Nyt on kyllä vaikee..

Pidätellä kyyneliä kun sain hetki sitten tietää et pappa nukkui pois.Olihan se kyllä tiedossa, että lähdön hetki on lähellä, mutta ei siihen osaa vaan varautua.Onneksi ehdin käydä katsomassa häntä lähiaikoina, ei jäänyt huonoa omaatuntoa.
En muistanutkaan miten vaikeeta tämä on kun lähimmäinen kuolee ja vaikeemmalta tämä nyt tuntuu kuin pentuna jos kuuli samanlaisen uutisen..Vähän ehkä helpotti oloa ku sai purkaa oloa tänne, jaksamista niille jotka on lähiaikoina menettäny lähimmäisen:(

5

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia ja

      jaksamisia sinullekin!

      Itse menetin eilen rakkaan mummini, ihmisen joka kasvatti minut ja veljeni pienestä pitäen eli hän oli melkein kuin äitikin samalla. ;(
      Ehkä parempi että lähtö tuli yllättäin, ehkä hän ei joutunut kärsimään .. paljon epätietoa mutta kaikellahan on aina tarkoituksensa. Muistot säilyy ja sydämessä tulee aina olemaan paikka rakkaalle mummilleni. Ilman häntä olisi moni asia jäänyt kokematta ja oppimatta.

      • Lujille voi ottaa tuossa tilanteessa, pappani pari vuotta ehti tuskissaan olla ennen ku pääs lepoon.Oli sitä hirveää katsoa vierestä kun niin luja tahtoinen mies alkoi väsymään elämään ja alkoi toivomaan kuolemaa.
        Toisaalta on pikkuisen helpottunut olo kun hän pääsi tuskistaan viimein, mutta mummolla se ei siltikään helpottanut vielä ja kauan tulee viemään suru aika.


    • Suruusi

      Kuuluu kai osana elämään tuo kuoleminen, silti aina jotenkin yllättää ja surun tuo tullessaan. Itse molemmat isovanhemmat kantaneena jotenkin sellainen olo että, itse voisi olla seuraava. Jälleen-näkemisen toivossa eläen... Itse kävin vaaria katsomassa ennen armeijan harmaisiin taas menemistä ja se tiistain muistan aina kun viesti tuli. Syömään oltiin lähdössä ja iltasruskoa katselin että, jopas kaunis on, tsakasisin kasarmille päästiin niin puhelimeen kutsuttiin ja surusanoma sieltä tuli. Itselle isovanhmemmat oli kuin omat vanhemmat, kasvattivat ja hoitivat lapsina, nyt molemmat poissa ja jotenkin tuntuu että tehtävä suoritettu kun molemmat on saanut haudan lepoon saattaa. Toivonkin että pääsen heidän seuraansaa pian... Voimia sinulle surussa. On aika surra, on aika iloita. Muistoissa he elävät aina, muistele kauniita asioita heistä niin surukin helpottaa...

    • surusilmässä

      tuli minulle. Rakas isovanhempi nukkui pois. Sekaiset on tunteeni, välillä ajattelen että hyvä niin mutta oli niin viisas ja erittäin läheinen ihminen eläessään, että kyllä tätä surulla ajattelen.Ei kuitenkaan koskaan enää nähdä/jutella saa..:(

    • TyttöInSorrow

      Ainoa mummuni on jo vanha, eikä hänellä ole mitään sairauksia. Hän on minulle tärkeä ja yhtenä päivänä äitini sanoi, että valmistaudu, sillä hän voi kuolla ihan yhtäkkiä. Rukoilen, että hän voisi kuolla kotonaan ilman tuskia. En halua häntä laitoksiin, mutta haluan, että voisin hyvästellä. Kumpa voisin olla hänen vierellään kun hän kuolee... Jäi edellisestä kuolemasta syyllisyyttä. Tuntuu etten tehnyt tarpeeksi. Olisin halunnut tehdä enemmän! Hyvästellä, olla vierellä! Voimia teille rakkaansa menettäneille. Jumala pitää rakkaistaan huolen ja ihania ovat hetket, joita sai rakkaidensa kanssa viettää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe