Tuli ostettua auto osamaksulla tuossa alle vuosi sitten ja nyt olisi TAAS tulossa autoon isompi remontti mitä ei budjetti sallisi. Onko minulla mitään mahdollisuutta rahoitusyhtiön/autokaupan kautta luovuttaa heille takaisin autoani. Laskujakaan ei viittisi jättää maksamatta ettei mene luottotiedot ym. Miten koko tilanteessa tulisi toimia? on rikkinäinen auto ja vanhojakin korjauksia vielä maksamatta.
Velallisen auton takaisin myynti
8
2559
Vastaukset
- pari tarjolla
neuvottele auton myyjän/omistajan kanssa. Lopputulos riippuu tietysti siitä paljonko autolla on hintaa ja paljonko siitä on maksamatta.
Toinen vaihtoehto on pistää auto seisoon ja maksaa osarit/lainat poies. Ja sitten kun rahaa on niin korjaat auton.
Kolmas on se että myyt auton itse. Tämänkin lopputulos riippuu tietysti siitä paljonko velkaa on ja miten paljon korjattavaa.- jatkaa´´
vielä. Homman nimi on siis se että millään taholla ei ole velvollisuutta autosi suhteen mihinkään. Joudut toimimaan "vapailla markkinoilla" ja kaupankäynnin lopputulos riippuu sinusta itsestäsi sekä auton mahdollisesta markkina-arvosta. Jälkimmäinen voi olla hieman heikko tuon loppuvelan sekä remontintarpeen vuoksi. Älä edes harkitse sitä luottotietojen tahallista menetystä sillä verukkeella että auton ulosmittaamalla pääsisit veloista. Senkin jälkeen jäät vielä luottoyhtiölle pystyyn etkä sen jälkeen osta yhtään mitään mitä ei käteisellä etukäteen maksettuna saa ostettua. Et puhelinliittymää, vapaaehtoisia vakuutuksia jne. Liikennevakuutus sinulle on myönnettävä mutta maksat sen vuodeksi etukäteen.
Joten laita vaikka auto seisontaan ja maksa osamaksut pois jos ei mene tuollaisenaan kaupaksi.
- rahoitusyhtiöön
ja pyydä vapaaehtoista tilitystä jolloin nimismies tai vouti yhdessä rahoitusyhtiön ja sinun läsnäollessasi käyvät auton kunnon läpi ja tilaisuudessa todetaan ja kirjataan että kuka on velkaa kenellekkin. Yleensä kyllä ostaja ja maksumieheksi kuitenkin
- Just joo
Joo kuule pyydäs heitä arvioimaan autosi kuntoa ja hintaa......................
Täällähän ne asiantuntijat ovat, mitä ne puhuu? - kuitenkin
Just joo kirjoitti:
Joo kuule pyydäs heitä arvioimaan autosi kuntoa ja hintaa......................
Täällähän ne asiantuntijat ovat, mitä ne puhuu?eli osarin katkaisun hoitaa vouti kun se virallisesti tehdään. Hinnanarviointiin on vaihtoehtoja
- pakko
Yleensä osarit sovitaan suunnilleen niin että auton arvo kattaa jäljellä olevan velan.
Jos auto on rikki, niin voi tehdä tiukkaa että kukaan maksaa siitä niin paljon että raha riittää velan pois maksamiseen.
Voit yrittää myydä sitä takaisin joko sinne mistä ostit tai johonkin muuhun liikkeeseen tai yksityiselle.
On aika suuri vaara että et saa autosta niin paljon kuin siitä on osamaksuja maksamatta, eli joudut hankkimaan jostain lisää rahaa päästäksesi autosta eroon.- Raitis ja reilu
Aika kinkkinen tilanne.Onneksi minulla on kaikenvaran vakuutus joka korvaa vahingot.
- 1 mahdollisuus !!
Minä tein samassa tilanteessa niin, että menin samaan liikkeeseen, josta auton ostin. Sain jätettyä risan auton sinne ja jo maksetun osuuden hyvitystä toiseen, parempaan autoon. Maksamaton rahoitusosuus siis siirrettiin tähän nykyiseen. Olin hiukan varovaisempi ja käytin autothtoria apuna. Olin myös aika diplomaattinen puheissani autoliikkeessä, joka kyllä suhtautui yllättävän myönteisesti. Joten ainakin nyt on kaikki ok. Näin Lappeenrannassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648