mummi on paras

ainakin meillä

meidän mummi on mun sankari. hän on ensin huolehtinu lapsena ison maatalon töistä melkein yksin kun isotuffa oli sodassa, sitten hän kasvatti kaks hienoa ja hyvätapasta lasta, kasvatti mut kun äiti ei työnsä vuoksi voinut, huolehti vakavasti sairaasta miehestään tämän kuolemaan asti.. ja silti jaksaa aina tukea ja ymmärtää. siinä on sellainen nainen jollaiseksi haluaisin tulla. mun maailma pysähtyy sinä päivänä kun mummi kuolee. en tiedä miten voin jatkaa siitä eteenpäin kun puolet musta katoaa. toivottavasti se ei oo edessä vielä pitkään aikaan.
millaisia isovanhempia teillä on? kaikille varmaan se oma mummi on paras :)

4

2974

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¨¨¨

Kuulostaa positiiviselta ihmiseltä. Yksi mummo oli kaukainen tupakoiva ehkä juovakin ja kuoli aikaisin, tuskin välitti oli monta lasta. Toista en koskaan nähnyt oli jo kuollut. Jonkun toisten ihmisten mummun tapasin lapsena, oli ystävällinen mutta tuskin tukevaa sorttia.

• mummoni oli

maailman tärkein ihminen.
      Hän ymmärsi ja hän kuunteli. Hän oli läsnä ja häneen pystyin luottaa.
      Hän kasvatti minua elämäni ensimmäiset 6-vuotta. Asuimme yhdessä vanhempani ja mummoni. Iltaisin en suostunut menemään nukkumaan ennen kuin sain sanoa mummille hyvät yöt. Kun muutimme omaan asuntoon,teini-iässä uhkasin karata ja muuttaa mummille asumaan :o).

Minä olin hänen hautajaisissaan ensimmäinen joka hyvästit hänelle jätti.

Sitä päivää en unohda ikinä kun sain tiedon hänen kuolemastaan. Silloin pysähtyi kaikki. En kyennyt edes työntekoon. Näin vuosien päästä,tuska on hävinnyt ja jäljellä on hyvät muistot hänestä. Joita useasti muistelen. Ne pysyy sydämessäni aina.

• elänyt

Onpa sinulla oikein aarre mumminasi.Hän on sinulle
        todella hyvä esimerkki ihmisestä joka on velvolli-
        suudentuntoinen ja rakastava.Ja vielä sekin että
        olet saanut hänen geeniperimää äitisi kautta.Hyvät
        lapsuusmuistot kantavat läpi elämän.Nyt voit mummil-
        le kertoa miten tärkeä henkilö hän on elämässäsi.
        Meillä joilla ei ole sellaista mummia voimme vain
        ihaillen lukea kertomistasi.

• mulle paras

Pappalla oli huumoria ja kärsivällisyyttä paremmin kuin muulla suvullani. Hänen ansiosta opin mm. puutarhanhoidon ja viljelyn. Kiinnostuin niistä jo varhaislapsuudessa. Pappalla oli kuuntelutaito. Hän rohkaisi aina hädässä. Kun pappa kuoli, minulla oli kahden vuoden suruaika. En ole silti vieläkään toipunut siitä kunnolla. Mummu oli toiseksi paras sukulainen. Vanhempani ovat viimeisellä sijalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2138
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1856
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      45
      1824
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1533
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      172
      1361
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      63
      1357
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1181
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1001
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      30
      995
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      949
    Aihe