Silmänympärysvoide

Minkä ikäisenä?

Missä vaiheessa elämää kannattaisi alkaa käyttää silmänympärysvoidetta? Tuntuu, ettei näin nuorena (20-vuotias) haluaisi vielä käyttää ainakaan mitään ryppyjä vastaan tarkoitettuja tuotteita. Onko edes olemassa silmänympärysvoiteita, joissa ei ole aineita, jotka tehoavat ryppyjä vastaan? Mitä te suosittelisitte tämän ikäisen silmänympärysiholle?

14

2446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Joku kosteuttava ja/tai geelimäinen voide voisi olla hyvä. Lumenen herkän ihon sarjan pitäisi sopia kaiken ikäisille. Louis Widmerillä taas on geelimäinen voide, joka ei ole minusta mikään ryppyvoide.

      • ja...

        debucalin silmänympärysvoidekaan ei ole mikään ryppyvoide.saa apoteekista ja on edullinen


    • Vähemmän panda look

      Itse käytän mustiin silminalusiin dermalogin (sisältää myös sk 15). Maksaa 50 e, mutta toisaalta kestää monta vuotta. Minusta silminalusiin tarkoitetussa voiteessa ei kannatta olla pihi jos niissä on jotain ongelmia.

      • MIstä

        Mistä tilasit / ostit tämän Dermalogin tuotteen?


    • Deisi-

      Jos mitään iho-ongelmaa ei silmien alla ole, riittää normaali kosteusvoiteesi, jos se sopii herkälle iholle. Siinä pitäisi olla myös UV-suoja. Levitä varovasti pikkurilleillä silmien alle, ulommas, ei siihen ihan silmän lähelle.

      • kosmis

        Normaalia kosteusvoidetta ei tulisi käyttää silmänympärysalueelle koska silmänympärysiho on paljon ohuempaa kuin kasvojen iho, ja näin ollen kasvojen kosetusvoide saattaa olla liian "tuhtia" silmänympärysiholle ja aiheuttaa turvotusta (kokemusta on!) Siis kyllä se silmänympärysvoide kannattaa hankkia kun ei mikään hirveä investointi ole. Silmänympärysvoiteen käyttö tulee aloittaa samantien kun aloittaa päivittäisen meikkaamisen, koska esimerkiksi silmämeikin poisto rasittaa silmänympärysihoa. Nuorelle iholle suositellaan ennemmin kevyitä silmänympärysgeelejä ja vähän ikääntynemmälle iholle taas hoitavampia voiteita. Tässä on yksi silmänympärysgeeli jonka hinta ei päätä huimaa ja olen itse kyllä tykännyt: http://www.thebodyshop.fi/tuotteet-kasvot-klassikot.shtml (listan ensimmäinen tuote) On tosiaan tarpeeksi kevyt nuoremmalle iholle, olen tosiaan itsekin ko. tuotetta käyttänyt ja ikää minulla on 19 vuotta.

        Edelliseen kommenttiin myös sellaista lisäisin että silmänympärystuote levitetään myös kulmien alle, muttei liikkuvalle luomelle.


      • Deisi-
        kosmis kirjoitti:

        Normaalia kosteusvoidetta ei tulisi käyttää silmänympärysalueelle koska silmänympärysiho on paljon ohuempaa kuin kasvojen iho, ja näin ollen kasvojen kosetusvoide saattaa olla liian "tuhtia" silmänympärysiholle ja aiheuttaa turvotusta (kokemusta on!) Siis kyllä se silmänympärysvoide kannattaa hankkia kun ei mikään hirveä investointi ole. Silmänympärysvoiteen käyttö tulee aloittaa samantien kun aloittaa päivittäisen meikkaamisen, koska esimerkiksi silmämeikin poisto rasittaa silmänympärysihoa. Nuorelle iholle suositellaan ennemmin kevyitä silmänympärysgeelejä ja vähän ikääntynemmälle iholle taas hoitavampia voiteita. Tässä on yksi silmänympärysgeeli jonka hinta ei päätä huimaa ja olen itse kyllä tykännyt: http://www.thebodyshop.fi/tuotteet-kasvot-klassikot.shtml (listan ensimmäinen tuote) On tosiaan tarpeeksi kevyt nuoremmalle iholle, olen tosiaan itsekin ko. tuotetta käyttänyt ja ikää minulla on 19 vuotta.

        Edelliseen kommenttiin myös sellaista lisäisin että silmänympärystuote levitetään myös kulmien alle, muttei liikkuvalle luomelle.

        Olet mennyt kosmetiikkafirmojen ansaan. Niiden idea on loistava: pannaan suunnilleen samaa tavaraa kahteen pulloon ja myydään asiakkaalle kaksi yhden sijaan.

        Ohut iho? Miten se vaikuttaa mihinkään, eikös muka nenänpäällyksen iho ole ohut? Ja jalkapohjien iho on tunnetusti ohut tietyistä kohdista, silti samaa jalkarasvaa koko tassuun laitetaan.

        Luepas vaikka Paula Begounin palstaa, hän selittää siellä asian seikkaperäisesti. Jos silmienalusiho ei poikkea muusta ihosta (paljon ryppyjä, extra kuiva, pussit, tms.), käy hyvä kosteusvoide sinnekin.

        Kannattaa olla hieman asiantuntevampi ja kriittisempi kosmetologina (kosmari?), olen tentannut aika useaa, ja huomannut tiedot omasta alasta puuttellisiksi. Olisi kiva kun joku "kosmari" kerrankin tietäisi oikeasti jotain eikä vain toimisi meikkifirmojen myyntitykkinä.


      • kosmis
        Deisi- kirjoitti:

        Olet mennyt kosmetiikkafirmojen ansaan. Niiden idea on loistava: pannaan suunnilleen samaa tavaraa kahteen pulloon ja myydään asiakkaalle kaksi yhden sijaan.

        Ohut iho? Miten se vaikuttaa mihinkään, eikös muka nenänpäällyksen iho ole ohut? Ja jalkapohjien iho on tunnetusti ohut tietyistä kohdista, silti samaa jalkarasvaa koko tassuun laitetaan.

        Luepas vaikka Paula Begounin palstaa, hän selittää siellä asian seikkaperäisesti. Jos silmienalusiho ei poikkea muusta ihosta (paljon ryppyjä, extra kuiva, pussit, tms.), käy hyvä kosteusvoide sinnekin.

        Kannattaa olla hieman asiantuntevampi ja kriittisempi kosmetologina (kosmari?), olen tentannut aika useaa, ja huomannut tiedot omasta alasta puuttellisiksi. Olisi kiva kun joku "kosmari" kerrankin tietäisi oikeasti jotain eikä vain toimisi meikkifirmojen myyntitykkinä.

        "Kosmari"? Mistä moisen keksit... En ole meikkifirmojen myyntitykki vaan kerron mitä minulle on opetettu opiskellessani kauneudenhoitoalan perustutkintoa. Vertailepas silmänympärys- ja kasvovoiteen inci-listoja, varmasti löytyy eroavaisuuksia keskenään jos tuotteet vain ovat tarkoituksenmukaiset. Eli ei samaa tuotetta.

        Silmänympärysihon dermis on ohutta eikä siinä ole rasvasoluja. Silmänympärysiho on hyvin herkkää sekä siinä on vähän talirauhasia (toisin kuin nenän ihossa) Myös verenkierto on silmänympärysalueella vähäistä. Aiemmin mainitsemani geeli oli myös mietoa ja hajusteetonta, joka on myös tärkeä seikka silmänympärysiholla. Kasvoille käytetyt voiteet sisältävät usein hajusteita, jotka eivät ole hyväksi herkille silmille. (silmät voivat mm. alkaa vuotaa ja punoittaa jos niiden lähelle laittaa hajusteita)

        Siinä muutama syy miksi silmänympärysiho on erilaista kuin nenässä, jaloissa... missään muualla. Ja rakentellisesti erilaista ihoa tulee hoitaa eri tavoin.
        Tässähän oli muuten nimenomaan kyse nuoren ihmisen silmänympärysihosta, johon parempi vaihtoehto on kevyt geeli kuin paksumpi kasvovoide. (Nuorelle iholle geelit parempia kuin voiteet, ja kasvoille käytetään yleensä voiteita->liian paksua silmänymp. iholle->seuraa turvotusta.

        Haluan painottaa, että on tietysti sarjoja, joissa samankaltaista tuotetta voidaan myydä sekä silmänympäryksiin että koko kasvoille, (näiden sarjojen laadusta en mene takuuseen) siksi täytyy olla tuotetietouttakin taustalla ennen kuin voi sanoa että joku on tai ei ole samaa tuotetta.

        Olen muuten huvittunut siitä miten vertaat jalkapohjien ihoa silmänympärysihoon..... Jos olet koskaan yhtään jalkahoitoa tehnyt tietäisit että se iho on siellä paksua. Järjetöntä väittää sitä samankaltaiseksi kuin silmien ympärysiho!


      • kosmis
        kosmis kirjoitti:

        "Kosmari"? Mistä moisen keksit... En ole meikkifirmojen myyntitykki vaan kerron mitä minulle on opetettu opiskellessani kauneudenhoitoalan perustutkintoa. Vertailepas silmänympärys- ja kasvovoiteen inci-listoja, varmasti löytyy eroavaisuuksia keskenään jos tuotteet vain ovat tarkoituksenmukaiset. Eli ei samaa tuotetta.

        Silmänympärysihon dermis on ohutta eikä siinä ole rasvasoluja. Silmänympärysiho on hyvin herkkää sekä siinä on vähän talirauhasia (toisin kuin nenän ihossa) Myös verenkierto on silmänympärysalueella vähäistä. Aiemmin mainitsemani geeli oli myös mietoa ja hajusteetonta, joka on myös tärkeä seikka silmänympärysiholla. Kasvoille käytetyt voiteet sisältävät usein hajusteita, jotka eivät ole hyväksi herkille silmille. (silmät voivat mm. alkaa vuotaa ja punoittaa jos niiden lähelle laittaa hajusteita)

        Siinä muutama syy miksi silmänympärysiho on erilaista kuin nenässä, jaloissa... missään muualla. Ja rakentellisesti erilaista ihoa tulee hoitaa eri tavoin.
        Tässähän oli muuten nimenomaan kyse nuoren ihmisen silmänympärysihosta, johon parempi vaihtoehto on kevyt geeli kuin paksumpi kasvovoide. (Nuorelle iholle geelit parempia kuin voiteet, ja kasvoille käytetään yleensä voiteita->liian paksua silmänymp. iholle->seuraa turvotusta.

        Haluan painottaa, että on tietysti sarjoja, joissa samankaltaista tuotetta voidaan myydä sekä silmänympäryksiin että koko kasvoille, (näiden sarjojen laadusta en mene takuuseen) siksi täytyy olla tuotetietouttakin taustalla ennen kuin voi sanoa että joku on tai ei ole samaa tuotetta.

        Olen muuten huvittunut siitä miten vertaat jalkapohjien ihoa silmänympärysihoon..... Jos olet koskaan yhtään jalkahoitoa tehnyt tietäisit että se iho on siellä paksua. Järjetöntä väittää sitä samankaltaiseksi kuin silmien ympärysiho!

        piti sanomani siis että järjetöntä VERRATA sitä samankaltaiseksi kuin silmänympärysihoa. Jalkojen ihossa on toki ohuempi kohtia muttei todellakaan niin ohuita kuin silmien ympärillä olevassa ihossa. Eikä jalkapohjien eri kohdissa ole rakenteellisesti niin suuria muutoksia kuin kasvojen ja silmänympärysihon.


      • Anonyymi
        kosmis kirjoitti:

        piti sanomani siis että järjetöntä VERRATA sitä samankaltaiseksi kuin silmänympärysihoa. Jalkojen ihossa on toki ohuempi kohtia muttei todellakaan niin ohuita kuin silmien ympärillä olevassa ihossa. Eikä jalkapohjien eri kohdissa ole rakenteellisesti niin suuria muutoksia kuin kasvojen ja silmänympärysihon.

        https://fashionjournal.com.au/beauty/four-dermatologists-eye-cream/
        Tässä on haastateltu neljää ihotautilääkäriä, ja jokainen suosittelee käyttämään mieluummin tavallista kosteusvoidetta silmänympärysiholle, kuin silmänympärysvoidetta. Silmänympärysvoiteet ainoastaan kosteuttavat silmänympärysihoa, mutta mitään muita erityisvaikutuksia niillä ei ole.


    • oma valinta

      Itse aloin 20-vuotiaana käyttää jase tuntui sopivalta. Sarja oli Green Tea pulannalta.

    • voide

      kannattaa alkaa käyttää jo parikymppisenä. Esim.geelimäinen silmänymp.voide joka lähinnä kosteuttaa sopii hyvin.

    • Anonyymi

      Kärkkäinen tilaus fransila esim ei silmänympärysvoidetta koska jatkuva rikospuhelin rikos myynti tietyille hlö Raija Lipponen tilit

    • Anonyymi

      Tervedenhoito joka kyttää jokaista oma hoito luontaistuote kohtaa käden eliminoimassa ne joka viikko Humppuuki myyntiin. Luulen myynti Lidl.
      Nivala
      Silmätipat keltainen tippa puhelut Pertti Kuosmanen muisti.
      Tölli joka perässä mustalaisia Nivala ajattaa maatiloille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe