Millaisia käyttökokemuksia on cymbaltasta tai efexorista. Miten nopeasti auttanut, millä annoksella? Onko tullut millaisia sivuoireita (nämä lienee kyllä yksilöllisiä)?
Kokemuksia cymbalta ja efexor lääkkeistä
20
5123
Vastaukset
- on auttanut
ainakin mua tosi hyvin. Aloitin syömällä sitä 75 mg/ päivä 2 viikon ajan. Sitten annos korotettiin 150 mg/ päivä. Alussa silmäoireita ja sekava olo sekä hikoilua. Meni ohi 4-5 päivä kuluessa. Sen jälkeen olen huomannut paniikkihäiriön ja masennuksen pikkuhiljaa häipyvän. Lääkitys aloitettiin tammikuun lopulla ja nyt alan olla lähellä normaalia olotilaa. Sivuoireita ei mulla tällä hetkellä ole. Hikoilu loppui ja seksikin sujuu taas. Tiedän ,että lopettaessa saattaa tulla oireita osalle, mutta en osaa niitä vielä tässä vaiheessa murehtia.
- cymbalta
olen kokeillut Cymbaltaa yhden kerran n. 30mg gelatiinikapselissa, ja voin sanoa että tykki lääke on, huumaava jopa. Cymbalta on varmaan tehokkain ns. turboviritetty masennuslääke, eli tupla-serotoniini/dopamiini/noradrenaliini-blokkaaja. Siihen jää myös koukkuun äkkiä, vieroitukseen tarvii taas jotain muuta lääkettä jne.
Tietenkin vaikutukset ovat yksilöllisiä, Cymbaltasta minulla tulee pupillit laajoiksi, pahoinvointia ja maybe-zombie, ihmeellisiä unia joista ei muista oikein mitään. Ajatukset olivat "syviä". Huume mielestäni.
Efexor depot on tuttavallani käytössä, ja aika nopsa kaveri on. Hästää ja säätää, ja jos jotain kaverina tekee, niin ei kuuntele ku menee vaan. Parempi sekin kun masentunutta juttua kuunnella ;)
Suosittelen aloittamaan Efexorilla mieluummin kuin Cymbaltalla, ettei vain olisi niin, ettet tarvitse niin vahvaa lääkettä kuin Cymbalta. Riippuu mihin olet ottamassa, oletko masentunut kovinkin?
Efexor mieluummin, minun mielipiteeni tähän.- masennusta
Minulla on siis vaikea masennus. Tähän on jo testattu useampia SSRI masennuslääkkeitä ja lääkäri sanoi, että jos tästä nykyisestä lääkkeestä ei apua ole tai sivuvaikutukset pysyy yhtä pahoina niin sitten vaihdetaan efexoriin tai tuohon cymbaltaan.
- taas -_-
masennusta kirjoitti:
Minulla on siis vaikea masennus. Tähän on jo testattu useampia SSRI masennuslääkkeitä ja lääkäri sanoi, että jos tästä nykyisestä lääkkeestä ei apua ole tai sivuvaikutukset pysyy yhtä pahoina niin sitten vaihdetaan efexoriin tai tuohon cymbaltaan.
Niin Cymbaltalla on tunnetusti erilainen vaikutus ihmisiin ts. yksilöllinen vaikutus. Toisilla ei tavallaan toimi, toisilla toimii ja toisilla taas liikaa. En halua omilla kokemuksillani vaikuttaa, kun en ole lääkärikään.
Efexorissa on kanssa vieroitusoireet, kuten useimmissa masennuslääkkeissä. Sanoit kokeilleesi paljon eri lääkkeitä, minkälaisia kokemuksia sinulla on? Oletko Cipralexia kokeillut?
Jotkut kertovat "sähköiskuista" viekkareina, olen itsekin joskus kokenut näitä. - masennusta
taas -_- kirjoitti:
Niin Cymbaltalla on tunnetusti erilainen vaikutus ihmisiin ts. yksilöllinen vaikutus. Toisilla ei tavallaan toimi, toisilla toimii ja toisilla taas liikaa. En halua omilla kokemuksillani vaikuttaa, kun en ole lääkärikään.
Efexorissa on kanssa vieroitusoireet, kuten useimmissa masennuslääkkeissä. Sanoit kokeilleesi paljon eri lääkkeitä, minkälaisia kokemuksia sinulla on? Oletko Cipralexia kokeillut?
Jotkut kertovat "sähköiskuista" viekkareina, olen itsekin joskus kokenut näitä.Minulla on siis nyt käytössä just tuo mainitsemasi cipralex, mutta sivuvaikutukset on tosi pahoja eikä tämäkään tunnu masennukseen tehoavan, kohta 2kk ollut käytössä. Tätä ennen olen kokeillut kolmea eri lääkettä, kahdesta tuli niin pahat sivuoireet, etten voinut jatkaa lääkitystä kun pari viikkoa. Ja nämä nykyisetkin sivuvaikutukset tuntuu vaan pahenevan.
- Sinulla
masennusta kirjoitti:
Minulla on siis nyt käytössä just tuo mainitsemasi cipralex, mutta sivuvaikutukset on tosi pahoja eikä tämäkään tunnu masennukseen tehoavan, kohta 2kk ollut käytössä. Tätä ennen olen kokeillut kolmea eri lääkettä, kahdesta tuli niin pahat sivuoireet, etten voinut jatkaa lääkitystä kun pari viikkoa. Ja nämä nykyisetkin sivuvaikutukset tuntuu vaan pahenevan.
ollut lääkityksen rinnalla terapiaa?
Tämän päivän lääkärit kun tuntuu uskovan, että lääkepreseptin antaminen riittää.
Asia ei suinkaan ole niin, sillä eihän lääke voi muuttaa niitä syitä, jotka ovat masennukseen johtaneet.
Ne saattavat tasaannuttaa tilannetta, mutta niitä ongelmia ne eivät käsittele.
Kyllä se on tehtävä ammatti-ihmisen kanssa, jos haluaa olla elämässä elämässä, eikä vain olemassa.
Lääkityksestä vielä senverran, että se ei auta osaa sairastuneista ollenkaan. Itsekkin suostuin kokeilemaan useita erilaisia lääkkeitä, ennenkuin tajusin, että nämä ei minua paranna.
Masennus ei ole elinikäinen sairaus, jos se on oikein hoidettu.
Sanotaan, että uusimisriski on suurempi, jos on kerran jo sairastanut sen.
Omasta kokemuksestani sanon kuitenkin, että työkalut selviytymiseen on jo olemassa edellisen kokemuksen kautta. - masennusta
Sinulla kirjoitti:
ollut lääkityksen rinnalla terapiaa?
Tämän päivän lääkärit kun tuntuu uskovan, että lääkepreseptin antaminen riittää.
Asia ei suinkaan ole niin, sillä eihän lääke voi muuttaa niitä syitä, jotka ovat masennukseen johtaneet.
Ne saattavat tasaannuttaa tilannetta, mutta niitä ongelmia ne eivät käsittele.
Kyllä se on tehtävä ammatti-ihmisen kanssa, jos haluaa olla elämässä elämässä, eikä vain olemassa.
Lääkityksestä vielä senverran, että se ei auta osaa sairastuneista ollenkaan. Itsekkin suostuin kokeilemaan useita erilaisia lääkkeitä, ennenkuin tajusin, että nämä ei minua paranna.
Masennus ei ole elinikäinen sairaus, jos se on oikein hoidettu.
Sanotaan, että uusimisriski on suurempi, jos on kerran jo sairastanut sen.
Omasta kokemuksestani sanon kuitenkin, että työkalut selviytymiseen on jo olemassa edellisen kokemuksen kautta.Kyllä minä käyn säännöllisesti terapiassa eli lääkitys ei minulla ole ainoa hoitokeino tähän. Usko alkaa kyllä jossain määrin olla mennyt lääkkeisiin, että tehoaisivat tai että sivuvaikutukset voisivat olla siedettäviä.
- voisi olla
masennusta kirjoitti:
Kyllä minä käyn säännöllisesti terapiassa eli lääkitys ei minulla ole ainoa hoitokeino tähän. Usko alkaa kyllä jossain määrin olla mennyt lääkkeisiin, että tehoaisivat tai että sivuvaikutukset voisivat olla siedettäviä.
Haluaisitko kokeilla hypnoosia? hinta on kuulemma n. 80 e, siitä voisi olla apua. Tuli tällainen ajatus, että hypnoosissa voisit itse kertoa mitä hoitomuotoa haet, lääkettä vai terapiaa, ja ehkä käsitellä masennuksesi syytä.
Itse olin vaikeasti masentunut, kokeilin juuri Cymbaltaa, mutta lopetin sen kokeilun, koska minulla toimii kaikki lääkkeet tehokkaammin elinteni erilaisuuden vuoksi. Munuaisvian takia en olisi voinut ottaa Cymbaltaa, mutta kokeilin sitä silti. Joillakin se on parantanut elämänlaatua, ovat todella tyytyväisiä, toisilla taas ei tapahdu mitään. Jos olet jo kärsinyt kaikenlaisia lääkkeiden sivuoireita, uskon että voisit kokeillakin tätä lääkettä.
Masennukseni väheni, kun aloin huomaamaan kuka olen ja mitä haluan, terapiasta on ollut apua. Session jälkeen menee aina n. pari viikkoa, että voi jäsentää sen, tajuaa asioita, sisäistää asioita vaikka ne eivät liittyisi käytyyn keskusteluun. Eli session aikana puhunut aivan muuta.
Kuten kaverini hyvin sanoi, jos katsoo liikaa toisten silmillä, unohtaa kuka todellisuudessa itse on.
Lääkkeet auttaa kuitenkin, auttavat jaksamaan jotta asioita voi käsitellä myöhemminkin.
Kokeile mäkikuismaa, on ollut vanhan kansan lääke pitkään ja taatusti luonnollinen. Jotkut vaikeasti masentuneet ovat todella tykästyneet siihen, oikein yllättyneitä, miten tehokas apu masennukseen se on. Laitan jotain linkkiä, myöhemmin lisää.
http://wikikko.info/wiki/Mäkikuisma - on kaikista
voisi olla kirjoitti:
Haluaisitko kokeilla hypnoosia? hinta on kuulemma n. 80 e, siitä voisi olla apua. Tuli tällainen ajatus, että hypnoosissa voisit itse kertoa mitä hoitomuotoa haet, lääkettä vai terapiaa, ja ehkä käsitellä masennuksesi syytä.
Itse olin vaikeasti masentunut, kokeilin juuri Cymbaltaa, mutta lopetin sen kokeilun, koska minulla toimii kaikki lääkkeet tehokkaammin elinteni erilaisuuden vuoksi. Munuaisvian takia en olisi voinut ottaa Cymbaltaa, mutta kokeilin sitä silti. Joillakin se on parantanut elämänlaatua, ovat todella tyytyväisiä, toisilla taas ei tapahdu mitään. Jos olet jo kärsinyt kaikenlaisia lääkkeiden sivuoireita, uskon että voisit kokeillakin tätä lääkettä.
Masennukseni väheni, kun aloin huomaamaan kuka olen ja mitä haluan, terapiasta on ollut apua. Session jälkeen menee aina n. pari viikkoa, että voi jäsentää sen, tajuaa asioita, sisäistää asioita vaikka ne eivät liittyisi käytyyn keskusteluun. Eli session aikana puhunut aivan muuta.
Kuten kaverini hyvin sanoi, jos katsoo liikaa toisten silmillä, unohtaa kuka todellisuudessa itse on.
Lääkkeet auttaa kuitenkin, auttavat jaksamaan jotta asioita voi käsitellä myöhemminkin.
Kokeile mäkikuismaa, on ollut vanhan kansan lääke pitkään ja taatusti luonnollinen. Jotkut vaikeasti masentuneet ovat todella tykästyneet siihen, oikein yllättyneitä, miten tehokas apu masennukseen se on. Laitan jotain linkkiä, myöhemmin lisää.
http://wikikko.info/wiki/Mäkikuismapahin koukuttava huume, itsellä ei kokemusta mutta olen saanut tietoa tuttavalta, ei pääse ikinä eroon ja pää koko ajan sekaisin.
- vieroitusoireet
on kaikista kirjoitti:
pahin koukuttava huume, itsellä ei kokemusta mutta olen saanut tietoa tuttavalta, ei pääse ikinä eroon ja pää koko ajan sekaisin.
on kuin heroiinin kaltaiset, jollakin naisella oli blogi, missä selitti.
- minä....
Käytin Efexoria puoli vuotta tuloksetta. Annosta nostettiin 300 milligrammaan, lopetus oli todella tuskaista. Nyt olen syönyt Cymbaltaa pari kuukautta annoksella 60mg, eikä sekään tunnu auttavan. On jo seitsemäs lääke, jota kokeilen.
Efexor on yleensä ollut hyvä lääke ja on auttanut monia. Onhan sillä inhottavia sivuvaikutuksia, kuten hikoilu, mutta kannattaa kokeilla sitä. Vaikka se ei minulla toiminutkaan, voi se olla sinulle hyvä lääke. Lääkkeet vaikuttavat kuitenkin jokaisella ihmisellä eri tavalla.
Cymbaltasta en voi vielä sanoa juuri mitään, yritän syödä sitä vielä jonkin aikaa, jos se vaikka alkaisi toimia. Tässä vaiheessa oikean lääkkeen etsimistä ei kannata vaihdella niitä ihan pienestä.. - Santra
Söin Zoloftia vuodesta 2002 kevääseen 2007. Se ei lopulta enää purrut masennukseen. Vaihdoin Cymbaltaan mutta koska se oli törkeän kallis lääke eikä kuulunut erityiskorvattaviin lääkkeisiin vaihdoin edelleen Efexoriin. Pikkuhiljaa annosta korotettiin ja nyt se on 300mg.Kuukaudessa aloituksen jälkeen huomasin muutoksia voinnissani.Mutta en muista enää millä annoksella aloitin. JOka tapauksessa olen syönyt tätä 300mg syksystä 2008 lähtien ja en koe tarvetta muutokseen.
- Santra
Muita sivuoireita en ole havainnut kuin että on kova ummetus. Vaikeampia oireita olen saanut toisesta lääkkeestäni Risperdalista...
- :))
..oli hyvä lääke kunnes vajaan vuoden käytön jälkeen olin kuin myrkytystilassa, lopulta lääkettä oli pakko alkaa ajamaan alas koska en enää pysynyt pystyssä. Lopettamiseen meni 2-3kuukautta vaikeiden vieroitusoireiden takia. Kapseli piti aukaista ja muru kerrallaan vähentää. Helvetillistä ja harmillista, koska lääke olisi ollut hyvä masennukseen. Cymbaltaa olen syönyt nyt parisen kk 30mg iltaisin. Unet kolahti kerralla kuntoon, masennusoireet helpottuneet. Aloitinkin lääkkeen varovasti joka toinen päivä aina yötä vasten. Toivottavasti tästä lääkkeestä ei tule efexorin kaltaisia oireita pitkään käytettynä.
- cymbalta
Mä oon syöny cymbaltaa 4kk 60mg annoksella ja mulle se toimii hyvin, tosin eka kuukaus oli yhtä helv. karseet alotusoireet henkisesti että fyysisesti. Sitte ne alko hävii ja enää jälellä ku kylmänväristykset. Seksihalut ja orgasmi meni mut neki on palautunu melkeen normaaliks. Oon tosi tyytyväinen etten lopettanu kesken vaikka alku oliki sellane ku oli, hyvä lääke, ainaki mulle..
- *rapu
Sivuoireet:
- alussa pahoinvointi, ruokahaluttomuus jotka meni muutaman viikon kuluttua ohi.
Lisäksi ummetus. Mutta pahin oli limakalvojen turpoaminen. Ikenet tuposivat. Näytin lääkärille - jatka vaan sanoi. Cymbalta 60 jatkui. Tuli märkäpaise ikeniin. Hammaslääkärinikin huomasi ienturvotuksen. Kerroin, mistä johtuu. Muutaman viikon sisään tuli ärhäkkä ientulehdus. Ja nyt ollaan sitten siinä tilanteessa, että hampaat lähtee suusta!!!- myrkkyjä
ne lääketehtaat keksii, kuin tuo cymbalta, mieheni vei eilen kotiin naisen joka pyöri tunnin edestakaisin katua kävellen, eikä löytänyt kotia(meni ajan ja paikantunnistaminen) asunut 6v naapuritalossa, syö Cymbaltaa, samoin siskoni miehelle tätä määrättiin selkälihaskireyteen, MIKSI? senhän yks sivuoire on lihaskireys, mies jo ikäihminen , ja meni todella sekaisin, meni komeroon nukkumaan kun ei paikantannu sänkyä, näkö sumentui niin ettei nähnyt vastapäistä taloa, hirvittäviä lääketehtaiden keksimiä myrkkyjä, mulle yritettiin 2 kertaa niitä tyrkyttää niskavaivaan, mutta sanoin suoraan, etten rupea päätäni sotkemaan moisella myrkyllä, LÄÄKETEHTAAT RAHASTAA TUOLLA MÖMMÖLLÄ, ON UUSI JA KALLIS LÄÄKE, ihmisistä viis kunhan vaan raha kirstuun kilahtaa.
- *rapu
myrkkyjä kirjoitti:
ne lääketehtaat keksii, kuin tuo cymbalta, mieheni vei eilen kotiin naisen joka pyöri tunnin edestakaisin katua kävellen, eikä löytänyt kotia(meni ajan ja paikantunnistaminen) asunut 6v naapuritalossa, syö Cymbaltaa, samoin siskoni miehelle tätä määrättiin selkälihaskireyteen, MIKSI? senhän yks sivuoire on lihaskireys, mies jo ikäihminen , ja meni todella sekaisin, meni komeroon nukkumaan kun ei paikantannu sänkyä, näkö sumentui niin ettei nähnyt vastapäistä taloa, hirvittäviä lääketehtaiden keksimiä myrkkyjä, mulle yritettiin 2 kertaa niitä tyrkyttää niskavaivaan, mutta sanoin suoraan, etten rupea päätäni sotkemaan moisella myrkyllä, LÄÄKETEHTAAT RAHASTAA TUOLLA MÖMMÖLLÄ, ON UUSI JA KALLIS LÄÄKE, ihmisistä viis kunhan vaan raha kirstuun kilahtaa.
Todellakin myrkkyjä - niin kuin ed. kerroin. Limakalvoturvotus - ikenissä joka johti siihen että tuli ärhäkkä ientulehdus ja nyt hampaita pois!!!
Pitäkää hyvät ystävät mielessä ketkä tätä vielä käytätte - tämäkin mahdollisuus.
Nyt sitten taistelen hoitovirheestä, koska itse en olisi tätä syönyt, mutta kipulääkäri käski vain jatkaa!
Kertokaa ihmeessä, onko jollain muilla tullut limakalvoturvotuksia Cymbaltasta ja sitä kautta mahdollisia ientulehduksia.
Nyt sitten hoidetaan tämä tulehdus ensin pois ja selkäleikkaus vain pitkittyy... - taivasonauki
myrkkyjä kirjoitti:
taivaan tosi ja lekurit tyrkyttää potilaan terveydestä piittaamatta kuin kusiset markkinamiehet...
miettikää paljonk lääkäri saa pronoa kun se kirjoittaa jollekin 300e lääkkeet? ehkä 30e, että vielä noin halvalla antavat ihmishengen mennä...
- Ei Cymbaltaa
Ei ikinä enää Cymbaltaa, kun oon päässy joskus eroon! Vierotusoireet aivan järkkyjä ja käytön kestäessä ihmisestä tulee ihan zombi. Kokemusta n.4v. käytön perusteella. Nyt on vierotus menossa ja henki meinaa lähtee. Välttäkää tätä myrkkyä jo voitte!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511863
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131756Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351527Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961208- 941195
- 841134
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3541002- 62869
- 49831
- 50816