Ristiriidat

Vaikka ihmiset-ilmeisesti-ymmärtävät kielen (sanat) siten, että jokaisella sanalla on tarkasti määritelty merkityksensä, niin silti voimme olla täysin eri mieltä jostain asiasta, josta periaattessa olemme samaa mieltä.


http://www.youtube.com/watch?v=RB3RDQiXLiY



"Kuka laatii säännöt"



MarttyyriMallari-TTt

11

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lienee tehokkaampaa käsitellä asiat siten et emme erikseen pohdi jokaisen kuva ja sanan merkitystä päissämme vaan vastaus tulee heti (siis aivoista). Mut tarkemmin asiaa pohdittuamme huomaamme et asia ei ihan näin yksinkertainen olekaan.

      Emme pysty edes värejä näkemään samoin tai kuulemaan ääniä - ei siis ihme et hankalammat asiat kuten vapaus ja rakkaus koetaan kovin eri tavalla.

      • kyse on nyansseista.


        "Voisit olla samaa mieltä kanssani, mutta jostain syystä et vain ole"


        MarttyyriMallari-TTt


    • sininen_sitruuna

      Olen periaatteessa samaa mieltä, käytännössä ehkä, itseasiassa en tiedä.

      (Joo, sori. Olihan se kulliteltava, kun kerran satavarmasti olen eimikäänhienohelma.)

      • hui...

        Oleks sä se sama hirveä torvelo ja sivistymötän keskustelupalstakulttuurin pilaaja, itsensä toitottaja "eimikäänhienohelma", ETHÄN OLE?!!

        Kerro oikeasti, oletko vai etkö? Jos olet, lupaan etten koskaan kommentoi sinulle yhtään mitään! *hyrr* Inhoan yksioikoisuutta ja ymmärtämätöntä junttipelleilyä, anteeksi.:) Ällöttävää, että muutenkin alhaisesta tasosta kärsiviä keskustelupalstoja ne jotkut haluavat vielä lisää ( varmasti tyhmästä päästään johtuen) kurata.


      • sininen_sitruuna
        hui... kirjoitti:

        Oleks sä se sama hirveä torvelo ja sivistymötän keskustelupalstakulttuurin pilaaja, itsensä toitottaja "eimikäänhienohelma", ETHÄN OLE?!!

        Kerro oikeasti, oletko vai etkö? Jos olet, lupaan etten koskaan kommentoi sinulle yhtään mitään! *hyrr* Inhoan yksioikoisuutta ja ymmärtämätöntä junttipelleilyä, anteeksi.:) Ällöttävää, että muutenkin alhaisesta tasosta kärsiviä keskustelupalstoja ne jotkut haluavat vielä lisää ( varmasti tyhmästä päästään johtuen) kurata.

        EN ole! :)

        Mutta jotkut voisivat kipaista pikaisesti optikolle hakemaan tehokkaammat näkettimet, koska sellaista epäilivät.


      • hui...
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        EN ole! :)

        Mutta jotkut voisivat kipaista pikaisesti optikolle hakemaan tehokkaammat näkettimet, koska sellaista epäilivät.

        No hyvä noin.;)

        Olisi nimittäin aivan oksettavaa jo ajatuksenkin tasolla, että tietämättään kommentoisi ystävällisesti jollekulle sellaiselle, joka ei muuta ole aiemmin tehnyt, kuin asiatta pilkannut. Melkein vihaan näitä joitakin "virtuaalileikkijöitä"...Yhdessäkin vaiheessa kun oikeasti oma elämäni oli oikeasti ns. parista kortista kiinni, muistan aikoinaan ajatelleeni, että olisin varmaan saattanut vaikka tappaa itseni näiden joidenkin kollektiivisen, aiheettoman ja sairaalloisen narsistisen pilkkaamisen vuoksi, jollei mulla olis ollut tervettä päätä ja todellisuudessa ystäviä, netin lisäksikin.

        Laittaa vihaksi nettikirjoittajat (en nyt puhu sinusta, luonnolisestikaan), jotka eivät tajua, että minkälaisilla asioilla joskus leikkivät. Ihmisten aiheeton syvällinen syyllistäminen keskusteluketjuissa ilmaistuihin asioihin liittymättömästi ja oman persoonan kuvottavassa määrin nostatus viattomien kustannuksella "nettileikin" nimissä on yksi esimerkki tuosta...( En tuossa puhunut sinusta, enkä ketjun aloittajasta).

        Inhoan tyyppejä, jotka erottelevat virtuaalin ja live-elämän siten, että ne muka olisivat kaksi täysin erillistä asiaa.


      • sininen_sitruuna
        hui... kirjoitti:

        No hyvä noin.;)

        Olisi nimittäin aivan oksettavaa jo ajatuksenkin tasolla, että tietämättään kommentoisi ystävällisesti jollekulle sellaiselle, joka ei muuta ole aiemmin tehnyt, kuin asiatta pilkannut. Melkein vihaan näitä joitakin "virtuaalileikkijöitä"...Yhdessäkin vaiheessa kun oikeasti oma elämäni oli oikeasti ns. parista kortista kiinni, muistan aikoinaan ajatelleeni, että olisin varmaan saattanut vaikka tappaa itseni näiden joidenkin kollektiivisen, aiheettoman ja sairaalloisen narsistisen pilkkaamisen vuoksi, jollei mulla olis ollut tervettä päätä ja todellisuudessa ystäviä, netin lisäksikin.

        Laittaa vihaksi nettikirjoittajat (en nyt puhu sinusta, luonnolisestikaan), jotka eivät tajua, että minkälaisilla asioilla joskus leikkivät. Ihmisten aiheeton syvällinen syyllistäminen keskusteluketjuissa ilmaistuihin asioihin liittymättömästi ja oman persoonan kuvottavassa määrin nostatus viattomien kustannuksella "nettileikin" nimissä on yksi esimerkki tuosta...( En tuossa puhunut sinusta, enkä ketjun aloittajasta).

        Inhoan tyyppejä, jotka erottelevat virtuaalin ja live-elämän siten, että ne muka olisivat kaksi täysin erillistä asiaa.

        samaa mieltä tässä asiassa, että en erikoisemmin pidä näistä arvostelu avauksista sen takia, koska on kuitenkin niitäkin palstailijoita jotka ovat herkempiä syystä tai toisesta. Ja todella voivat loukkaantua asiattomista kommenteista.


      • hui....
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        samaa mieltä tässä asiassa, että en erikoisemmin pidä näistä arvostelu avauksista sen takia, koska on kuitenkin niitäkin palstailijoita jotka ovat herkempiä syystä tai toisesta. Ja todella voivat loukkaantua asiattomista kommenteista.

        No jos ajatellaan, että ymmärtämisessä olisi tasoja yhdestä kymmeneen, niin seison tasolla yhdeksän puoli, siinä missä esimerkiksi ketjun aloittaja mielestäni keikkuu korkeintaan kasissa. Eli ymmärrän, ettei tämän ketjun aloitus ollut vittuileva.;)

        Ja sen lisäksi voin vielä keskusteluumme liittyen sanoa, että sikamaisuuksien arvosteleminen ei aina vaadi erityisen herkkää luonnetta, vaan usein se asia on jopa päinvastoin. Olet kyllä oikeassa siinä, että palstoilla käy myös herkempiä kirjoittajia ja siitä syystä mua vihaksi laittaakin...

        Ainakin jotkut aikoinaan tällä palstalla itse täydellisen AIHEETTA osakseni saamani hulluksi haukkumiset ja tappokehoitukset olisivat hyvinkin saattaneet saada jonkun itseäni herkemmän vaikka riistämään hengenkin itseltään...Oksetti se, että nämä jotkut palstan mukahyveelliset eivät kritisoineet sellaista mitenkään(!). Täytyy aivan pakostikin olla melko paska ja omaa persettä pelastava maailmankuva sellaisilla, mutta se siitä...Vitsinsä kukin saa, mistä saa (sinuun viittaamatta).

        * ei mutta rauhoitun*

        Rauha maassa ja hyvä tahto kaikilla. Kaikkea positiivista ketjun aloittajallekin toki samalla vain!


    • asiaa ajateltuani

      olen sitä mieltä, että kieli häiritsee kommunikointia.

    • olen...

      Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että olet ilkeä ihminen.

      Lisäksi minusta olisi mukavaa joskus nähdä, että osaatko oikeasti pohtiakin, vaiko ainoastaan esittää parin lauseen aloituksia ja youtubea.

    • nytt..

      perkele MIES ja ryhdy palstan sheriffix!

      "ei luottais kehenkään muuhun"

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe