikka hän alkaa saada erityishoitorahaa. Jos kuitenkin edellä tarkoitettu oikeus tai myönnetty vapaa kestää enintään 18 arkipäivää, katsotaan vuorotteluvapaan olevan sanottuna aikana keskeytyneenä.

    • gsggg

      Alkuperäiseen kysymykseen tarkennus eli jos sairastuu itse eli henkilö on sairauslomalla ennenkuin vuorotteluvapaa olisi alkanut.

    • 513513

      Ei siirry sairauden takia. Sopimus on allekirjoitettu ja sijaisen työsopimus tehty eli ne pitää. Saahan sitä vuorottelukorvauksen sitten sairastaessa.

      • paivar

        Sairausajalta saa sairauspäivärahaa. vuorotteluvapaalaki 14 § 1 mom. 6 kohta


    • exportt

      jos saa sairauspäivärahaa ja vuorotteluvapaa ikään kuin kuluu siinä sivussa niin voiko vuorotteluvapaata jatkaa sairausloman jälkeen

    • ihmisenÄÖ

      Mistä näitä korvauskysymyksiä oikein kumpuaa? Jos sairastut niin sitten sairastut ja piste!
      Sairastat vuorovapaallasi samoin kuin muutenkin sairastat, ongelmako? Sarastodistusta ei tosin tarvitse toimittaa työnantajalle koska olet vapaalla ja sitä ei todellakaan aleta korvaamaan jollain "lisävapaalla" millään perusteella!

      Mikä ihmeen omaanpiikkin kun itse sairastuu? Mieti edes hetki! Sairasta!

    • Anonyymi

      Kyllä siirtyy ja 10v. seuraava mahdollisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe