Perikunnan varastosta löytyi pahvilaatikko, jossa on vanhoja koruja ja pieniä koriste-esineitä. Ehkä viimeisen 50 vuoden ajalta. Osassa koruista lukee design "se ja se Finland". Timantteja ja kultaa laatikossa tuskin on.
Missähän tällaista materiaalia voisi aivan pikaisesti käydä näyttämässä, että onko kyse kaatopaikkarihkamasta vai jonkin arvoisesta myynti- tai säilytystavarasta? Pienen korvauksenkin pikavilkaisusta voisin asiantuntijalle tietenkin maksaa. Ja paikkana on siis Helsinki. Kiitos.
Korujen pika-arviointi Helsingissä?
3
3417
Vastaukset
- Kierrätä
..tulet saamaan kun laitat korusi huutonettiin myytäväksi. Tai jos et itse viitsi, lahjoita ne jollekin joka viitsii.
- toinen neuvova
Huutonettiin, ei lähtöhintaa eikä hintavarausta, niin johan arvo selviää (tuolta saat myydessä todennäköisimmin parhaan hinnan). Muista myös laittaa leimat kuvaukseen (noistahan käy ilmi, että onko esim hopeaa tai kultaa).
Huutonetistä voi myös katsella koruja, ja verrata omiaan niihin. Arvelisin, että noiden trendisuunnittelijoiden ja Kalevalakorun korut kyllä tunnistaa huutonetin kuvien perusteella melko helposti.
Jos koruissa on kiviä, niin gemmologi auttanee (löytynee koruliikkeessä, jossa voi teettää koruja). - Paffilaatikko
toinen neuvova kirjoitti:
Huutonettiin, ei lähtöhintaa eikä hintavarausta, niin johan arvo selviää (tuolta saat myydessä todennäköisimmin parhaan hinnan). Muista myös laittaa leimat kuvaukseen (noistahan käy ilmi, että onko esim hopeaa tai kultaa).
Huutonetistä voi myös katsella koruja, ja verrata omiaan niihin. Arvelisin, että noiden trendisuunnittelijoiden ja Kalevalakorun korut kyllä tunnistaa huutonetin kuvien perusteella melko helposti.
Jos koruissa on kiviä, niin gemmologi auttanee (löytynee koruliikkeessä, jossa voi teettää koruja).Vinkkasin aiheesta työpaikan naisille ja heiltä lähtee ensiarvio tavaran kiinnostavuudesta ja ehkä koko laatikko vaihtaa omistajaa parempiin käsiin.
Katsellaan sitten myöhemmin tarvittaessa noita muita tarjottuja vaihtoehtoja, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2592727Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391934- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois961599Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081313- 671220
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751083