Esa Niemitalo

kotimaista

Kyseltiin kotimaisia kantriartisteja tuolla aiemmin - kuka muistaa vielä ESA NIEMITALON muutamat upeat albumit 'Ruotsin vuosiltaan' (& A.Piippo)? Niissä oli J.Cash-tulkintaa ja Waylon-covereita ... siirtynyt sitten kai sisävesilaivuriksi Päijänteelle. Harmi. Ei kai kestänyt kuulla ainaisia Rautavaara-vertailuja äänestään. 'Elämän korttipeli', 'Asemalla' - Suomi-kantrin unohdettuja helmiä.

43

8440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torppa

Kyllä minulla Niemitalon kantripuolen tuotteet tallella on, niistä kannattaisi hyvin vielä koota samanlainen 'Rocket Records'-tuote kuin Sarjasellekin ehdittiin ... 'Oksilla omenapuun' , 'Airistot' ja vastaavat kuitenkaan eivät samaan projektiin (vaikkeivät lajissaan yhtään pahoja nekään - siis).

• Seikku

Tiedättekö sitä että saako Niemitalon tuotantoa enää missään muodossa?
        Meillä on puhki kuunneltu kasetti "Usko huomiseen" mutta olisi hienoa saada sama nyt ceedeelle?
        Mihin tämä upeaääninen herra hyvine lauluineen on unohtunut?

• Torppa
        Seikku kirjoitti:

Meillä on puhki kuunneltu kasetti "Usko huomiseen" mutta olisi hienoa saada sama nyt ceedeelle?

En tiedä albumien saatavuudesta, mutta netistä lainattuna Niemitalo levytti seuraavat laulut:
        Alta slussenin siltojen
        Asema
        Ei isä häviä jos poika häviää
        Ei onnen maasta voi tilata pöytää
        Elämän korttipeli
        Elämän varsiteillä
        En laivarautainen laulu för limperin ieva
        Enkeli
        Hannes
        Harjurannan eemeli
        Hyvää yötä
        Hän joka perusti porvarikaartin
        Hän on herttainen nainen
        Iltalaulu tukkikämpällä
        Itsellinen kulkija
        Jotain luoksesi jäi
        Joululaulu suomalaismetsissä
        Kaupungin kadut
        Kaupunkikierros
        Kivi on kylmä sisältä
        Kohtalon kellot
        Kotka
        Kulkurin iltatähti
        Kuulun pieneen kaupunkiin
        Lapsuuden aikaan
        Laulu tasa arvoisuudesta vuonna 1973
        Lippalakki
        Luossan kerjäläinen
        Lähdettiinpä ruunalla helsinkiin
        Lähtölaulu veli joachimille
        Mennyt on mennyt
        Merimiehen kirje äidille
        Minne
        Minusta ei tullut lentäjää
        Morsiusvalssi
        Mulle riittää
        Myös paremmasta minä haaveilin
        Oksilla omenapuun
        On ilta taas
        Pelkää en
        Puutteen kadulla
        Puutteen kadun balladi
        Rautaovi
        Redamo
        Rekkakuski
        Sankarin lapset
        Saviset saappaat
        Se aika oho on
        Seidan taika
        Soittoniekan hautaus
        Soittoniekka
        Takaa-ajettu
        Tanssit harjulassa
        Tie
        Timperi anderssonin lähtö
        Tumman orren alla
        Tuskalle
        Uitto se on miehen työtä
        Uni
        Usko huomiseen
        Vaeltava nainen
        Vain laulu
        Vanha laulaja
        Viimeinen laulu
        Villihanhet
        Voin antaa vain lauluni
        Voisi olla paremminkin
        Väsynyttä jalkaa kenkä hiertää
        Ympäristölaulu
        Ystäväni johnny

• Kätykylän kaupoi

Kuuntelen juuri Esan vinyyliä:Esa Niemitalo.
        Tahtoo vain kulua läpi neula, hyvä kun on levy ja laulaja.Saaneeko mistään näitä muita soittoja?!
        Todella synti että hän vetäytyi.

• Kantri Pena
        Seikku kirjoitti:

Toivottavasti Esan levyt on poltettu ja masterit myös. Samoin tuottamansa kammottavat iskelmälevyt eri artisteille. Paskaa on musiikkitaivaalla jo ihan tarpeeksi ilman Niemitaloakin.

• ekta kantri
        Kantri Pena kirjoitti:

Toivottavasti Esan levyt on poltettu ja masterit myös. Samoin tuottamansa kammottavat iskelmälevyt eri artisteille. Paskaa on musiikkitaivaalla jo ihan tarpeeksi ilman Niemitaloakin.

Kantri Pena onkuin metrihelena ei saa sanoja oikein järjestykseen

• R-kele
        Kantri Pena kirjoitti:

Toivottavasti tollasia arvosteluja antavia ääliöitä ei ole muita!

• mulqwist
        R-kele kirjoitti:

Toivottavasti tollasia arvosteluja antavia ääliöitä ei ole muita!

Olen samaa mieltä, eli jos ei tykkää kunnon musiikista, niin ei ole pakko kuunnella.
        Nykymusiikissakin on jotain hyvää, mutta suurin osa joutaisi mielestäni huuhtoa vessanpöntöstä alas ennen kuin lähdetään Esan tuotantoa polttamaan.

• Anonyymi
        Torppa kirjoitti:

En tiedä albumien saatavuudesta, mutta netistä lainattuna Niemitalo levytti seuraavat laulut:
        Alta slussenin siltojen
        Asema
        Ei isä häviä jos poika häviää
        Ei onnen maasta voi tilata pöytää
        Elämän korttipeli
        Elämän varsiteillä
        En laivarautainen laulu för limperin ieva
        Enkeli
        Hannes
        Harjurannan eemeli
        Hyvää yötä
        Hän joka perusti porvarikaartin
        Hän on herttainen nainen
        Iltalaulu tukkikämpällä
        Itsellinen kulkija
        Jotain luoksesi jäi
        Joululaulu suomalaismetsissä
        Kaupungin kadut
        Kaupunkikierros
        Kivi on kylmä sisältä
        Kohtalon kellot
        Kotka
        Kulkurin iltatähti
        Kuulun pieneen kaupunkiin
        Lapsuuden aikaan
        Laulu tasa arvoisuudesta vuonna 1973
        Lippalakki
        Luossan kerjäläinen
        Lähdettiinpä ruunalla helsinkiin
        Lähtölaulu veli joachimille
        Mennyt on mennyt
        Merimiehen kirje äidille
        Minne
        Minusta ei tullut lentäjää
        Morsiusvalssi
        Mulle riittää
        Myös paremmasta minä haaveilin
        Oksilla omenapuun
        On ilta taas
        Pelkää en
        Puutteen kadulla
        Puutteen kadun balladi
        Rautaovi
        Redamo
        Rekkakuski
        Sankarin lapset
        Saviset saappaat
        Se aika oho on
        Seidan taika
        Soittoniekan hautaus
        Soittoniekka
        Takaa-ajettu
        Tanssit harjulassa
        Tie
        Timperi anderssonin lähtö
        Tumman orren alla
        Tuskalle
        Uitto se on miehen työtä
        Uni
        Usko huomiseen
        Vaeltava nainen
        Vain laulu
        Vanha laulaja
        Viimeinen laulu
        Villihanhet
        Voin antaa vain lauluni
        Voisi olla paremminkin
        Väsynyttä jalkaa kenkä hiertää
        Ympäristölaulu
        Ystäväni johnny

Hyvää yötä. Onko jossain yleisessä jaossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää yötä. Onko jossain yleisessä jaossa

Ainakin ''Keskikirjastosta'' löytyy muutama albumi. Ehkä muuallakin suomessa...

• vuonna-66

...ja lippalakki.

• Jumpeli

Perhana - poikkesin tällä sivulla - pienin odotuksin - ja perhana, täällähän oltiin oikealla asialla - ESA NIEMITALO unohdettu ja kai unohtautunut.
      Ei anneta käydä niin - äijässä on potentiaalia.
      Tehkääs se kokoelma-CD box ja myyntiluvut ovat huikeat - hurmeet punottaa kateudesta.

• Esan poika

Yritän saada isäni tuottamaan cd:n omista lauluistaan esim. parhaat ja toivotuimmat laulut.
        Olisin kiitollinen mikäli ihmiset laittaisivat noin 20 toivomansa kappaleen nimet minulle sähköpostiin, niin välitän ne isälleni.

Kesätunnelmissa

Kenneth Niemitalo

e-mail: [email protected]

• ruotsissa v.70 jne
        Esan poika kirjoitti:

Yritän saada isäni tuottamaan cd:n omista lauluistaan esim. parhaat ja toivotuimmat laulut.
        Olisin kiitollinen mikäli ihmiset laittaisivat noin 20 toivomansa kappaleen nimet minulle sähköpostiin, niin välitän ne isälleni.

Kesätunnelmissa

Kenneth Niemitalo

ehdottomasti alla slussenin siltojen. olen yrittänyt löytää kappaletta, mutta turhaan.

• Pirkan jätkä
        Esan poika kirjoitti:

Kesätunnelmissa

Kenneth Niemitalo

...helsinkiin, olis kiva saada sanat

• PekuPee
        Esan poika kirjoitti:

Kesätunnelmissa

Kenneth Niemitalo

Kaikki laulut suomalasimetsistä CD:lle

• siniannann
        Esan poika kirjoitti:

Kesätunnelmissa

Kenneth Niemitalo

Luiskahdin tälle sivulle ihan vahingossa, ja mitä löysin, se on ihanaa. Olen Ruotsissa asuva nainen, vähän nuorempi kuin Esa. Hyvin ymmärrän siirtolaisena olemisen. Pidän erittäin paljon Esan musiikista, häntä ei ole unohdettu. Rakastan sinua siitä kun kyhäät boxin hänen lauluistaan.

• Esa studioon
        Esan poika kirjoitti:

Kesätunnelmissa

Kenneth Niemitalo

Tuolta http://keskustelu.suomi24.fi/node/11369009 löytyvän kappaleen Vuonna -66 soisin kuulevani Esan laulamana. Ei sillä, että Kulkuriveli Jamin äänessä mitään vikaa olisi, mutta Esan ääni sopisi kappaleen tarinaan täydellisesti. Tiettävästi kappaletta ei ole vielä levytetty, kyseessä om demoäänitys.

• Ei ole Esa Niemitalon tuotanto tuttua, mutta mielelläni tahtoisin kuulla hänen laulujaan. Itse vannoutuneena Country-musiikin ystävänä olen tutustunut myös suomalaiseen Country-musiikkiin lähinnä Jarno Sarjasen tuotannon kautta. Rehellisesti voi sanoa, ettei hyvä musiikki tunne raja-aitoja. Olen itse myös soittaja ja teen kantri-lauluja, jotka ovat sitten enempi Kantri-Gospelia. Suomessa on vain se huono vika, että kantria laulava artisti luokitellaan kylmästi iskelmä-laulajaksi.

• Tahvo10

Eilen kesätorilta tarttui mukaan eurolla ihan kannen perusteella Elämän korttipeli-LP. Postiivinen yllätys, ihan vakuuttavan miehekästä tulkintaa. Parhaimpia 70-luvun suomenkielisiä kantrilevyjä, mitä olen kullut. Mukana ihan "edistyksellisiäkin" teemoja, kovasti ollaan siirtolaistyömiehen asialla, ja yksi sodanvastainen tekstikin. Parhaimpia kappaleita nimikappale, Takaa ajettu ja Tie, b-buolen muutama kantrivalssi haitareineen menee liikaa tanssimusiikin puolelle.

• kantrifani84
        Tahvo10 kirjoitti:

Eilen kesätorilta tarttui mukaan eurolla ihan kannen perusteella Elämän korttipeli-LP. Postiivinen yllätys, ihan vakuuttavan miehekästä tulkintaa. Parhaimpia 70-luvun suomenkielisiä kantrilevyjä, mitä olen kullut. Mukana ihan "edistyksellisiäkin" teemoja, kovasti ollaan siirtolaistyömiehen asialla, ja yksi sodanvastainen tekstikin. Parhaimpia kappaleita nimikappale, Takaa ajettu ja Tie, b-buolen muutama kantrivalssi haitareineen menee liikaa tanssimusiikin puolelle.

juuri kuuntelen youtubesta esa niemitaloa kuulostaa ihan rautavaaran tapsalta...ehdottomasti levylle..ostaisin heti jos cdeelle...tulisi

• XX
        kantrifani84 kirjoitti:

juuri kuuntelen youtubesta esa niemitaloa kuulostaa ihan rautavaaran tapsalta...ehdottomasti levylle..ostaisin heti jos cdeelle...tulisi

No ilman muuta Esa Niemitalon lauluja pitäisi saada myös cd:lle. Olen cd:tä jo pidempään odotellutkin. Jatkossa kyllä siinä pitkät automatkatkin taittuvat mukavasti Esaa kuunnellessa. Esa on tosi mukava mies; olen muutaman kerran tavannutkin. Voi kun vielä pääsisi Esan keikalle tai että hän esiintyisi TV:ssä. Esalle lämpimiä kesäterveisiä!!

• <<<
        XX kirjoitti:

No ilman muuta Esa Niemitalon lauluja pitäisi saada myös cd:lle. Olen cd:tä jo pidempään odotellutkin. Jatkossa kyllä siinä pitkät automatkatkin taittuvat mukavasti Esaa kuunnellessa. Esa on tosi mukava mies; olen muutaman kerran tavannutkin. Voi kun vielä pääsisi Esan keikalle tai että hän esiintyisi TV:ssä. Esalle lämpimiä kesäterveisiä!!

johnny cash cover folsom prison bluesin < suomalaisversio on loistava.olisi nastaa aikanaan mennä naimisiin esa niemitalon kappaleiden tahdissa ja joskus aikanaan kun toiset jammaisivat stewie wonderin.beegeesin ja spice girlsien tahdissa ukko Hyppäisi Chevrolet Impala ssän ja Pistäisi esa niemitaloa soimaan ja sitten Ukko jammaisi joskus esa niemitalon tahtiin Baarissa syöden lehtipihviä

• .n.n.n.n
        kantrifani84 kirjoitti:

Tapsan upea poika..niin on isä kuin poikakin,, heistä saamme olla ylpeitä.

• Purjekone

Onko tietoa, koska ja mistä Esa Niemitalon kappaleita saisi ostaa CD:nä? Toivoisin, että joku vastaisi, joka jotain asiasta tietäisi. Kiitos! Hienoa, että Esan kappaleita on voinut kuunnella Youtubesta.

• Harri Lahtinen

Yhdyn sydämestäni heihin, jotka kaipaavat Esa Niemitalon lauluja ja toivovat, että niitä saisi vielä ostaa. Itselläni on soinut päässä jo kolmisenkymmentä vuotta "rikkaat ne istuu lasiverannalla..." Esan esiintymistä Kansankodin kuokkavieraat-ohjelmassa oli hieno katsoa!

• ihalija

pidän esa niemitalon tuotannosta ihailen hänen ääntään hän oli veljeni armeijakaveri

• Purjekone

Jostain netistä luin, että Esa Niemitalolta ilmestyisi Joulun 2010 aikaan cd. Onko kenelläkään tietoa, että mistä cd:tä saa ostaa?

• kauppias levykaupast

Kaupasta saa ostaa jos on pakko ostaa.

• Purjekone

Onko paremmin tietoa, mistä kaupasta ja millä nimellä uusi Esa Niemitalon CD on? Ei ole vielä tullut vastaan. Jos joku ystävällisesti voisi vastata.

• Jalo

Esalta on ilmestynyt CD kokoelma Vuosien varrelta. FCCD 01.
      Tuottaja Finn-Country

• esa niemitalo

Hyvät ystävät !
      Olipa ilo lukea ,kaikki nämä viestit ! Laulujani saa tilata osoitteesta [email protected] . Tilausosoite muuttuu kuukauden sisällä omaan osoitteeseen . Toistaiseksi tästa . Kiitos ystävilleni , ja lapsilleni , kun saitte aikaiseksi CD- äänitteen : Esa Niemitalo . Vuosien Varrelta , 22 laulua neljännesvuosaisadan ajalta . Aapon poismenon johdosta , valmistaminen viivästyi . Kiitoksia kaikille , lukuisille ystäville , selvisimme vaikeuksien vuodesta . Kiitokset , korvaamattomasta tuesta ! Esa Niemitalo

• liisa

Esa, kiitos tästä kirjoituksesta..Monet kaipaavat hienoja kappaleitasi..ja haluavat kuulla ääntäsi myös levyllä..
        Terveisin; liisa

• rance 1

Kuka tietäs ESA NIEMITALON esittämän kappaleen nimen ja mistä sais sen kokonaan kuultavaksi, tai edes kaikki sanat. Alku menee näin. "Lähdit kauas kaupungista ystäväni viime yönä, kerroit että aioit lapsuutesi maille matkustaa, kerroit mieles kaipauksesta..."

• Jarkka Osku

• Jonne Koponen

• Oksentanut

HIRVEETÄ PASKAAA!

• iltama-ip

Jutustelin Esan kanssa Tampereen Keskustorilla joskus 90-luvun puolivälin paikkeilla. Esalla oli siellä keikka, mutta tarkasta paikasta ei ollut tietoa eikä järjestäjää näkynyt. Lopulta mentiin torin kupeeseen puiston lavalle liikennemelua pakoon. Esa tempaisi mies-kitara-jakkara -pohjalta ikimuistoisen laulelmatuokion muutaman uteliaan iloksi.:)

• ei oo käyttöä

Menneen vuosituhannen lumia !

• Metsänpeikko
    • 1.ErAutok

Juu vielä muistaa kun tuli niin hyvin tutuksi armeijassa, samassa tuvassa asuttiin ja ja käytiin Seurahuoneella, jossa Esa pääsi laulamaan ja me saatiin paukut palkaksi laulusta.

• Anonyymi

ESAN TUONTANTOA OIS KIVA KUULLA ESIM CDEENÄ

• Anonyymi

ESA NIEMITALO. JARNO SARJANEN. WAYLON JENNINGS OMIA SUOSIKKEJA

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7062
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2106
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1317
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1106
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe