Onkos joku tutkaillut jätskien hiilaripitoisuuksia?
mikäs olisi missä on vähiten?
Jäätelö
23
2144
Vastaukset
- sana...
Omatekoiseen saa helposti haluamansa määrän hiilareita ja yleensä makukin voittaa kaupan tuotteet.
Kasvisrasvajäätelöä ei kannata missään tapauksessa ostaa, vaikka virallisesti kasvisrasvaa hypetetäänkin. Kasvisrasvajäätelössä on valtavasti vaarallisia transrasvoja.- kiinnostavat
irtojätskit, tai siis semmoset pienpakkaukset, fillarireissuilla on kiva pysähtyä johonkin välillä huilimaan ja tankkaamaan.
- kirjoitusmuoto
Mistäs noita KASVISrasvoja saadaan?
- on...
kirjoitusmuoto kirjoitti:
Mistäs noita KASVISrasvoja saadaan?
Anteeksi kauhiast, jos tuo virhe sai sinut pois tolaltasi. Se onkin sitten pelkkää omaa tyhmyyttäsi, ellet ymmärtänyt mitä tarkoitin.
Jos täällä aletaan halkomaan hiuksia, niin olisikohan minun pitänyt kuitenkin tarKASTAA eikä tarKISTAA? Toivon sinunkin olevan tarkempi siinä, mitä kirjoitat. Vai oletko sinä arvostelun ulkopuolella...? - niin teet sen yhden kerran
on... kirjoitti:
Anteeksi kauhiast, jos tuo virhe sai sinut pois tolaltasi. Se onkin sitten pelkkää omaa tyhmyyttäsi, ellet ymmärtänyt mitä tarkoitin.
Jos täällä aletaan halkomaan hiuksia, niin olisikohan minun pitänyt kuitenkin tarKASTAA eikä tarKISTAA? Toivon sinunkin olevan tarkempi siinä, mitä kirjoitat. Vai oletko sinä arvostelun ulkopuolella...?mutta jos tarkastat niin teet sitä koko ajan. Siinä se ero.
- väärässä...
niin teet sen yhden kerran kirjoitti:
mutta jos tarkastat niin teet sitä koko ajan. Siinä se ero.
Ei se noin mene...
- hämmästynyt.
niin teet sen yhden kerran kirjoitti:
mutta jos tarkastat niin teet sitä koko ajan. Siinä se ero.
Eikö sinulla suomenkieli olekaan hallussa?
- muualle täältä
hämmästynyt. kirjoitti:
Eikö sinulla suomenkieli olekaan hallussa?
Menkääs jonnekin muualle pitämään tuota jonninjoutavaa kinaanne.
kuvittelin että kermajäätelö voisi olla hyvää. Nyt kun olen tarkemmin tutustunut jäätelöiden tuoteselosteisiin niin ei ihme jos en ole syönyt jäätelöä lainkaan VHH:n aikana. Tässä esimerkkinä Valio nougat jäätelö. Eihän tätä syö erkkikään.
Ainekset: Kerma, sokeri, nougat 6 % [tärkkelyssiirappi, manteli, sokeri, kovetettu kasviöljy, rasvaton maitojauhe, emulgointiaine (E471), väri (E150c), hasselpähkinä], maitoproteiini, tärkkelyssiirappi, emulgointiaine (E471), sakeuttamisaineet (E401, E412) ja aromit (vanilja, vanilliini).- menhir86
saa ilman jätskikonetta sillä, että vatkaa kermavaahdon, sekoittaa rahkan ja jäiset marjat sekaan.
Eipä oikein valikoimista löydy sopivaa jätskiä. Ainoa sokeriton on se 100g purnukka, joka maksaa 1,1€. Lisäaine-E-koodeja 14kpl.Hyvää tuo kyllä on mutta on jäädyke eikä jäätelö. Jäätelö tehdään jäätelökastikkeesta (perusresepti 1 dl kermaa [20%]/1 keltuainen/1 rkl sokeria, keitetään). Suomesta ei ylipäätänsä saa jäätelöä oikein mistään, näitä teollisia jäädykesotkuja vaan.
Kermajäätelö on sitten varsinainen vitsi, ei ole yleensä nähnytkään kermaa (maitorasvaa kylläkin) eikä jäätelöä. Eu saisi kyllä tehdä jotain tälle kerma-valehtelulle. Täysmaitoahan myydään nykyään kevytkermana, tietysti RHH:lainen joka käyttäisi desin kuohukermaa (38 g rasvaa) joutuisi syömään 160 g hiilareita että hiilari/rasvasuhde olisi hyväksyttävä. Tuo on perunana sitten 1,2 kg.
Pitäisi joskus yrittää tehdä jäätelöä kookosöljystä, saattaisi onnistuakkin kun käyttäisi soijalesitiiniä emulgaattorina.- on vanha ohje
mrx-08 kirjoitti:
Hyvää tuo kyllä on mutta on jäädyke eikä jäätelö. Jäätelö tehdään jäätelökastikkeesta (perusresepti 1 dl kermaa [20%]/1 keltuainen/1 rkl sokeria, keitetään). Suomesta ei ylipäätänsä saa jäätelöä oikein mistään, näitä teollisia jäädykesotkuja vaan.
Kermajäätelö on sitten varsinainen vitsi, ei ole yleensä nähnytkään kermaa (maitorasvaa kylläkin) eikä jäätelöä. Eu saisi kyllä tehdä jotain tälle kerma-valehtelulle. Täysmaitoahan myydään nykyään kevytkermana, tietysti RHH:lainen joka käyttäisi desin kuohukermaa (38 g rasvaa) joutuisi syömään 160 g hiilareita että hiilari/rasvasuhde olisi hyväksyttävä. Tuo on perunana sitten 1,2 kg.
Pitäisi joskus yrittää tehdä jäätelöä kookosöljystä, saattaisi onnistuakkin kun käyttäisi soijalesitiiniä emulgaattorina.Jäätelön tekoon, jos haluaa nähdä sen vaivan, että tekee itse
1/2 l kuohukermaa
vaniljatanko
6 keltuaista
100g sokeria
1/2 l kuohukermaa
Tuon sokerin voi jättää pois tai makeuttaa hunajalla, stevialla tai muulla makeutusaineella, jos makeutta haluaa.
Näin minä olen sen tehnyt. kun minulla ei ole jäätelökonetta
1/2 litraa kermaa ja vaniljatanko kiehautetaan.
Keltuaiset ja sokeri vatkataan vaahdoksi. Kiehuva kerma lisätään vähitellen koko ajan vatkaten.
Kaada tuo seos puhtaaseen kattilaan, laitetaan levylle ja vatkataan kunnes sakenee. Yleensä kun on kiehumapisteessä on muuttunut sakeaksi. Älä anna kiehua, silloin keltuaiset juoksettuu.
Nosta sitten pois levyltä ja vatkaa kylmäksi. Poista sen jälkeen vaniljatanko.
Vatkaa kuohukerma vaahdoksi ja lisää vaahto jäätelöseokseen sekoita hyvin.
Laita pakkasen kestävään astiaan. Anna olla pakkasessa tunnin verran sekoita sen jälkeen jäätelöä ja laita uuudelleen pakkaseen.
Anna olla 2 pari tuntia ja sekoita jälleen ja sitten pakkaseen.
Tätä ohjettahan voi jokainen soveltaa omien mieltymyksien mukaan. Jäiset marjat antaa hyvän säväyksen ja kaakajauhetta voi myös lisätä, mikäli haluaa. on vanha ohje kirjoitti:
Jäätelön tekoon, jos haluaa nähdä sen vaivan, että tekee itse
1/2 l kuohukermaa
vaniljatanko
6 keltuaista
100g sokeria
1/2 l kuohukermaa
Tuon sokerin voi jättää pois tai makeuttaa hunajalla, stevialla tai muulla makeutusaineella, jos makeutta haluaa.
Näin minä olen sen tehnyt. kun minulla ei ole jäätelökonetta
1/2 litraa kermaa ja vaniljatanko kiehautetaan.
Keltuaiset ja sokeri vatkataan vaahdoksi. Kiehuva kerma lisätään vähitellen koko ajan vatkaten.
Kaada tuo seos puhtaaseen kattilaan, laitetaan levylle ja vatkataan kunnes sakenee. Yleensä kun on kiehumapisteessä on muuttunut sakeaksi. Älä anna kiehua, silloin keltuaiset juoksettuu.
Nosta sitten pois levyltä ja vatkaa kylmäksi. Poista sen jälkeen vaniljatanko.
Vatkaa kuohukerma vaahdoksi ja lisää vaahto jäätelöseokseen sekoita hyvin.
Laita pakkasen kestävään astiaan. Anna olla pakkasessa tunnin verran sekoita sen jälkeen jäätelöä ja laita uuudelleen pakkaseen.
Anna olla 2 pari tuntia ja sekoita jälleen ja sitten pakkaseen.
Tätä ohjettahan voi jokainen soveltaa omien mieltymyksien mukaan. Jäiset marjat antaa hyvän säväyksen ja kaakajauhetta voi myös lisätä, mikäli haluaa.Toi on aika lähellä mun käyttämää paitsi käytän 20% kermaa ja kiehautan kaiken kerman. Sekoittamisen teen sauvasekoittimella ja en enää kiehauta kun olen lisännyt kerman keltuaisiin. Mulla on siis jäätelökone.
En ole onnistunut poistamaan kaikkea sokeria, osan voi korvata keinomakeutusaineella (syy, keltuainen vatkautuu paljon paremmin kuin laittaa sokeria). Toisaalta rasvasta tulee aika reilu osa energiasta eli tämä on VHH.- vanha suomalainen
mrx-08 kirjoitti:
Hyvää tuo kyllä on mutta on jäädyke eikä jäätelö. Jäätelö tehdään jäätelökastikkeesta (perusresepti 1 dl kermaa [20%]/1 keltuainen/1 rkl sokeria, keitetään). Suomesta ei ylipäätänsä saa jäätelöä oikein mistään, näitä teollisia jäädykesotkuja vaan.
Pitäisi joskus yrittää tehdä jäätelöä kookosöljystä, saattaisi onnistuakkin kun käyttäisi soijalesitiiniä emulgaattorina.Jäätelöohje viimevuosisadalta.
Tuo ohje on otettu jostain hyvin vanhasta keittokirjasta.
Jos se ei ole sinun mielestäsi jäätelöä, niin sitten ei ole.
Kyllä minä olen sitä jäätelönä syönyt moneen kertaan.
Ainakin jäädykkeen ohjeet olivat siihen aikaan aivan toisenlaiset, muistan sen siitä kun vertailin niitä, kun tuo kirjoitin ohjeen muistiin. - että ''
mrx-08 kirjoitti:
Pitäisi joskus yrittää tehdä jäätelöä kookosöljystä, saattaisi onnistuakkin kun käyttäisi soijalesitiiniä emulgaattorina.Muutama tippa sitruunamehua on erittäin hyvää emulgointiin.
- pyydän
mrx-08 kirjoitti:
Toi on aika lähellä mun käyttämää paitsi käytän 20% kermaa ja kiehautan kaiken kerman. Sekoittamisen teen sauvasekoittimella ja en enää kiehauta kun olen lisännyt kerman keltuaisiin. Mulla on siis jäätelökone.
En ole onnistunut poistamaan kaikkea sokeria, osan voi korvata keinomakeutusaineella (syy, keltuainen vatkautuu paljon paremmin kuin laittaa sokeria). Toisaalta rasvasta tulee aika reilu osa energiasta eli tämä on VHH.Anteeksi, sekoitin kirjoitukseeni tuon edellisen viestisi sisältöä.
vanha suomalainen kirjoitti:
Jäätelöohje viimevuosisadalta.
Tuo ohje on otettu jostain hyvin vanhasta keittokirjasta.
Jos se ei ole sinun mielestäsi jäätelöä, niin sitten ei ole.
Kyllä minä olen sitä jäätelönä syönyt moneen kertaan.
Ainakin jäädykkeen ohjeet olivat siihen aikaan aivan toisenlaiset, muistan sen siitä kun vertailin niitä, kun tuo kirjoitin ohjeen muistiin.Jäätelö tehdään jäätelökastikkeesta, ts. keitetystä kastikkeesta, jonka saostamiseen on käytetty kananmunan keltuaista. Muista pitäisi käyttää termiä jäädyke. Musta tämä on tärkeää ettei kuluttajaa johdettaisi harhaan. Eihän mopoakaan myydä autona (korkeintaan mopoautona).
Ei maussa mitään vikaa ole, parempaa kuin useat "jäätelöt".- menhir86
mrx-08 kirjoitti:
Pitäisi joskus yrittää tehdä jäätelöä kookosöljystä, saattaisi onnistuakkin kun käyttäisi soijalesitiiniä emulgaattorina.jäätelöä, vaan perus-marjarahka. Omat motiivit jäätelönsyöntiin oli joskus sen kylmyys, maitoisuus ja makeus. Kylmyys ja maitoisuus säilyy hyvin pelkässä rahkassa ja marjat tuovat mukavan säväyksen ko. sekoitukseen.
menhir86 kirjoitti:
jäätelöä, vaan perus-marjarahka. Omat motiivit jäätelönsyöntiin oli joskus sen kylmyys, maitoisuus ja makeus. Kylmyys ja maitoisuus säilyy hyvin pelkässä rahkassa ja marjat tuovat mukavan säväyksen ko. sekoitukseen.
Toi on musta vielä parempaa kun lisää pikkuisen liivatetta ja jäähdyttää jääkaappikylmäksi. Ehkä sellainen 1/2 tl per 1 dl valmista tavaraa. Liivate tietysti tilkkaan kiehuvaa vettä. Kuohkeus säilyy paremmin.
- menhir86
mrx-08 kirjoitti:
Toi on musta vielä parempaa kun lisää pikkuisen liivatetta ja jäähdyttää jääkaappikylmäksi. Ehkä sellainen 1/2 tl per 1 dl valmista tavaraa. Liivate tietysti tilkkaan kiehuvaa vettä. Kuohkeus säilyy paremmin.
täytyy kokeilla kun on tuota ylimäärästä liivatejauhettakin.
- on vähän hiilareita
enemmän, kunhan ei kovin usein jäätelöä syö, pitäähän elämästä nauttiakin eikä koko ajan sitä mitä laittaa suuhunsa, aika rajoittavaa tuollainen ajattelu. Pätee kaikkeen ruoassa.
- Gurulta..
Eräässä haastattelussa itse Antti Heikkiläkin sanoi ostasvansa Eestiläistä kermajäätelöä ja nauttivansa sitä vaimonsa kanssa! Kuulu sallittuihin herkkuihin karpatessakin!
- Ohi kulkemassa
mutta jos jäätelöä syö kohtuudella, esimerkiksi kerran kuukaudessa, ei siitä tarvitse välittääkään.
Jos on oikein huolissaan, niin jäätelön voi tehdä myös itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745518- 353071
- 402684
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272045Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402032Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291859- 951822
- 1741752
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941240