meidän mummi on mun sankari. hän on ensin huolehtinu lapsena ison maatalon töistä melkein yksin kun isotuffa oli sodassa, sitten hän kasvatti kaks hienoa ja hyvätapasta lasta, kasvatti mut kun äiti ei työnsä vuoksi voinut, huolehti vakavasti sairaasta miehestään tämän kuolemaan asti.. ja silti jaksaa aina tukea ja ymmärtää. siinä on sellainen nainen jollaiseksi haluaisin tulla. mun maailma pysähtyy sinä päivänä kun mummi kuolee. en tiedä miten voin jatkaa siitä eteenpäin kun puolet musta katoaa. toivottavasti se ei oo edessä vielä pitkään aikaan.
millaisia isovanhempia teillä on? kaikille varmaan se oma mummi on paras :)
mummi on paras
4
2961
Vastaukset
- ¨¨¨
Kuulostaa positiiviselta ihmiseltä. Yksi mummo oli kaukainen tupakoiva ehkä juovakin ja kuoli aikaisin, tuskin välitti oli monta lasta. Toista en koskaan nähnyt oli jo kuollut. Jonkun toisten ihmisten mummun tapasin lapsena, oli ystävällinen mutta tuskin tukevaa sorttia.
- mummoni oli
maailman tärkein ihminen.
Hän ymmärsi ja hän kuunteli. Hän oli läsnä ja häneen pystyin luottaa.
Hän kasvatti minua elämäni ensimmäiset 6-vuotta. Asuimme yhdessä vanhempani ja mummoni. Iltaisin en suostunut menemään nukkumaan ennen kuin sain sanoa mummille hyvät yöt. Kun muutimme omaan asuntoon,teini-iässä uhkasin karata ja muuttaa mummille asumaan :o).
Minä olin hänen hautajaisissaan ensimmäinen joka hyvästit hänelle jätti.
Sitä päivää en unohda ikinä kun sain tiedon hänen kuolemastaan. Silloin pysähtyi kaikki. En kyennyt edes työntekoon. Näin vuosien päästä,tuska on hävinnyt ja jäljellä on hyvät muistot hänestä. Joita useasti muistelen. Ne pysyy sydämessäni aina.- elänyt
Onpa sinulla oikein aarre mumminasi.Hän on sinulle
todella hyvä esimerkki ihmisestä joka on velvolli-
suudentuntoinen ja rakastava.Ja vielä sekin että
olet saanut hänen geeniperimää äitisi kautta.Hyvät
lapsuusmuistot kantavat läpi elämän.Nyt voit mummil-
le kertoa miten tärkeä henkilö hän on elämässäsi.
Meillä joilla ei ole sellaista mummia voimme vain
ihaillen lukea kertomistasi.
- mulle paras
Pappalla oli huumoria ja kärsivällisyyttä paremmin kuin muulla suvullani. Hänen ansiosta opin mm. puutarhanhoidon ja viljelyn. Kiinnostuin niistä jo varhaislapsuudessa. Pappalla oli kuuntelutaito. Hän rohkaisi aina hädässä. Kun pappa kuoli, minulla oli kahden vuoden suruaika. En ole silti vieläkään toipunut siitä kunnolla. Mummu oli toiseksi paras sukulainen. Vanhempani ovat viimeisellä sijalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134479Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja353296Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3033291Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112479Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk152145- 2561953
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2741545- 831474
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441246Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81143