Nyt on kyllä vaikee..

Pidätellä kyyneliä kun sain hetki sitten tietää et pappa nukkui pois.Olihan se kyllä tiedossa, että lähdön hetki on lähellä, mutta ei siihen osaa vaan varautua.Onneksi ehdin käydä katsomassa häntä lähiaikoina, ei jäänyt huonoa omaatuntoa.
En muistanutkaan miten vaikeeta tämä on kun lähimmäinen kuolee ja vaikeemmalta tämä nyt tuntuu kuin pentuna jos kuuli samanlaisen uutisen..Vähän ehkä helpotti oloa ku sai purkaa oloa tänne, jaksamista niille jotka on lähiaikoina menettäny lähimmäisen:(

5

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia ja

jaksamisia sinullekin!

Itse menetin eilen rakkaan mummini, ihmisen joka kasvatti minut ja veljeni pienestä pitäen eli hän oli melkein kuin äitikin samalla. ;(
      Ehkä parempi että lähtö tuli yllättäin, ehkä hän ei joutunut kärsimään .. paljon epätietoa mutta kaikellahan on aina tarkoituksensa. Muistot säilyy ja sydämessä tulee aina olemaan paikka rakkaalle mummilleni. Ilman häntä olisi moni asia jäänyt kokematta ja oppimatta.

• Lujille voi ottaa tuossa tilanteessa, pappani pari vuotta ehti tuskissaan olla ennen ku pääs lepoon.Oli sitä hirveää katsoa vierestä kun niin luja tahtoinen mies alkoi väsymään elämään ja alkoi toivomaan kuolemaa.
        Toisaalta on pikkuisen helpottunut olo kun hän pääsi tuskistaan viimein, mutta mummolla se ei siltikään helpottanut vielä ja kauan tulee viemään suru aika.

• Suruusi

Kuuluu kai osana elämään tuo kuoleminen, silti aina jotenkin yllättää ja surun tuo tullessaan. Itse molemmat isovanhemmat kantaneena jotenkin sellainen olo että, itse voisi olla seuraava. Jälleen-näkemisen toivossa eläen... Itse kävin vaaria katsomassa ennen armeijan harmaisiin taas menemistä ja se tiistain muistan aina kun viesti tuli. Syömään oltiin lähdössä ja iltasruskoa katselin että, jopas kaunis on, tsakasisin kasarmille päästiin niin puhelimeen kutsuttiin ja surusanoma sieltä tuli. Itselle isovanhmemmat oli kuin omat vanhemmat, kasvattivat ja hoitivat lapsina, nyt molemmat poissa ja jotenkin tuntuu että tehtävä suoritettu kun molemmat on saanut haudan lepoon saattaa. Toivonkin että pääsen heidän seuraansaa pian... Voimia sinulle surussa. On aika surra, on aika iloita. Muistoissa he elävät aina, muistele kauniita asioita heistä niin surukin helpottaa...

• surusilmässä

tuli minulle. Rakas isovanhempi nukkui pois. Sekaiset on tunteeni, välillä ajattelen että hyvä niin mutta oli niin viisas ja erittäin läheinen ihminen eläessään, että kyllä tätä surulla ajattelen.Ei kuitenkaan koskaan enää nähdä/jutella saa..:(

• TyttöInSorrow

Ainoa mummuni on jo vanha, eikä hänellä ole mitään sairauksia. Hän on minulle tärkeä ja yhtenä päivänä äitini sanoi, että valmistaudu, sillä hän voi kuolla ihan yhtäkkiä. Rukoilen, että hän voisi kuolla kotonaan ilman tuskia. En halua häntä laitoksiin, mutta haluan, että voisin hyvästellä. Kumpa voisin olla hänen vierellään kun hän kuolee... Jäi edellisestä kuolemasta syyllisyyttä. Tuntuu etten tehnyt tarpeeksi. Olisin halunnut tehdä enemmän! Hyvästellä, olla vierellä! Voimia teille rakkaansa menettäneille. Jumala pitää rakkaistaan huolen ja ihania ovat hetket, joita sai rakkaidensa kanssa viettää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8566
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3678
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1184
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      826
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      742
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe