Valmistun nyt keväällä merkonomiksi. Työhaastattelu erääseen kauppaan on tiistaina, mutta millaista palkkaa merkonomeille maksetaan, mihin palkkaluokkaan kuulun? Alan työkokemusta minulla on, yhteensä n. puolen vuoden ajalta.
Vastavalmistuneen merkonomin palkka?
2
3024
Vastaukset
- Olemassa....
Ei ole olemassa mitään "merkonomin palkkaa" tai "merkonomin palkkaluokkaa". Palkka riippuu täysin työtehtävistä ja työnkuvasta.
Noin hatusta vedettynä kaupanalan lähtöpalkka on siinä 1500/kk brutto.
Tuolla tarkemmin.
http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/117433/file/Palkkataulukot_010508300909.pdf- Sanna.
Palkka katsotaan kaupanalan työehtosopimuksesta, eli kuulut ensimmäiseen palkkaluokkaan, siitä se sitten nousee kerran vuodessa jos kaupan alan töihin jäät pidemmäksi aikaa. Vaikuttaa myös missä päin asut, eli Helsingissä asuvilla on parempi tuntipalkka kuin muualla Suomessa, ne katsotaan Alue 1,2,3. Googleta Kaupan alan TES niin sieltä varmasti löytyy se palkkataulukko, niin tiedät ettei ainakaan vähempään kannata tyytyä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187