Amfetamiinin yliannostus?

.....***

Mietin vaan, miten se on mahdollista. Wikipedia väittää näin:

"Vaarallisen annoksen suuruus on yksilöllinen. Joillakin myrkytysoireita voi ilmetä jo 2 mg annoksen jälkeen, kun taas toisilla edes 400–500 mg annokset eivät välttämättä johda kuolemaan. Monesti yliannostuskuolemaa edeltää raju kouristelu tai vajoaminen koomaan aineen johdosta.[3]

Oraalisesti käytettynä LD50-arvo rotilla on 96.8 mg/kg.[4]"

josta menee linkki tuonne:

http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/amphetamines_effects.shtml

"Individual patient response to amphetamines varies widely. While toxic symptoms occasionally occur as an idiosyncracy at dosages as low as 2mg, they are rare with doses of less than 15mg; 30mg can produce severe reactions, yet doses of 400 to 500mg are not necessarily fatal. In rats, the oral LD50 of dextroamphetamine sulfate is 96.8 mg/kg."

Rotan ja ihmisen sietokyvyt eivät ole suoraan verrannollisia: rotta kestää kokoonsa nähden esim. moninkertaisen määrän etanolia kuin ihminen. Silti yksinkertaistettu laskutoimitus 96,8 mg x 50 (eli 50-kiloinen ihminen) tuottaa määrän 4840 mg eli 4,84 grammaa. Ihmisen pitäisi siis ottaa amfetamiinia useita grammoja kerta-annoksina, kun otetaan vielä huomioon jatkaminen katukaupassa (glukoosi, maltodekstriini jne) kuollakseen yliannostukseen. Olisiko olemassa luotettavampaa lähdettä siitä, kuinka paljon amfetamiini aiheuttaa suoranaisesti kuolemia ihmisillä, tuo Wikipedia-artikkeli nimittäin mättää?

56

30611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annamrk

      Ei se itse amfetamiini tapa vaan se paska millä jotkut sitä jatkaa (mm. erilaiset lääkkeet).
      Amfetamiinin kohdalla mielestäni ei muutenkaan voi puhua yliannostuksesta, kuten esim heroiinin. Jos amfetamiinia tulee vedettyä liikaa, oksennus on yleensä se mikä lentää ensimmäisenä, lisäksi odotettu piristävä vaikutus muuttuu käänteiseksi eli alkaa väsyttää, joten seuraava etappi onkin luultavimmin höyhensaaret. Ei siinä sen kummempaa...

      • Ohje

        Sitten kun tuo ketjun aloittanut kaveri täräyttää kertalaakista sen 500mg amfetamiinia (annostelureitistä puhumattakaan) itseensä. Neuvostasi vaarin ottaen, että noh, överitapauksessa kuulemma lentää laatta ja ehkä vähän nukuttaa...

        Sinun itsesi ei pitäs puhua yliannostuksista mitään, tai ylipäätään yhtään mitään.


      • annamrk
        Ohje kirjoitti:

        Sitten kun tuo ketjun aloittanut kaveri täräyttää kertalaakista sen 500mg amfetamiinia (annostelureitistä puhumattakaan) itseensä. Neuvostasi vaarin ottaen, että noh, överitapauksessa kuulemma lentää laatta ja ehkä vähän nukuttaa...

        Sinun itsesi ei pitäs puhua yliannostuksista mitään, tai ylipäätään yhtään mitään.

        Ihan uteliaisuuttani kysyn mitä sinä tiedät amfetamiinista tai yleensäkin eri aineiden yliannostuksista, siis sen lisäksi mitä olet lukenut?


      • Niskavuoren Emäntä
        Ohje kirjoitti:

        Sitten kun tuo ketjun aloittanut kaveri täräyttää kertalaakista sen 500mg amfetamiinia (annostelureitistä puhumattakaan) itseensä. Neuvostasi vaarin ottaen, että noh, överitapauksessa kuulemma lentää laatta ja ehkä vähän nukuttaa...

        Sinun itsesi ei pitäs puhua yliannostuksista mitään, tai ylipäätään yhtään mitään.

        Eli 500mg yhtä kuin 0,5g eli ns.puolikas.Siinä aineen osuus ehkä reilusti alle 20%.I.v:sti otettuna pahat vajarit,jos vähänkään toleranssia.Aineet on niin lätkittyjä nykyisin,että ei voi puhua amfetamiinista,vaan nimenomaan "piristä",joka voi olla mitä tahansa.
        Yliannostuksesta puhuttaessa eri lääketieteellisissä yhteyksissä,tarkoitetaan yleensä puhdasta ainetta.Siksi määrät voivat vaikuttaa naurettavan pieniltä.Vai mitä??


      • eihajuakaan
        Niskavuoren Emäntä kirjoitti:

        Eli 500mg yhtä kuin 0,5g eli ns.puolikas.Siinä aineen osuus ehkä reilusti alle 20%.I.v:sti otettuna pahat vajarit,jos vähänkään toleranssia.Aineet on niin lätkittyjä nykyisin,että ei voi puhua amfetamiinista,vaan nimenomaan "piristä",joka voi olla mitä tahansa.
        Yliannostuksesta puhuttaessa eri lääketieteellisissä yhteyksissä,tarkoitetaan yleensä puhdasta ainetta.Siksi määrät voivat vaikuttaa naurettavan pieniltä.Vai mitä??

        Niin, no, on sitä tullu otettua putsia ensin lämpimälle lautaselle kuivatukseen ja sen jälkeen nokkaan toi puol gemmiä (ei tosin yhdellä imulla, vaan parin tunnin sisään) enkä mä mielestäni kuollu. Ei tullu ees mitään överifiilistä, vaan bisse rupes vaa uppoo tölkki per 2 huikkaa periaatteella eikä joppisten polttaminen vaikuttanu mitenkään mihinkään...

        Tosin, on sitä vedetty piriöverit bileiden loppuvaiheessa ennen kotiinlähtöä ku on tullu vedettyä alle tulitikun mittasen viivan laimeeta kuraa... Mut siinä oli taustalla kyl nopeiden sekakäyttöä, et ehkä se snadi viiva oli vaa se korsi joka katkas kamelin selän. Ei pitäis harrastaa sekakäyttöä jos ei tiedä mitä tekee ja siinä kohdassa en vielä tienny mitä tein. Tyhmä olin, mutta opinpahan jotain.


      • Tartan
        eihajuakaan kirjoitti:

        Niin, no, on sitä tullu otettua putsia ensin lämpimälle lautaselle kuivatukseen ja sen jälkeen nokkaan toi puol gemmiä (ei tosin yhdellä imulla, vaan parin tunnin sisään) enkä mä mielestäni kuollu. Ei tullu ees mitään överifiilistä, vaan bisse rupes vaa uppoo tölkki per 2 huikkaa periaatteella eikä joppisten polttaminen vaikuttanu mitenkään mihinkään...

        Tosin, on sitä vedetty piriöverit bileiden loppuvaiheessa ennen kotiinlähtöä ku on tullu vedettyä alle tulitikun mittasen viivan laimeeta kuraa... Mut siinä oli taustalla kyl nopeiden sekakäyttöä, et ehkä se snadi viiva oli vaa se korsi joka katkas kamelin selän. Ei pitäis harrastaa sekakäyttöä jos ei tiedä mitä tekee ja siinä kohdassa en vielä tienny mitä tein. Tyhmä olin, mutta opinpahan jotain.

        Tässä on kekeiltu myytävien aineiden tehoa. Samalla tulee käyttöopastusta. Sitten vähän palataan lähtöruutuun. Näin tekee hyvä myyjä.


      • wannabeclear
        annamrk kirjoitti:

        Ihan uteliaisuuttani kysyn mitä sinä tiedät amfetamiinista tai yleensäkin eri aineiden yliannostuksista, siis sen lisäksi mitä olet lukenut?

        pakko kyl sanoo et sä et mistää tiedä mitään.. tottakai amfetamiiniin voi kuolla, et vaan vedä tarpeeks pitkiä laineja. Itse kärsin tällä hetkellä yliannostuksesta, tai niinsanotusta "amfetamiinipsykoosista". ei ole kivaa, näkökenttä heittelee, tavarat mitä katson ovat isompia mitä ovat ja aina välillä paljon pienemmät, jos ymmärrät mitä meinaan. paniikkikohtauksia ihan yhtäkkiä, ja sekin pistää kyllä miettimään.


      • hmmm

        Ensimmäinen etappi on sydänkohtaus ja toinen riippuu kuinka nopeeta ambulanssi tuli. Amfetamiinipsykoosi tulee pitkästä käytöstä ei yliannostuksesta


      • bigpapadick

        ite kävin sairaalas eile ku sain piriövereiden takii sydärin


      • Anonyymi

        Itse suoraan "maahantuojalta" etelä-suomen puhtainta saaneena, voin sano että 2g iv:nä ja oli hengenlähtö pienestä kiinni..! Eli ei ollut vielä sitä 80% jatkemäärää mitä saat joka kadunkulmasta suomen vahvimpana.. 🤫 Jatkettua paskaa koitan välttää kun saa kunnon tavaraakin. Siis vielä hengissä. 👋


    • chillaa

      suomesta ei saa kunnon roinaa,vaan täyttä paskaa jota jengi tykittää ja heittää sit saappaat nurkkaan. mä oon käyny köpiksessä vetämässä ja chillaamassa,sieltä saa kunnon roipetta....suosittelen.

      • PÄRSÄÄJÄ

        KYLLÄ TÄÄLTÄ SAA KUNNON "A-VITAMIINIA" OTIN TOSSA ILLAN AIKANA PUTKISTOON 2X0,1 MG. PIRIÄ. PROPRAALI OLI PAKKO OTTAA, VERENPAINE HEITTELEE, PÄÄ TÄYNNÄ HÄMÄHÄKKEJÄ... EI TUU JATKEISTA AIHEUTUVAA NS.KOHAHDUSTA, MUTTA TEHO NOUSEE PARI TUNTIA! EI VARSINAISESTI AHDISTA, MUT HAUKON HENKEÄ VÄHÄN VÄLIÄ(JA KUMMA KYLLÄ NAURAN AINA HAUKOTTUANI HENKEÄ) EI TEE MIELI SÄHLÄTÄ MITÄÄN YLIM... JOKU TÄSTÄ OLI LÄHTENY "TRIPEILLE" 0,3GRAMMAN KERTAVEDOISTA, ET EI VOI KOVIN PASKAA OLLA... EHKÄ KADULTA SAA TÄYTTÄ PASKAA, MUTTA JOS ON SUHTEITA NIIN KYLLÄ TÄÄLTÄ HYVÄÄ LÖYTYY... ITSE OON KAIKKI MYRKYT, PAITSI HERSKAN KOKEILLU, JA SITÄKIN KYLLÄ KOKAIININ JATKEENA... KYLLÄ MÄ TOTA KYSEISTÄ PIRIÄ KUNNIOITAN, JÄTTÄEN LEIKKIMISEN HENGELLÄNI. PIDÄN SIIS VEDOT PIENINÄ, ENKÄ LÄHDE RAJOJANI KOKEILEMAAN... KYLLÄ MÄ HALUISIN NÄHDÄ SEN JOKA TOSTA VETÄÄ ÖVERIT JA "VAIN OKSENTAA" EN OSTA KELTÄÄN NILKILTÄ, KOSKA JATKEISTA OON TULLU TOSI KIPEÄKSI(KETÄ KIINNOSTAA JOS YKS NS. NARKKI DELAA) HUUMEET ON PERSEESTÄ, MUTTA ELÄMÄ ON!


      • saapas81
        PÄRSÄÄJÄ kirjoitti:

        KYLLÄ TÄÄLTÄ SAA KUNNON "A-VITAMIINIA" OTIN TOSSA ILLAN AIKANA PUTKISTOON 2X0,1 MG. PIRIÄ. PROPRAALI OLI PAKKO OTTAA, VERENPAINE HEITTELEE, PÄÄ TÄYNNÄ HÄMÄHÄKKEJÄ... EI TUU JATKEISTA AIHEUTUVAA NS.KOHAHDUSTA, MUTTA TEHO NOUSEE PARI TUNTIA! EI VARSINAISESTI AHDISTA, MUT HAUKON HENKEÄ VÄHÄN VÄLIÄ(JA KUMMA KYLLÄ NAURAN AINA HAUKOTTUANI HENKEÄ) EI TEE MIELI SÄHLÄTÄ MITÄÄN YLIM... JOKU TÄSTÄ OLI LÄHTENY "TRIPEILLE" 0,3GRAMMAN KERTAVEDOISTA, ET EI VOI KOVIN PASKAA OLLA... EHKÄ KADULTA SAA TÄYTTÄ PASKAA, MUTTA JOS ON SUHTEITA NIIN KYLLÄ TÄÄLTÄ HYVÄÄ LÖYTYY... ITSE OON KAIKKI MYRKYT, PAITSI HERSKAN KOKEILLU, JA SITÄKIN KYLLÄ KOKAIININ JATKEENA... KYLLÄ MÄ TOTA KYSEISTÄ PIRIÄ KUNNIOITAN, JÄTTÄEN LEIKKIMISEN HENGELLÄNI. PIDÄN SIIS VEDOT PIENINÄ, ENKÄ LÄHDE RAJOJANI KOKEILEMAAN... KYLLÄ MÄ HALUISIN NÄHDÄ SEN JOKA TOSTA VETÄÄ ÖVERIT JA "VAIN OKSENTAA" EN OSTA KELTÄÄN NILKILTÄ, KOSKA JATKEISTA OON TULLU TOSI KIPEÄKSI(KETÄ KIINNOSTAA JOS YKS NS. NARKKI DELAA) HUUMEET ON PERSEESTÄ, MUTTA ELÄMÄ ON!

        Ota yhteyttä muhun..asiaa sulle


      • IrtiPäihteistäJoo
        PÄRSÄÄJÄ kirjoitti:

        KYLLÄ TÄÄLTÄ SAA KUNNON "A-VITAMIINIA" OTIN TOSSA ILLAN AIKANA PUTKISTOON 2X0,1 MG. PIRIÄ. PROPRAALI OLI PAKKO OTTAA, VERENPAINE HEITTELEE, PÄÄ TÄYNNÄ HÄMÄHÄKKEJÄ... EI TUU JATKEISTA AIHEUTUVAA NS.KOHAHDUSTA, MUTTA TEHO NOUSEE PARI TUNTIA! EI VARSINAISESTI AHDISTA, MUT HAUKON HENKEÄ VÄHÄN VÄLIÄ(JA KUMMA KYLLÄ NAURAN AINA HAUKOTTUANI HENKEÄ) EI TEE MIELI SÄHLÄTÄ MITÄÄN YLIM... JOKU TÄSTÄ OLI LÄHTENY "TRIPEILLE" 0,3GRAMMAN KERTAVEDOISTA, ET EI VOI KOVIN PASKAA OLLA... EHKÄ KADULTA SAA TÄYTTÄ PASKAA, MUTTA JOS ON SUHTEITA NIIN KYLLÄ TÄÄLTÄ HYVÄÄ LÖYTYY... ITSE OON KAIKKI MYRKYT, PAITSI HERSKAN KOKEILLU, JA SITÄKIN KYLLÄ KOKAIININ JATKEENA... KYLLÄ MÄ TOTA KYSEISTÄ PIRIÄ KUNNIOITAN, JÄTTÄEN LEIKKIMISEN HENGELLÄNI. PIDÄN SIIS VEDOT PIENINÄ, ENKÄ LÄHDE RAJOJANI KOKEILEMAAN... KYLLÄ MÄ HALUISIN NÄHDÄ SEN JOKA TOSTA VETÄÄ ÖVERIT JA "VAIN OKSENTAA" EN OSTA KELTÄÄN NILKILTÄ, KOSKA JATKEISTA OON TULLU TOSI KIPEÄKSI(KETÄ KIINNOSTAA JOS YKS NS. NARKKI DELAA) HUUMEET ON PERSEESTÄ, MUTTA ELÄMÄ ON!

        Ilot vs Surut, viekkarit vs viihdyttävyys....

        Sitten kun se ei enää ole hauskaa... puuduttavaa samantoistoa... on aika lopettaa ja aloittaa jotain uutta.


      • nick420
        saapas81 kirjoitti:

        Ota yhteyttä muhun..asiaa sulle

        Tännekin saa olla yhteyksis...


      • saapas81 kirjoitti:

        Ota yhteyttä muhun..asiaa sulle

        Otappa yhteyttä olis varmaan paljon juteltavaa, nopeesti...


    • NATIONAL HOCKEY

      MIKSI MISSÄÄN EI OLE SELVIYTYMIS OHJEITA ESIM. TILANTEESSA JOSSA ON JO YLIANNOSTUS MISTÄ VASTALÄÄKKEITÄ YNNÄ MUITA OJEITA ESIM.SEURAAVAKSI PÄIVÄKSI TERVEISIN HALUAN PYSYÄ NIMETTÖMÄNÄ

      • Kenpachi

        Beetasalpaajaa tasaamaa pulssi.esim probral ja sitte bentsoja esim diapam rauhottamaan paniikkia ja rentouttamaan kehoa.ja märkiä pyyhkeitä ympäri kehoa.ja ambulanssin soitto


      • NarkNark
        Kenpachi kirjoitti:

        Beetasalpaajaa tasaamaa pulssi.esim probral ja sitte bentsoja esim diapam rauhottamaan paniikkia ja rentouttamaan kehoa.ja märkiä pyyhkeitä ympäri kehoa.ja ambulanssin soitto

        Joojoo..Pumpatkaa vaan lisää lääkkeitä siihen yliannostuksen saaneeseen narkomaaniin, niin hyvä tulee :D Vittu mitä idiootteja.


      • NarkNark

        Miks ohjeita sellasille jotka vetää huumeita ja sit on paniikissa ku saa överit? Lopettakaa narkkaaminen niin loppuu ongelmatkin, vitun apinat oikeesti.


      • Veturi455
        NarkNark kirjoitti:

        Joojoo..Pumpatkaa vaan lisää lääkkeitä siihen yliannostuksen saaneeseen narkomaaniin, niin hyvä tulee :D Vittu mitä idiootteja.

        Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, etteivät kaikki lääkeaineet toimi samalla tavalla vaan niitä on valmistettu eri tarkoituksiin. Syöpäpotilas syö erillaisia nappeja kuin sktsofreenikko. Amfetamiini on "nopeaa" eli nostaa pulssia ja verenpainetta, jotka liiallisena aiheuttavat mm. aivoverenvuodon tai sydäninfraktin riskin. Tälloin nimenomaan olisi hyvä pyrkiä rauhoittamaan ihmistä ja saada pulssia alas, joten diapam, xanor yms. rauhoittavan ottaminen on järkevää. Itse olen todennut blossien polton rauhoittavan omalla kohdallani parhaiten, mutta myös bentso auttanut monia kertoja rauhalliseen uneen, jonka jälkeen olo hyvä. Vastaavissa tapauksissa, joissa tarjolla ei ole ollut mitään rauhoittavaa, ei edes yhtä bisseä, olen valvonut (tässä vaiheessa usein jo valmiina takana useampi vuorokausi hereillä) överistä vielä useita tunteja, joiden aikana rytmihäiriöitä, hengenahdistusta, kun kävelee keittiöön tuntuu että saa slaagin eikä uskalla käydä edes paskalla kun voi ponnistaessa sydän räjähtää. Koko aika on varma että pumppu pettää ja kuolee. Minusta olisi idioottimaista tuossa tilanteessa olla ottamatta rauhoittavaa, mikäli sellaista olisi tarjolla. Lisäksi kyseisessä tapauksessa sairaalaan hakeutuessa ei lääkärin toimet juuri poikkea edellä mainnitusta: rauhoittavia ja tarkkailua. Sitä piriä kun ei sieltä kropasta saa poiskaan otettua. Miksi kirjoitat aiheesta josta et tiedä mitään?

        Alkuperäiseen aiheeseen toteaisin, että paljon amfetamiinia, metamfetamiinia, mdma:ta ja ties mitä peeveliä iv:nä käyttäneenä en usko akuuttiin yliannostuskuolemaan kuten esim. slaagiin töötätessä pelkän amfen voimalla. Tuollaiset överit on mahdollisia kun on vedetty monta viikkoo putkeen ilman ruokaa ja unta, jonka jäljiltä elimistö on valmiiksi heikko ja hälytystilassa. Muuten vaikka olisi kuinka puhdasta (erittäin hyvä vireeni on 70-80prossasta. Joka väittää vetäneensä puhtampaa, puhuu paskaa tai on vitun tietämätön ja hölmö, 100%ei oo olemassakaan) pystyy vetää hirveet överit, jossa laatta lentää ja olo on hirveä, mutta ei siihen delaa samalla tavalla kuin esim. herska pysäyttä sydämmen tai/ja keuhkot. Pitemmällä ja runsaalla käytöllä saa melko varmasti aivoverenvuoden ennen pitkään, varsinkin jos hihaan heittää. Itsellä kävi näin viime talvena. Pitemmälä vetämisellä myös muita vakavia elimellisiä sairauksia, kuten munuaissyöpä varsinkiin hihattamalla. Pommeja taas kun vetää palaa mahalaukun kalvo lopulta ja nokittaen syöpyy limakalvot ja nenän väliseinä. Mielestäni vähiten kroppaa kuormittava tapa on piikki, vaikka suurin osa pitääkin sitä pahimpana kun eivät asiasta tiedä mitään. Esim. Itse vedän aina hihaan, ja lähes päivittäin. Kuitenkin jos kävelisin sinua vastaan kadulla, lyön vetoa ettet huomaisi mitään. Ystäväni ei ole vetänyt ikinä mitään ränniin, ainoastaan nokkaan ja vaikka en tuntisi häntä niin näkisin ensisilmäyksellä että toi kundi on nisti. Paskaa kamaa se on ja samaa paskaa tekee, vetipä sit miten vaan. Tuhoaa sielun, mutta ei tapa nopeasti. Tappaiskin, mutta se mieluummin kiduttaa


      • zäbädäbäduu
        NarkNark kirjoitti:

        Miks ohjeita sellasille jotka vetää huumeita ja sit on paniikissa ku saa överit? Lopettakaa narkkaaminen niin loppuu ongelmatkin, vitun apinat oikeesti.

        "Lopettakaa narkkaaminen"... Asiat kun eivät ole noin mustavalkoisia ja yksinkertaisia, kuin haluat ajatella. Huumeet ei lakkaa olemasta eikä niiden käyttökään lakkaa maailmasta koskaan, vaikka niin luulet. Anna ihmisten tehdä sitä mistä pitävät ja pidä huoli omista asioistasi. Kukaan ei käske sinua narkkaamaan.


      • hihhul
        Veturi455 kirjoitti:

        Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, etteivät kaikki lääkeaineet toimi samalla tavalla vaan niitä on valmistettu eri tarkoituksiin. Syöpäpotilas syö erillaisia nappeja kuin sktsofreenikko. Amfetamiini on "nopeaa" eli nostaa pulssia ja verenpainetta, jotka liiallisena aiheuttavat mm. aivoverenvuodon tai sydäninfraktin riskin. Tälloin nimenomaan olisi hyvä pyrkiä rauhoittamaan ihmistä ja saada pulssia alas, joten diapam, xanor yms. rauhoittavan ottaminen on järkevää. Itse olen todennut blossien polton rauhoittavan omalla kohdallani parhaiten, mutta myös bentso auttanut monia kertoja rauhalliseen uneen, jonka jälkeen olo hyvä. Vastaavissa tapauksissa, joissa tarjolla ei ole ollut mitään rauhoittavaa, ei edes yhtä bisseä, olen valvonut (tässä vaiheessa usein jo valmiina takana useampi vuorokausi hereillä) överistä vielä useita tunteja, joiden aikana rytmihäiriöitä, hengenahdistusta, kun kävelee keittiöön tuntuu että saa slaagin eikä uskalla käydä edes paskalla kun voi ponnistaessa sydän räjähtää. Koko aika on varma että pumppu pettää ja kuolee. Minusta olisi idioottimaista tuossa tilanteessa olla ottamatta rauhoittavaa, mikäli sellaista olisi tarjolla. Lisäksi kyseisessä tapauksessa sairaalaan hakeutuessa ei lääkärin toimet juuri poikkea edellä mainnitusta: rauhoittavia ja tarkkailua. Sitä piriä kun ei sieltä kropasta saa poiskaan otettua. Miksi kirjoitat aiheesta josta et tiedä mitään?

        Alkuperäiseen aiheeseen toteaisin, että paljon amfetamiinia, metamfetamiinia, mdma:ta ja ties mitä peeveliä iv:nä käyttäneenä en usko akuuttiin yliannostuskuolemaan kuten esim. slaagiin töötätessä pelkän amfen voimalla. Tuollaiset överit on mahdollisia kun on vedetty monta viikkoo putkeen ilman ruokaa ja unta, jonka jäljiltä elimistö on valmiiksi heikko ja hälytystilassa. Muuten vaikka olisi kuinka puhdasta (erittäin hyvä vireeni on 70-80prossasta. Joka väittää vetäneensä puhtampaa, puhuu paskaa tai on vitun tietämätön ja hölmö, 100%ei oo olemassakaan) pystyy vetää hirveet överit, jossa laatta lentää ja olo on hirveä, mutta ei siihen delaa samalla tavalla kuin esim. herska pysäyttä sydämmen tai/ja keuhkot. Pitemmällä ja runsaalla käytöllä saa melko varmasti aivoverenvuoden ennen pitkään, varsinkin jos hihaan heittää. Itsellä kävi näin viime talvena. Pitemmälä vetämisellä myös muita vakavia elimellisiä sairauksia, kuten munuaissyöpä varsinkiin hihattamalla. Pommeja taas kun vetää palaa mahalaukun kalvo lopulta ja nokittaen syöpyy limakalvot ja nenän väliseinä. Mielestäni vähiten kroppaa kuormittava tapa on piikki, vaikka suurin osa pitääkin sitä pahimpana kun eivät asiasta tiedä mitään. Esim. Itse vedän aina hihaan, ja lähes päivittäin. Kuitenkin jos kävelisin sinua vastaan kadulla, lyön vetoa ettet huomaisi mitään. Ystäväni ei ole vetänyt ikinä mitään ränniin, ainoastaan nokkaan ja vaikka en tuntisi häntä niin näkisin ensisilmäyksellä että toi kundi on nisti. Paskaa kamaa se on ja samaa paskaa tekee, vetipä sit miten vaan. Tuhoaa sielun, mutta ei tapa nopeasti. Tappaiskin, mutta se mieluummin kiduttaa

        Tää "Veturi455" kirjotus on semmoin mikä on tosi! itse ollu narkkipaska jo vuosia ja lähinnä nopeilla menny nyt 4v. övereis ehdottomast bentsoi jos vaa on. Niskavuoren emännälle tota.... nii no anti olla mut unohtakaa sana PUTSI, sellast ei ole! täälläkii suunnal parhaat roippeet on yleens siin 50-60%.


      • Huvujuib

        Rauhoittavia, vettä ja ruokaa. Siinä ohjeet. Jos on useampi päivä takana niin nestehukka voi olla suuri.


      • IVjep
        Veturi455 kirjoitti:

        Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, etteivät kaikki lääkeaineet toimi samalla tavalla vaan niitä on valmistettu eri tarkoituksiin. Syöpäpotilas syö erillaisia nappeja kuin sktsofreenikko. Amfetamiini on "nopeaa" eli nostaa pulssia ja verenpainetta, jotka liiallisena aiheuttavat mm. aivoverenvuodon tai sydäninfraktin riskin. Tälloin nimenomaan olisi hyvä pyrkiä rauhoittamaan ihmistä ja saada pulssia alas, joten diapam, xanor yms. rauhoittavan ottaminen on järkevää. Itse olen todennut blossien polton rauhoittavan omalla kohdallani parhaiten, mutta myös bentso auttanut monia kertoja rauhalliseen uneen, jonka jälkeen olo hyvä. Vastaavissa tapauksissa, joissa tarjolla ei ole ollut mitään rauhoittavaa, ei edes yhtä bisseä, olen valvonut (tässä vaiheessa usein jo valmiina takana useampi vuorokausi hereillä) överistä vielä useita tunteja, joiden aikana rytmihäiriöitä, hengenahdistusta, kun kävelee keittiöön tuntuu että saa slaagin eikä uskalla käydä edes paskalla kun voi ponnistaessa sydän räjähtää. Koko aika on varma että pumppu pettää ja kuolee. Minusta olisi idioottimaista tuossa tilanteessa olla ottamatta rauhoittavaa, mikäli sellaista olisi tarjolla. Lisäksi kyseisessä tapauksessa sairaalaan hakeutuessa ei lääkärin toimet juuri poikkea edellä mainnitusta: rauhoittavia ja tarkkailua. Sitä piriä kun ei sieltä kropasta saa poiskaan otettua. Miksi kirjoitat aiheesta josta et tiedä mitään?

        Alkuperäiseen aiheeseen toteaisin, että paljon amfetamiinia, metamfetamiinia, mdma:ta ja ties mitä peeveliä iv:nä käyttäneenä en usko akuuttiin yliannostuskuolemaan kuten esim. slaagiin töötätessä pelkän amfen voimalla. Tuollaiset överit on mahdollisia kun on vedetty monta viikkoo putkeen ilman ruokaa ja unta, jonka jäljiltä elimistö on valmiiksi heikko ja hälytystilassa. Muuten vaikka olisi kuinka puhdasta (erittäin hyvä vireeni on 70-80prossasta. Joka väittää vetäneensä puhtampaa, puhuu paskaa tai on vitun tietämätön ja hölmö, 100%ei oo olemassakaan) pystyy vetää hirveet överit, jossa laatta lentää ja olo on hirveä, mutta ei siihen delaa samalla tavalla kuin esim. herska pysäyttä sydämmen tai/ja keuhkot. Pitemmällä ja runsaalla käytöllä saa melko varmasti aivoverenvuoden ennen pitkään, varsinkin jos hihaan heittää. Itsellä kävi näin viime talvena. Pitemmälä vetämisellä myös muita vakavia elimellisiä sairauksia, kuten munuaissyöpä varsinkiin hihattamalla. Pommeja taas kun vetää palaa mahalaukun kalvo lopulta ja nokittaen syöpyy limakalvot ja nenän väliseinä. Mielestäni vähiten kroppaa kuormittava tapa on piikki, vaikka suurin osa pitääkin sitä pahimpana kun eivät asiasta tiedä mitään. Esim. Itse vedän aina hihaan, ja lähes päivittäin. Kuitenkin jos kävelisin sinua vastaan kadulla, lyön vetoa ettet huomaisi mitään. Ystäväni ei ole vetänyt ikinä mitään ränniin, ainoastaan nokkaan ja vaikka en tuntisi häntä niin näkisin ensisilmäyksellä että toi kundi on nisti. Paskaa kamaa se on ja samaa paskaa tekee, vetipä sit miten vaan. Tuhoaa sielun, mutta ei tapa nopeasti. Tappaiskin, mutta se mieluummin kiduttaa

        Mulle kans... Hyvää! Nyt on meinaan on sellasta paskaa että. Ite kans IV


      • Anonyymi
        zäbädäbäduu kirjoitti:

        "Lopettakaa narkkaaminen"... Asiat kun eivät ole noin mustavalkoisia ja yksinkertaisia, kuin haluat ajatella. Huumeet ei lakkaa olemasta eikä niiden käyttökään lakkaa maailmasta koskaan, vaikka niin luulet. Anna ihmisten tehdä sitä mistä pitävät ja pidä huoli omista asioistasi. Kukaan ei käske sinua narkkaamaan.

        Vetäkää idiootit kamaa vaikka perse reikään ja nii isolla ruutalla että räjähtää tyhjä päänne vitun ääliö syöpäläiset


    • sdefrgthj

      elä hyvä miäs RAIS K AAA sitä CALPSLOKKIA. KIITOS

      • NarkNark

        Sä taisit rais kata sun äidinkielen opettajan?


    • kokemuksesta voin sanoa et kyllä noi överit fetasta pitää paikansa.mä itte kuvittelin et mul on kovat tolet etä kestän kyl kunnon töötit mut sit ku se mäntä lävähti pohjaan nii tukka nous pystyy ja rupes armoton päänsärky ,se oli ku ois hakattu takaraivoon lekalla ja sitä kesti monta tuntia !välillä kävin laatalla ja takas makaamaan ja toivoo että menee ohi.mä rakastan savuja ja toivon et en ois ikinä koskenu kovempiin aineisiin.mun eka kosketus oli puolikas esso kyyhkynen se oli jotain aivan mahtavaa ku se rupes potkii mä leijun ympäri kämppää ku oisin ollu painottomas tilas.nyt piri,subu,kalja,pillerit menee.

    • Eioo:Sinde-82

      On ihan sairasta.......
      Joku katsoo silmät kiiluen vieressä ja tuuppaa sut aivan täyteen. Hän luulee, että haluat niin, että se tuntuu ihanalta. Mikään puhe ei mene perille. He vain haluavat, että vedät ja olet onnellinen. Mikään määrä ei riitä. Annokset suurentuvat ja suurentuvat, suututtaa ja ärsyttää. He haluavat, että sinua pelottaa, narkkarit ympäristössäsi. On ehdottoman väärin käyttää huumeita, ei heidän seurassaan kukaan voi olla. Kiiluvia, kyynisiä ja väkivaltaisia silmiä, pyöreiä hyvin ruokittuja eettisiä poskia ja narsistisia sieluja. Kyynel-silmät katsovat ja miettivät, että mitä sä sellaista peilä itsestäsi teet. Miksi haluat palvella sillä tavoin itseäsi ja muita?
      Huoneessa on ihmisiä joilla on jäljellä pelkkä pää. Sekin kohta irroitetaan jollekin kostolle, kyseenalaistavalle keskustelumenetelmälle ja kieltämiselle. Tämä Internet helpottaa varmasti huumeiden käyttöä monelle, sosiaaliympäristössä, mutta onko se turvallista?
      -Kerran mä päätin, etten herää enää koskaan. Olin niin laiha, huono, nolo ja masentunut. Mä katselin mun sängyssä seiniä, ja olin taas laiha kuin leukemia-potilas. ''syöpäpotilas
      Mä olin 7-vuotias. Ei voi oppia mitään, jos ei ole joku aikuinen tai isi läsnä, kun ei tiedä saako sellaista tehdä. Suljin väsyneet silmäni, ja mut vietiin sairaalaan. En avaisi silmiäni enää koskaan, se oli leikki. Joku antoi mulle sairaalassa lääkkeitä.
      Tutustuin laboratorioon, joku ehdotteli, että jäisin sairaalaan yöksi. Mitä laboratoriossa voisi olla?
      -No, ötököitä ja Matrix. Valkoiset ja puhtaat apukeittiön oloiset laboratorion pöydät hohtivat mielessäni. En uskaltanut jäädä, sairaalassa saattoi olla vaarallista.
      - Mutta täältä huumeyksiköstä. En uskaltanut, en tahtonut, ajatus suututti minua, kun olin antanut sellaisen eleen. Olin jo kuolemansairas, kuoleman laiha, ehkä kuolemallekin laiha. Olin onnistunut ja laihtunut. Mä olin narsistinen ja naivi....
      -Mutta ehkä vielä joskus. Sairaalaan voi kehittyä riippuvuus.....
      - Mä en ymmärrä, miksi sä teet noin.... 2 sadasosan takia, ja on se mun riippuvuus-sairaus, olla lähimmäisten kanssa onnellinen. Läheisten kanssa, kestää kauemmin, olla lähellä ja onnellinen....
      - Isoveljeni oli käynyt juuri. Se nimetty. En hakenut huomiota, olin vain alapäästäni kuin hottentotti. Tosi kurja olo ja tunne. Mitä jos joku muu tiesi? Mitä jos joku keskustelisi musta kouluissa, tai kaupungilla. Miten hän häpesikään? Hän ei pitänyt minusta enää, ja olin kuitenkin antanut eleen, että olisin ehkä kuollut... Jos joku olisi katsonut niitä, eleitä ja havainnut kuinka kuolemansairas ja laiha olin.
      -Mä en ymmärrä miksi teet noin. Eihän se tunnu sielläkään hyvältä.... Eikä se näytäkään hyvältä



      Doremifasollasido: NNN:::.. Mä en nyt ymmärrä ollenkaan mitä teet. Miksi teet noin? Se on vaarallista ja aiheuttaa kateutta, joku voi suuttua ja tulla surulliseksi.
      - Se on hänen asiansa. Mutta en toivo sellaista, tulee itku.
      -Onko aina pakko olla parempi?
      Doremifasollasido: Minä, jos hänenkin antaa olla parempi?

      • Imaiseksi:Sinde82

        *antaa: mä en puhu hyvin suomea.
        S****lle.... Mä en puhu juuri ollenkaan suomea. Hän vastaa, että voi auttaa suomen kanssa.


    • piriiiiii ja joo!!!

    • mielummin överit ku vajarit!! :)

    • Tuiijoj

      Ei se amfetamiini ihmistä nyt ihan noin vain kertalaakista tapa. Psykoosin se voi aiheuttaa, tai ainakin voimakkaitakin aistiharhoja. On kuitenkin mahdollista että jättimäinen annos aiheuttaa sydänkohtauksen tai aivoverenvuodon jos niihin on alttiutta. Pää se on mikä ensin sekoaa.

    • biub

      Kyllä sanon että kun on tarpeeks puhdasta niin 100mg riittää kokopäiväksi ihan helposti,yliannostus on ihan helppoa kuhan on vaan tarpeeks puhdasta. Suomessa myytävät roippeet on niin heikkolaatusta että senkin takia aika harvoin tulee kuolemantapauksia.

      • Huhujiij

        100 milliä voi olla ihan huomattavasti liikaa normaali-ihmiselle. Voi tulla psykoosin oireita. Puhtaan amfetamiinin annokset on ennemminkin tyyliin 20-50mg koko vuorokaudeksi.


      • Gyuhuji

        Jos toinen annos vastaa niin sanotusti "mäyräkoiraa" niin lavan juominen on ihan eri asia. Kun annokset on pieniä niin täytyy tajuta että 2x tai 3x annos voi mennä vahingossa ja ero on silloin hurja. Parempi kun pysytte erossa koko aineestaz


    • VirtaVieVirtaTuo

      Ei Kannata koskaan aloittaakaan. Vierestä seuranneena suurin osa pirinisteistä kuollut.

      • Hiuvijijk

        Jep, Lemmykin kuoli kun täytti 70. Ilman amfetamiinia ois voinu elää vaikka 75 vuotiaaksi.


    • Kauko.Partio

      Kysy sotaveteraaneilta. Käyttivät met-amfetamiinia, joka oli stydimpää kamaa. Taatusti annostus tiedossa heittillä.

    • Aika reilusti tullu käytettyä ja välitettyä tässä vuosien varrella, et jotain tietoo löytyy. Putsista kun puhutaan ni se on n.60-75% eli helppo vetää ne "överit" siis jos on tottunut perus piirin joka onkin vahvuudeltaan lähempänä 10-20%. Itellä niska ihan vitunmoiseen jumiin melkein ku olis putkenpätkäl lyöty ja sit okselle... toi siis 0.2g ja tolet ei ollu sillon kyl kovin huimat...

      Mut sit ku mennään siihen päälle ottaa parit oluset ja muutama pami, sit siihen tulee "frendi" kysyy, et maistusko ekaa kertaa subu? Sitähän ei voi jättää väliin, pakko saada! Ja ei muuta ku bubree perään... ja ohops! Mites kävikään?!? >Hengityslamaantui....
      Näin ollen seurassamme on yksi "Narkkipaska" vähemmän. Vai oliko se kenties jonkun rakastama, korkeasti koulutettu, tuleva isä joka vain löysi väärän porukan...

    • Nn_nina

      Mä sain eilen valitettavasti elämäni tokat piriöverit. Todella vahvaa piriä,istuttiin ja lörpöteltiin vaikka mistä.. aine oli sekotettu jääveteen ja sitä samalla hörppiessä ilmeisesti kadotin itteni siihen keskusteluun enkä enää ollenkaan noteerannut sitä että sitä piridrinkkiä oli lopulta mennyt aivan liikaa.. alkoi jumalaton sydäntykytys, heikotus, oksensin pitkään ja tuntui että kroppa yrittää raivokkaasti saada myrkyt pois. Vittu että tuli paniikki, yritin pysyy rauhallisena ja onneks mulla oli mukana Propralia sekä Opamoxia. Ne tauluun ja vettä päälle. Ne auttoivat hädintuskin, mutta kuitenkin sen verran että pääsin kävellen kotiini (muutaman satan metriä) välimatkaa. Olin VARMA että kuolen ennen kuin pääsen kotio. Vitutti, pelotti ja tunsin pumpun jyskyttävän niin kovaa että olisin halunnu sukeltaa jääpaloihin. Kotona alkoi välitön psykoosi, josta heräilin takas todellisuuteen yli 4 tunnin päästä. Sen jälkeen halusin äkkiä tipauttaa itseni. Otin Ketipinorin ja opamoxin. Nukahdin onneksi jopa kahdeksi tunniksi. Herätessä psyyke onneks normaalihko, rauhallinen mutta fyysisesti äärimmäisen heikko olo.

      Oma moka, vaikka luulis että sitä ois edes jotain ajan varrella oppinu... :/

    • Fail1982

      Kyllä se on ei siitä aineesta näe että minkä vahvuusta se on päällepäin. Mäkin heitin nokat ja pommilla aika pienillä välein mutta se aineen imeytyminen kesti ihan vitun kauan aikaa jotain lapoin sitä kamaa aamun tunneille sit keskipäin jälkeen ~ZANG~ PERKELE nyt sukat pyörii jaloissa. Kauhee sydämmen tykytys tasapaino häiriöitä oksennus mielihalukkuutta pääkipua toimeettomuutta hyperaktiivisuutta ja se paska oli vasta nousu vaiheessa vittu. Rundasin stadissa jonkun aikaa ihmisten keskellä jos vaikka heitän KOt keskelle katua niin jengi soittaa pirran.

    • wand3rer

      Tähän voin heittää vähän myöhässä että ei tarvitse övereistä huolehtia jos käyttökertoja on alle 30. Pitkään käytettynä rupee elimistö heittää hanskoja tiskiin

    • voisinollapiripää

      Mut mul on saatavilla laillisesti sellasta settiä et sellaset oikeet nistit ketkä ei täällä s24 foorumeilla pyöri sano etten ala myymään sitä tollasena ku jengi menee hulluks. Jos saisin sitä ja vetäisin kaiken kerralla kuolisin 4 kertaa. Mutta en aio ostaa enkä käyttää, myydä, salakuljettaa, valehdella, töniä mummoja enkä näpistää.

    • Anonyymi

      Opetelkaa käyttämään niin selviitte helpommalla

      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa, että Mikke on ammattimuusikoidenkin kehuma rumpali. Maailman paras. Aloitti 35-vuotiaana rummunsoiton ja on nyt maailman paras rumpali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että Mikke on ammattimuusikoidenkin kehuma rumpali. Maailman paras. Aloitti 35-vuotiaana rummunsoiton ja on nyt maailman paras rumpali.

        Mikä ihme saa teidät nistit kehumaan huumeita ja niiden vaikutusta. Onko selvä elämä vaikea kohdata, siltä se näyttää. Kuinka ihmeessä voitte elää itsenne kanssa ja huumehuuruisessa maailmassa. Kuinka monen nuoren tai vanhemman on vielä kuoltava. Eikö ajdistukseen ja pahaanoloon kannattaisi hakea psyk apua eikä lohdutusta päihteistä. En voi vaan teitä ymmärtää .


      • Anonyymi

        Lopettakaa perkeleet koko käyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme saa teidät nistit kehumaan huumeita ja niiden vaikutusta. Onko selvä elämä vaikea kohdata, siltä se näyttää. Kuinka ihmeessä voitte elää itsenne kanssa ja huumehuuruisessa maailmassa. Kuinka monen nuoren tai vanhemman on vielä kuoltava. Eikö ajdistukseen ja pahaanoloon kannattaisi hakea psyk apua eikä lohdutusta päihteistä. En voi vaan teitä ymmärtää .

        Oletko koskaan kokenut että tarvitset hieman lisää virtaa, puhtia, voimaa, keskittymistä.

        Hei tässä on sulle valkoista jauhoa mikä tekee juuri sen joten miksi ei. Mulle selvis kokeilun takia miks mun elämä on niin vaikeeta... noh se olikin AD/HD mikä aiheutti ongelmia taustalla... vanhemmat leimasivat vaan ylivilkkaaksi ja nyt isäni tekee saman uudestaan 20v myöhemmin velipuolen kanssa. olen sanonut suoraan että hei toi on adhd ja sain vastauksesks että voi olla vaikka mitä. Ite oon sujut kuoleman kanssa, tulee sittenkun on tullakseen mutta epäilen että ajovirheen takia moottoripyörällä lähtee henki kun ei ollutkaan tarpeeksi sitä keskittymiskykyä. Suosittelen pieniä anoksia esim 0.1g ja MAX 3 kertaa samalle valvomiselle sitten pitää VÄHINTÄÄN 4 päivää taukoa ja palautua univeloista ja tankata keho. Sit uusiks ja elämä etenee.


    • Anonyymi

      Kyl amfetamiini voi tappaa pienemmästäkin sekin ihan yksilöllistä.. Amfetamiini voi aiheuttaa veritulpan esimerkiksi tai aivoverenkierto häiriöitä jotka saatta tehä aivoille paljonki damgee.. Varsinki jos on valmiiks sairastanut verisuoni tauteja tai muuta ja rytmihöiriötkin saattaa johtaa sydänkohtaukseen riippuu ihmisestä tietty kuinka pahat rytmihäiriöt iskevät.

    • Anonyymi

      No jos esim vedettäisiin vanhaa kunnon piristävää niin paljonkos sitä pitäisi ottaa että on niinkus yliannostus/hengen vaarallista. Ps lapset älkää koskeko huumeisiin 😇

    • Anonyymi

      Riippuu ihan amfetamiinista, onko kyse sulfasta(alkaa toimimaan kunnolla vasta useiden tuntien kuluttua annoksen nauttimisesta), Dextrosta (stydein ja futaa nopeasti), vai levo-amfetamiinista (jota sulfaan lisätään antamaan potkua, mutta ne, jotka eivät osaa käyttää "nätisti" saavat mm. päänsärkyä yms.) Metyyliamfetamiinit ja em. johdannaiset taas ovat paljon fataalimpia, rajumpia nousuja/laskuja jne.

    • Anonyymi

      Onks tää palsta hengis?
      Terveisin: ehkä apua tarvitseva henkilö

      • Anonyymi

        Ei mitään huumeita

        Kiitos


    • Anonyymi

      Näkeehän sen alkoholin käytöstäkin joku tulee yhdestä geogista pöhnään, toinen vetää pullollisen naamansa ja se ei näy missään . Sietokyky on erilainen ihmisillä
      Muista kerran kun mentiin laivalla välilläTurku—- Tukholma yksi rekkamies joi puoli yötä ettei tahtonut jaloillansa pysyä.aamu varhain kun laiva oli satamassa niin kaverinsa auttoivat hänet rekkaan, ja mies ajoi virheettömästi kaupungissa vaikka oli juovuksissa .ilmeisesti teki näin usein ja kaverit tiesivät että pärjää ajamaan. Ja auttoivat hyttiin
      Mietittiin soittaako poliisille mutta siinäkin olisi ollut kielivaikeuksia joten emme soittaneet. Tästä on yli 30 vuotta aikaa. Että varmaan sekään kuski ei edes enää elä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe