Pidätellä kyyneliä kun sain hetki sitten tietää et pappa nukkui pois.Olihan se kyllä tiedossa, että lähdön hetki on lähellä, mutta ei siihen osaa vaan varautua.Onneksi ehdin käydä katsomassa häntä lähiaikoina, ei jäänyt huonoa omaatuntoa.
En muistanutkaan miten vaikeeta tämä on kun lähimmäinen kuolee ja vaikeemmalta tämä nyt tuntuu kuin pentuna jos kuuli samanlaisen uutisen..Vähän ehkä helpotti oloa ku sai purkaa oloa tänne, jaksamista niille jotka on lähiaikoina menettäny lähimmäisen:(
Nyt on kyllä vaikee..
5
851
Vastaukset
- voimia ja
jaksamisia sinullekin!
Itse menetin eilen rakkaan mummini, ihmisen joka kasvatti minut ja veljeni pienestä pitäen eli hän oli melkein kuin äitikin samalla. ;(
Ehkä parempi että lähtö tuli yllättäin, ehkä hän ei joutunut kärsimään .. paljon epätietoa mutta kaikellahan on aina tarkoituksensa. Muistot säilyy ja sydämessä tulee aina olemaan paikka rakkaalle mummilleni. Ilman häntä olisi moni asia jäänyt kokematta ja oppimatta.Lujille voi ottaa tuossa tilanteessa, pappani pari vuotta ehti tuskissaan olla ennen ku pääs lepoon.Oli sitä hirveää katsoa vierestä kun niin luja tahtoinen mies alkoi väsymään elämään ja alkoi toivomaan kuolemaa.
Toisaalta on pikkuisen helpottunut olo kun hän pääsi tuskistaan viimein, mutta mummolla se ei siltikään helpottanut vielä ja kauan tulee viemään suru aika.
- Suruusi
Kuuluu kai osana elämään tuo kuoleminen, silti aina jotenkin yllättää ja surun tuo tullessaan. Itse molemmat isovanhemmat kantaneena jotenkin sellainen olo että, itse voisi olla seuraava. Jälleen-näkemisen toivossa eläen... Itse kävin vaaria katsomassa ennen armeijan harmaisiin taas menemistä ja se tiistain muistan aina kun viesti tuli. Syömään oltiin lähdössä ja iltasruskoa katselin että, jopas kaunis on, tsakasisin kasarmille päästiin niin puhelimeen kutsuttiin ja surusanoma sieltä tuli. Itselle isovanhmemmat oli kuin omat vanhemmat, kasvattivat ja hoitivat lapsina, nyt molemmat poissa ja jotenkin tuntuu että tehtävä suoritettu kun molemmat on saanut haudan lepoon saattaa. Toivonkin että pääsen heidän seuraansaa pian... Voimia sinulle surussa. On aika surra, on aika iloita. Muistoissa he elävät aina, muistele kauniita asioita heistä niin surukin helpottaa...
- surusilmässä
tuli minulle. Rakas isovanhempi nukkui pois. Sekaiset on tunteeni, välillä ajattelen että hyvä niin mutta oli niin viisas ja erittäin läheinen ihminen eläessään, että kyllä tätä surulla ajattelen.Ei kuitenkaan koskaan enää nähdä/jutella saa..:(
- TyttöInSorrow
Ainoa mummuni on jo vanha, eikä hänellä ole mitään sairauksia. Hän on minulle tärkeä ja yhtenä päivänä äitini sanoi, että valmistaudu, sillä hän voi kuolla ihan yhtäkkiä. Rukoilen, että hän voisi kuolla kotonaan ilman tuskia. En halua häntä laitoksiin, mutta haluan, että voisin hyvästellä. Kumpa voisin olla hänen vierellään kun hän kuolee... Jäi edellisestä kuolemasta syyllisyyttä. Tuntuu etten tehnyt tarpeeksi. Olisin halunnut tehdä enemmän! Hyvästellä, olla vierellä! Voimia teille rakkaansa menettäneille. Jumala pitää rakkaistaan huolen ja ihania ovat hetket, joita sai rakkaidensa kanssa viettää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196