pelottaa

...pelottaa.

pelkään masennusta, yksinäisyyttä. Pelkään että väsyn, eristäydyn sosiaalisesti. Minulla on lapsia pyöriikö elämäni vain heidän ympärillä tästä lähtien? Ei ole paljon ystäviä edes.... Onko minulla ikinä hauskaa? Löydänkö koskaan ketään uutta? Voinko edes rakastaa enää? Pysynkö päätöksessäni erota? Pysynkö tarpeeksi lujana?! iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik, apua!

7

1257

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stepppaaja

Aika näyttää. Askel kerrallaan, lykkyä tykö

• Samassa veneessä

Älä käytä tässä vaiheessa sanoja 'ikinä', 'ketään' tai 'koskaan'. Etene asia kerrallaan ja päivästä toiseen.

Et siis ole tehnyt eropäätöstäkään vielä sitovana, vai? Toivon että päätös suuntaan tai toiseen tulee tehdyksi, vieläpä niin että siinä pysytään. Epätietoisuuden aika venyy helposti viikoiksi ja jopa vuosiksi, ja sitä ei ihminen henkisesti kestä, vaikka jollain tavoin asiaan tottuisikin.

Lapsissa sinulla on korvaamaton voimavara! Eivät vanhemmat lapsiaan unohda, elivät sitten liitossa tai eronneina. Se ei siis ratkaise, pyöriikö elämäsi heidän ympärillään. Ei ole häpeä, jos lapsesi tarjoavat sisältöä elämääsi.

• tilassa

panee tosiaan miettimään noita juttuja mutta eiköhän se elämä siitä ala sujumaan omalla painollaan kun suurin tunnemyrsky on rauhottunu.tai niin ainakin itseäni psyykkaan.
      ystäviäkin tulee uusia kunhan vaan on avoin.
      olin tässä samassa tilanteessa jo vuosia sitten ja vaihdoin täysin vieraalle paikkakunnalle.ei ainoatakaan tuttua mutta kummasti sitä vaan alkoi tutustumaan ja saamaan aivan ihania ystäviä erittäin yllättävistäkin paikoista ja eri ikäisistä ihmisistä.
      toi lujana pysyminen myös askarruttaa omaa mieltäni koska rakastan liikaa vieläkin.kaikesta sonnasta huolimatta.
      mutta kuules ystäväiseni,kyllä me tästä selvitään :)

• E_XX

Allekirjoitan itse tunteneeni samat tunteet kuin edellä kerroit. Pelkäsin ja paljon enkä uskonut koskaan pääseväni siitä yli kun vaimoni minut jätti työkaverinsa takia. Sitten yhtenä iltana kun lapsilleni exän uusi mies toivotti hyvää yötä tekstiviestillä. Koin sellaisen tunteen joka muutti minun ajatukseni kulun täysin. Päätin että koskaan en takaisin ota sitä naista joka minulle näin on voinut tehdä. Päätin että näytän ja teen itselleni vielä hyvän elämän ilman sitä ihmistä jonka kanssa olin kuvitellut eläväni elämäni loppuun asti. Elikkä aloitin sen toisen ja paremman elämän tekemisen. Olen vasta alussa siinä mutta olen huomannut että pystyn siihen. Uskon parempaan huomiseen. Sinulle jota pelottaa toivon onnea ja uskon että selviät siitä. Kyllä ne asiat järjestyy vaikka nyt tuntuu mahdottomalta. Usko itseesi ja omaan ainutlaatuisuuteen.

• wilma60

Kaikki riippuu täysin sinusta itsestäsi ja mitä ratkaisuja teet. Voimia löytyy yllättävän paljon silloin kun niitä tarvitaan. Lapset antaa tosi paljon voimaa ja onhan se selvää että elämä pyörii pitkälti lasten ympärillä. Mutta omalle itsellekin on annettava aikaa ja joskus tehtävä asioita joista nauttii. Ei kannata edes miettiä löytyykö ikinä uutta suhdetta vai ei. Elämä pitää rakentaa oman itsensä varaan ja löytää asiat jotka tekevät juuri minun elämän iloiseksi ja onnelliseksi. Toinen ihminen ei voida tuoda meille onnea ja iloa, vaan meidän on löydettävä se ihan muualta. Ja kun se löytyy, niin ehkä tulee se uusi ihminenkin tai sitten ei. Minä en odota että joku tulee mutta otan toki vastaan jos sellainen ihme minun elämääni joskus ilmestyy.

Voimia sinulle päätöksen tekoon ja tulevaisuuteen!

• ...pelottaa

Kiitos vastauksistanne. Tulen lukemaan ne aina uudelleen kun tuntuu siltä...

• voimia,selviät

itsensä varaan on parasta elämä rakentaa,eikä toisen varaan.Helpointa olisi turvautua toiseen,ja onhan näitä laastarisuhteitakin,miksei.
        Mutta,lopulta kaikista parhain olotila on kun on itsensä kanssa sinut.
        Eikä ajattele pidemmän päälle,vaan ottaa päivän kerrallaan,kiittää siitä itseään vaikka kirjoittamalla joka päivä ajatukset ylös.
        Kun niitä lukee jälkeenpäin huomaa,miten on selvinnyt vaikka se alussa tuntuukin ihan hirveän vaikealta.
        Kun on läpikäynyt asioita,voi silputa kirjoitukset ja tulee olo "pöytä on nyt puhdas,viimeinkin".
        Saahan sitä olla pelokas,olin itsekkin,mutta pitää antaa tunteiden tulla ja mennä,vuoristorataa se on alussa eron jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe