Lahkomohikaanin piti taas valehdella

Jeesus sanoo:

* Matt 28:19. "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa
heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!"
Näin kirjoitti lahkomohikaani valehdellen että saisi lahkoraamattunsa näyttämään Jeesuksen sanoilta,jotka lahkomohikaanin mielestä sopisivat helluntailaisten väärään oppiin ja Raamatuntulkintaan, mutta ei niin Jeesus sanonut vaan:itse perkele on puhunut helluntailiikkeessä jo kauan aikaa.

Jeesus sanoo:

Matt 28:19. Menkäät siis ja opettakaat (a) kaikkea kansaa*,ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,*Mark.16:15. Luuk.24:47 (a) Er.Tehkäät opetuslapsiksi.
20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt.Ja katso,minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti.Amen!

Tämä vanha Raamatunkäännös ei anna edes pienintä kirjaimenkaan apua helluntailahkon opeille saati heidän hapettuneen järkensä mielikuville.
Huomaan kuinka tarkasti Jeesus näkee(mölymohikaanin lahkopuuhissaan, tällä kertaa vääntelemässä puhdasta Raamatun sanaa.))

13

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hellari

Vanha käännös ei ole alkutekstin mukainen! Se on huomioitava! Olen kyllä kanssasi samaa mieltä , että mohikaani kuin monet muutkin hellarit valehtelevat paljon näilläkin palstoilla!

• Jeesus sanoo:

Se on ainakin nk. Lutherin Raamatun käännöksen mukainen.
        (asiasisällöltään)

• * Mitä eroa, sanooko Jeesus, ja kastakaat heitä NIMEEN Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, tai Kastakaa
      heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN!"
      * Yhteen nimeen, jokatapauksessa, ei moniin eikä erikseen, vaan yhteen Jumalan kolminaisuuden NIMEEN."

* Koko värssy: Matt.28:19. "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka."

[ RK:lle käännös] Ja on varmasti yhtä totuuden mukainen käännös kuin ikivanhat käännökset, kun silloin ei edes osattu vielä kunnolla kirjoittaa Suomen kieltä, eikä kielioppi ollut täysin hallinnassa. Eikä sitä tietoa Hebrean ja Aramean ja Kreikan kielistä, kuin on tänäpäivänä.

* Olet muuten täynnään karvasta sappea ja kyykäärmeen kähyä. Jeesus sanoi, että ei samasta lähteestä voi saada kahedenlaista vettä, makeasta tulee makeaa vettä, karvaasta karvasta vettä.
      * Kumpaakohan sinun lähteesi kumpuaa, iloa ja rauhaa iankaikkiseen elämään, vaiko ... ? Päätä itse, lue viestisi, jos pääsi unohtumaan?

• Jeesus sanoo:

En puutu sinun kolminaisuuskäsityksiisi.
        Hyvä että niistä julistat ja että Jeesus on Jumala Jumalasta syntynyt eikä tehty.
        Lutherin saksalainen käännös on tarkka ajatukseltaan, mutta kun sitä ja muutakin kääntää suomen kielelle saattaa tulla vivahde vaikutuksia ja siitä voi seurata eri käsityksiä joten meidän tulee olla tarkkoja että kaikki mukautuu, sulautuu Raamattuun, niinkuin lusifer perseineen sulautuu helvetin tulijärveen.

• Jeesus sanoo: kirjoitti:

En puutu sinun kolminaisuuskäsityksiisi.
        Hyvä että niistä julistat ja että Jeesus on Jumala Jumalasta syntynyt eikä tehty.
        Lutherin saksalainen käännös on tarkka ajatukseltaan, mutta kun sitä ja muutakin kääntää suomen kielelle saattaa tulla vivahde vaikutuksia ja siitä voi seurata eri käsityksiä joten meidän tulee olla tarkkoja että kaikki mukautuu, sulautuu Raamattuun, niinkuin lusifer perseineen sulautuu helvetin tulijärveen.

Raamatun sanan todellisuudesta, kielenkäyttösi on täysin tuon lusiferisi saastuttamaa, ja sopimatonta kieltä, jos itseään sanoo uskovaiseksi, jota sinä et tietenkään ole, vaan palvelet tuota tulijärveen heittämääsi saatnaa, etkä edes yhtään pelkää Jumalaa, on sinun slangisi niin synnin saastuttamaa.

• frihet

Kumpikin käännös opettaa, että ensin ihmisille tuodaan Raamatun opetus ja sen jälkeen kaste.

Tietenkään ketään ei kasteta, vastoin kenenkään omaa tahtoa.

Suomi maailman perukoilla, vielä vauvatkin kastaa, vaikka esim. Saksassa ja naapuri Ruotsissa, vanhemmat odottavat lapsen kasvavan siihen ikää, että saa itse päättää, tahtooko kasteen.

Vauvat tosin siunataan, kuten Jeesus itse opetti, eli tää vain palstan ulkopuolisena kommenttina, kun tämä palsta ei ole sama, kuin kaste-palsta.

• "Saksassa ja naapuri Ruotsissa, vanhemmat odottavat lapsen kasvavan siihen ikää, että saa itse päättää, tahtooko kasteen. "

Luulisi sinun Ruotsissa asuvana tietävän miten siellä on kasteen laita.
        Lapsikaste on edelleenkin yleisin protestanttisissa ja katolisissa kirkoissa.

Se että jotkut yksittäiset kirkot antavat vanhemmille mahdollisuuden liittää lapsi jäseneksi kirkkoon ennen kastamista ei tarkoita sitä että jokainen kastetaan vasta myöhemmin omasta päätöksestä.

• Pe.ku kirjoitti:

"Saksassa ja naapuri Ruotsissa, vanhemmat odottavat lapsen kasvavan siihen ikää, että saa itse päättää, tahtooko kasteen. "

Se että jotkut yksittäiset kirkot antavat vanhemmille mahdollisuuden liittää lapsi jäseneksi kirkkoon ennen kastamista ei tarkoita sitä että jokainen kastetaan vasta myöhemmin omasta päätöksestä.

avannosa, että viilenisit väärästä tulesta jota tuot palstalle,ja että tuo sun opettamisesi palstalla loppuisi. Valosi on pimeyttä, jota ei yön pimeydestä eroita.

• hötkyile
        Mohikaani_27 kirjoitti:

avannosa, että viilenisit väärästä tulesta jota tuot palstalle,ja että tuo sun opettamisesi palstalla loppuisi. Valosi on pimeyttä, jota ei yön pimeydestä eroita.

Kyllä Pe.ku on tuonut palstalle paljon hyvää.
        Jos täällä ei kukaan jarruttelisi teitä esittämästä lahko-oppia Jeesuksen oppina, mehän olisimme kaikki pulassa.
        On täällä muitakin, mm. Eki-vaari ja Hirvas, kiitos heille, että jaksavat pitää yllä tervettä opetusta, ja oikoa helluntailisän saanutta Raamatun opetustasi.

• frihet ilm. rek.
        Pe.ku kirjoitti:

"Saksassa ja naapuri Ruotsissa, vanhemmat odottavat lapsen kasvavan siihen ikää, että saa itse päättää, tahtooko kasteen. "

Älä valehtele, otin asiasta selkoa ja vanhemmat voivat kasteen suhteen odottaa lapsen omaa päätöstä, et ole valehtelematta, sinulla tosiaan alkaa jutut mennä valheen piikkiin iha järkeensä, kuten PMU:n kirpistenkin suhteen, kun valehtelit, että ne toimii verovaroin ja ne miljoonat joista lähetys on kiitollinen olisi veroittajien pussista pois.

• to..
        Pe.ku kirjoitti:

uskontokuntaan ennen kuin tämä on riittävän vanha itse päättämään ja ymmärtämään on sinänsä hyvä. Näin uskonnot jäisivät niille jotka todella uskovat ja katsovat niitä tarvitsevansa. Useimmille vanhemmille kaste on vanha tapa ja nimenantoriitti, osa ehkä taikauskoisesti pelkää että lapselle käy jotenkin hassusti jos se kuolee kastamattomana. Ihmislajilla on ikivanhoja lajityypillisiä pelkoja joita poistetaaan juuri tällaisilla seremonioilla.

• hellari83

Vaivaisikohan hän lukihäiriö, tai sitten hän on joltakulta saanut Jehovien raamatun ja tietämättään luottaa siihen, sillä minun lahkoraamatussani lukee tuossa kohtaa: Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Sitten tuosta kasteesta on virheellistä tietoa helluntaiseurakuntien kirjamyynneistä peräisin olevissa raamatuissa, niissä ei mainita niinkuin evankelis-luterilaisen kirkon 1992 käyttöön ottamassa suomennoksessa, että eräs kohta Raamatussa on lisätty erääseen tekstiin myöhemmin, joka ei edes ole sen kirjan kirjoittajan kädenjälkeä. Tätä helluntailaiset käyttävät sitten täytenä totena ja saavat uskoontulleita ottamaan tuplakasteen. Se kohta on: Mark. 16:16, josta hellarit sanovat, joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.

Evankelisluterilaisessa 1992 vuoden käännöksessä se menee näin: Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

LISÄHUOMIO! Tämä luku on ennen päättynyt jakeeseen 8, tähän on sitten lisätty muualta tunnetusta ja luotettavaksi katsotulla perimätiedolla. Itse en siis tuohon kohtaan täysin luottaisi, enkä ainakaan kovaan ääneen siitä saarnaisi uskoon tulleelle ihmiselle.

• sun tulee tulla uskon ensin, vauva akste kun ei sinuakaan pelasta, lukisit sitten mitä käännöstä tahansa! Kännökset ei pelasta, vaan Jeesuksen antama usko!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3196
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1463
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1217
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1017
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      833
    10. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      827
    Aihe