Kirjoitin juttuni jo muualle mutta on kuulemma väärä paikka kirjoitella sinne ko dieetistä...
Olen kokeillut vaikka mitä pillereitä ja juotavia laihdutus juomia mutta aina turhaan,tuntuu että ne on vain ja ainoastaan psyykkausta siihen, että miettisi laihduttamista ja tekisi asioita terveellisemmin alitajuntaisesti.Ostin mm citrax kuurin(sen isomman version vielä) joka ei muuttanut kuurin aikana painoani suuntaan eikä toiseen. Mutta tuo atkinsonin dieetti...Naapurini suosituksesta rupesin kokeilemaan sitä aika vahvasti epäillen. Lähtöpaino oli 91,8kg ja aloituspäivä 10.2 2009. Ensimmäisen 2,5 viikon aikana paino tippui 7 kiloa, toki siitä on paljon nestettä mutta kiloja karisi kuitenkin. Nyt takana 1 kuukausi(09.03) ja paino 82,9kg. Kirkasta viinaa olen ottanut reilusti joka viikonloppu 1-2 päivää ja se ei ole hidastanut painon putoamista, tuntuu että päinvastoin...Eli paljon viinaa,vähän lisännyt liikuntaa ja katson mitä syön niin paino tippuu ilman huuhaa pillereitä ja juotavia litkuja.Tänä aamuna(10.03)82,4kg. Taidanpas vetäistä ison palan grillikylkeä aamupalaksi.
atkinsonin dieetti
27
1648
Vastaukset
- Hessu+
Atkinsin dieetti toimii! Oikein naurattaa nämä epätoivoiset elämäntapalaihduttajat, jotka vetelevät kevyttuotteita ja (jostain täysin järjenvastaista syistä) välttelevät esim. punaista lihaa. :D
Kyllä voi harhaluulot ja mututieto olla syvään juurtunutta suomalaisissa: "Puoli kiloa perunaa päivässä pitää lääkärin loitolla ja ei varmasti lihota". Vai kuinka se nyt meni?
Itsekin olen kirkasta viinaa vedellyt viikonloppuisin. Kuiva valkkari menee myös. Oluesta en muutenkaan välitä ihmeemmin, niin eipä ole haitannut... - Höpö, höpö
Keksisit edes jotain vähän omaperäisempää välillä, palstan vakiotrolli!
- sitten tyrmäävät
uudet keskustelijat näköjään...
- vhh-----
sitten tyrmäävät kirjoitti:
uudet keskustelijat näköjään...
mielletään ATKINSONIN dieetiksi niin voisikohan virallista mallia kutsua PARKINSONIN dieetiksi? Sehän on aika yleistä tuolla ruokavaliolla.
- dslknolsfsedf
vhh----- kirjoitti:
mielletään ATKINSONIN dieetiksi niin voisikohan virallista mallia kutsua PARKINSONIN dieetiksi? Sehän on aika yleistä tuolla ruokavaliolla.
En ole mikään palstan vakiotrolli, koska kirjoitin ensimmäistä kertaa koko palstalle.
Itselläni on tavoite tiputtaa paino 78kg paikkeille(olen 180cm) ja sen jälkeen rupean syömään ihan tavallisesti, mutta lisään elämän tapoihini liikunnan, jota harrastin 2003 vuoteen asti,silloin painoni oli 70kg.
Tuo dieetti on hyvä tapa saada paino nopeasti alas menettämättä lihaskuntoa(proteiini), toki on totta, että aivot tarvitsevat hiilareita toimiakseen mutta veikkaan, että atkinsonin dieetti on pieni murhe minun aivoille verrattuna esim rakastamaani dry vodkaan. - Kiik_Rousberg
dslknolsfsedf kirjoitti:
En ole mikään palstan vakiotrolli, koska kirjoitin ensimmäistä kertaa koko palstalle.
Itselläni on tavoite tiputtaa paino 78kg paikkeille(olen 180cm) ja sen jälkeen rupean syömään ihan tavallisesti, mutta lisään elämän tapoihini liikunnan, jota harrastin 2003 vuoteen asti,silloin painoni oli 70kg.
Tuo dieetti on hyvä tapa saada paino nopeasti alas menettämättä lihaskuntoa(proteiini), toki on totta, että aivot tarvitsevat hiilareita toimiakseen mutta veikkaan, että atkinsonin dieetti on pieni murhe minun aivoille verrattuna esim rakastamaani dry vodkaan."Tuo dieetti on hyvä tapa saada paino nopeasti alas menettämättä lihaskuntoa(proteiini), toki on totta, että aivot tarvitsevat hiilareita toimiakseen mutta veikkaan, että atkinsonin dieetti on pieni murhe minun aivoille verrattuna esim rakastamaani dry vodkaan."
Aivot EIVÄT tarvitse syötyä hiilaria toimiakseen, tuo on täyttä paskaa ja propagandaa. Elimistö osaa valmistaa aivojen tarvitsemat hiilarit ihan itse.
- katso tämän
palstan kirjoituksia, sellaiseksi tulet.
- terve dietti
Grillikylkeä ja kaksi päivää viikossa taju veks viinalla. Mutta mitäs pitkästä iästä, jos saa kuolla hoikkana.
- Viina tuhoaa
aivosoluja ja on muutenkin vaaraksi, varsinkin jos noin paljon vetää. Välillähän voi hömpsyt ottaa, mutta kuitenkin vain yhdet.
- kohtuus..
on toisen kauhistus. Minäkin otan vaan yhdet punkkuhömpsyt ja kas 0,75l on tyhjä.. vaan yhdet.
- kyseessä
sen näyttelijän Rowan Atkinsonin ruokavalio?
- Coca-Olli
Atkins sopii laihduttajalle, mutta ei normaalipainoisen ruokavalioksi pitkäksi aikaa. Kohtalaisen hyvä ruokavalio laihduttamiseen, lyhytaikaiseen toteutukseen. Liikunta on aina paikallaan, oli ruokavalio mikä tahansa, jos sitä kykenee suorittamaan. Kaikki eivät voi liikkua jonkin sairauden takia joten ovat tuomittuja vaikuttamaan kroppaansa vain ruokavaliolla.
Osa meistä ei edes viitsi liikkua joten siksi ruokavalioissa näkyy niin dramaattisia eroja.
Tarpeeksi liikkuva normaalipainoinen ihminen ei tarvitse erikoisruokavaliota ellei ole allerginen jollekin.
Atkinsonissa on ongelmakohtia joita moni sen harrastaja ei suostu itsekriittisesti kommentoimaan vaan tuomitaan samantien kerettiläisyydeksi.
Esim.
1) kaikki eivät laihdu Atkinsonin dieetillä
2) yletön rasvapitoinen syöminen on vain alun vaihe, ei normaalia vhh-ruokavaliota; kun päästään ihannepainoon, rasvan määrä lasketaan normaalimmalle tasolle ja tärkeämmäksi nousee rasvan laadun tarkkaileminen. Vaikka ketoosissa kroppa käyttää rasvaa, normaalipainossa Atkinsonissakin ei pyritä olemaan tiukassa ketoosissa vaan lisätään hiilareiden määrää jolloin ketoosi tulee niin lieväksi tai katoaa että rasvan laadun ja määrän tarkkailu tulee tärkeämmäksi kuin aloitusvaiheessa. Normaalipainoisen ihmisen atkinson on parhaimmillaan ns. hyväkarppausta.
3) proteiineja pitää tarkkailla, liian proteiinin syöminen suhteessa muuhun ravintoon kuormittaa esim. munuaisia
4) paljon viinaa voi olla jopa vaarallista ketoosissa, se nousee nopeammin päähän ja syventää ketoosia suurissa määrin jopa vaarallisille tasoille.
5) hiilarit eivät ole myrkkyä, täysjyvävilja on terveellistä ja kun ihannepaino on saavutettu, on tarpeetonta jatkaa pelkän rasvan ja proteiinin syöntiä. Hedelmiä ja kasviksia kannattaa syödä vähintään sen 0.5 kiloa päivässä oli dieetti mikä tahansa, muuten on kyse hyvin kyseenalaisesta ruokavaliosta.
Itse laihduin vähähiilarisella 6kg noin kahdessa kuukaudessa jonka jälkeen pääsin ihannepainooni ja olen syönyt leipää, puuroa, pastaa, riisiä ja harvoin perunaakin ja paino on pysynyt nousematta lainkaan. Veriarvot ovat loistavat.- Kiik_Rousberg
Ehkä sinulla meni kaikki pieleen jo siinä vaiheessa, kun aloit tälle Rowan Atkinsonin dieetille. Sen sijaan Atkinsin dieetillä monet ovat saaneet hyviä, pitkäaikaisia tuloksia kunhan vain muistavat pysyä sillä.
- sdsdsdfsd
Kiik_Rousberg kirjoitti:
Ehkä sinulla meni kaikki pieleen jo siinä vaiheessa, kun aloit tälle Rowan Atkinsonin dieetille. Sen sijaan Atkinsin dieetillä monet ovat saaneet hyviä, pitkäaikaisia tuloksia kunhan vain muistavat pysyä sillä.
Suksi sinä kiik rousberg vittuun.
- on ihan sama
sdsdsdfsd kirjoitti:
Suksi sinä kiik rousberg vittuun.
puhutaanko Atkinsista tai Atkinsonista, niin varmaan on sama jos puhutaan Puskasta tai Tuskasta.
on ihan sama kirjoitti:
puhutaanko Atkinsista tai Atkinsonista, niin varmaan on sama jos puhutaan Puskasta tai Tuskasta.
Katsokaas tätä professori Puskaa
aina on kansalle tuottanut tuskaa- saarna muistakaamme!
kj.mattila kirjoitti:
aina on kansalle tuottanut tuskaakatsokaa antti heikkilää ja
tällä palstalla monta ihmistä ruualla leikkivää. - Kiik_Rousberg
saarna muistakaamme! kirjoitti:
katsokaa antti heikkilää ja
tällä palstalla monta ihmistä ruualla leikkivää.Minulle on lapsesta asti toitotettu, että ruoalla ei leikitä. Siksipä nyt aikuisenakin käytän ruoan tehokkaasti hyväksi, ja laitan sitä suuhun. Siitä saa energiaa. Suosittelen kokeilemaan.
- ..........
Kiik_Rousberg kirjoitti:
Minulle on lapsesta asti toitotettu, että ruoalla ei leikitä. Siksipä nyt aikuisenakin käytän ruoan tehokkaasti hyväksi, ja laitan sitä suuhun. Siitä saa energiaa. Suosittelen kokeilemaan.
kiik rousberg LäskiperseVHHtrolli öykkäröi täällä.
- Coca-Olli
Kiik_Rousberg kirjoitti:
Kuten jo kirjoitin, kriittisesti - kuten kaikkeen radikaaliin pitääkin suhtautua(mukaanlukien alakarppaus), VHH poisti läskiä kehostani noin 6kg jonka jälkeen en nähnyt tarvetta pitää yllä äärimmäisen tiukkaa hiilarikontrollia. Tänä aikana tarkistin jokaisen ostamani tuotteen hiilaripitoisuudet ja grammamäärä päivittäin oli noin 50gr.
Nyt olen ns. hyväkarppaaja eli en noudata Atkinssia(tai Atkinssonia) nimenomaisesti. Syön leipää, joskin täysjyvää. Syön pastaa, joskin täysjyvää sekin. Aamuisin syön täysjyväpuuroa. Ja paino on pysynyt samoissa lukemissa. Olen täysin tyytyväinen olotilaani kun sokerin käyttö on vähentynyt ja kroppa on tasapainossa. Ei siihen tarvita jatkuvasti ylläpidettävää ketoosia.
Hiilareiden grammoja en laske, koska sillä ei ole mitään väliä kun paino ei nouse ja liikun sen verran että tarvitsen hiilareita. Ketoosissa urheileminen on vaativampaa koska nopeita hiilareita ei täysin laadullisesti kovaa mikään. Rasvasta saatava energia ei ole tehokasta kestävyysliikunnassa ja ihminen ei saavuta samanlaisia tuloksia tai ajallisia tehoja kuin hiilareilla.
VHH-ruokavaliolla paljon liikkuva ihmisen kannataisikin aina ennen liikuntaa tankata nopeita hiilareita(esim jauheena/juomana) koska ne antavat energiaa liikuntaan mitä ei ketoosi kykene tarjoamaan. Tämä ei vaikuta rasvanpolttoon juuri lainkaan koska hiilarit "palavat" urheilusuorituksen aikana.
Ketoosin on hyvä laihdutuskeino, lyhytaikaisena - koska se ei ole turvallinen ruokavalio ylläpidettäväksi vuosikausia, normaalipainoiselle ihmiselle. Ylipainoiselle riskit ovat jo muuten suuremmat, joten heille tilanne on toinen.
En näe mitään syytä noudattaa orjallisesti Atkinsin dieettiä koska se ei muuttaisi millään tavalla nykyistä olotilaani tai painoani.
VHH-sotia saadaan mun mielestä käydä vaikka maailman tappiin asti, itse olen sen verran aiheesta lukenut että tiedän että se toimii ja ei-laihduttavalle ihmiselle parasta on hyväkarppaus jossa ei kielletä mitään, ainoastaan rajoitetaan määriä.
Luulit että hyökkäsin Atkinsin dieettiä vastaan, se vain osoittaa miten "uskovaisia" moni vhh-diettaaja on omaan näkemykseensä. - Kiik_Rousberg
Coca-Olli kirjoitti:
Kuten jo kirjoitin, kriittisesti - kuten kaikkeen radikaaliin pitääkin suhtautua(mukaanlukien alakarppaus), VHH poisti läskiä kehostani noin 6kg jonka jälkeen en nähnyt tarvetta pitää yllä äärimmäisen tiukkaa hiilarikontrollia. Tänä aikana tarkistin jokaisen ostamani tuotteen hiilaripitoisuudet ja grammamäärä päivittäin oli noin 50gr.
Nyt olen ns. hyväkarppaaja eli en noudata Atkinssia(tai Atkinssonia) nimenomaisesti. Syön leipää, joskin täysjyvää. Syön pastaa, joskin täysjyvää sekin. Aamuisin syön täysjyväpuuroa. Ja paino on pysynyt samoissa lukemissa. Olen täysin tyytyväinen olotilaani kun sokerin käyttö on vähentynyt ja kroppa on tasapainossa. Ei siihen tarvita jatkuvasti ylläpidettävää ketoosia.
Hiilareiden grammoja en laske, koska sillä ei ole mitään väliä kun paino ei nouse ja liikun sen verran että tarvitsen hiilareita. Ketoosissa urheileminen on vaativampaa koska nopeita hiilareita ei täysin laadullisesti kovaa mikään. Rasvasta saatava energia ei ole tehokasta kestävyysliikunnassa ja ihminen ei saavuta samanlaisia tuloksia tai ajallisia tehoja kuin hiilareilla.
VHH-ruokavaliolla paljon liikkuva ihmisen kannataisikin aina ennen liikuntaa tankata nopeita hiilareita(esim jauheena/juomana) koska ne antavat energiaa liikuntaan mitä ei ketoosi kykene tarjoamaan. Tämä ei vaikuta rasvanpolttoon juuri lainkaan koska hiilarit "palavat" urheilusuorituksen aikana.
Ketoosin on hyvä laihdutuskeino, lyhytaikaisena - koska se ei ole turvallinen ruokavalio ylläpidettäväksi vuosikausia, normaalipainoiselle ihmiselle. Ylipainoiselle riskit ovat jo muuten suuremmat, joten heille tilanne on toinen.
En näe mitään syytä noudattaa orjallisesti Atkinsin dieettiä koska se ei muuttaisi millään tavalla nykyistä olotilaani tai painoani.
VHH-sotia saadaan mun mielestä käydä vaikka maailman tappiin asti, itse olen sen verran aiheesta lukenut että tiedän että se toimii ja ei-laihduttavalle ihmiselle parasta on hyväkarppaus jossa ei kielletä mitään, ainoastaan rajoitetaan määriä.
Luulit että hyökkäsin Atkinsin dieettiä vastaan, se vain osoittaa miten "uskovaisia" moni vhh-diettaaja on omaan näkemykseensä.Jos joku on "epäonnistunut" Atkinsilla? Minulle VHH-dieetti (huom! ei Atkins) sopii mainiosti, ja se riittää minulle. Ja ei, en todellakaan ole uskovainen ruokavalion suhteen, enkä muutenkaan. Olen tuttavapiirissäni ainoa, joka harjoittaa VHH-ruokavaliota, enkä ole kertaakaan kenelläkään mitään siitä paasannut, pikemminkin päinvastoin, eli minulle on paasattu kuinka "vaarallista" se on.
- Kiik_Rousberg
Kiik_Rousberg kirjoitti:
Jos joku on "epäonnistunut" Atkinsilla? Minulle VHH-dieetti (huom! ei Atkins) sopii mainiosti, ja se riittää minulle. Ja ei, en todellakaan ole uskovainen ruokavalion suhteen, enkä muutenkaan. Olen tuttavapiirissäni ainoa, joka harjoittaa VHH-ruokavaliota, enkä ole kertaakaan kenelläkään mitään siitä paasannut, pikemminkin päinvastoin, eli minulle on paasattu kuinka "vaarallista" se on.
Lisäksi haluaisin vielä kertoa, että ainakin minä jaksan liikkua ihan hyvin ilman ylimääräistä hiilihydraattitankkausta. Tunti futsalia menee kevyesti ja jaksan paremmin kuin RHH-dieetillä olevat.
- tätä katkeruutta
kj.mattila kirjoitti:
aina on kansalle tuottanut tuskaamitä Puskaa vastaan on?
- rehellistä
tosiaankaan kaikki EI laihdu VHH/Atkinssilla!! voin todistaa.Eikä pakosta hyvää kolesterolinkaan suhteen,ainoastaan Triglyt laskee tehokkaasti.Ihmettelen suuresti,miten paljon ihmiset laihtuvat (tai on nestettä) alkuaikoina?!
- pari kiloa
rehellistä kirjoitti:
tosiaankaan kaikki EI laihdu VHH/Atkinssilla!! voin todistaa.Eikä pakosta hyvää kolesterolinkaan suhteen,ainoastaan Triglyt laskee tehokkaasti.Ihmettelen suuresti,miten paljon ihmiset laihtuvat (tai on nestettä) alkuaikoina?!
on suolen sisältöä. VHH:lla ei tarvii syödä ja paskoa kuin neljännes RHH:n verrattuna.
Aika normia on kait ekalla induktioviikolla 2-4 kilon pudotus, sen jälkeen tasaantuu 0,5-1 kg viikkotahtiin, riippuen siitä paljonko on ylimääräistä. Usein miehillä paino putoaa nopeammin kuin naisilla. - voisi olla
Kiik_Rousberg kirjoitti:
potkua mr. Beanin dieetissä ;)
- dfdzzdzdfbd
pari kiloa kirjoitti:
on suolen sisältöä. VHH:lla ei tarvii syödä ja paskoa kuin neljännes RHH:n verrattuna.
Aika normia on kait ekalla induktioviikolla 2-4 kilon pudotus, sen jälkeen tasaantuu 0,5-1 kg viikkotahtiin, riippuen siitä paljonko on ylimääräistä. Usein miehillä paino putoaa nopeammin kuin naisilla.14.3 klo 09.20 81,4kg. Tänään hirmu jurrit ja veikkaan että huomenna ollaan taas kevyempiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711460Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211434Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771104Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.741101Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031036En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898