Aihe

Onko tämä kansan

musiikkia.

7

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musiikkia hyvinkin

Kansan musiikkia kyllä, monenkin kansan.
      Kaikkiallahan tätä kuulee.
      Mutta kansanmusiikkia se ei kuitenkaan virallisesti ole.
      Säveltäjä kun on tunnettu, samoin sanoittaja.
      Joskus tosin tuollaista folk-tyyppistä melodiaa kutsutaan kansanmusiikiksi siinäkin tapauksessa, mutta se onkin jo toinen juttu.

• Jekku Konttori

Sopii mielestäni hyvin siihen kategoriaan jota tullaan lallattamaan sukupolvesta toiseen.

• mssk

No ei khyl.

• hp.

Höh, mitään kansanmusiikia.

• öh

Nyt unohtuu se millä soittimilla kansanmusiikkia soitetaan. Voihan mistä vaan polkasta tai valssista tehdä iskelmä- tai rokkiversion jossa on vaan kitaraa, rumpua ja laulua, mutta ei ne ole enää sitten kansanmusiikkia. Se pitää laulaa tietyllä tavalla ja soittaa tietyllä tavalla. Nuo esimerkit on kaikki iskelmää. Kansanmusiikissaa pitää olla mukana perinteisiä kansanmusiikkisoittimia: viulu, kannel haitari, saha, jouhikko etc...
      Olenko tosikko... onko tämä keskustelu ollut vitsi...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      70
      10408
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      133
      6676
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      5805
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      19
      3100
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      142
      2158