Kummassa vika?

Pettynyt, kyllästynyt ja ep...

Avomieheni on yllättävän hyvä mieheksi. Hän auttaa kotitöissä, tekee ruokaa, ottaa minut huomioon monessa asiassa, myös seksissä.

Minä uskallan väittää olevani yllättävän hyvä naiseksi. Teen ahkerasti kotitöitä, hoidan juoksevia asioita, huomioin miestäni kaikessa, missä kykenen. Säästin itseäni "sitä oikeaa" varten, joten avomieheni on ainoa ihminen, jonka kanssa olen edennyt fyysiselle puolelle. En edes katsele muita, koska se on mielestäni väärin miestäni kohtaan.

Parhaina päivinä elämämme on kuin paratiisia! Hän tekee minut onnellisemmaksi kuin kukaan muu koskaan. Seksimme on äärimmäisen tyydyttävää: minun rajaton mielikuvitukseni yhdistettynä molempien loputtomaan kokeilunhaluun! Siivoamme yhdessä, puhumme kaikesta maan ja taivaan välillä, nauramme. Alkuaikojen intohimo ei ole kaikonnut mihinkään.

Huonoina päivinä olen valmis tappamaan itseni, niin kamalalta kuin se kuulostaakin. Avomieheni tekee asioita, joista on useasti riidelty, vaikka hän aina lupaakin, ettei tee. Minä esimerkiksi koen äärimmäisen loukkaavana sen, että hän katselee muita naisia. Televisiosta, netistä, lehdistä, baareista. Myös silloin, kun minä olen paikalla.

Hän väittää, että tällaiset asiat ovat alitajuntaisia, eikä hän tee niitä tarkoituksella. Kuitenkin hän aina tiedostaa tekevänsä niin. Mielestäni tuossa on ristiriita. Hän on luvannut minulle lopettavansa sen, mutta mitään ei tapahdu. Ja hän väittää yrittävänsä.

Lisäksi hän ei päästä minua pois. Olen monta kertaa ilmoittanut, että tämä on nyt tässä, haluan erota. Hän manipuloi minut muuttamaan mieleni. ("Lupaan muuttua" "Yhdessä me voidaan tehdä tästä suhteesta täydellinen" "mä tarvitsen aikaa muuttuakseni sellaiseksi kuin sä, täydelliseksi"...

Mieheni on minusta hyvin harvoin mustasukkainen, osittain varmaan siksi, koska en anna siihen pienintäkään aihetta. Silloinkin kun emme olleet kihloissa, laitoin aina kotoa lähtiessäni sormuksen vasempaan nimettömääni, jotteivät ulkopuoliset saisi mitään ajatusta minuun liittyen. Baarissa en edes osaisi katsella muita, jumaloin miestäni. Maailma vrmaan pursuaa paremmankin näköisiä miehiä, mutta minä näen vain hänet. Hän on upea.

Moni varmaan ajattelee, että hän katselee muita, koska minä en miellytä hänen silmäänsä. Hän sanoo minun olevan kaunein koskaan näkemänsä nainen, ja se puhuu puolestaan, että hän haluaa minua. Lähes koko ajan. Ja hän katselee minua ollessamme kahden. En voi lähteä ulos ilman, että joku osoittaa kiinnostuksensa minuun. Se ahdistaa: haluaisin jokaisen ihmisen tietävän, etten halua ketään muuta kuin avomieheni.

Riitelemme toisinaan rajustikin. Olen käynyt avomieheeni fyysisesti käsiksi niin, että veri vuosi. Toisinaan, kun yllätän hänet esimerkiksi katselemasta muita, ja kun hän valehtelee minulle, käyn hänen kimppuunsa ja päällimmäinen tarkoitus on aiheuttaa hänelle mahdollisimman paljon kipua. Olen sanonutkin hänelle, että on hetkiä, jolloin voisin tappaa hänet. Siinä en valehtele. Hän on ensimmäinen, jota kohtaan tunnen sellaista hallitsematonta raivoa, kukaan muu ei onnistu herättämään minussa sellaisia tunteita.

Hän ei halua erota. Olen tehnyt paljon vääryyttä häntä kohtaan (esimerkiksi juuri tuo käsiksi käyminen), mutta hän haluaa pysyä yhdessä. Hänen kanssaan oleminen satuttaa minua toisinaan niin, että ajattelen, että kuolema olisi parempi vaihtoehto kuin olla hänen kanssaan. Hän satuttaa minua enemmän kuin kukaan muu koskaan ennen.

Olen sanonut hänelle, että maailma on pullollaan naisia, joita ei haittaa se, että hän katselee muita. Hän voisi ihan hyvin etsiä sellaisen naisen. Mutta avomieheni on saanut päähäni, ettei halua ketään muuta kuin minut. Miksi hän sitten katselee muita, varsinkin kun tietää, kuinka paljon se minua loukkaa?

Tämä suhde on aiheuttanut minulle mielenterveysongelmia. Oikeastaan haluan vain eroon miehestäni, mutta oikeastaan en halua mitään muuta, kuin olla hänen kanssaan. En tiedä, kumpaa haluan enemmän, vaikka olen yrittänyt sitä selvittää: se vaihtelee niin usein. Hän satuttaa minua käsittämättömän paljon, mutta suhteemme positiiviset ominaisuudet aiheuttavat sen, etten halua luopua hänestä.

Ulkopuoliset: auttakaa minua! Meitä! Kummassa on vika? Onko meillä toivoa tasapainoisesta parisuhteesta? Kannattaako tätä jatkaa?

13

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tilanne

Meillä mies ei ainoastaan katsele (sen ehkä kestäisin), vaan juttelee, viestittelee muille naisille. Veikkaan, että voisi varmaan pettääkin, jos tilaisuus tulisi. Siksi omakin mielenterveys on koetuksella. Saan nykyään käsittämättömiä raivareita pienistä asioista. Fyysisesti en pysty käsiksi käymään, mutta henkisesti aiheutan pahaa mieltä ja isoja tappeluita.

Miestä rakastan paljon ja siksi eroaminen on vaikeaa. Tarvitsen jonkin aikaa asian sulatteluun ja päättämiseen. Kuten sinunkin kohdallasi, asioiden on ihan kokonaan muututtava. Jos miehesi kestää kaiken tuon ja haluaa olla yhdessä, täytyy ainakin tuo fyysinen väkivalta lopettaa heti. Hae jostain apua. Sitten ehkä jaksat itsekin ja osaat päättää mitä teet.

• lukenut..

viestiäsi loppuun ,mutta voin sanoa että sun pitää hakea ulkopuolista apua ,esim mustasukkaisuutten,huonoon itsetuntoon/luottamukseen,ja syvään masennukseen.
      vain itsestä on kiinni miten halua asoiden olevan ja miten niinhin suhtautuu ,sinulla on asenne ongelma .haje apua ennekuin on liian myöhäistä....elämä ei tule uusintana ..on vain tämä yksi elämä ...miten haluaat elää sen onnetomana vain tasapainoisessa suhteessa onnellisena.

• fere

Totta tosiaan olet terapian tarpeessa! Miten hyvänen aika "säästät" miehesi katselemasta muita naisia. Jopa telkkarista! Se on kohdallasi aivan varmaa, että miehesi haluaa sinusta eroon. Ei ketään voi noin kohdella. Olet sairaanloisen mustasukkainen ja omistushaluinen.
      Tilaa itsellesi aika psykiatrilta tai vastaavalta.
      Lehdet ovat pullollaan sinunlaisiasi, jotka ovat tehneet epätoivoisia tekoja mustasukkaisuuksissaan.
      Tämän kaiken kirjoitan siksi, että olen tosiaan huolissani.Järkytyin lukemastani.

• toisen epävarmuutta

hyväksikäyttäen ja toisen mustasukkaisuutta ruokkien tehdä hänet hulluksi ja särkeä hänen sydämensä niin pitkäksi aikaa, että siitä toipuminen voi kestää pahimmassa tapauksessa 10 vuotta. En tiedä, mihin kiusaava käytös perustuu loppupeleissä. Minulle on itsellenikin tullut vastaavia fiiliksiä, ettei tarinassasi mitään uutta ollut. Luokittelisin sen henkiseksi kiusaamiseksi. Olen sivusta nähnyt vastaavia surullisia tarinoita useita ja tarinat vain jatkuvat. Ei ihmiset muutu miksikään. Yksikin mies erosi, kiusasi uutta naista ja sai tämän huonoon kuntoon, otti kolmannen uhrin ja tämä nainen melkein kännissä tappoi itsensä ajamalla metsään, kun mies kiusasi muilla naisilla. Kyllä näitä on nähty.

Yksi mies, joka väitti olevansa rakastunut minuun, teki samaa, flirttaili kassajonossa muiden naisten kanssa ja minä seison vieressä ja ihmettelen, mitä nyt oikein tapahtuu. Onneksi suhde ei kestänyt sen pidemmälle. Säälin uutta naista, että ei tiedä raukka, kenen kanssa on tekemisissä.

Ehdottomasti se on kiusaamista. Se on toisen alistamista. Sitten annetaan välillä porkkanaa, että ooppa siinä ja kuinka minä rakastan. Sama ralli jatkuu kuitenkin kuukauden päästä.

Olet liian kiltti. Se on ongelmasi ja et anna arvoa itsellesi, että kulutat energiaasi vihaan. Sinun kallisarvoisen energian! Mieti vähän. Olisi paljon parempiakin kohteita.

• Toki myönnän,

että olen mustasukkainen ollut ja epävarma. Onneksi en enää. Opiskelen tällä hetkellä uusia mielenkiintoisia juttuja ja olen helpottunut erosta. Minua ei kiusata enää ikinä. Toivon, että sinäkin löydät oman juttusi ja pääset tuosta eroon. Älä nyt menetä järkeäsi. Uutta elämää kohden ja uusia tuulia!:) Miehen tähden ei kannata menettää yöuniaan .:)

• Iguana.

No sitten hemmetti eroat hänestä. Jos kyse on sun mielenterveydestä, niin ei siinä miltään mieheltä lupaa kysellä. Sä vaikutat itsekin olevan aikamoinen piru naiseksi, joten se tekee hyvää miehellekin loppupeleissä. Saapahan sitten ihan rauhassa katsella muita naisia ja hääräillä heidän kanssaan. Eikä tarvitse pelätä milloin sä käyt nyrkit pystyssä hänen päällensä, kun saat jonkun mustasukkaisuus tai muun agressiivisen kohtauksen.

• on ensin härnännyt

toisen henkihieveriin ja lopulta rääkätty käy kimppuun. Näin mies saa armahduksen, kun nainen on hullu ja mustasukkainen. Miehessähän ei ole koskaan mitään vikaa:)

• apua!!
        on ensin härnännyt kirjoitti:

toisen henkihieveriin ja lopulta rääkätty käy kimppuun. Näin mies saa armahduksen, kun nainen on hullu ja mustasukkainen. Miehessähän ei ole koskaan mitään vikaa:)

Sanon heti näin alkuun, että hakeudu ammattiauttajan luo. Tarvitset kipeästi apua.

Tekstistäsi jäi mieleen erityisesti se, miten koko elämäsi pyörii yhden ihmisen ympärillä; hän antaa suurimman onnen ja suurimman tuskan. Huh, kuulostaa aika dramaattiselle.

Sanot, että säästit itseäsi hänelle ja nyt hän onkin jotenkin syyllinen siihen. Vaikka sehän on ollut sinun valinta! Et voi odottaa, että hän väistämättä antaa sinulle kaiken, mitä haluat.

Sitten.. jokaisessa ihmissuhteessa eletään keskellä muita ihmisiä. Aina on olemassa muita, jotka ovat fiksumpia, kauniimpia, seksikkäämpiä tai hauskempia tms, et voi elää kuin pullossa välittämättä muusta elämästä.

Keskity ennemminkin teidän kahden keskinäiseen henkiseen suhteeseen, kuin kyttäämään, mitä miehesi katselee. Jokainen terve ihminen katselee ympärillee ja tekee havaintoja. Joskus, useinkin, pitkissä parisuhteissa jompikumpi ihastuu toiseen. Pettämistä en itsekään hyväksyisi, mutta kyllähän terve ihminen välillä ihastuu/ihailee.

Ja kun pitää itsestään huolta (kunto, vaatetus jne), itsetunto paranee. Hanki elämääsi myös muita kiinnostuksen kohteita, harrastuksia ja ystäviä. Älä kasaa koko maailman taakkaa miehesi niskaan.

Toivottavasti pääset vihastasi ja väkivallasta eroon ja saat tilalle uuden positiivisemman ja iloisemman elämän.

• Iguana.

Kaikki miehethän nättejä naisia katsoo. Toiset salaa sivusilmällä ja toiset ihan avoimesti. Ei se ole mitään härnäämistä. Se on vaan miehen luonto.

• tarkoittanut.
        Iguana. kirjoitti:

Kaikki miehethän nättejä naisia katsoo. Toiset salaa sivusilmällä ja toiset ihan avoimesti. Ei se ole mitään härnäämistä. Se on vaan miehen luonto.

Eihän toisten naisten katsomisessa sinänsä, mutta jos alkaa flirttailemaan muiden naisten kanssa ja ei ole huomaavinaankaan omaa kultaa, niin se jos mikä on törkeää. Mies voisi sanoa, että onhan noita hyvännäköisiä muijia maailma täynnä, mutta sä olet mun nainen ja mä olen tehnyt päätöksen olla just sun kanssa, koska rakastan kulta sua.

Tiedän tasan tarkalleen miestyypin, joka kiusaa ja sellainen mies ei ikinä kasva aikuiseksi. Se saattaa häpeilemättömästi tehdä oman tyttöystävän/naisystävän vieressä, mitä huvittaa ja toinen kärsii. Se on vaan sellaista peliä ja toisen alentamista, että huhhuijaa.

• vaan olin
        apua!! kirjoitti:

Sanon heti näin alkuun, että hakeudu ammattiauttajan luo. Tarvitset kipeästi apua.

Tekstistäsi jäi mieleen erityisesti se, miten koko elämäsi pyörii yhden ihmisen ympärillä; hän antaa suurimman onnen ja suurimman tuskan. Huh, kuulostaa aika dramaattiselle.

Sanot, että säästit itseäsi hänelle ja nyt hän onkin jotenkin syyllinen siihen. Vaikka sehän on ollut sinun valinta! Et voi odottaa, että hän väistämättä antaa sinulle kaiken, mitä haluat.

Sitten.. jokaisessa ihmissuhteessa eletään keskellä muita ihmisiä. Aina on olemassa muita, jotka ovat fiksumpia, kauniimpia, seksikkäämpiä tai hauskempia tms, et voi elää kuin pullossa välittämättä muusta elämästä.

Keskity ennemminkin teidän kahden keskinäiseen henkiseen suhteeseen, kuin kyttäämään, mitä miehesi katselee. Jokainen terve ihminen katselee ympärillee ja tekee havaintoja. Joskus, useinkin, pitkissä parisuhteissa jompikumpi ihastuu toiseen. Pettämistä en itsekään hyväksyisi, mutta kyllähän terve ihminen välillä ihastuu/ihailee.

Ja kun pitää itsestään huolta (kunto, vaatetus jne), itsetunto paranee. Hanki elämääsi myös muita kiinnostuksen kohteita, harrastuksia ja ystäviä. Älä kasaa koko maailman taakkaa miehesi niskaan.

Toivottavasti pääset vihastasi ja väkivallasta eroon ja saat tilalle uuden positiivisemman ja iloisemman elämän.

toinen kirjoittaja.

• väärin

Väkivalta on AINA väärin, oli tekijä mies tai nainen, niin puolison vahingoittaminen on parisuhdeväkivaltaa ja mikään teko ei siihen oikeuta.

• että mene ammattiauttajan luo tai voitte myös yhdessä mennä.Miksi ihmeessä kiinni menet kaveriisi jos kerran rakastat häntä..kiinni käyminen ei kuulu rakkauteen.Sulla on huono itse tunto..rakasta itseäsi niin osaat rakastaa myös toista..eikä toista voi omistaa..on aivan normaalia että me ihmiset katsomme toisia..ei se ole sinusta pois jos miehesi muita katselee..et sinäkään varmaan laput silmillä kulje.Itsetutkiskelun paikka sulla sanon minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7768
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1180
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1033
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      983
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe