Palkaton vapaa

palkatta poissa

Olen pyytänyt päätoimestani palkatonta vapaata. Ei siis vuorotteluvapaata, vaan nimenomaan ihan palkatonta viideksi kuukaudeksi. Aikomus olisi tänä aikana tehdä toista työtä täysipäiväisesti. Nyt vaan rupesin pohtimaan että ei kai tähän ole jotain pykälää joka sen kieltäisi? Sen kyllä ymmärrän, että vuorotteluvapaalla ei periaatteessa toista työtä saisi tehdä, joskaan se ei kiellettyä ole, mutta entäs tämä palkaton vapaa. Eihän nykyisellä työnantajallani ole sen aikana mua kohtaan mitään velvollisuuksia, enkä saa rahaa myöskään kelasta, työttömyyskassasta tms. Eli kai tällöin saa itse hankkia rahansa parhaaksi katsomallaan tavalla. Työ jota tekisin on myös täysin eri alan hommia kuin vakiduuni.

5

5155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä vaan

Jos saat sen työloman, niin mikään ei kiellä muuta työtä, kunhan se ei ole kilpailevaa toimintaa tai sen valmistelua.

• työnantajallesi

Oletko kertonut työnantajallesi syytä pyyntöösi saada palkatonta vapaata? Tai onko työantajasi sitä kysynyt.

Ellei työsopimuksessasi ole mitään erikoispykäliä, ei käsitykseni mukaan ole mitään varsinaista estettä sille, että menet palkattomalla vapaalla töille muualle. Sitä pitäisin itse kuitenkin jonkinlaisena eettisenä ongelmana, jos et kerro tästä työnantajallesi. Onko jokin este sille, ettet voisi kertoa?

• vara

Yleensä palkattomaan vapaaseen pitää olla perusteltu syy, koska työnantaja joutuu palkkaamaan sijaisen. Sijainen voikin olla parempi ja motivoituneempi, joten irtisanominen on helppoa, kun totuus toisesta työstä paljastuu.

• olen

..tällä hetkellä palkattomalla vapaalla vakitöistäni vuoden loppuun ja nimenomaan määräaikaisella sopimuksella toisessa yrityksessä nyt töissä. Kaikesta voidaan sopia, hoida "virkavapaus" kirjallisena työnanatajasi kanssa, ei siinä ole mitään estettä, jos heille käy...

• ---------

Katso, että kaikki näkyy mustaa valkealla, kun haet virkavapaata toisen työnantajan palvelukseen.Pyydä allekirjoitus myös esimieheltäsi, muuten et voi mennä tekemään mitään toiselle työnantajalle. Esimiehellesi ei tavitse kertoa syytä, miksi haet virkavapaata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      60
      5860
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      212
      4833
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      19
      4593
    4. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      53
      3842
    5. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      68
      3767
    6. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3501
    7. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3436
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      76
      3272
    9. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      33
      2991
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2608
    Aihe