Runsas karvan kasvu

eukkko

Mikähän on vikana kun minun karvoitus on erittäin runsasta ollut aina (ajelen viikseni päivittäin, koska muuten näkyisi tumma karvoitus) mutta viime aikoina olen huomennut että minulla alkaa kasvamaan partakin jo. Olen yrittänyt nyppiä leuasta karvoja mutta tuntuu että sinne tulee vain enemmän ja enemmän karvoitusta. pelkään että joudun kohta ajamaan myös leukakarvani joka aamu.

Säärissä karvoitus on erittäin paksua ja tummaa ja tästä johtuen en ole yli kymmeneen vuoteen pitänyt kesäisin hameita taikka lyhyita housuja/shortseja.

Karvoitus on ollut ongelmana minun koko eliniän murrosiästä saakka. Mutta ihmetyttää vain nyt se että miten karvoitus voi nyt lisääntyä yhtäkkiä. Ja onko tähän karvoitus ongelmaan mitään ratkaisua.

Olisi mukava kuulla erilaisia kommentteja ja vastauksia ihmisiltä joilla on näin pahana tämä karvoitus ongelma ja mikä siihen on auttanut.

17

4923

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies savosta

tavata sinut.

• karva@pina

Millä sä ajelet ne viikset ym. karvat?

Jos höylällä, niin se vain kiihdyttää karvan kasvua ja lisäksi karva rupeaa kasvamaan tummana ja vahvempana.

Jos ajelet karvoja kannattaa sun vetää karvat juurineen pois esim. epilaattorilla tai vahalla...

Todella harvoin on kyseessä mikään sairaus, mutta jos epäilet jotain olevan pielessä käyppä lääkärin pakeilla, vaikka yleisin vastaus siä on vaan, että se on perinnöllistä :/

• myös...:)
      • znnn

tietoa olette saaneet.Karvojen kasvu johtuu siitä kun on kylmä siis palelee.Ihmisellä, niinkuin muillakin eläimillä, on kehityshistoriansa aikana ollut paksumpi karvapeite koska vaatteita ei ollut.Karvapeite kasvaa luonnostaan lämmittämään ihon niitä kohtia,jotka paleltuessaan aiheuttaisivat vahinkoa koko keholle.Toki hormoneilla saadaan karvoja keinotekoisesti kasvamaan tai häviämään mutta terveyden kustannuksella.

• ...
        znnn kirjoitti:

tietoa olette saaneet.Karvojen kasvu johtuu siitä kun on kylmä siis palelee.Ihmisellä, niinkuin muillakin eläimillä, on kehityshistoriansa aikana ollut paksumpi karvapeite koska vaatteita ei ollut.Karvapeite kasvaa luonnostaan lämmittämään ihon niitä kohtia,jotka paleltuessaan aiheuttaisivat vahinkoa koko keholle.Toki hormoneilla saadaan karvoja keinotekoisesti kasvamaan tai häviämään mutta terveyden kustannuksella.

Itse suollat väärää tietoa!
        Naisilla liiallinen testosteronin, eli mieshormonin määrä elimistössä aiheuttaa liikakarvoitusta ja tällöin todellakin on kyse hormonihäiriöstä!

• znnn
        ... kirjoitti:

Itse suollat väärää tietoa!
        Naisilla liiallinen testosteronin, eli mieshormonin määrä elimistössä aiheuttaa liikakarvoitusta ja tällöin todellakin on kyse hormonihäiriöstä!

kun tällä samaisella palstalla eräs karvainen nainen oli mitauttanut hormoninsa ja ne olivat normaalit mutta silti karvoitusta esiintyi??

• xxxxx
        znnn kirjoitti:

kun tällä samaisella palstalla eräs karvainen nainen oli mitauttanut hormoninsa ja ne olivat normaalit mutta silti karvoitusta esiintyi??

Valitettavasti maailma ei ole niin yksinkertainen paikka, että jokaiseen ongelmaan voisi lausua yhden yleispätevän totuuden... edes karvankasvun syihin. ;)

Mulla testosteroniarvot ja kaikki muukin mitä mittaamaan suostuttiin oli normaalit ja niitä on mitattu monesti vuosien välein... joten on pakko itsekin vihdoin uskoa että hormonihäiriöstä ei ole kyse (eikä lääkitys siis auta) vaikka partaa kasvaa enemmän kuin nuorilla miehillä.

Lisäksi on olemassa muutamia harvinaisia sairauksia (esim. kasvaimia) jotka aiheuttaa karvankasvua.

Mutta on siis myös meitä joilla ei siihen löydy nykylääketieteen menetelmin syytä... ei edes perinnöllisyydestä.

• eukkko

Olen ajellut monta vuotta jo höylällä. Mutta leuastani olen vain nyppinyt pois ja nyt niitä on vaan enemmän ja enemmän. Aloin nyppimään leuastani koska sinne alkoi ilmestyä mustia karvoja. Ne ovat pitkiä ja osa aika vaaleita mutta kumminkin näkyvät aivan selvästi ja tuntuvat. Ovat aika tuuheat.
      Tuntuu vain siltä että karvoitus vain lisääntyy. En ole koskaan kokeillut vahoja tai epillaattoria.
      Pelottaa vain että kohta olen karvaisempi kuin useimmat miehet.

• Petra

Itselläni esiintyy myös runsasta karvan kasvua kasvoilla ja muissa paikoissa, joissa karvoja kuuluisi olla vain miehillä. Syytä siihen ei ole vielä löytynyt, vaikka olen käynyt kaikenmaailman hormonikokeissa ja sen sellaisissa. Myöskään kilpirauhaseni toiminnassa ei huomattu mitään epänormaalia, koska senkin vajaatoiminta voi aiheuttaa liiallista karvan kasvua.
      Hoitokeinoa ei näinollen ole löytynyt...siis sellaista jolla lähtisi liiat kerralla pois. Yksi hyväksi huomaamani hoito on kosmetologin valoimpulssihoito, joka "kiehuttaa" karvatupet ja näin tappaa karvan juuren. Hoito on ikävä kyllä mielestäni aika kallis (69euroa kerta kavojen alueelle) Ja hoidossa on käytävä useita kertoja. itse olen käynyt noin kolme kertaa, ja nyt on vasta osa karvoista lähtenyt kokonaan, ja osa kasvanut vaaleampina takaisin.
      Sääriin kannattaa kokeilla vahapoistoa. Ainkaan silloin itselleni ei kasva kaikki karvat takaisin niin vahvoina. ja karvan kasvu kestää silloin myös kauemmin.
      En usko että karvoja voi saada millään keinolla kokonaan katoamaan, mutta kannattaa kokeilla noita antamiani esimerkkejä...että voisit edes sitä hametta pitää päälläsi.Ja onhan vielä se, että ei pidä aina ajatella mitä muut ajattelee. Omiapahan ovat karvasi, eikä ne muille kuulu!

• mimi

Laserhoito on tehokkaampi kuin valoimpulssi, mutta maksaakin valitettavasti enemmän. Hoidossa joutuu myös käymään useita kertoja varsinkin jos karvoja kasvaa sellaisiin kohtiin, jossa niitä ei hoidon aikana ollut.

Hoito toimii vain tummiin karvoihin, mutta sanoisin että on ehdottomasti toimivaa ja suosittelen lämpimästi.

• iiiii

jo vaihdevuosi-iässä, voisin kuvitella, että naishormonien tuotannon väheneminen pahentaa karvaongelmaa entisestään. Ne joka naisessa olevat pienet mieshormonipitoisuudet saavat ikään kuin jalansijaa.

• eukkko

Olen alle 25 vuotias.

• Help

Itse oon pessyt karvaiset alueet voimakkailla pesuaineilla
      Esm: Klorin on tehokas,anna vaikuttaa ainakin puolituntua
      Yli vuoden oon tehnyt näin ja karvat on lyhentynyt
      70%

• Jennie

eikös tämä kloori ärsytä ihoa?!

• Kumppari

Kantsis varmaan kloorivalkaisuaineen sijaan käyttää ihan ihokarvoille tarkoitettua vaalennusainetta.

Tiedä kuinka karsinogeenisiä tuollaiset puhdustusaineet ovat jos niitä tuollalailla käyttää.

• karva
        Kumppari kirjoitti:

Kantsis varmaan kloorivalkaisuaineen sijaan käyttää ihan ihokarvoille tarkoitettua vaalennusainetta.

Tiedä kuinka karsinogeenisiä tuollaiset puhdustusaineet ovat jos niitä tuollalailla käyttää.

hei eukko, nyt heitä se höylä pois!
        jos ajelet niitä huulikarvoja, ne näyttävät ihan miesten viiksiltä! käyt esim. kahden viikon välein kosmetologilla ottamassa ne vahalla pois! tilalle jää hieman tumma kohta, mutta senkin saa vaikka meikkivoiteella piiloon jos tahdot.
        sama pätee myös leukakarvoja, älä missään nimessä ala niitä ajamaan. niin kauan kuin mahdollista, niin nypit vaikka yksitellen (niin minäkin teen) ja aloitat niiden järjestelmällisen tuhoamisen. kauneushoitolasta kyselet hoitoja, millä niitä sitten pikkuhiljaa käytte yhdessä tuhoamaan (miten varat antaa myöten).

sitä höylää voit käyttää jalkoihisi ja kainaloihin. ystävälläni on epilaattori, jota käyttänyt nyt muutaman vuoden. nyppäisee juurineen pois (sama kuin nyppisit, vain nopeampaa). nyt ei kuulemma enää karvoja kasva jaloissa yhtä paljon. pikkuhiljaa häviää enemmän ja enemmän. aluksi kivuliasta, sitten siihen tottuu.

älä tee asiasta sen isompaa ongelmaa! kaikilla naisilla on karvoja. viot varmasti pitää hametta! ajelet vaikka joka ilta sääresi, jos ne niin vaativat. myönnän kyllä, että nuo kasvojen ihokarvat ovat erittäin kiusallisia, kärsin niistä itsekkin, mutta niihinkin on apua saatavilla. etsimään vaan sopivaa keinoa. raha tietysti näyttelee tässäkin isoa osaa:(

äläkä nyt vaan mitään kloritaa rupee ihollesi laittamaan!

• Zoukkizoukki

Ihan vaan siltä varalta että joku tuon lukenut ajattelee itsekin kokeilla: kloori on myrkkyä! Lue nyt herranjestas edes teksti pullon kyljestä ennen kuin ihollesi kaadat! Itsellänikin on siitä kyllä kokemusta, siksipä varoitankin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe