tytöistä käynyt suurennuttamassa rintojaan ruotsissa? haulla "bröstförstoring" löytyy pikaisesti ainakin 10 klinikkaa joista suurin osa tukholmassa. hinnat vaihtelevat 35-45 000 SEK eli neljän tonnin molemmin puolin. alkoi kiinnostaa, hinnat ovat sivustoilla asiallisesti esillä ja sähköpostiin on vastattu parista paikkaa tosi nopeasti ja asiallisesti.. onko kellään henkilökohtaista kokemusta länsinaapurista? kiitos! :)
rintojen suurennus Tukholmassa?
35
4723
Vastaukset
- kul
Huomenna menossa Ruotsiin rintojen suurennuksen, Proforma Clinicalle. On kyllä hintaluokka aivan eri kuin täällä Suomessa ja voisi uskoa että aivan yhtä ammattitaitoista jollei parempaakin kuin Suomessa. Mistä paikoista olet tiedustellut?
- ap..
vastauksestasi ja tsemppiä paaaaljon sulle, olisi tosi mukava kuulla myös jatkosta miten kaikki sujui. kyselin strandklinikeniltä ja citadellistä. plastikkirurgiforum.se vaikuttaa tosi hyvältä forumilta ja on paljon käyttäjäkokemuksia, pitänee vielä lueskella lisää:) sääli vaan että rekisteröinti on jostain syystä siellä katkolla, ei saa kuvia näkyviin.
niin tuosta tasosta vielä.. suomessahan plastiikkakirurgit koulutetaan julkisella missä esteettiseen puolen osaaminen ei varmaan niin kauheasti korostu. kun korjaillaan ihan perusjuttuja eli kaikkia palovammapotilaita ja sitä kun joku on saanut pullon naamaan. jatko-osaamisen hankkiminen tuossa käsityöammatissa on sitten ihan oman kouluttautumisen varassa.
luulisi että rintojensuurennuksia tehdään määrällisesti paljon enemmän ruotsissa kuin suomessa ja on tehty jo pitemmän aikaa. eli jos jotain toimenpidettä tehdään liukuhihnalta siitä tulee tekijöille rutiinia, jälki on tasaisempaa ja hintataso on kilpailunkin takia alhaisempi. en halua kritisoida suomalaisia ammattilaisia kun en jälkeä ole nähnyt.. - kul
ap.. kirjoitti:
vastauksestasi ja tsemppiä paaaaljon sulle, olisi tosi mukava kuulla myös jatkosta miten kaikki sujui. kyselin strandklinikeniltä ja citadellistä. plastikkirurgiforum.se vaikuttaa tosi hyvältä forumilta ja on paljon käyttäjäkokemuksia, pitänee vielä lueskella lisää:) sääli vaan että rekisteröinti on jostain syystä siellä katkolla, ei saa kuvia näkyviin.
niin tuosta tasosta vielä.. suomessahan plastiikkakirurgit koulutetaan julkisella missä esteettiseen puolen osaaminen ei varmaan niin kauheasti korostu. kun korjaillaan ihan perusjuttuja eli kaikkia palovammapotilaita ja sitä kun joku on saanut pullon naamaan. jatko-osaamisen hankkiminen tuossa käsityöammatissa on sitten ihan oman kouluttautumisen varassa.
luulisi että rintojensuurennuksia tehdään määrällisesti paljon enemmän ruotsissa kuin suomessa ja on tehty jo pitemmän aikaa. eli jos jotain toimenpidettä tehdään liukuhihnalta siitä tulee tekijöille rutiinia, jälki on tasaisempaa ja hintataso on kilpailunkin takia alhaisempi. en halua kritisoida suomalaisia ammattilaisia kun en jälkeä ole nähnyt..Heippa taas!
No niin, tänään kotiutunut "Ruotsin-keikalta", onnellisena :-) Proforma Clinic on aivan huippu paikka, koko henkilökunta on niin mukava ja osaava, jo sisään astuessa tuli hyvä fiilis valinnasta. Olo oli kun 5-tähden hotellissa, "respan" tytöt iloisia ja avuliaita, oma huone, modernit tilat, hoitohenkilökunta aivan superia, Calle joka leikkasi hyvä tyyppi, gourmetruokaa :-) En köydä kerta kaikkiaan mitään negatiivista sanottavaa koko paikasta. Ja hintahan ei tosiaan päätä huimaa. Rinnat näyttävät jo nyt hienoilta, tosin sitä nyt ei ihan hyvässä kunnossa ole kipuja löytyy, mutta ei se mitään, olen onnellinen kun vihdoin tein tämän. Miettinyt asiaa jo niin monta vuotta. Tästä tulikin oikea mainoskirje, hih hii. Mäkin muuten lueskelin noita ruotsin forumeita jonkin verran ennen. Näppärää oli jo kielenkin takia mennä Ruotsiin rintasuurennukseen. Kysele vaan jos haluat tietää jotain muuta. Niin ja 270cc osittain rintalihaksen alle. - kuulla
kul kirjoitti:
Heippa taas!
No niin, tänään kotiutunut "Ruotsin-keikalta", onnellisena :-) Proforma Clinic on aivan huippu paikka, koko henkilökunta on niin mukava ja osaava, jo sisään astuessa tuli hyvä fiilis valinnasta. Olo oli kun 5-tähden hotellissa, "respan" tytöt iloisia ja avuliaita, oma huone, modernit tilat, hoitohenkilökunta aivan superia, Calle joka leikkasi hyvä tyyppi, gourmetruokaa :-) En köydä kerta kaikkiaan mitään negatiivista sanottavaa koko paikasta. Ja hintahan ei tosiaan päätä huimaa. Rinnat näyttävät jo nyt hienoilta, tosin sitä nyt ei ihan hyvässä kunnossa ole kipuja löytyy, mutta ei se mitään, olen onnellinen kun vihdoin tein tämän. Miettinyt asiaa jo niin monta vuotta. Tästä tulikin oikea mainoskirje, hih hii. Mäkin muuten lueskelin noita ruotsin forumeita jonkin verran ennen. Näppärää oli jo kielenkin takia mennä Ruotsiin rintasuurennukseen. Kysele vaan jos haluat tietää jotain muuta. Niin ja 270cc osittain rintalihaksen alle.että kaikki meni hyvin ja mahtavaa kun kirjoitit heti:)olis kiva tietää millä perusteella sinä/he valitsit silikoonien koon eli ootko minkä kokonen ja tuntuuko täs vaihees että valinta oli oikea?olipa sekava kysymys,ymmärsitkö :)ja voisitko kertoa palstalle viikon päästä mikä on vointisi,kiitos!
- asiasta
kul kirjoitti:
Heippa taas!
No niin, tänään kotiutunut "Ruotsin-keikalta", onnellisena :-) Proforma Clinic on aivan huippu paikka, koko henkilökunta on niin mukava ja osaava, jo sisään astuessa tuli hyvä fiilis valinnasta. Olo oli kun 5-tähden hotellissa, "respan" tytöt iloisia ja avuliaita, oma huone, modernit tilat, hoitohenkilökunta aivan superia, Calle joka leikkasi hyvä tyyppi, gourmetruokaa :-) En köydä kerta kaikkiaan mitään negatiivista sanottavaa koko paikasta. Ja hintahan ei tosiaan päätä huimaa. Rinnat näyttävät jo nyt hienoilta, tosin sitä nyt ei ihan hyvässä kunnossa ole kipuja löytyy, mutta ei se mitään, olen onnellinen kun vihdoin tein tämän. Miettinyt asiaa jo niin monta vuotta. Tästä tulikin oikea mainoskirje, hih hii. Mäkin muuten lueskelin noita ruotsin forumeita jonkin verran ennen. Näppärää oli jo kielenkin takia mennä Ruotsiin rintasuurennukseen. Kysele vaan jos haluat tietää jotain muuta. Niin ja 270cc osittain rintalihaksen alle.mitä foorumeita olet lukenut? itse en ole löytänyt mitään hyviä foorumeita.. :)
- Kiellettyjä implantt
kuulla kirjoitti:
että kaikki meni hyvin ja mahtavaa kun kirjoitit heti:)olis kiva tietää millä perusteella sinä/he valitsit silikoonien koon eli ootko minkä kokonen ja tuntuuko täs vaihees että valinta oli oikea?olipa sekava kysymys,ymmärsitkö :)ja voisitko kertoa palstalle viikon päästä mikä on vointisi,kiitos!
Proforma Klinikka on kuulemma käyttänyt potilaisiinsa kiellettyjä PIP-implantteja. PIP-implantin valmistaja on laittanut implantteihinsa kiellettyjä aineita. Seuraavassa tietoa asiasta. Suosittelen implanttien pikaista poistamista.
http://breakingnews.gaeatimes.com/2010/03/31/france-recalls-french-manufactured-breast-implant-says-company-misreported-type-of-silicon-19036/
http://www.expatica.com/fr/news/french-rss-news/french-breast-implant-maker-closes-after-fraud,-leakage_34388.html - Poistakaa äkkiä impl
Säästit väärässä paikassa ja nyt sisälläsi on kielletyt implantit! PIP-implantin valmistaja on laittanut implantteihinsa kiellettyjä aineita. Seuraavassa tietoa asiasta. Suosittelen implanttien pikaista poistamista.
http://breakingnews.gaeatimes.com/2010/03/31/france-recalls-french-manufactured-breast-implant-says-company-misreported-type-of-silicon-19036/
http://www.expatica.com/fr/news/french-rss-news/french-breast-implant-maker-closes-after-fraud,-leakage_34388.html - matti myöhäinen
kul kirjoitti:
Heippa taas!
No niin, tänään kotiutunut "Ruotsin-keikalta", onnellisena :-) Proforma Clinic on aivan huippu paikka, koko henkilökunta on niin mukava ja osaava, jo sisään astuessa tuli hyvä fiilis valinnasta. Olo oli kun 5-tähden hotellissa, "respan" tytöt iloisia ja avuliaita, oma huone, modernit tilat, hoitohenkilökunta aivan superia, Calle joka leikkasi hyvä tyyppi, gourmetruokaa :-) En köydä kerta kaikkiaan mitään negatiivista sanottavaa koko paikasta. Ja hintahan ei tosiaan päätä huimaa. Rinnat näyttävät jo nyt hienoilta, tosin sitä nyt ei ihan hyvässä kunnossa ole kipuja löytyy, mutta ei se mitään, olen onnellinen kun vihdoin tein tämän. Miettinyt asiaa jo niin monta vuotta. Tästä tulikin oikea mainoskirje, hih hii. Mäkin muuten lueskelin noita ruotsin forumeita jonkin verran ennen. Näppärää oli jo kielenkin takia mennä Ruotsiin rintasuurennukseen. Kysele vaan jos haluat tietää jotain muuta. Niin ja 270cc osittain rintalihaksen alle.Moikka! Itsekin olen varannut leikkauksen Proforma Clinicille ja nyt olen aivan paniikissa kun en löydä sopivaa matkustustapaa arlanda lentokentältä klinikalle ja kun se taksi olis niin kamalan hintava ku km on kumminki semmoset 50 että mietin miten sinä hoidit matkustamisen? Pelkään myöhästyväni kun aika klinikalla olis 7.45 ja arlandassa perillä klo 06.55 mikä ei jätä hirveesti aikaa jäädä miettii et joudunkohan kumminkin sitten turvautumaan siihen taksiin?
- Proforma Clinicille
Kiellettyjä implantt kirjoitti:
Proforma Klinikka on kuulemma käyttänyt potilaisiinsa kiellettyjä PIP-implantteja. PIP-implantin valmistaja on laittanut implantteihinsa kiellettyjä aineita. Seuraavassa tietoa asiasta. Suosittelen implanttien pikaista poistamista.
http://www.expatica.com/fr/news/french-rss-news/french-breast-implant-maker-closes-after-fraud,-leakage_34388.htmlSaksa ja Tshekki kehottavat poistamaan vaaralliset implantit
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/saksa-ja-tshekki-kehottavat-poistamaan-vaaralliset-implantit---/art-1288440467049.html - tiedonhaluinen -62
matti myöhäinen kirjoitti:
Moikka! Itsekin olen varannut leikkauksen Proforma Clinicille ja nyt olen aivan paniikissa kun en löydä sopivaa matkustustapaa arlanda lentokentältä klinikalle ja kun se taksi olis niin kamalan hintava ku km on kumminki semmoset 50 että mietin miten sinä hoidit matkustamisen? Pelkään myöhästyväni kun aika klinikalla olis 7.45 ja arlandassa perillä klo 06.55 mikä ei jätä hirveesti aikaa jäädä miettii et joudunkohan kumminkin sitten turvautumaan siihen taksiin?
hej,no kävitkö sielä proforma clinikalla ja paljonko taxi otti?? itse suunittelen sinne myös lähtöä.ja olen alustavasti jo sopinut että tulen edellisenä pvänä yöksi sinne niin olen valmiina aamulla kun leikkaus on 07.45.minkä suuruiset impalantit otit?? ja kerro ihmeessä onko ollut kovia kipuja ja kuin pitkään??ja kuinka pitkän lääkäritodistuksen sait?? olitko ihan tökkyrässä kun lähdit ja kipuja oliko kovia sillä kyselen kun haluan tietää valmiiksi ja minkä nimisiä kipu pilereitä sait?? olisitko ystävällinen ja vastaisit minulle.oletko tyytyväinen uusiin rintoihisi ja mikä on vointisi tänään/kiitos
- Pikku tisu
Miten valitsit klinikan ja kävitkö ensin konsultaatiossa siellä. Oletko kuullut hyvää ko. paikasta.
Kerro ihmeessö miten homma toimi.- pikku tisu
Olen lähettänyt meiliä, mutta eivät ole vastanneet. Paljonko tuli kaikkineen hintaa ? Minkä silikonimerkin valitsit?
- Kul
pikku tisu kirjoitti:
Olen lähettänyt meiliä, mutta eivät ole vastanneet. Paljonko tuli kaikkineen hintaa ? Minkä silikonimerkin valitsit?
Olen 169cm ja n.52kg, siksi juuri tuli rintalihaksen alle kun oon niin luikero (on vissiin paljon kipeempää laittaa alle). Tosiaan se toki vähän mietityttää, että miten kuntosalin kanssa, mutta sanoivat että pelkästään "suoria rintalihas-laitteita" ei suositella, kaikki muu normaalisti. Lasten jälkeen haluisin täyttää nahkapussit vähän lisää, hih. P.kirurgi ehdotti suurempia implantteja, mutta päädyttiin että katsoo leikkauksen aikana miltä noi 270cc näyttävät, ja oli senkin mielestä mulle hyvät. Jotenkin luulen että Ruotsissa laitetaan suurempia rintoja kuin Suomessa. Mä tosiaan bongasin Proforman näiltä sivuilta, siinä oli 3 klinikkaa mainittu ja rupesin nettailemaan ruotsinkielisiltä foorumeilta. Joten Proforma Clinic tuntui heti hyvältä, vaikka niiden uudet nettisivut ovatkin vasta tekeillä. Laiton meilin ensiksi, ja seuraavana päivänä soitin kun en malttanut odottaa vastausta, valinta oli tehty kun asiakaspalvelu oli niin mahtavaa :-)
Hinta oli se 37000, mihin kuuluu kapselitakuu, tosta saa vielä 2000SEK takaisin matkakuluja. - ap-kyselijä
Kul kirjoitti:
Olen 169cm ja n.52kg, siksi juuri tuli rintalihaksen alle kun oon niin luikero (on vissiin paljon kipeempää laittaa alle). Tosiaan se toki vähän mietityttää, että miten kuntosalin kanssa, mutta sanoivat että pelkästään "suoria rintalihas-laitteita" ei suositella, kaikki muu normaalisti. Lasten jälkeen haluisin täyttää nahkapussit vähän lisää, hih. P.kirurgi ehdotti suurempia implantteja, mutta päädyttiin että katsoo leikkauksen aikana miltä noi 270cc näyttävät, ja oli senkin mielestä mulle hyvät. Jotenkin luulen että Ruotsissa laitetaan suurempia rintoja kuin Suomessa. Mä tosiaan bongasin Proforman näiltä sivuilta, siinä oli 3 klinikkaa mainittu ja rupesin nettailemaan ruotsinkielisiltä foorumeilta. Joten Proforma Clinic tuntui heti hyvältä, vaikka niiden uudet nettisivut ovatkin vasta tekeillä. Laiton meilin ensiksi, ja seuraavana päivänä soitin kun en malttanut odottaa vastausta, valinta oli tehty kun asiakaspalvelu oli niin mahtavaa :-)
Hinta oli se 37000, mihin kuuluu kapselitakuu, tosta saa vielä 2000SEK takaisin matkakuluja.Moi taas! Kiitti sulle tosi paljon nopeasta vastauksesta ja runsaasta infosta, olet ollut tosi paljon avuksi! melkein olin jo itsekin soittamassa tänään:) Miten nuo suhtautuu jos pitää tulla konsultaatioon jostain kaukaa (=köh, esim Suomesta) tai on muuten ns. långväga, voiko järkätä silleen että konsultaatio olisi vasta päivää, paria ennen leikkausta? Käytkö milloin jälkitarkastuksessa? Itse en ole pääkaupunkiseudulta, mutta lentoyhteys Tukholmaan on kyllä saatavilla.. Mitä kannattaa kysellä kun soittaa ensimmäisen kerran? Mun ruotsi on ihan törkeetä muumisvenskaa mutta eiköhän ne ymmärrä kun on potentiaalinen asiakas kyseessä:)
- kul
Mitäköhän tein kun vastasin ja tekstiä ei tullut tonne, höh.
Mä tosiaan en jaksanut odottaa että vastaavat meiliin, vaan soitin malttamattomana, olin päätöksen tehnyt ja halusin leikkaukseen pikimmiten. Eli varattiin konsultaatio ja leikkaus samalle päivälle.
Varmaan pärjäät "muumiruotsilla", tai sitten puhut englantia. Itse olen kaksikielinen, joten käytin ruotsia.
Me mentiin laivalla ja otettiin auto mukaan.
Menen vasta ½ vuoden päästä jälkitarkastukseen, ellen satu menemään aiemmin Ruotsiin. P.kirurgi soittaa mulle jossan välissä toki tai itse soitan jos joitan kysyttävää tai ihmetyttää. Saa tietty toivoa että mitään komplikaatioita ei tule, ja erityisesti sen takia että klinikka on siellä.- pikaista apua kaipaava
Mä olen kanssa menossa Ruotsiin laittamaan..saisinko sulta puh nron tai jonkun kontaktiosoitteen...onkohan samasta mestasta kyse,-kun joku suositteli PERFORMA CLINICIÄ ROSELUNDSGATANILLA..??
- Kiellettyjä implatte
http://www.expatica.com/fr/news/french-rss-news/french-breast-implant-maker-closes-after-fraud,-leakage_34388.html- Odottavin mielin :)
Proforma kliniken ei ole enää käyttänyt Ranskalaisia PIP implantteja! Nyt käytössä Mentorin turvalliset implantit. Itse uskallan turvallisesti mennä Tukholmaan ja saan edulliseen hintaan hyvät implantit. Hinnat alkaen 34 000 SEK sis. yöpymisenkin. Mikä vielä hienoa, matkakulut kustannetaan 2000 SEK.
Tarkemmin tietoa :
http://www.proformaclinic.se/index.html - Olette vaarassa
Odottavin mielin :) kirjoitti:
Proforma kliniken ei ole enää käyttänyt Ranskalaisia PIP implantteja! Nyt käytössä Mentorin turvalliset implantit. Itse uskallan turvallisesti mennä Tukholmaan ja saan edulliseen hintaan hyvät implantit. Hinnat alkaen 34 000 SEK sis. yöpymisenkin. Mikä vielä hienoa, matkakulut kustannetaan 2000 SEK.
Tarkemmin tietoa :
http://www.proformaclinic.se/index.html - ÄLÄ SPÄMMÄÄ
Olette vaarassa kirjoitti:
Ei kukaan ole vaarassa. Täällä vain mustamaalataan kilpaillijoita. Ihan sama miten monta threadia lukee, niin sama juttu jokaisessa. Miten helvetissä joku jaksaa!
- Odottavin mielin :)
ÄLÄ SPÄMMÄÄ kirjoitti:
Ei kukaan ole vaarassa. Täällä vain mustamaalataan kilpaillijoita. Ihan sama miten monta threadia lukee, niin sama juttu jokaisessa. Miten helvetissä joku jaksaa!
Proforma on kertakaikkiaan huipputason klinikka siinä missä muutkin klinikat Ruotsissa. Omasta kokemuksesta voin vain puhua hyvää ja suositella sitä ehdottomasti muillekin! Erittäin korkeatasoista palvelua ja tulos aivan mahtava, Mentorin kera :)
Jos harkitset paikkaa, niin soita ihmeessä tai käy paikanpäällä.
http://www.proformaclinic.se/index.html - Kertoo paljon
Odottavin mielin :) kirjoitti:
Proforma on kertakaikkiaan huipputason klinikka siinä missä muutkin klinikat Ruotsissa. Omasta kokemuksesta voin vain puhua hyvää ja suositella sitä ehdottomasti muillekin! Erittäin korkeatasoista palvelua ja tulos aivan mahtava, Mentorin kera :)
Jos harkitset paikkaa, niin soita ihmeessä tai käy paikanpäällä.
http://www.proformaclinic.se/index.htmlEipä klinikka tarjonnut automaattisesti uusintaleikkausta ja rahaa korvaukseksi, vaikka asensi potilaille PIP-implanteja.
http://www.expatica.com/fr/news/french-rss-news/french-breast-implant-maker-closes-after-fraud,-leakage_34388.html - Mentor -10
Kertoo paljon kirjoitti:
Eipä klinikka tarjonnut automaattisesti uusintaleikkausta ja rahaa korvaukseksi, vaikka asensi potilaille PIP-implanteja.
http://www.expatica.com/fr/news/french-rss-news/french-breast-implant-maker-closes-after-fraud,-leakage_34388.htmlEi ole yksikään PIP-implantit saaneet kommentoineet miten meni vaihdon kanssa? Liekkö vaihto onnistunut sen paremmin muissakaan klinikoissa joissa oli niitä käytetty. Ja oikeesti PIP-implantit on HISTORIAA. Ne jotka sellaiset ovat aikanaan haluneet, luulisi ne jo vaihtaneenkin. Suomen ja Ruotsin klinikat ovat kaikki tosi hyviä!
- Suomessa PIPattu
Mentor -10 kirjoitti:
Ei ole yksikään PIP-implantit saaneet kommentoineet miten meni vaihdon kanssa? Liekkö vaihto onnistunut sen paremmin muissakaan klinikoissa joissa oli niitä käytetty. Ja oikeesti PIP-implantit on HISTORIAA. Ne jotka sellaiset ovat aikanaan haluneet, luulisi ne jo vaihtaneenkin. Suomen ja Ruotsin klinikat ovat kaikki tosi hyviä!
Muakin kiinnostais tietää onko mikään klinikka antanut edes alennuksia siitä jos PIP-implantit on joutunu vaihtaan toisiin.
- Mentor -10
Suomessa PIPattu kirjoitti:
Muakin kiinnostais tietää onko mikään klinikka antanut edes alennuksia siitä jos PIP-implantit on joutunu vaihtaan toisiin.
Luulisi ainakin, mutta ei tosiaan tietoa itselläni. Ainakin poiston on täytynyt saada ilmaiseksi.
- Syöpä kehittymässä!
ÄLÄ SPÄMMÄÄ kirjoitti:
Vai ei kukaan ole vaarassa?
Ranskassa harkitaan rintaimplanttien poistamista 30 000 naiselta
Julkaistu: 20.12.2011 16:44
Ranskassa harkitaan rintaimplantin poistamista noin 30 000 naiselta.
Naisilla on Poly Implant Prothese -yhtiön implantit, joiden turvallisuus on kyseenalaistettu.
Ranskassa on todettu kahdeksan PIP-implantin saaneen naisen sairastuneen syöpään. Nyt viranomaiset miettivät, pitäisikö kaikki implantit suositella poistettaviksi.
Terveysministeriön edustaja rauhoitteli tiistaina syntynyttä kohua. Syövän ja implanttien välillä ei ole todistettua yhteyttä eikä "kiireellistä terveysriskiä" ole.
Poly Implant Prothese -yhtiö suljetettiin viime vuonna. Implantit kiellettiin useissa Euroopan maissa kun paljastui, että yhtiö oli käyttänyt rekisteröimätöntä silikonigeeliä. Geelin vuoksi implantit repeilivät normaalia useammin.
Ranskalaisen Liberation-lehden mukaan PIP-implantteja on 300000 naisella ympäri maailman.
Suomessa ei ole keskitettyä rekisteriä sairaaloissa käytettävistä rintaimplanteista. Jos implantin saaneella on asiasta epäselvyyttä, parhaiten sen voi selvittää olemalla yhteydessä siihen sairaalaan, jossa leikkaus on tehty, neuvoo ylilääkäri Hanna Rautiainen Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta.
STT-AFP
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/ranskassa-harkitaan-rintaimplanttien-poistamista-30-000-naiselta/art-1288436713404.html - Syöpä kehittymässä!
Syöpä kehittymässä! kirjoitti:
Naisilla on Poly Implant Prothese -yhtiön implantit, joiden turvallisuus on kyseenalaistettu.
Ranskassa on todettu kahdeksan PIP-implantin saaneen naisen sairastuneen syöpään. Nyt viranomaiset miettivät, pitäisikö kaikki implantit suositella poistettaviksi.
Terveysministeriön edustaja rauhoitteli tiistaina syntynyttä kohua. Syövän ja implanttien välillä ei ole todistettua yhteyttä eikä "kiireellistä terveysriskiä" ole.
Poly Implant Prothese -yhtiö suljetettiin viime vuonna. Implantit kiellettiin useissa Euroopan maissa kun paljastui, että yhtiö oli käyttänyt rekisteröimätöntä silikonigeeliä. Geelin vuoksi implantit repeilivät normaalia useammin.
Ranskalaisen Liberation-lehden mukaan PIP-implantteja on 300000 naisella ympäri maailman.
Suomessa ei ole keskitettyä rekisteriä sairaaloissa käytettävistä rintaimplanteista. Jos implantin saaneella on asiasta epäselvyyttä, parhaiten sen voi selvittää olemalla yhteydessä siihen sairaalaan, jossa leikkaus on tehty, neuvoo ylilääkäri Hanna Rautiainen Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta.
STT-AFP
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/ranskassa-harkitaan-rintaimplanttien-poistamista-30-000-naiselta/art-1288436713404.htmlBBC: Tissi-implanteissa ongelma: 30 000 naiselle uudet?
Julkaistu: 18:25Ranskan hallitus on muodostanut erityisen komitean tutkimaan vaarallisia rintaimplantteja, kertoo BBC. Jopa 30 000 ranskalaisnaisella on mahdollisesti vaarallinen rintaimplantti ja maan viranomaisten uskotaan esittävän, että nämä implantit poistettaisiin.
Kyse on Poly Implant Prothese -yhtiön (PIP) valmistamista implanteista. Niiden valmistukseen on käytetty silikonigeeliä, jota ei ole hyväksytty käyttöön ja siitä valmistettujen implanttien tiedetään revenneen poikkeuksellisen usein.
Yhtiön implantit on sittemmin kielletty Ranskassa.
Tapauksesta kertoneen ranskalaislehti Liberationin mukaan komiteaan nimitetty plastiikkakirurgi esittää, että PIP:n implantit tulisi leikata pois, sillä ne ovat terveysriski.
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/118816-bbc-tissi-implanteissa-ongelma-30-000-naiselle-uudet - Jotain kokemuksia
STT-AFP
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/ranskassa-harkitaan-rintaimplanttien-poistamista-30-000-naiselta/art-1288436713404.htmlJulkisen puolen sairaalat eivät kerro potilaalle minkä merkkisiä ja tyyppisiä mitä tahansa implantteja tai proteeseja ovat laittaneet potilaalle. Tästä on ollut mm. ongelmia kun Tampereella laitettiin huonoja lonkkaproteeseja. Itse olen saanut rintaimplanteista yksityissairaalasta implanttipassit joissa on tarkasti merkitty valmistaja ja tyyppimerkinnät sarjanumeroineen. Mutta julkisella puolella laitetusta polven tekonivelestä minulle ei ole annettu mitään tietoja.
- Outoja luuloja
BBC: Tissi-implanteissa ongelma: 30 000 naiselle uudet?
Julkaistu: 18:25Ranskan hallitus on muodostanut erityisen komitean tutkimaan vaarallisia rintaimplantteja, kertoo BBC. Jopa 30 000 ranskalaisnaisella on mahdollisesti vaarallinen rintaimplantti ja maan viranomaisten uskotaan esittävän, että nämä implantit poistettaisiin.
Kyse on Poly Implant Prothese -yhtiön (PIP) valmistamista implanteista. Niiden valmistukseen on käytetty silikonigeeliä, jota ei ole hyväksytty käyttöön ja siitä valmistettujen implanttien tiedetään revenneen poikkeuksellisen usein.
Yhtiön implantit on sittemmin kielletty Ranskassa.
Tapauksesta kertoneen ranskalaislehti Liberationin mukaan komiteaan nimitetty plastiikkakirurgi esittää, että PIP:n implantit tulisi leikata pois, sillä ne ovat terveysriski.
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/118816-bbc-tissi-implanteissa-ongelma-30-000-naiselle-uudetDiez väitti päivän sanomalehdessä ettei Suomessa ole kenelläkään PIP implantteja. Onko nämä suomalaiset plastiikkakirurgit näin sinisilmäisiä että luulevat ettei kukaan ole käynyt Ruotsissa laitattamassa näitä, tai vaikkapa jossain muualla.
- ......
Outoja luuloja kirjoitti:
Diez väitti päivän sanomalehdessä ettei Suomessa ole kenelläkään PIP implantteja. Onko nämä suomalaiset plastiikkakirurgit näin sinisilmäisiä että luulevat ettei kukaan ole käynyt Ruotsissa laitattamassa näitä, tai vaikkapa jossain muualla.
Nyt viranomaisetkin uutisoivat että suomalaisille naisille on laitettu PIP implantteja, mutta poistamisesta ei ole vielä tehty päätöstä.
- relaksiini
Eipä mulla mitään paniikkia ole vaikka kolme vuotta sitten laitettiin PiP-implantit Ruotsissa. Riskeeraan terveyteni myös värjäämällä hiuksia, joka melkoista kemikaalikoktailia. Vastapainoksi olen jättänyt sitten ihan muuten vaan alkoholin käytön pois. Suomalaisethan kuolee enimmäkseen alkoholiin, eli ihan tavalliset työssäkäyvät ihmiset. "Muut kuolee viinaan en minä". No niinpä, otapa vaikka lasillinen tai neljä sen kunniaksi.
ProForma ottaa implanttien vaihdosta saman hinnan kuin aiemminkin, eihän se lopulta heidän syynsä ole, että paskaa on myyty ympäri maailmaa. Itse etsin netistä ennen leikkausta muutamalla kielellä tietoa noista implanteista, eikä mitään negatiivista tuolloin vielä tullut eteen.
Saatan kyllä vaihdattaa uudet implantit jossain muuallakin. Täytyy kysellä hintoja ja muita taustoja. Proformasta muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa. Hoitajat ja lääkäri olivat kaikki huippuystävällisiä. Kun ruoka ei illalla oikein maistunut niin hoitaja teki jonkun piiraan keskellä yötä, että söisin edes jotain.
Itse menin yölaivalla, lääkärin vastaanotto päivällä ja jonkun tunnin päästä leikkaus. Yksi yö tarkkailussa ja sitten taas iltalaivalla Suomeen. Saatan kyllä hoidattaa vaihdon myös Aasiassa loman yhteydessä. Hinnat on Thaimaassa samaa luokkaa ellei hiukan kalliimpia kuin Tukholmassa. Muiden maiden hintoja en ole katsellut.
Mitään komplikaatioita ei ole ollut ja kuppikoko ja leikkaus pysyy samanlaisena, joten ei ole siinä mitään pähkäiltävää. Täytyy lähetellä sähköpostia sinne tänne ja pohtia sitten mihin menen.- Epäselvä tilanne
Syöpää kehittää kirjoitti:
Syövän kehittyminen edellyttää että implantti on rikkoutunut ja vaarallinen täyte päässyt tekemisiin kudosten kanssa. Muistaakseni Englannissa ei suositella implanttien poistoa jos ne ovat ehjät. Poistoleikkauksesta on suuremmat riskit kuin ehjästä implantista.
Terveysviranomaiset voivat pestä kätensä käskemällä poistaa implantit, mutta poiston maksaa potilas. Suomessa Valvira kertoo että jokainen seitsemästä PIP implantit omistavasta suomalaisnaisesta on lääkärien seurannassa. Mutta onko? Eli vastaisiko joku (esimerkiksi yllä kirjoittanut relaksiini) jolle on laitettu Ruotsissa tai Virossa PIP- tai M-implantit että onko lääkäri ottanut heihin yhteyttä tai ovatko itse ottanut yhteyttä lääkäriin. - kohotus+impalantit
Epäselvä tilanne kirjoitti:
Syövän kehittyminen edellyttää että implantti on rikkoutunut ja vaarallinen täyte päässyt tekemisiin kudosten kanssa. Muistaakseni Englannissa ei suositella implanttien poistoa jos ne ovat ehjät. Poistoleikkauksesta on suuremmat riskit kuin ehjästä implantista.
Terveysviranomaiset voivat pestä kätensä käskemällä poistaa implantit, mutta poiston maksaa potilas. Suomessa Valvira kertoo että jokainen seitsemästä PIP implantit omistavasta suomalaisnaisesta on lääkärien seurannassa. Mutta onko? Eli vastaisiko joku (esimerkiksi yllä kirjoittanut relaksiini) jolle on laitettu Ruotsissa tai Virossa PIP- tai M-implantit että onko lääkäri ottanut heihin yhteyttä tai ovatko itse ottanut yhteyttä lääkäriin.hei.aloin tässä muille kertomaan ettei käy kun minulle minulla oli aika 18.01-2012
stockholmiin mutta ,peruin sen perjantai aamuna koska minulla on vuosi sitten todettu struuma ja kovan työntakana piti mennä yksityiselle että sain lääkityksen kuntoon no nyt on tämä struuma vaivannut ja ylikieroksia tulee rutkasti ja nieliala vaihtelee kuin vuoristo rata sain tk-lääkäriltä lähetteen ultra tutkimuksiin torstaina 17.1-2012 siellä huomattiin ultralla kun katottin että struuma on kasvanut 1-1½cm kokoiseksi 7mm.stä.no olohan oli hermostunut kun ei tiedä mitä lääkäri on suunitellut.?peruin aikani perjantai aamuna hyvissä ajoin koska en tiedä mitä tk.on suunitellut minun struman varaan?kerroin ajanvaraus tytölle(emmalle)huonolla ruotsin kielellä etä en tule keskiviikkona perutaan aika hän meinas että minun pitää 58000kr maksaa.olin aivan järkyttynyt .kuulemasta otin sitten suomalaiseen sairaan hoitajaan aivan ihana muuten niin hän meinas että kun olis leikkaukseen varattu aika 3h niin minun täytyy maksaa 15000kr? sanoin että minä jouduin sen takia perumaan kuin minulla on kasvanut struuma ja pelo tila on kova kun en tiedä mitä tässä nyt tehdään .hän pyysi että voinko lähettää kopion siintä lääkärin lausunnosta kun perutus pitää tehdä viikkoa ennen.lähetin todistuksen ja he saavat sen torstaina .en kyllä pysty maksamaan edes sitä 15000kr heille .olen aivan panikissa mitäs nyt tehdään .voiko joku ystävällisesti ja asiallisesti vastata mulle .onko pakko maksaa ettei menis ulos.ottoon/kiitos - kohotus+impalantit
kohotus+impalantit kirjoitti:
hei.aloin tässä muille kertomaan ettei käy kun minulle minulla oli aika 18.01-2012
stockholmiin mutta ,peruin sen perjantai aamuna koska minulla on vuosi sitten todettu struuma ja kovan työntakana piti mennä yksityiselle että sain lääkityksen kuntoon no nyt on tämä struuma vaivannut ja ylikieroksia tulee rutkasti ja nieliala vaihtelee kuin vuoristo rata sain tk-lääkäriltä lähetteen ultra tutkimuksiin torstaina 17.1-2012 siellä huomattiin ultralla kun katottin että struuma on kasvanut 1-1½cm kokoiseksi 7mm.stä.no olohan oli hermostunut kun ei tiedä mitä lääkäri on suunitellut.?peruin aikani perjantai aamuna hyvissä ajoin koska en tiedä mitä tk.on suunitellut minun struman varaan?kerroin ajanvaraus tytölle(emmalle)huonolla ruotsin kielellä etä en tule keskiviikkona perutaan aika hän meinas että minun pitää 58000kr maksaa.olin aivan järkyttynyt .kuulemasta otin sitten suomalaiseen sairaan hoitajaan aivan ihana muuten niin hän meinas että kun olis leikkaukseen varattu aika 3h niin minun täytyy maksaa 15000kr? sanoin että minä jouduin sen takia perumaan kuin minulla on kasvanut struuma ja pelo tila on kova kun en tiedä mitä tässä nyt tehdään .hän pyysi että voinko lähettää kopion siintä lääkärin lausunnosta kun perutus pitää tehdä viikkoa ennen.lähetin todistuksen ja he saavat sen torstaina .en kyllä pysty maksamaan edes sitä 15000kr heille .olen aivan panikissa mitäs nyt tehdään .voiko joku ystävällisesti ja asiallisesti vastata mulle .onko pakko maksaa ettei menis ulos.ottoon/kiitostiedotan tuohon yllä mainittuun että ei tarvinnut maksaa!kun asiakas tuli saman tien keskiviikkona. se on näin että joka pyllysä nostaa niin paikka menee.tosi mukavan tuntuista porukkaa etenkin marja suomalainen sairaan hoitaja ystävällinen ja avulias kaikesta kiireestä huolimatta neuvoo ihan alusta loppuun saakka/kiitos
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575785Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773023Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222258No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402005- 191868
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61579Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83119281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191181Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah761031