Olenko

häiriintynyt

kun tunnen outoa mielihyvää lomautus- ja irtisanomisuutisista. Olen yli 5-kymppinen, nainen ja monta vuotta tehnyt pätkiä, kursseja,
työelämään tutustumis jaksoja...
Toivon että irtisanottujen joukossa on paljon näitä kaaleppeja jotka mollaa työttömiä, toivon että poispotkittujen pomot saa kenkää, toivon että yritykset kaatuu, toivon että ne muuttais Kiinaan,toivon että koko Suomi häviäis, ei jäis kun eduskunta, eikä sekään kauaa kun ei olis enää suomalaisia. Toivotalkoot on toivoton juttu.
Talkoilla saa töitä tehdä mutta normaali talkoissa saa yleensä vatsan täyteen.
Toivon silti että jossain joskus joku päättäjä vielä herää huomaamaan missä on menty vikaan.

6

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakaa*

Taidat jakaa monen pitkäaikaistyöttömän tunteen.

• Eri henkilö-1

että kun suurempi joukko alkaa ihmettelemään työvoimaviranomaisten hullunkurisia käytäntöjä niin voi olla että jotain muutoksia on pakko tehdä työvoimatoimistojen toimintaan eli järkevöittää ja inhimmillistää.

Kehtaavatkohan he edes laittaa näitä "uusia" työttömiä karenssille tosta vaan ?

• ajattelutapa

No itsellä toisaalta tuntuu, että ätäkutti. Työttömäksi joutuu nyt moni entinen työttömien pilkkaaja, huomaavat että alkavat olla itsekin liian vanhoja ja etteivät olekaan niin erinomaisia kuin itse ovat kuvitelleet. Mutta toisaalta, se tietää myös itselle heikompia mahdollisuuksia työllistyä.

• lamaa, oikein syvää.

Olen oppinut hyvin omatoimikseksi. Kasvatan paljon syötävää ikkunalaudalla, parvekkeella ja kasvihuoneessa. Leivon kaiken itse, kauppoihin ei tarvitse paljon poiketa paitsi juusto on ostettava.
      Vaatteet ostan pilkkahintaan kirpputoreilta. Tukan on tytär opetellut leikkaamaan.
      Polkupyörä on oiva kunnon ylläpitäjä enkä ole lääkäriä tarvinnut vuosikausiin.
      Näihin työttömyystoimiston kyykytystoimenpiteisiin en ole suostunut joten karenssia piisaa....
      Onneksi on pimeää työtä vielä löytynyt; siitä olen enemmän kuin kiitollinen.

• vaaleanpunainen elefantti

Saat ton kaiken kun otat kapselin syanidia! Olet selvästi sen tarpeessa hullu!

• täältä määkymästä

kaalepin paikka on kaivossa ja syvällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1874
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe