Hei! Minulla on ollut omituista kipua päänahassa, päälaen ja takaraivon alueella. Kipu tuntuu, painettaessa ja muutenkin pää tuntuu aralta. Silmissä on myös esiintynyt arkuutta jo pitemmän aikaa. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Mistä tämä voisi johtua? Niska ja selkä kipuja on ollut ja olen käynyt sen vuoksi fysioterapiassakin syksyllä pari kertaa.
Kipu päänahassa
16
32342
Vastaukset
- Sama ollu
Moro. Veikkaisin että on joku hammasongelma. Usein kun hammas tulehtunu tai viisaudenhammas tulossa niin kipu heijastaa päälaen/takaraivon kohdalla painaessa. Usein myös korvaan heijastaa hammasongelmat.
- Venla.
niskasta johtuvaa? Onko sulla mitään nivelsairautta todettu tai fibromyalgiaa? Itselläni on joskus päänahka ihan arka koskettaessa. Se menee välillä ohi mutta ihan hiuksien liikuttelukin satuttaa päänahkaa. Mulla on sekä iho- että nivelpsoriasis, fibromyalgiatyyppisiä lihas- ja jännekipuja, niskakulumia ym.
Hieron päänahkaani aina välillä ottamalla kiinni koko kämmenellä päälaesta ja kevyesti hieromalla. Sekin auttaa jos on stressiperäistä päänahan kireyttä.- Venla.
Tässä vielälinkki päänähän arkuudesta.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00897 - :((
Niska on tosiaan ollut jumissa jo aika kauan. Ja stressiäkin esiintyy, ylioppilaskirjoitukset menossa. Ei ennen ole kuitenkaan ollut tällaista päänahan kipua. Kipu tuntuu takaraivolla lähes koko ajan. Mihin silmien arkuus liittyy? Silmät ovat kuivan tuntuiset ja vasenta silmää ikään kuin vihloo välillä. Olisi mukavaa saada asiaan selvyys.. :S
- Juzzi08
:(( kirjoitti:
Niska on tosiaan ollut jumissa jo aika kauan. Ja stressiäkin esiintyy, ylioppilaskirjoitukset menossa. Ei ennen ole kuitenkaan ollut tällaista päänahan kipua. Kipu tuntuu takaraivolla lähes koko ajan. Mihin silmien arkuus liittyy? Silmät ovat kuivan tuntuiset ja vasenta silmää ikään kuin vihloo välillä. Olisi mukavaa saada asiaan selvyys.. :S
Joo, minulla on ihan samat oireet kuin aiemmalla kirjoittajalla
Päälaki on 24/7 kuin tulessa ja elämänilo sen mukana vähän niinkuin menossa. Silmät on välillä niin kuivat, että isoissa marketeissa on vaikea käydä ja lisäksi - kuten sanoit - vasenta silmääni särkee ajoittain.
Silmien kanssa pärjään, mutta en tuon päänahkakivun. Shampoita olen kokeillut varmaan 500-1000 eurolla (turhaan) ja ihotautilääkärin arsenaali on: *yllätysällötys* kortisooni. Eikä mikään auta... - Lisbe
Juzzi08 kirjoitti:
Joo, minulla on ihan samat oireet kuin aiemmalla kirjoittajalla
Päälaki on 24/7 kuin tulessa ja elämänilo sen mukana vähän niinkuin menossa. Silmät on välillä niin kuivat, että isoissa marketeissa on vaikea käydä ja lisäksi - kuten sanoit - vasenta silmääni särkee ajoittain.
Silmien kanssa pärjään, mutta en tuon päänahkakivun. Shampoita olen kokeillut varmaan 500-1000 eurolla (turhaan) ja ihotautilääkärin arsenaali on: *yllätysällötys* kortisooni. Eikä mikään auta...Mulla polttava tunne paanahassa loppui kun aloin kayttaa sulfaattivapaata shampoota.. Ja usko pois.. Minakin Kokeilin vuosikymmenien aikana vaikka mita! Kavin jopa ihotauti spesialistin vastaanotolla. Hanen mukaan minulla oli sebhorrea.
- Ellen
En voi varmaksi sanoa sinun kohdalla,mutta itselläni oli joskus aikanaan samankaltaisia kipuja ja migreeni löytyi.
Päänalueen kivut kannataa tutkitutaa! - on nyt ollut
päänahkakipua ja paikka vaihtelee.
Välillä vihloo silmääkin..kumpaa kulloinkin.
Mulla on kamala yskä, joten se liittyy siihen.
Auttaa jos menee selälleen lattialle ja venyttelee käsivarsia pään yli yms...Eli asentoja joissa tuntuu, niinkun veittellä pistäis.
Kuuma suihku, päätä kastelematta vie myös kivun.
Luultavasti olet paikassa missä vetää.Silmien kuivuminen tukis tätä olettamusta.
Meillä myöskin vetää.Ihme räppänät ikkunoissa ja koneellinen ilmastointi.Aina pikkusen vilu.
Koitappa pitää pipoa, jos se auttaa, niin vedosta on kyse. =:D- ei homeitakaan
saa unohtaa.
Taloyhtiöt lakkaavat lämmittämästä liian aikaisin ja siitäkös homeet tykkää.
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000010755958
- Tuskaista
Heippa! Hyvin olet kuvannut kipuoireyhtymää...samoja tuntoja olen huomannut itselläni..Apua olen saanut mm.kuiviin silmiin silmägeeleistä ja päänahkaa olen hoitanut hyvällä menestyksellä EEZE sumutteella..tarkka ohje pakkauksessa...käy myöskin nivelkipuihin...PARANEMISIIN
- Hanskutti
Minullakin on ollut pää nahka kipeä hilsettä on ollut kun käännän hiustani tunnen kipua päänahassa mistä se voisi johtua?
- Lizbe
Osta sulfaatti vapaata shampoota. Mulla ihan sama vaiva kuin sulla. Huomaat suuren eron! Arsytys lakkaa 😊
- harjaaminenkinsattuu
Minulla poskiontelon tulehdus aiheuttaa kipua päänahassa ja myös kirvelyä silmissä.
- näinminullakin
Samoin minullakin. toisinaan tulee jopa silmätulehdus. Poskiontelon tulehdus tulee, ilman flunssaakin, oisko hometta kämpässä. Talvisin pahempi.
- kaikenlaista_on
jättisoluarteriitti
- Occipitalneuralgia
Okkipitaalineuralgia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671