ärsyttää tai saa kylmiä väreitä aikaan?
Entäs mikä (ääni) minkä kuulet saa hyvälle tuulelle tai rentoutumaan?
Kuulin pari päivää sitten aivan kummallisia juttuja äänistä, mitkä ärsyttävät joitain ihmisiä. Esim. lasten rukkasten hankausääni on kuulemma aivan kamala yhden tuttavan mielestä :)
Minua on aina inhottaneet esim. styroksista lähtevä ääni (en tiedä mikä siinä on inhottavaa, mutta inhottavaa se on silti) ja kaikki äänet mitkä muistuttavat yhtään hammasporaa (johtunee siitä, että ne harvat kerrat kun hammasta on porattu, se on tehty ilman puudutusta).
Mukavia ääniä on ainakin mielialaan sopiva musiikki ja esim. kissan kehrääminen. Molemmat saa rentoutuneen olotilan aikaan :)
Ääni, joka
12
405
Vastaukset
- avaruus-pete
Prööööt!
Hähä! xD- En.kerro
Miten sen kuulee avaruudessa? :D
- avaruus-pete
En.kerro kirjoitti:
Miten sen kuulee avaruudessa? :D
laitat astronautin puvun päällesi, niin tiedät.
Hähä! xD - En.kerro
avaruus-pete kirjoitti:
laitat astronautin puvun päällesi, niin tiedät.
Hähä! xDtiedät, ettei miulla ole jo ;D
- vänksy
herätyskellon tai puhelimen soiminen epätoivottuun aikaan, esimerkiksi kesken unien, ärsyttää suunnattomasti. Oikeastaan niin paljon, ettei nyt mitkään muut äänet niin paljon ärsytäkään.
Vihainen huutaminen tai raivoaminen on kans jotain jota en kestä kuunnella yhtään.
Kun kahvi on tippumassa, niin sen ääni tuo aina jotenkin kotoisan tunnelman. Vaikka olisi missä vain vieraassa paikassa, tai kuinka alkeellisissa olosuhteissa.
Mun entinen koira huokaili ja tuhisi aina jotenkin niin huomiotaherättävän hellyyttävästi, että se on kans yksi mieleen jääneitä ääniä, jotka ei varmaan unohdu koskaan.
Sitten joidenkin läheisteni puheääni ja puhetapa on sellaista, jotka saa rauhoittuneen ja rentoutuneen olon ja niitä voisi kuunnella vaikka loputtomiin.- En.kerro
soi aina väärään aikaan, oon sitä mieltä. Kivempi herätä ilman kelloa :)
Vaikken juurikaan juo kahvia, niin tuo kahvin tippumisääni on kieltämättä kotoinen.
Joillakin ihmisillä on kumman unettava ääni tai sitten se johtuu siitä puhetavasta. Vaikka puheenaihe olisi kuinka mielenkiintoinen niin tulee sellainen kummallinen unettava olo. Muistuttaakohan se puhetapa sitten esim. lapsuudesta jotain sadun lukemista?
- persona-non-grata
liian korkeat äänet, hälinän ja metelin. Miellyttäviä taas luonnon äänet: laineen liplatus, puron solina, lintujen liverrys, puiden humina ... sekä rauhoittava, rentouttava musiikki mm.
- En.kerro
löytyy paljon korvia miellyttäviä ääniä. Vesisadekin on joskus mukavan kuuloista :) Mutta ukkosesta en pidä :/ siis siitä jyrinästä. Hienoahan sitäkin on katella...kun on katto pään päällä :)
- persona-non-grata
En.kerro kirjoitti:
löytyy paljon korvia miellyttäviä ääniä. Vesisadekin on joskus mukavan kuuloista :) Mutta ukkosesta en pidä :/ siis siitä jyrinästä. Hienoahan sitäkin on katella...kun on katto pään päällä :)
Luonnonilmiöitä on aina mielenkiintoista seurata ... tietty, jos itse on suht turvallisessa paikassa. Ukkosessa en koe olevan mitään pelottavaa.
- En.kerro
persona-non-grata kirjoitti:
Luonnonilmiöitä on aina mielenkiintoista seurata ... tietty, jos itse on suht turvallisessa paikassa. Ukkosessa en koe olevan mitään pelottavaa.
koin lapsena vähän ikäviä ukonilmalla. Salama räpsäytti mummolassa hehkulampun säpäleiksi katosta melkein pään yläpuolelta. Säikähdin ihan kauheasti. Just oli joku sanonu, että sisällä on turvallista... Ehkä jääny pieni kammo siitä. oon kyllä ollu merelläkin (veneessä)kauhealla ukonilmalla, ei sekään ole niitä kaikkein mukavampia hetkiä. Silloinkin olin tosi pieni. Mutta onneksi isä sai veneen jonkun saaren suojaan pahimmalta myrskyltä. Mutta on se hieno luonnonilmiö silti :)
- persona-non-grata
En.kerro kirjoitti:
koin lapsena vähän ikäviä ukonilmalla. Salama räpsäytti mummolassa hehkulampun säpäleiksi katosta melkein pään yläpuolelta. Säikähdin ihan kauheasti. Just oli joku sanonu, että sisällä on turvallista... Ehkä jääny pieni kammo siitä. oon kyllä ollu merelläkin (veneessä)kauhealla ukonilmalla, ei sekään ole niitä kaikkein mukavampia hetkiä. Silloinkin olin tosi pieni. Mutta onneksi isä sai veneen jonkun saaren suojaan pahimmalta myrskyltä. Mutta on se hieno luonnonilmiö silti :)
kammon jostain luonnonilmiöstä esimerkiksi. Siitä pelosta ei välttämättä kovinkaan helpolla pääse.
Ärsyttävää:
- nasaali puheääni, erityisesti miehellä
- valittava, ivallinen äänensävy
- kaikenlaiset kirskuvat äänet
- kovaa ja korkealta soivat kitarasoolot
Kivoja ääniä
- veden ääni (sade, laineet)
- ratikoiden äänet (Kirskumisesta huolimatta. Kotoisaa. :))
- matala, rauhallinen puheääni
- monenlainen musiikki, en ala tarkemmin erittelemään
- avaimen rapina lukossa kun oma rakas on tulossa kotiin
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1066782
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h885072Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113329Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333212Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272368Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191726Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961371Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391312Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311226- 48994