KILTTI mies

paitsi kännissä

minulla on todella kiltti ja ihana mies.
no joo on siinä pieni mutta, kännissä hän saa joskus muutaman kerran vuodessa ihme kohtauksia.

Esim. kerran lähdettiin ystävän luota jossa hän oli juonut itsensä ihan perskänniin, käveltiin siinä sit kotia päin ja annoin miehelle sellaseen puoli halauksen toisella kädellä. en edes mitenkään nopeasti että hän olisi pelästynyt tai mitään. No mies tönäsee mua lujaa rintakehään pois luotaan ja katsoo mua kun ei edes tuntisi minua.
myöhemmin hän ei muista ja väittää kiven kovaan ettei mitään tuollaista tehnyt.

hän on jostain pienestä joskus huutanut et mee helvettiin ja kun kysyn et mihis haluut et meen hän on tullut työntään mut eteiseen kumoon.
Hän itkee ja pyytelee anteeksi ja sanoo ettei tarkoita.

Hän painaa minua n. 40kg enemmän, joten olen aika hernepussina, jos alkaa tönimään.
Rakastan häntä kuitenkin yli kaiken.
Alan pelätä olla hänen vierellään kun on sellaisessa kännissä. olen lapsuuteni asunut perheessä jossa miehet vuoron perään kävi hakkaamassa äitiäni. hän oli usein sairaalassa niiden takia.
mutta olen niin itsepäinen, että jos mies alkaa kiukutteleen kännissä menen muina miehinä siihen ja sanon kyllä miten asiat minun mielestä menee, en minä rupea piiloutuun vaikka pelkäisinkin.

Eihän se mene pidemmälle, kai se suoraa löis jos olis löymässä? se on nyt ollut vaan muutamana kertaa tönimistä? eikä kuitenkaan koskaan lyönyt.
ja ei hän muuten ole paha ihminen.

mielipiteitä / kokemuksia

25

1547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi kiltti

Töniminen on väkivaltaa, ja siinä voi oikeasti sattua pahastikkin. Ei kuule kuulosta kovinkaan tasapainoiselta ihmiseltä. Kyllä väkivalta myös yleensä pahenee ajanmyötä. Sinuna kieltäytyisin näkemästä miestä kun hän juo. Se että jälkeenpäin pyytelee anteeksi ei paljon auta,jos kerran sama meno jatkuu kuitenkin. Se anteeksipyyntö menettää merkityksensä siinävaiheessa. Oikeasti kiltti ihminen ei toistuvasti töni, edes humalassa.

• tekosyy

Kuulostaa nyt siltä että tällä sun kiltillä miehelläsi on toinenkin puoli ja sun täytyy se tajuta!! Sun ei pidä mennä sen lähelle kun se juo tai sillä on jotain sanomista vaikka kuinka rohkea olet, se on tyhmää ja ehkäpä omasta lapsuudestasi olet saanut mallin että näin käyttäydytään mutta ei. Eiks sulle pitäs varotus ääniä jo soida tommoisen vähän tönimisen kanssa koska se ei ole kohta vähän tönimistä.

• Kiltti miehen nainen

Mies juo tosi harvoin ja silloinkin kun juo on usein tosi huvittava ja vaan naurattaa mua.

En silti kun se on kännissä mene halaileen tai muuta jollei hän tule minun lähelle. Sen toisen puolen olen kyllä huomannut hän ei edes tunne minua silloin. Miehellä menee tosi helposti pinna. Lapsuudesta olen tottunut kuuntelemaan sitä varoitus merkkiä ja etsin sitä koko ajan miehestänikin. En tiedä olen ollut pienestä pitäen sellainen että ihan pienenä tyttönäkin olen kyllä seissyt suorana sanojeni takana miehiä vastaan jotka ovat hakannut aitini sairaalaan. En pelännyt sitä että he satuttaisivat minua, etsin vain syytä. Jos he olisit satuttaneet minua minulla olisi ollut syy laittaa vastaan ja tapella. Tyhmältä kuulostaa kun miettii että olen alle 160 cm pitkä pieni tyttö ja nämä miehet ovat kuitenkin ihan yli 180 cm pitkiä ja lihastakin löytyy.

olen kai vain outo/tyhmä

• tapella
        Kiltti miehen nainen kirjoitti:

Mies juo tosi harvoin ja silloinkin kun juo on usein tosi huvittava ja vaan naurattaa mua.

En silti kun se on kännissä mene halaileen tai muuta jollei hän tule minun lähelle. Sen toisen puolen olen kyllä huomannut hän ei edes tunne minua silloin. Miehellä menee tosi helposti pinna. Lapsuudesta olen tottunut kuuntelemaan sitä varoitus merkkiä ja etsin sitä koko ajan miehestänikin. En tiedä olen ollut pienestä pitäen sellainen että ihan pienenä tyttönäkin olen kyllä seissyt suorana sanojeni takana miehiä vastaan jotka ovat hakannut aitini sairaalaan. En pelännyt sitä että he satuttaisivat minua, etsin vain syytä. Jos he olisit satuttaneet minua minulla olisi ollut syy laittaa vastaan ja tapella. Tyhmältä kuulostaa kun miettii että olen alle 160 cm pitkä pieni tyttö ja nämä miehet ovat kuitenkin ihan yli 180 cm pitkiä ja lihastakin löytyy.

olen kai vain outo/tyhmä

haluat niin jatka ihmeessä samaa rataa.
        Mutta älä sitten hämmästy kun saat kunnolla selkääsi. Sinähän oikein kerjäät sitä. Tätä en olisi uskonut kenellekään koskaan sanovani, mutta siltä tuo vaikuttaa.
        Pidät itseäsi rohkeana ja reiluna pienenä naisena jolla on kanttia sanoa asiat suoraan. Jossain tilanteessa hyviä piirteitä, mutta nyt leikit hengelläsi. Tyhmä olet.

• kerjää
        tapella kirjoitti:

haluat niin jatka ihmeessä samaa rataa.
        Mutta älä sitten hämmästy kun saat kunnolla selkääsi. Sinähän oikein kerjäät sitä. Tätä en olisi uskonut kenellekään koskaan sanovani, mutta siltä tuo vaikuttaa.
        Pidät itseäsi rohkeana ja reiluna pienenä naisena jolla on kanttia sanoa asiat suoraan. Jossain tilanteessa hyviä piirteitä, mutta nyt leikit hengelläsi. Tyhmä olet.

mutta en kuuntele jos minua aletaan mollaamaan.
        kyllä pidän suuni kiinni jos mies jotain känni pölinää pitää millä ei ole mitään väliä. Enkä myöskään tahallaan ala ärsyttämään, sanon ettei rupeä silti minua haukkumaan.

viimeksi riitti kun sanoin miehelle ettei saa heittää tupakantumppeja vessanpyttyyn, se riitti siihen et hirmu hermo miehellä. EN minä ärsyttänyt mutta en silti suostunut vaihtaan mielipidettä.

sanon mielipiteeni
        tai kerran kielsin hajottamasta minun ikkunoita.

• väkivaltaan
        kerjää kirjoitti:

mutta en kuuntele jos minua aletaan mollaamaan.
        kyllä pidän suuni kiinni jos mies jotain känni pölinää pitää millä ei ole mitään väliä. Enkä myöskään tahallaan ala ärsyttämään, sanon ettei rupeä silti minua haukkumaan.

viimeksi riitti kun sanoin miehelle ettei saa heittää tupakantumppeja vessanpyttyyn, se riitti siihen et hirmu hermo miehellä. EN minä ärsyttänyt mutta en silti suostunut vaihtaan mielipidettä.

sanon mielipiteeni
        tai kerran kielsin hajottamasta minun ikkunoita.

taipuvaiselle örveltäjälle ei kannata laukoa mielipiteitään.
        Sano sitten kun on selvinpäin.

Äläkä päästä kotiisi jos sotkee ja rikkoo paikkoja.

• riitaa

Kiltti mies (tai nainenkin) voi olla vastentahtoisesti alistettu ja piiloagressiivinen. Oikeasti kiltti on tasapainoiseksi kasvanut tai itse valinnut väkivallattoman käytösmallin, eikä siten lipsu siitä humalassakaan.

• Ol Playa

Yksinkertaisesti sanoen alkoholi on suhteenne ongelma. Sehän lukee jo yläasteen koulukirjoissa, että alkoholin vaikutuksen alaisena ihmisestä voi tulla arvaamattomalla tavalla erilainen kuin on normaalisti. Alkoholi ja aivot eivät kuulu yhteen. Uskokaa nyt jo ihmiset. Suomalainen "kohtuukäyttö" tuntuu olevan sitä, että kun otetaan, otetaan perseet ja se on ok, kunhan ei se tehdään harvoin. Minusta kohtuukäyttö olisi sellaista, että 1 viinilasillinen silloin harvoin jos mitään tai yksi saunakalja (ei mäyris).

Tietty kannattaa katsoa myös, onko miehellä jotakin sisimmässään, että rupeaa sitten purkamaan sitä kännissä jotenkin puolitajuisesti. Kyllä ne asiat pystyy käsittelemään selvinkin päin jos ne löytyy.

• absolutisti

tuntuu tyhmältä vaatia miestä lopettaa viinan juonnin, kun itse en ole koskaan juonut yhtään.
        hän on leimannut minut suoraan ettei asia kuulu minulle kun minä en kerran juo.

minun vuokseni vähentänyt kirkkaita ja siirtynyt viineihin.

• alkoholi ei ole syy
        absolutisti kirjoitti:

tuntuu tyhmältä vaatia miestä lopettaa viinan juonnin, kun itse en ole koskaan juonut yhtään.
        hän on leimannut minut suoraan ettei asia kuulu minulle kun minä en kerran juo.

minun vuokseni vähentänyt kirkkaita ja siirtynyt viineihin.

käytökselle, ei se voi olla perustelu sille miksi käydään käsiksi. Helppohan se on laittaa alkoholin piikkiin ettei muista (muka), mutta tuo on niin kuultu jo.
        Sitten kun se väkivaltainen osapuoli huomaa ettei toista "haittaa" se hänen väkivaltaisuus niin luultavasti teot kasvaa.
        Jos miettii että olisitte seuraavat 5 vuotta yhdessä hänen kanssaan niin silloin varmaan kirjoittaisit tänne että mies hakkaa selvinpäinkin jo, niin valitettavaa kuin se onkin.
        Kannattaa lähteä ajoissa kuin liian myöhään, vielä se voi olla helpompaa kuin esim. silloin kun teillä on yhteiset lapset.

• minun ainoa mahdollisuuteni
        alkoholi ei ole syy kirjoitti:

käytökselle, ei se voi olla perustelu sille miksi käydään käsiksi. Helppohan se on laittaa alkoholin piikkiin ettei muista (muka), mutta tuo on niin kuultu jo.
        Sitten kun se väkivaltainen osapuoli huomaa ettei toista "haittaa" se hänen väkivaltaisuus niin luultavasti teot kasvaa.
        Jos miettii että olisitte seuraavat 5 vuotta yhdessä hänen kanssaan niin silloin varmaan kirjoittaisit tänne että mies hakkaa selvinpäinkin jo, niin valitettavaa kuin se onkin.
        Kannattaa lähteä ajoissa kuin liian myöhään, vielä se voi olla helpompaa kuin esim. silloin kun teillä on yhteiset lapset.

ajattelen aina että jos hän oikeasti alkaa satuttaan hän saa valita alkoholin ja minun välillä. olen katsellut ja kuunnellut koko lapsuuden kun äiti hakataan ja yritettiin tappaakin. tiedän mitä en rupea sietään, mutta ajattelen vaan ettei tämä ole mitään siihen verrattuna miten asiat äidilläni olivat.

minulla on Posttraumaattinen stressireaktio, joten hän on ainoa mahdollisuus minu saada lapsia. Otan vaikka sit mielummin kasan lapsia ja sit vasta jätän hänet.

• kuinka?
        minun ainoa mahdollisuuteni kirjoitti:

ajattelen aina että jos hän oikeasti alkaa satuttaan hän saa valita alkoholin ja minun välillä. olen katsellut ja kuunnellut koko lapsuuden kun äiti hakataan ja yritettiin tappaakin. tiedän mitä en rupea sietään, mutta ajattelen vaan ettei tämä ole mitään siihen verrattuna miten asiat äidilläni olivat.

minulla on Posttraumaattinen stressireaktio, joten hän on ainoa mahdollisuus minu saada lapsia. Otan vaikka sit mielummin kasan lapsia ja sit vasta jätän hänet.

Älä nyt perkele ala lapsia sotkemaan tuohon vielä mukaan. Ne katsoo sitten samaa menoa mitä itse katsoit lapsena. Mitä on mielestäsi oikea satuttaminen? Ymmärrät varmaan että siihen tönäisyynkin voi henki mennä jos esim pää kolahtaa sopivasti lattiaan jne. Jatka hänen kanssaan jos haluat, mutta unohda se lasten tekeminen kyseisen ihmisen kanssa. Kaikkea sitä kuulee...

• ehkä vaan haaveilen
        kuinka? kirjoitti:

Älä nyt perkele ala lapsia sotkemaan tuohon vielä mukaan. Ne katsoo sitten samaa menoa mitä itse katsoit lapsena. Mitä on mielestäsi oikea satuttaminen? Ymmärrät varmaan että siihen tönäisyynkin voi henki mennä jos esim pää kolahtaa sopivasti lattiaan jne. Jatka hänen kanssaan jos haluat, mutta unohda se lasten tekeminen kyseisen ihmisen kanssa. Kaikkea sitä kuulee...

että jos lapset olisi mukana tässä en hyväksyisi mitään riehumista tai edes alkoholia kotona. Mies on sanonut suoraa että lapset on hankittava muutaman vuoden päästä tai ei ollenkaan kun muuten hän on liian vanha. kun meillä sitä ikä eroo on se reilu 10 vuotta.

• väärin ajateltu
        ehkä vaan haaveilen kirjoitti:

että jos lapset olisi mukana tässä en hyväksyisi mitään riehumista tai edes alkoholia kotona. Mies on sanonut suoraa että lapset on hankittava muutaman vuoden päästä tai ei ollenkaan kun muuten hän on liian vanha. kun meillä sitä ikä eroo on se reilu 10 vuotta.

Kyllä ne kotiolot pitää ensin saada kuntoon ja sitten vasta ne lapset tehdä sinne. Mitä hyötyä siitä on miten olet ajatellut asiat kun lapset on kuvioissa jos mies ei siltikään miksikään muutu. Ensin muutos ja sitten lapset, jos pakko niitä tuollaisen mielenterveyspotilaan kanssa on tehdä.

• sama juttu

Joo mulla on melko sama ongelma, et humalassa toisesta tulee oikein piru välillä!! Minä olen kanssa joutunu kuuntelee kaikkea ja tönimiset yms ihan tuttuja juttuja, Selvinpäin kaikki ok!!!

• oletko...

vankina siellä vai?

• EN TODELLA
        oletko... kirjoitti:

vankina siellä vai?

En todellakaan ole vankina, vaan ihan omasta tahdosta!!!! Oletko itse vankina? joskin olet melko samassa tilanteesa!!!!

• ja sanot
        EN TODELLA kirjoitti:

En todellakaan ole vankina, vaan ihan omasta tahdosta!!!! Oletko itse vankina? joskin olet melko samassa tilanteesa!!!!

että JOUDUT? Ei kai oma tahto ole joutumista? Nauti kun kerran olet itse valinnut ja olet omasta tahdostasi siellä. Kaikilla ei ole yhtä hyvin.

• kiltti mies

hän huolehtii lemmikeistäkin paremmin kuin minä, vaikka minä olen eläin rakas. Hän huolehtii minustakin muuten ja on aina todella mukava.

sitten kun oikeanlainen känni hän muuttuu hän on kuin ei edes tuntisi minua. Hän sanoo että voisi satuttaa minua enemmän kuin voisin edes kuvitella ja on todella ylimielinen. Kaikkea mitähän ei koskaan muuten ole.

rakastan häntä ja en mitenkään halua edes kuvitella että se on sama ihminen kuin se selvinpäin oleva. Ei se edes usein ole kännissä sellainen että se vaikuttaisi.
        paha mieli siitä silti tulee :(

• kiltti mies kirjoitti:

hän huolehtii lemmikeistäkin paremmin kuin minä, vaikka minä olen eläin rakas. Hän huolehtii minustakin muuten ja on aina todella mukava.

sitten kun oikeanlainen känni hän muuttuu hän on kuin ei edes tuntisi minua. Hän sanoo että voisi satuttaa minua enemmän kuin voisin edes kuvitella ja on todella ylimielinen. Kaikkea mitähän ei koskaan muuten ole.

rakastan häntä ja en mitenkään halua edes kuvitella että se on sama ihminen kuin se selvinpäin oleva. Ei se edes usein ole kännissä sellainen että se vaikuttaisi.

Miehistä sekä naisista...Otetaan esimerkkinä minun äiti, selvinpäin ihan kiva ihminen jos ei ota huomioon tempperamenttisuutta, mutta odotappas kun silloin harvoin se ottaa viinasta niin johan pääsee helvetti valloilleen!
        Kerrankin meni niin pahaksi tilanne sillä ja sen miehellä et piti jo väliin mennä ja poliisit kutsuttiin paikalle selvittämään asiaa, onneksi itse en ollut ottanut sinä iltana paljoa niin poliisit uskalsivat jättää nämä riitapukarit minun valvovan silmän alle:)Ja tässä tilanteessa se homma lähti lapasesta kun äippä sattuu aukomaan päätään ihan ihme asioista niin ei siinä kauaa muuten selvinpäin lauhkealla avopuolisolla mene niin johan kunnon riita alko syttymään, eikös siihen tangoonkin tarvita kaksi niin miksei tuohon suhdeväkivaltaankin pätisi sama sääntö?
        Itsellä ei onneksi ole taipumusta kännissä tapella kenenkään kanssa ja varsinkaan en lähde lyömään naista vaikka joskus on todellakin ollut jo kyseenalainen tilanne siihen, mutta siitä ei sen enempää..

• samanmoinen
        teru84 kirjoitti:

Miehistä sekä naisista...Otetaan esimerkkinä minun äiti, selvinpäin ihan kiva ihminen jos ei ota huomioon tempperamenttisuutta, mutta odotappas kun silloin harvoin se ottaa viinasta niin johan pääsee helvetti valloilleen!
        Kerrankin meni niin pahaksi tilanne sillä ja sen miehellä et piti jo väliin mennä ja poliisit kutsuttiin paikalle selvittämään asiaa, onneksi itse en ollut ottanut sinä iltana paljoa niin poliisit uskalsivat jättää nämä riitapukarit minun valvovan silmän alle:)Ja tässä tilanteessa se homma lähti lapasesta kun äippä sattuu aukomaan päätään ihan ihme asioista niin ei siinä kauaa muuten selvinpäin lauhkealla avopuolisolla mene niin johan kunnon riita alko syttymään, eikös siihen tangoonkin tarvita kaksi niin miksei tuohon suhdeväkivaltaankin pätisi sama sääntö?
        Itsellä ei onneksi ole taipumusta kännissä tapella kenenkään kanssa ja varsinkaan en lähde lyömään naista vaikka joskus on todellakin ollut jo kyseenalainen tilanne siihen, mutta siitä ei sen enempää..

äitikin kun saa kunnonviinaa se alkaa vittuilla kaikille ihan kaikille parhaille kavereille ja ystäville, vento vieraille ja lapsilleen minulle eniten ja päin naamaa kun olen vanhin ja absolutisti.

Ymmärrän oikeasti et miehet lyö sitä kun se vittuilee miehille niin kauan että sitä lyödään ja sit itkee kun hänelle taas on tehty vääryyttä. okei ei ketään saa lyödä jos ei oo puolustamassa itseä tai muita, mutta ei kai kellään loputtomiin pinna kestä jos vaan toinen haukkuu ja vittuilee vieressä kaikesta ja lähtee vielä vieraan miehen mukana miehen luo kahestaan.

• samanmoinen kirjoitti:

äitikin kun saa kunnonviinaa se alkaa vittuilla kaikille ihan kaikille parhaille kavereille ja ystäville, vento vieraille ja lapsilleen minulle eniten ja päin naamaa kun olen vanhin ja absolutisti.

Ymmärrän oikeasti et miehet lyö sitä kun se vittuilee miehille niin kauan että sitä lyödään ja sit itkee kun hänelle taas on tehty vääryyttä. okei ei ketään saa lyödä jos ei oo puolustamassa itseä tai muita, mutta ei kai kellään loputtomiin pinna kestä jos vaan toinen haukkuu ja vittuilee vieressä kaikesta ja lähtee vielä vieraan miehen mukana miehen luo kahestaan.

On se mutkin yhdesti haukkunut kännissä aivan pystyyn, sen jälkeen oli omanarvontunto nollassa.Kyllähän tuo aamulla pyysi anteeksi sanomisiaan, mutta minä olin vielä silloin niin vihoissaan sille etten pystynyt sanomaan oikein mitään takaisin ja kun vielä asuin kotona niin kyllä silloin toivo et voi kun saisi äkkiä kämpän niin pääsis täältä helvetistä pois...
        Onneks nykyään olen päässyt omaan rauhaan pois kotinurkista:)

• kotona ei hyvä olla
        teru84 kirjoitti:

On se mutkin yhdesti haukkunut kännissä aivan pystyyn, sen jälkeen oli omanarvontunto nollassa.Kyllähän tuo aamulla pyysi anteeksi sanomisiaan, mutta minä olin vielä silloin niin vihoissaan sille etten pystynyt sanomaan oikein mitään takaisin ja kun vielä asuin kotona niin kyllä silloin toivo et voi kun saisi äkkiä kämpän niin pääsis täältä helvetistä pois...
        Onneks nykyään olen päässyt omaan rauhaan pois kotinurkista:)

sama oli kun äiti aina haukku ja oli mustasukkanen kai siitä kun oli vielä nuoruus edessä minulla. Muutin pois ja asiat parani joudun vielä vakituisesti käymään kotona kun pikkuveljen siellä asuu. Kännissä se on nyt ottanut mieheni silmätikuksi se aina haukkuu sen pystyyn kun sellanen mies minulla on. Kamalalta tuntuu kun se saa haukut vaikka on tosi ihana ihminen eikä niitä ansaitse. Oon aina pahoitellut ja mies sanoo ettei välitä mitä äitini sanoo, mutta en ihan kokonaan usko häntä kuitenkaan.

• se on se ihan sama ihminen ...
        kiltti mies kirjoitti:

oikeasti ymmärrä, että kiltti mies ei puhuisi sinulle missään tilanteessa sinun satuttamisesta! Ei siihen mikään piru mene kun se juo tai muutakaan yliluonnollista tapahdu, se on sellainen ihminen. se että se huolehtii eläimistä ei myöskään kerro yhtään mitään. vallankäyttöä tuo on, ja sinä suostut siihen, ja jopa täällä nyt puollustelet miestä. puollustat ihmistä joka on puhunut sinulle sinun satuttamisesta. On varmaan tosi voittaja olo.

• kuuntelemaan

Ihan oma valintasi on se mitä käytöstä siedät ja mitä et. meinaatko että tuo ihminen oikeasti sinusta tykkää ja välittää, tuo sama ihminen joka haukkuu ja tönii, noinko käyttäydytään sellaista ihmistä kohtaan kenestä välitetään? Se että selvinpäin kaikki on ok ei mitenkään pitäisi riittää sinulle tuollaisen käytöksen jälkeen. Mutta jos ei itse välitä itsestään, on turha luulla että muutkaan välittäisivät. Ei sillä miehellä kuule edes kovin pahamieli tule siitä käytöksestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7820
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe