Onko muita???

äippä08

Hei!

Mun tilanne on seuraavanlainen. Mulla on ihana 1v1kk vanha tyttö. Olen naimisissa, oma tupa, vakityö odottamassa kun palaan hoitovapaalta ja kaikki muutenkin ulkoisesti kunnossa. Lapsi on ollut alusta asti "helppo", nukkuu yöt hyvin, syö ja kasvaa hyvin. Saan nukkua yöni hyvin, mutta silti olen aivan poikki. Tuntuu ettei tämä mun elämäni kiinnosta yhtään. Olen 25 v ja ollut mieheni kanssa lähes 11 v. Mies on hyvä isä ja osallistuu hyvin lapsen ja kodin hoitoon. Tuntuu vain ettei hän arvosta minua, ja sitä mitä täällä kotona teen, millään lailla. Hän odottaa minulta enemmän kuin pystyn ja jaksan antaa. Luulen, etten rakasta häntä enää kuin ystävänä. Hän ei tiedä ajatuksistani mitään.

Päivät lapsen kanssa kuluvat nopeaa, mutta odotan vain sitä hetkeä kun saan laittaa hänet nukkumaan, että saan edes hetken olla rauhassa. Tunnen todella huonoa omaatuntoa tuollaisista ajatuksista...Tuntuu vain etten jaksa. Olen huono äiti ja huono vaimo.Mieheni ei voisi mitenkään ymmärtää sitä etten jaksaisi huolehtia lapsesta ja kodista. Onhan kotona olo niin helppoa ja kivaa. Ei tarvi kuin olla!

Tuntuu että olen aivan eksyksissä koko elämäni kanssa ja välillä tuntuu että elän jonkun muun elämää. Olen vasta 25 ja tuntuu että elämäni on lopussa. Tiedän olevani myös itsekäs ja lapsen etu pitää laittaa etusijalle ja tottakai pyrinkin siihen, mutta en vain aina jaksa...

2

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneli

      Hei!
      Luulenpa, että et ole millään lailla yksin tuntemustesi kanssa, äitejä, jotka ovat kokeneet/kokevat samankaltaisia tunteita löytyy varmasti paljonkin suomen maasta. Näin ainakin itselläni sekä tuttavapiirissäni. Ehkäpä olet tullut elämässäsi siihen pisteeseen, jossa kaikki on todellakin ulkoisesti hyvin, mutta kuitenkaan et ehkä jossain kohti ole osannut kuunnella itseäsi, jokin asia ei olekaan kohdallaan.. voithan olla myös oikeasti masentunut- kenties tarvitsisit selvittää asiaa lääkärillä ja yrittää saada aikaa ammattiauttajan puheille.
      Rakastat varmasti ihanaa lastasi, mutta on varmasti rankkaaa tajuta, kuinka kokonaisvaltaista ja sitovaa äitiys/vanhemmuus loppujen lopuksi on. Kyllä keho ja mieli alkavat jossain vaiheessa huutaa sitä omaa rauhaakin- se on varmasti ihan luonnollista.
      Useimmiten se, että ajattelemme olevamme riittämättömiä jollekin toiselle ihmiselle, juontaa juurensa omista tunteistamme, siitä ettemme oikastaan täytä omia vaatmuksiamme. Voisikohan näin olla myös suhteessa mieheesi?
      Tutkaile ja kuuntele itseäsi, hae ihmeessä apua jos tuntuu ylitsepääsemättömälle. Matka itseen ja oman ajatusmaailman penkomiseen on pelottava ja ahdistava juttu, mutta sitä kautta voit lopulta löytää rehellisemmän tavan elää, voit oppia hyväksymään itsesäsi niin hyvät kuin huonot puolesi. Voimia sinulle tästä eteenpäin!

    • ilmassa?

      Minulla kaksi pientä lasta ja samoin hyvä tilanne ulkoisesti. Kotona olo on ollut rankkaa ja samalla ihanaa.

      Meillä naisilla on paha tapa jättää ne omat tarpeet viimeiseksi. Valitettavasti totuus on se että jos et itse voi hyvin, muutkaan perheessäsi ei voi hyvin!

      Oletko yhtään harkinnut esim. palaamista töihin vähän aikaisemmin, vaikka osa-aikaisesti? Aikuisten seura tekee kummasti hyvää sen jälkeen kun on pitkään ollut kotona. Vaikka lapset olis miten ihania tahansa, niin myönnettäköön että joillekin se arkinen puuhastelu voi olla turhan yksitoikkoista ja puuduttavaa. Jos rupeaa siltä tuntumaan, niin silloin on parempi mennä töihin. Älä kuvittele että teet palveluksen lapsellesi uhrautumalla hänen vuoksi kotiin jäämällä!

      Juttele tuntemuksistasi ennenkaikkea miehesi kanssa ja jos se ei onnistu niin sitten vaikka neuvolassa. Tee testi jolla pyritään löytämään masentumisen merkkejä. Sillä taudilla ei ole leikkimistä, ja usko vain että siihen et halua sairastua.

      Itse kaipaisin kaikkein eniten mahdollisuutta olla mieheni kanssa kahden. Ja saada nukkua yöt hyvin. Mennä treffeille oman miehen kanssa kaikessa rauhassa. Lähteä vaikka risteilylle tai hotelliin yhdeksi yöksi:) Meillä vain ei ole sitä turvaverkoston luksusta että voisi viedä lapset mummolaan tuosta vain. Ovat siis satojen kilometrien päässä ja toisella melko iäkkäitä ja sairaita. Lähinnä tässä vain odotellaan että lapset kasvaa (lue oppivat nukkumaan kunnolla) ja kyllä se siitä paranee, siis avioelämä. Tärkeintä on että kunnioitus ja yhteiset tavoitteet löytyy ja sitä hellyyttä.

      Aina ei voi olla kivaa eikä tarttekaan olla. Kun on välillä niitä kuoppia niin sieltä on tosi kiva tulla taas ylöspäin. Ja jos sinne kuoppaan jämähtää liian pitkäksi aikaa, niin on aika hakea apua. Hoida itsesi ensin kuntoon, samalla hoidat koko perhettäsi :) Itse ajattelen näin: viime kädessä jokainen meistä on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe