Välipalavinkkejä!

VHH:ta aloitteleva

Lueskelin tuossa palstan ruokavihjeitä ja joku mainitsiskin välipalat, mutta kertokaas hyviä välipalavinkkejä á la vhh?

28

6564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syödä mitään

välipaloja, mitä sä höpötät. Vaikka kuinka olisi nälkä niin pitää odottaa, että kello 18 illalla, ja sitten vedetään kaksin käsin pekonia ja eilistä kastiketta, päälle munakas.

• kamala tauti

Jos syöt pienenkin välipalan VHH:lla, aiheuttaa se heti intuliinitason nousun ja sen jälkeen se laskee ja tulee hirmuinen nälän tunne ja sen jälkeen syöt ja syöt ja ahmit ja mitä enemmän ahmit, sen enemmän sinulle tulee nälän tunne.

Niin että opettele alusta asti olemaan sekunnilleen kotona silloin kun on ruoka-aika, koska jos sinulle tulee nälkä kesken päivän, niin se aiheuttaa heti hillittömän ahmimishimon. Ja jos erehdyt syömään välipalan, niin siitä alkaa todellinen ahmimisen kierre.

• :D :D :D

No sekö on sitten parempi, että vatsa kurnivana odottaa tasan siihen ruoka-aikaan ja sitten ylinälissään ahmii kaiken mitä eteen tulee. Se, että sinulla naksahtaa päässä, jos pienen välipalan syömisen seurauksena vedät napaasi kaiken jääkaapista ei varmaan tarkoita, että kaikilla muillakin olisi sama juttu.

• suoraan gurulta
        :D :D :D kirjoitti:

No sekö on sitten parempi, että vatsa kurnivana odottaa tasan siihen ruoka-aikaan ja sitten ylinälissään ahmii kaiken mitä eteen tulee. Se, että sinulla naksahtaa päässä, jos pienen välipalan syömisen seurauksena vedät napaasi kaiken jääkaapista ei varmaan tarkoita, että kaikilla muillakin olisi sama juttu.

"Repsahdus ei mielestäni
        Kirjoittanut: kj.mattila 10.1.2009 klo 11.40

ole oikea sana kuvaamaan sitä jos joskus syö hiilarituotteita. Ei VHH:lla mikään muutu jos joskus maistaa kiellettyä hedelmää. Minulle repsahdus tarkoittaisi sitä että jäisi koukkuun, mutta niin ei ole käynyt."

"Miksi VHH:n vastustajat aina puhuvat
        Kirjoittanut: kj.mattila 19.1.2009 klo 12.26

...on nälkä aina vaanimassa jos ei saa niitä välipaloja tasaamaan sokerien heittelyitä. Jos se on heille terapeuttista että tulevat tälle palstalle kertomaan omista ahmimistuntemuksistaan ja sokerinhimostaan kaipa se on heille hyväksi."

Siinä sitä aineistoa, välipalat ovat VHH-gurulla kauhistus ja hän yhdistää ne aina ahmimiseen. Ja hänellä sentään on vuosien kokemus asiassa.

Niin että kyllä tuo nälän ja välipalojen kauhistus on ihan VHH-oppien mukaista, VHH:laisilla naksahtaa jos tulee nälkä tai joutuu syn välipalan.

• Kiik_Rousberg
        suoraan gurulta kirjoitti:

"Repsahdus ei mielestäni
        Kirjoittanut: kj.mattila 10.1.2009 klo 11.40

ole oikea sana kuvaamaan sitä jos joskus syö hiilarituotteita. Ei VHH:lla mikään muutu jos joskus maistaa kiellettyä hedelmää. Minulle repsahdus tarkoittaisi sitä että jäisi koukkuun, mutta niin ei ole käynyt."

"Miksi VHH:n vastustajat aina puhuvat
        Kirjoittanut: kj.mattila 19.1.2009 klo 12.26

...on nälkä aina vaanimassa jos ei saa niitä välipaloja tasaamaan sokerien heittelyitä. Jos se on heille terapeuttista että tulevat tälle palstalle kertomaan omista ahmimistuntemuksistaan ja sokerinhimostaan kaipa se on heille hyväksi."

Siinä sitä aineistoa, välipalat ovat VHH-gurulla kauhistus ja hän yhdistää ne aina ahmimiseen. Ja hänellä sentään on vuosien kokemus asiassa.

Niin että kyllä tuo nälän ja välipalojen kauhistus on ihan VHH-oppien mukaista, VHH:laisilla naksahtaa jos tulee nälkä tai joutuu syn välipalan.

"Niin että kyllä tuo nälän ja välipalojen kauhistus on ihan VHH-oppien mukaista, VHH:laisilla naksahtaa jos tulee nälkä tai joutuu syn välipalan."

Ei todellakaan ole minkään oppien mukaista. Jos laihduttaa haluaa, niin välipalojen välttäminen on ihan tervettä järkeä, ruoansulatus ei pääse missään vaiheessa tehokkaasti toimimaan, jos jatkuvasti lyödään lisää kamaa koneeseen.

Itse ainakin syön välipaloja päivittäin, vaikka syönkin vähähiilihydraattisesti. En tosin pyrikään pudottamaan painoa. Sinun kannattaisi kenties sopia psykiatrin vastaanotto ja kertoa tälle tästä kj.mattila obsessiostasi.

• Mä tykkään marjarahkasta, hedelmätkin on ok. Mä en hirveästi tarvitse välipaloja. Kylmänä talvipäivänä saatan juoda kaakaota (keinomakeutusaineella).

• pari...

Miksi sinun pitäisi syödä välipaloja? Etkö syö tarpeeksi aterioilla? Miksi et syö tarpeeksi?

• TytteliX

Nuo jo mainitut marjarahka ja kaakao ovat ihan hyviä välipaloja. Hedelmätkin ovat ok, jos ne mahtuvat päivän hiilareihin.

Muita vinkkejä:
      - Pähkinöitä
      - Kermakahvia
      - Leipäjuustoa marjojen kera
      - Pala juustoa, leikkeleitä tms.
      - Vihanneksia, esim. tomaatti, porkkana
      - Salaattirulla: isolle salaatinlehdelle kasataan muutama siivu juustoa ja leikkeleitä, rullataan koko komeus ja heitetään ääntä kohti
      - Raejuustoa (tämä on makuasia, itse syön sitä vaikka sellaisenaan purkista, mutta kaikki eivät tykkää)

Itse en kyllä erityisemmin syö välipaloja, vaan koostan ateriani niin, että nälkä pysyy aterian jälkeen loitolla 5-6 tuntia. Tämä rytmi sopii paremmin meikäläiselle, koska sillä tavalla saan vapaasti syödä itseni aivan täyteen aterioilla, eikä tarvitse koko ajan olla napostelemassa jotakin. Tätä tyyliä aika moni muukin VHH:lla suosii, siitä nuo irvailijoiden kirjoittamat kommentit.

Mutta kukin tyylillään.

• Sirkka Perttunen

Silloin tällöin syön ns.välipalaa,tosin ne yhdistyy usein ruokailuun.Juustot,leikkeleet ja mantelit saatan syödä esim.munakkaan jälkeen.Siis jonkun näistä. 2 ateriaa päivässä riittää minulle,toisin oli ennen.Söin lähes joka tunti jotain ja aina oli nälkä! Nytkin jos syön leipää, vanha näläntunne palaa!

• TytteliX
        Sirkka Perttunen kirjoitti:

Silloin tällöin syön ns.välipalaa,tosin ne yhdistyy usein ruokailuun.Juustot,leikkeleet ja mantelit saatan syödä esim.munakkaan jälkeen.Siis jonkun näistä. 2 ateriaa päivässä riittää minulle,toisin oli ennen.Söin lähes joka tunti jotain ja aina oli nälkä! Nytkin jos syön leipää, vanha näläntunne palaa!

Tottahan se on, että kylläinen ei napostele. Siksi itsekin totesin, että en juurikaan syö välipaloja. Noilla 5-6 tunnin ateriaväleillä minun tulee syötyä n. kolme kertaa päivässä. Toisinaan riittää 2 ateriaa, toisinaan syön aterioiden lisäksi pienen iltapalan ennen nukkumaanmenoa.

Nälkää ja välipalan/naposteluntarvetta ei tule, kun syö aterialla riittävästi rasvaa ja proteiinia ja syö itsensä täyteen.

RHH:lla välipaloja tarvitaan, jotta verensokeri pysyisi tasaisena ja nälkä loitolla. VHH:lla verensokeri taas pysyy muutenkin tasaisena, jolloin välipaloja ei tarvita. Sitäpaitsi olen huomannut, että VHH:lla sietää muutenkin nälkää paremmin - vaikka ateriasta olisi paljonkin aikaa, sellainen runsashiilarisilta ajoilta tuttu "pakko saada nyt heti ruokaa" -tunne on historiaa, samoin nälästä johtuva kiukku.

Välillä tosin välipaloille tulee tarve. Ehkäpä edellinen ateria ei ollutkaan optimaalisesti koostettu, tai kiireiden takia ateriaväli venyy liian pitkäksi. Sellaisessa tilanteessa on turha jäädä kärvistelemään nälissään, jos on mahdollisuus syödä pieni välipala.

Yleensä VHH:lla välipalat jäävät suht luonnollisesti pois, kun oppii syömään aterioilla tarpeeksi ja sisäistää sen ajatuksen, että ei ole pakko puputtaa jotakin koko ajan, ellei ole nälkä.

• on jotain
        TytteliX kirjoitti:

Tottahan se on, että kylläinen ei napostele. Siksi itsekin totesin, että en juurikaan syö välipaloja. Noilla 5-6 tunnin ateriaväleillä minun tulee syötyä n. kolme kertaa päivässä. Toisinaan riittää 2 ateriaa, toisinaan syön aterioiden lisäksi pienen iltapalan ennen nukkumaanmenoa.

Nälkää ja välipalan/naposteluntarvetta ei tule, kun syö aterialla riittävästi rasvaa ja proteiinia ja syö itsensä täyteen.

RHH:lla välipaloja tarvitaan, jotta verensokeri pysyisi tasaisena ja nälkä loitolla. VHH:lla verensokeri taas pysyy muutenkin tasaisena, jolloin välipaloja ei tarvita. Sitäpaitsi olen huomannut, että VHH:lla sietää muutenkin nälkää paremmin - vaikka ateriasta olisi paljonkin aikaa, sellainen runsashiilarisilta ajoilta tuttu "pakko saada nyt heti ruokaa" -tunne on historiaa, samoin nälästä johtuva kiukku.

Välillä tosin välipaloille tulee tarve. Ehkäpä edellinen ateria ei ollutkaan optimaalisesti koostettu, tai kiireiden takia ateriaväli venyy liian pitkäksi. Sellaisessa tilanteessa on turha jäädä kärvistelemään nälissään, jos on mahdollisuus syödä pieni välipala.

Yleensä VHH:lla välipalat jäävät suht luonnollisesti pois, kun oppii syömään aterioilla tarpeeksi ja sisäistää sen ajatuksen, että ei ole pakko puputtaa jotakin koko ajan, ellei ole nälkä.

vialla. Kuvaamanne nälkäongelmat eivät ole terveen ihmisen merkki. Mutta kenties elimistön säätelyjärjestelmän tuhoava VHH onkin telle ainoa mahdollisuus.

Välipaloja voi syödä aivan huoletta ja huvikseenkin jos on terve. Tämä ei tietenkään tarkoita älytöntä sips & snack - linjaa joka on teille heti ensimmäinen mielikuva välipalasta jota ei-VHH:lainen syö. No metsään menee siinäkin, minkätakia se nyt sitten ei menisi.

• syöminen
        on jotain kirjoitti:

vialla. Kuvaamanne nälkäongelmat eivät ole terveen ihmisen merkki. Mutta kenties elimistön säätelyjärjestelmän tuhoava VHH onkin telle ainoa mahdollisuus.

Välipaloja voi syödä aivan huoletta ja huvikseenkin jos on terve. Tämä ei tietenkään tarkoita älytöntä sips & snack - linjaa joka on teille heti ensimmäinen mielikuva välipalasta jota ei-VHH:lainen syö. No metsään menee siinäkin, minkätakia se nyt sitten ei menisi.

jopa kuudesti päivässä ei ole millään mittarilla katsottuna terveellistä.

• jotakija
        syöminen kirjoitti:

jopa kuudesti päivässä ei ole millään mittarilla katsottuna terveellistä.

Perustele tuo väittämäsi? Minkälaisia haittoja kuudesti päivässä syömisellä on, siis oikeita diagnosoituja terveyshaittoja jotka ilmenevät enemmistöllä?

Ja siis älä sotke asiaan liikasyömistä, se ei ole hyväksi söi sitten kolme tai kymmenen kertaa päivässä.

• suomen väestöstä
        on jotain kirjoitti:

kärsii samasta "teissä on jotain vialla" ongelmasta.
        Katsele ihmisiä katukuvassa, ei niin lihavaksi tulla noudattamalla oikeanlaista ruokavaliota. Suurin osa niistä liikakiloista on hankittu välipaloilla.

• kun syödään
        jotakija kirjoitti:

Perustele tuo väittämäsi? Minkälaisia haittoja kuudesti päivässä syömisellä on, siis oikeita diagnosoituja terveyshaittoja jotka ilmenevät enemmistöllä?

Ja siis älä sotke asiaan liikasyömistä, se ei ole hyväksi söi sitten kolme tai kymmenen kertaa päivässä.

useita (5-6) kertoja päivässä, ei elimistö ehdi purkaa omia rasvavarastojaan vaan varastointi on koko ajan käynnissä eli insuliinitaso on korkealla.
        Elimistö on käytännössä koko ajan aterianjälkeisessä tilassa jolloin veriarvot ovat sekaisin. Tästä johtuu että verikokeet otetaan paaston jälkeen. Muuten olisivat lukemat melkoisia. Usein ruokailu on siksi riskialtis tapa.

Solut eivät pidä insuliinin läsnäolosta vaan alkavat vastustaa sitä jolloin tarvitaan enemmän insuliinia sokerin saamiseksi soluihin. Lopulta syntyy ns. insuliiniresistenssi eli sokerinsäätely vaikeutuu huomattavasti/käy mahdottomaksi.Liian runsas (usein syödessä yleistä) insuliini myös tulehduttaa kudoksia ja edesauttaa monia ns. länsimaisia sairauksia, mm. Alzheimeria, sv- tauteja, diabetesta jne.

• Kun syö kolme kunnon ateriaa päivässä rytmitettynä oikein niin ei ole välipalojen nälkä sillä se on sitä lihottavaa napostelemista. Ilta-aterian jälkeen pidän pienen tauon ja syön itse tehtyä viiliä, smetanaa tai kuohukermaa kotimaisten marjojen kanssa jälkiruoaksi.

• kysytty sitä,

mitä tänään syöt vaan mitä välipaloja voisi vhh:lla syödä. Itse olen vhh:lla ja oikeasti haluan syödä välipaloja, eihän se mitään haittaa jos vaikka syö omenan tai porkkanan. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä, miksi siis vastasit kysymykseen vaikka sinulla ei siihen ole mitään annettavaa?

• kannattaakin
        kysytty sitä, kirjoitti:

mitä tänään syöt vaan mitä välipaloja voisi vhh:lla syödä. Itse olen vhh:lla ja oikeasti haluan syödä välipaloja, eihän se mitään haittaa jos vaikka syö omenan tai porkkanan. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä, miksi siis vastasit kysymykseen vaikka sinulla ei siihen ole mitään annettavaa?

kaikkien muistaa, ettei Mattilan tapa noudattaa VHH:ta todellakaan ole se oikea tapa kaikille, vaikka hän niin haluaisikin täällä olevan.

• kannattaakin kirjoitti:

kaikkien muistaa, ettei Mattilan tapa noudattaa VHH:ta todellakaan ole se oikea tapa kaikille, vaikka hän niin haluaisikin täällä olevan.

kirjoissaan, ettei ole yhtä ainoaa tapaa noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota vaan jokainen voi kokeilujen kautta löytää itselleen parhaimman mahdollisen vähähiilihydraattisen muodon. Tämä jo siksi, että ihmisten aineenvaihdunta on erilainen, joten samaa kaavaa ei voi suositella kaikille.

Olen tästä kirjoittanut useita kertoja joten en minä halua mitään yhtä tapaa noudatettavaksi. Olen Heikkilän kanssa täsmälleen samaa mieltä.

Minä kirjoitan omista kokemuksista ja omista syömisistä, koska niiden vaikutuksista minulla on tietoa eniten.

Älä taas yritä vängätä ja vääristellä asiaa toiseksi ja laittaa minun suuhuni sanoja joita sieltä ei ole tullut.   

• jotka tulevat
        kj.mattila kirjoitti:

kirjoissaan, ettei ole yhtä ainoaa tapaa noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota vaan jokainen voi kokeilujen kautta löytää itselleen parhaimman mahdollisen vähähiilihydraattisen muodon. Tämä jo siksi, että ihmisten aineenvaihdunta on erilainen, joten samaa kaavaa ei voi suositella kaikille.

Olen tästä kirjoittanut useita kertoja joten en minä halua mitään yhtä tapaa noudatettavaksi. Olen Heikkilän kanssa täsmälleen samaa mieltä.

Minä kirjoitan omista kokemuksista ja omista syömisistä, koska niiden vaikutuksista minulla on tietoa eniten.

Älä taas yritä vängätä ja vääristellä asiaa toiseksi ja laittaa minun suuhuni sanoja joita sieltä ei ole tullut.   

sinun omasta suustasi ei kukaan halua käyttää (paitsi VHH:laiset) ja ne ovat jos ei palstan niin ainakin yleisten käyttäytymis- ja kohteiliaisuussääntöjen vastaisia. Kunnianloukkausyytteitäkin on nostettu niistä sanoista.

Kaiken muun sinä sitten copy-pastetatkin.

• touhua tuntuu

olevan tää koko vhh. en tiä kannattaako alottaa tai sit oon aivan väärällä palstalla tutustumassa.

• raukkamaisuus ja

periaatteettomuus. Olet oikea paskahousujen kuningas.

Miten on äijällä otsaa valittaa siitä mitä joku on sanonut kun itse käytät muiden tekstejä kuin omiasi vaikka kuinka sen kieltäisi.

Tässä erään henkilön kommentti siihen että toistuvista kielloista huolimatta lainaat aiteeraat häntä.
        ------------------------------

Mattilan röyhkeydellä ei ole rajaa!

Vaikka olen häntä useaan otteeseen kieltänyt kopioimasta tekstejäni tälle Suomi24 -palstalle, niin hän ei kielloistani välitä. Nyt hän sanasta sanaan kopioi minun käännökseni ylläpitämästäni blogista ja ilmoittaa lähteeksi ruotsinklielisen linkkilähteen.

Tästä voisi saada sellaisen käsityksen, että Mattila on tehnyt tuon käännöksen itse. Se voisi myös tarkoittaa, että Mattila on kerrankin tuottanut järkevää tekstiä.

En voi ymmärtää miksei aikuinen ihminen voi käyttäytyä aikuisen ihmisen tavoin!

Mittani on täysi! Mattilan pitää lopettaa kirjoitusteni plagiointi. Se on ymmärtääkseni rikollista!

Mattilan käytös haittaa asiallisen tiedon saamista vähähiilihydraattisista ruokavalioista. Olen pahoillani kaikesta mielipahasta mitä Mattila aiheuttaa.

(Ottakaa tämä kirjoitus talteen, sillä Mattila poistaa tämän viestin itselleen kiusallisena välittömästi tämän huomattuaan)

• lähteen
        raukkamaisuus ja kirjoitti:

periaatteettomuus. Olet oikea paskahousujen kuningas.

Miten on äijällä otsaa valittaa siitä mitä joku on sanonut kun itse käytät muiden tekstejä kuin omiasi vaikka kuinka sen kieltäisi.

Tässä erään henkilön kommentti siihen että toistuvista kielloista huolimatta lainaat aiteeraat häntä.
        ------------------------------

Mattilan röyhkeydellä ei ole rajaa!

Vaikka olen häntä useaan otteeseen kieltänyt kopioimasta tekstejäni tälle Suomi24 -palstalle, niin hän ei kielloistani välitä. Nyt hän sanasta sanaan kopioi minun käännökseni ylläpitämästäni blogista ja ilmoittaa lähteeksi ruotsinklielisen linkkilähteen.

Tästä voisi saada sellaisen käsityksen, että Mattila on tehnyt tuon käännöksen itse. Se voisi myös tarkoittaa, että Mattila on kerrankin tuottanut järkevää tekstiä.

En voi ymmärtää miksei aikuinen ihminen voi käyttäytyä aikuisen ihmisen tavoin!

Mittani on täysi! Mattilan pitää lopettaa kirjoitusteni plagiointi. Se on ymmärtääkseni rikollista!

Mattilan käytös haittaa asiallisen tiedon saamista vähähiilihydraattisista ruokavalioista. Olen pahoillani kaikesta mielipahasta mitä Mattila aiheuttaa.

(Ottakaa tämä kirjoitus talteen, sillä Mattila poistaa tämän viestin itselleen kiusallisena välittömästi tämän huomattuaan)

mistä teksti on lainattu, niin kysymyksessä ei todellakaan ole plagiointi. Pitäisi ottaa selvää sanojen merkityksestä, ennen kun alkaa uhoamaan.

Seuraava teksti on LAINATTU pienehköstä sivistyssanakirjasta:

"plagioida käyttää toisen kirjallista tai taiteellista teosta tai ideoita oman teoksensa osana, kuin omanaan ¶ Puhutaan myös kirjallisesta (tai taiteellisesta) "varkaudesta", mutta omaisuusrikoksesta ei tietenkään ole kyse. Plagiointi on erotettava asianmukaisesta lainauksen (sitaatin) käytöstä, johon mm. kuuluu lähdeviite. Plagioinnissa käytetään toisen teosta sellaisenaan tai pinnallisesti muunneltuna taikka esitetään toisen ajatuksia omina, alkuperää ilmoittamatta. Puhutaan myös esimerkiksi "tyylin plagioinnista", mutta siinä on kyse eri asiasta, eikä tyylin jäljittelyä yleensä pidetä moraalisesti tuomittavana saati laittomana."

• Ohi kulkemassa

Erilaiset pähkinät, mantelit ja siemenet, maustamaton jogurtti marjoilla tai hedelmillä, hedelmät tai marjat, vihannestikut esimerkiksi tsatsikin kanssa, kananmunat, pienet salaatit... Onhan noita.

• niillä vihannestikuilla

voit tyydyttää samalla muutkin tarpeesi niin et olisi aina noin kireä.

• Ohi kulkemassa
        niillä vihannestikuilla kirjoitti:

voit tyydyttää samalla muutkin tarpeesi niin et olisi aina noin kireä.

Miten mä luulen, että se on joku muu joka on tällä palstalla kireä...

• Ohi kulkemassa
        Ohi kulkemassa kirjoitti:

Miten mä luulen, että se on joku muu joka on tällä palstalla kireä...

keskustelee taas itsensä kanssa. :D

• kunnon ruokaa

Yksi perusperiaatteista on, että ei napostella mitään pikkuvälipaloja, vaan syödään kunnolla silloin kun syödään. Sopivalla aterialla nälkä pysyy pidempään poissa, eikä tee edes mieli välipaloja. Syö silloin kun on nälkä, mutta syö kunnolla. Alle 500kcal huikopalan takia ei kannata suutaan edes avata.

Eikä kyse ole siitä, että "ei saa syödä". Se on kokemattomien puhetta. Jos tekee mieli mussuttaa välipaloja pitkin päivää, se on merkki siitä, että syöt liian vähän ja kevyesti. Ei tarvitse odottaa mihinkään kellonlyömään ja kärvistellä nälässä siihen asti. Jos on nälkä niin syö. Ihan mihin kellonaikaan tahansa, mutta syö sellaisia annoksia, ettei tarvitse heti olla uudestaan jääkaapin oven takana miettimässä, että mitäs seuraavaksi. Huomaat kyllä muutamassa päivässä, ettei niitä isoja aterioita kovin montaa kertaa päivässä tarvita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6484
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3260
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1774
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1023
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe