Meidän tarina

liian kiltti mies

Tutustuin vaimooni pohjoisessa. Rakastuin, tapailtiin säänöllisesti puoli vuotta kun asuttiin kaukana. Mentiin kihloihin ja muutettiin molemmat uudelle paikkakunnalle kun saimme töitä ja halusimme yhteen.
Kaikki alkoi hienosti ja menimme naimisiin.
Pieni särö rakkaudessamme oli se että vaimon sisko ei meitä halunnut yhteen ja lopetti välinsä vaimooni. Kaikenkaikkiaan muutenkin vaimoni suku oli ilmeisesti ikäerostamme johtuen minua vastaan. Olin meinaan yhdeksän vuotta nuorempi. (28 ja 37)
Mentiin silti läpi harmaan kiven ja rakastimme toisiamme vaikka se olikin toisten vaikea hyväksyä.
Vaimon mielenterveys alkoi herkkyä vuosi sitten poikiensa tekemisistä johtuen ja hän yritti itsemurhaa.
Sain juuri ja juuri toimitettua lääke huuruisen vaimoni sairaalaan viime hetkellä ja elämä alkoi palautumaan hänelle hiljalleen raiteille.
Kävin katsomassa rakastani sairaalassa ja osastolla vähintään kerran päivässä.

Elämä alkoi luistamaan ja vaimoni palasi töihin.
Meni kuukausi ja pari ja kävimme myös laivalla että suhteemme piristyisi mutta sitten erään viikon harrastuksiin liittyvän menon aikana tuli takapakkia ja haki vaimoni eroa.
Jonka hän myöhemmin perui saaden minut puhelimeen ja puhuttuaan viisi tuntia käänsi suhteemme taas mielensä mukaan raiteilleen.
Edelleenkin vaimon suku oli minua vastaan ja pommitti vaimoani viesteillä että eroa eroa eroa... Meidän ei annettu rakastaa toisiamme paitsi hetkellisen hyväksynnän sain kun toimitin rakkaani ajoissa sairaalaan keväällä.

Suhteemme kylmeni. Vaimoni saatiin aivopestyä minua vastaan. Muutin eri paikkakunnalle sillä verukkeella että välimme paranisi kauko suhteessa. Suku löi lisää vettä myllyyn. Ukko meni ja kulkee varmaan naisissa jätä se jätä se jätä se....
Rakkaani halusi loputkin tavaroistani pois asunnostaan, soitti vain kun hänelle sopi, ei halunnut tavata enään, kylmeni lopullisesti ja eilen joku yhteisiä asioitamme hoitava henkilö ilmoitti että "ex vaimosi on täällä" näiden ja näiden asioiden merkeissä.
Ex vaimoni? Meidänhän piti yrittää suhteemme parantamista asuessamme hetki erillämme.
Loukkauksia satelee jatkuvasti vaimoltani, hänen suvultaan yms..
Miksi ihminen jota rakastan toimii näin?
Halusin rakastaa, halusin lapsia, halusin yhteistä rauhallista elämää kun tilanne helpottuu. Halusin ottaa vaimoni kainaloon illalla ja silittää hänen kauniita vaaleita hiuksiaan, katsoa tanssiessamme hänen herttaisen sinisiä silmiään.. (finlanderssin oikeesti oli ensi tapaamisemme kappale josta muodostui "meidän" biisi), halusin hänelle hyvää mutta kaikki nämä sekoitti elämäni ja lopulta elämän halun. Varjo on taivaalla ja seinä edessä jatkuvasti vaikka kuinka yrittää.
Teen sen mitä he haluaa.
Täytän ero paperit. Laitan postiin. Poistun hänen ja heidän elämästään enkä enään itsekään jaksa elämää yksin.
Poistun tästä maailmasta koska minun ei anneta rakastaa...
Kiitos jos vaivauduit lukemaan mutta minun on mentävä.
Rakkaani menettäminen muiden tahosta on yhtäkuin minun kuolema. Toivottavasti kaikki saavat nyt haluamansa ja ovat tyytyväisiä.
Kiitos ja hyvästi!

17

2054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla tavalla

Kiltti mies on vahva mies. Älä anna epätoivolle valtaa, vaan muista, että kun elämässä yksi ovi sulkeutuu paukahtaen, niin samaan aikaan aukeaa toinen hipihiljaa. Eli sun tehtäväsi on nyt etsiä tuo toinen, auennut ovi.

• JUMALA.

Maksoit kalliin hinnat siitä tiedosta. Mutta elämä jatkuu, muista se myöskin! Onnea sulle.

• jatkuu!!!

Olen pahoillani puolestasi! Muista kuitenkin, että elämä jatkuu, sinulla on elämä edessä ja aivan varmasti löydät uuden puolison!! Unohda " enkä enään itsekään jaksa elämää yksin.
      Poistun tästä maailmasta koska minun ei anneta rakastaa..." tämä!!

Ihan oikeasti, elämä jatkuu, kun vain uskallat jatkaa sitä tuskasta huolimatta! Ja sinä tiedät, ettei syy ole sinussa. Siitä on hyvä ponnistaa valoisempaan tulevaisuuteen!!

Voimia sinulle!!

• tästä apua

Ei Sinun nyt tästä maailmasta tarvitse poistua.Voit
        keventää mieltäsi joko psykologin tai luotettavan
        ystävän kanssa.Kovin oli epävakaista ja painostavaa
        olosi vaimosi suvussa.Nyt on aika hengähtää ja koota
        voimia.Voisit hankkiutua eroryhmään,siellä ihmisiä
        samassa tilanteessa.Tapaamalla uusia ihmisiä,vältät
        erakoitumisen.Hankkiudu jos mahdollista entisiin har
        rastuksiin.Selviät kyllä!

• on nyt vikeaa

Elämäsi on ollut tosi vaikeaa,mutta yksi syy elää on ainakin lapsesi. Ajattele miltä heistä tuntuu kun heillä ei ole isää. Teki vaimosi tai hänen typerä sukunsa mitä tahansa lapsiasi he eivät voi viedä sinulta. Ja on olemassa täyspäisiä naisia,kun suru hellittää. Anna elämälle mahdollisuus.Mene seurakuntaan ja pyydä uskovia rukoilemaan puolestasi.Älä anna periksi.

• hakeudu

eroterapiaan ja lainaa kirjastosta kirja nimeltään Jälleenrakennus kun suhteesi päättyy, sen on kirjoittanut Bruce Fisher.
      Voimia ja jaksamista.
      t,
      Nim.petetty ja erotettu

• heitä elämääsi menemään.....

kun yksi ovi sulkeutuu, niin samalla monta ovea avautuu, eli älä nyt ihmeessä, varsinkaan naisen takia rupea elämääsi pilaamaan. Älä vaivu synkkyyteen, nyt vaan niskasta kiinni ja ajattele pelkästään itseäsi hetken. Varmasti vielä tapaat jonkun ihanaisen jota rakastaa!

Tsemppiä!

• kyllä se tästä

Ero on aina rankka prosessi ja erityisen rankaa sille jätetylle osapuolelle. Vaikka nyt tuntuu todella vaikealta, niin kaikesta huolimatta tämä elämä jatkuu. Olet elänyt hyvää elämää ennen kuin olet edes vielä tavannut vaimoasi. Tulet myös elämään hyvää elämää vaimosi jälkeenkin. Nyt se ei ehkä tunnu todelliselta, mutta totta se vain on.

Parin vuoden kuluttua voit nauraa koko tilanteelle. Olet ehkä löytänyt uuden rakkaan, uuden elämän ja pystyt laittamaan tämänkin tapauksen oikeaan mittasuhteeseen.

• Ol Playa

Aiemmassa viestiketjussasi kerroit, että sinun ja vaimosi välille syntyi aina riitoja. Mutta et vieläkään vastannut kysymykseeni.

Miten ne mainitsemasi riidat sinun ja vaimosi välillä aina syntyivät? Onko vaimosi vain veljesi puolella eikä sinun ollenkaan vai miten tuo homma toimii?

• valitsi

sukunsa. Manipuloitui heidän toiveisiinsa ja he saivat tahtonsa läpi.
        Viimeksi viikolla sanoin että saa luvan puhua veljelleen ja hänen vaimolleen että lopettaavat minun haukkumisen ja mustamaalaamisen.
        Se että heidän pahat puheet minua kohtaan ovat perättömiä tekeekin asian niin hankalaksi.
        Vaimo lupasi puhua. Päivät kului ja kului ja kysyin onko hän keskustellut asiasta.
        Ei ollut. Kysyin syytä että eikö hän halua, kehtaa, uskalla vai mikä on. Sanoi että siihen hän ei osaa vastata.

Ilmoitin että nyt hänen täytyy valita. Joko sinä rakastat minua tai teet niinkuin sukusi haluaa ja valitset heidät mielipiteineen.
        Muuta hänen ei olisi tarvinut sanoa kuin että lopettavat minun kiusaamisen.
        Arvasin että erilleen muutto tuo riskin että vaimoani on helpompi manipuloida ja luoda väärää mielikuvaa. Riski oli vaan otettava ja toivoin että näin olisimme saaneet välimme paranemaan. Toisin kävi. Vaimo lähti sukunsa kelkkaan.
        Haluaisin että yksinäisenä hetkenä hän ottaisi asiakseen ajatella mitä kaikkea minun oli kestettävä. Kuinka paljon kestin ja kuinka paljon annoin periksi. Oli kuitenkin luvattu että elämme elämämme yhdessä loppuun asti.

Jotenkin luulen että vaimo on tiennyt tapahtuvan tämän joka tapauksessa jossain vaiheessa eikä halunnut vaan sanoa sitä ääneen. Kun kysyin että haluatko erota oli vastaus yleensä että en. Huonona päivänä ihan sama ja toisena päivänä tee niinkun haluat. Muistan syksyisen ero ruljanssimme ja sen viiden tunnin anelu ja itku puhelun jonka hän lopulta soitti että anteeks, tule takas, rakas jne jne jne.
        Ongelma suhteessamme on ollut alusta asti että vaimoni ei halua koskaan sopia riitojamme.
        Jos tulee kitkaa hän vaikenee täysin, poistuu tilanteesta yms ja itse haluaisin puhua asiat.
        En vaan voi jättää ja antaa asioiden olla vaan haluan ne puhua selviksi.
        Riita syntyy kun vaimoni tai niinkun hän sanoo ex vaimoni ei vain vastaa.
        Puhumiseni on yhtäkuin hänelle jankkaamista. Niin hän väittää. Ja täys sota on valmis alkamaan.
        Siitä että haluan puhua mutta hän ei tulistuu hän täysin. Jos jollain tavalla olisin saanut joskus kuvattua tilanteen videolle tietäisin että hänestä tehtäisiin täysin sekopäinen.

Kaverit ja sukulaiseni ovat olleet jo yli vuoden huolissaan jaksamisestani ja vaikka pitävät vaimostani ovat he alkaneet kannustamaan jo lähtemään suhteesta.
        Yksi vakava piirre ex vaimostani paljastui toissa viikolla kun hän riidan päätteeksi löi.
        Sain silmälaseistani verta vuotavan haavan nenääni mutta onneksi lasini säilyivät pientä vääntymistä lukuunottamatta ehjänä.
        Anteeksi hän ei ole koskaan pyytänyt.
        En voisi ikinä lyödä ketään varsinkaan naista koska en pidä muutenkaan väkivallasta.
        Joku voisi sanoa että olet nössö mies. Mutta kuvitellaanpa että minä löisin niin istuisin varmaan jo nyt linnassa syytettynä ja halveksittuna naisten hakkaajana.
        Minusta hänenkään ei ole oikeus lyödä vaikka on kuinka paljon heikompi tahansa.
        Kun vaan saisin tämän rakkauden tunteen päästäni katoamaan. Vaikka hän on kohdellut minua kuin lattiamattoa on meillä ollut hyviäkin hetkiä. Toisaalta rakkauden tunteen valtaa vähitellen vihan tunne.
        Varoitus seuraavalle onnettomalle joka häneen tutustuu. Ikävästi sanottu mutta sanon. Päältä kaunis mutta sisältä läpeensä laho.
        Kaikesta huolimatta tuntuu että sydän revittäisiin rinnastani mutta kai maailmassa täysjärkisiäkin naisia on.

• Nutturatäti
        valitsi kirjoitti:

sukunsa. Manipuloitui heidän toiveisiinsa ja he saivat tahtonsa läpi.
        Viimeksi viikolla sanoin että saa luvan puhua veljelleen ja hänen vaimolleen että lopettaavat minun haukkumisen ja mustamaalaamisen.
        Se että heidän pahat puheet minua kohtaan ovat perättömiä tekeekin asian niin hankalaksi.
        Vaimo lupasi puhua. Päivät kului ja kului ja kysyin onko hän keskustellut asiasta.
        Ei ollut. Kysyin syytä että eikö hän halua, kehtaa, uskalla vai mikä on. Sanoi että siihen hän ei osaa vastata.

Ilmoitin että nyt hänen täytyy valita. Joko sinä rakastat minua tai teet niinkuin sukusi haluaa ja valitset heidät mielipiteineen.
        Muuta hänen ei olisi tarvinut sanoa kuin että lopettavat minun kiusaamisen.
        Arvasin että erilleen muutto tuo riskin että vaimoani on helpompi manipuloida ja luoda väärää mielikuvaa. Riski oli vaan otettava ja toivoin että näin olisimme saaneet välimme paranemaan. Toisin kävi. Vaimo lähti sukunsa kelkkaan.
        Haluaisin että yksinäisenä hetkenä hän ottaisi asiakseen ajatella mitä kaikkea minun oli kestettävä. Kuinka paljon kestin ja kuinka paljon annoin periksi. Oli kuitenkin luvattu että elämme elämämme yhdessä loppuun asti.

Jotenkin luulen että vaimo on tiennyt tapahtuvan tämän joka tapauksessa jossain vaiheessa eikä halunnut vaan sanoa sitä ääneen. Kun kysyin että haluatko erota oli vastaus yleensä että en. Huonona päivänä ihan sama ja toisena päivänä tee niinkun haluat. Muistan syksyisen ero ruljanssimme ja sen viiden tunnin anelu ja itku puhelun jonka hän lopulta soitti että anteeks, tule takas, rakas jne jne jne.
        Ongelma suhteessamme on ollut alusta asti että vaimoni ei halua koskaan sopia riitojamme.
        Jos tulee kitkaa hän vaikenee täysin, poistuu tilanteesta yms ja itse haluaisin puhua asiat.
        En vaan voi jättää ja antaa asioiden olla vaan haluan ne puhua selviksi.
        Riita syntyy kun vaimoni tai niinkun hän sanoo ex vaimoni ei vain vastaa.
        Puhumiseni on yhtäkuin hänelle jankkaamista. Niin hän väittää. Ja täys sota on valmis alkamaan.
        Siitä että haluan puhua mutta hän ei tulistuu hän täysin. Jos jollain tavalla olisin saanut joskus kuvattua tilanteen videolle tietäisin että hänestä tehtäisiin täysin sekopäinen.

Kaverit ja sukulaiseni ovat olleet jo yli vuoden huolissaan jaksamisestani ja vaikka pitävät vaimostani ovat he alkaneet kannustamaan jo lähtemään suhteesta.
        Yksi vakava piirre ex vaimostani paljastui toissa viikolla kun hän riidan päätteeksi löi.
        Sain silmälaseistani verta vuotavan haavan nenääni mutta onneksi lasini säilyivät pientä vääntymistä lukuunottamatta ehjänä.
        Anteeksi hän ei ole koskaan pyytänyt.
        En voisi ikinä lyödä ketään varsinkaan naista koska en pidä muutenkaan väkivallasta.
        Joku voisi sanoa että olet nössö mies. Mutta kuvitellaanpa että minä löisin niin istuisin varmaan jo nyt linnassa syytettynä ja halveksittuna naisten hakkaajana.
        Minusta hänenkään ei ole oikeus lyödä vaikka on kuinka paljon heikompi tahansa.
        Kun vaan saisin tämän rakkauden tunteen päästäni katoamaan. Vaikka hän on kohdellut minua kuin lattiamattoa on meillä ollut hyviäkin hetkiä. Toisaalta rakkauden tunteen valtaa vähitellen vihan tunne.
        Varoitus seuraavalle onnettomalle joka häneen tutustuu. Ikävästi sanottu mutta sanon. Päältä kaunis mutta sisältä läpeensä laho.
        Kaikesta huolimatta tuntuu että sydän revittäisiin rinnastani mutta kai maailmassa täysjärkisiäkin naisia on.

Hyvä että saitte asiat lopulta ratkaistua. Vaikka se onkin sinulle nyt tuskallista, niin vielä pahempaa olisi jos tuo aiemmin kuvailemasi tilanne olisi vain jatkunut ja jatkunut.

Kyllä se tuska ja epäonninen rakkaus aikanaan hiipuvat ja löydät uudelleen elämänilon ja uuden, kivemman naisen. Kyllä ero oli ehdottomasti oikea ratkaisu teille kummallekin. Jaksamista sinulle!

• kldskldssd

Niin...ymmärrän sinua, mutta valitettava tosiasia on myös se, että vaimosi ANTAA "viedä itseään", eli missä on HÄNEN selkärankansa...?

Onko sitä koskaan ollutkaan...?

Haluatko sitten olla selkärangattoman ja helposti vietävissä olevan ihmisen kanssa...?

• uuden löydät, jos haluat..

ja kaupan päälle ehkä vielä mukavemmat uuden vaimon sukulaisetkin mahdollisesti.. aikaa tosin ero aina ottaa,, kun olen sellaisen itsekin kokenut, mutta kun löysin uuden kumppanin niin ihmeesti ne vanhat jutskat (varsinkin pahat) unohtuu..

• .....***

Tiedän yhden naisen, jonka sukulaiset kuuluvat Jehovan todistajiin. Kun nainen ei aikuisena kyseiseen uskontoon halunnut kuulua, meni välit kaikkiin sukulaisiin. Hyvänen aika, jos ihminen suunnittelee/yrittää itsemurhaa, onko maailmankatsomus siinä vaiheessa enää terveellä pohjalla ?!?

• umpikujat ovat väliaikaisia

Ei ihmisen elämää ole kyllä pelkästään helpoksi tarkoitettu. Sinulla on kasvuvaihe menossa, olet elämänkoulussa, mutta tarkoituksena on, että pääset luokaltasi.

Me kaikki aikuiset olemme siipirikkoja tavalla tai toisella, mutta tässä me mennään ohitsesi joka päivä kaupassa, tiellä....

Älä siis vaivu alas, vaan huomioi, että nyt olet siinä vaiheessa, jossa joudut ottamaan elämän omiin käsiisi.

Anna kuitenkin itsellesi kuitenkin lupa ja aikaa surra. Se on tervettä. Kunhan et sinne jää!

• vielä rakas ihminen

Turvaudu Jeesukseen Kristukseen, vaikka voi kuulostaa epätoivoiselta mutta sitä se ei ole. Hän antaa sinulle sen mitä olet etsinyt, turvaudu Häneen, Jeesus rakastaa sinua vaikka sinun olisi sitä vaikea ymmärtää mutta se on totta ja todellista, Elävä todellinen Jumala joka välittää! Minä lupaan että tulet saamaan sellaista rakkautta mistä et ole osannut edes haaveilla,ihan oman kokemukseni pohjalta.

Joudun nyt nopeasti kirjoittamaan sinulle koska olen töissä, mutta en voinut olla kirjoittamattakaan sinulle koska tiedän totuuden ja tunnen Hänet elävästi joka voi sinut pelastaa.

Aikamme täällä maanpäällä on kovin lyhyt verrattuna iankaikkisuuteen, mikä on todellista elämää myös. Sinulla on valinta missä tahdot iankaikkisuutesi viettää sen jälkeen kun aikasi jättää, ja ne vaihtoehdot ovat kovin vähäisiä. Jeesuksen kanssa taivaistenvaltakunnassa tai sitten iankaikkisessa helvetissä tuskineen. Enkä tahdo peloitella mutta tämä on totuus , ja niin harvat sen ottavat vastaan.

Sinulla on apu täällä eläessäsi, turvaudu Jeesukseen, Hän todella on todellinen, ymmärtäväinen, pitkämielinen ja rakastava Jumala.

Siunausta sinulle!

• xboxi

Elämä jatkuu. Älä tee tyhmyyksiä. Mene terveyskeskuksen päivystykseen, jos kovasti tulee kurja olo ja kerro ongelmasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      119
      1626
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1459
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1376
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1183
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1070
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      817
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe