Avioeroko ainoa mahdollisuus?

Valtava hellyyden kaipuu

Kerron tässä tarinan,johon haluaisin saada kommentteja siitä että mitä mieltä olette?
Olemme olleet mieheni kanssa yli 10v yhdessä,meillä on yksi koulu-ikäinen lapsi.Naimisiin menimme lähinna lapsemme takia.Eihän se naimiiinmeno mitään muuttanut sisänsä. Silloin vuosia sitten miehelläni toimi vielä Vigran avulla,jotta saimme ainokaisen lapsemme.Olisin ihan hirveästi halunnut lisää lapsia,mutta lapsen tulon jälkeen meiltä jäi kokonaan seksi ja erotiikka.Ei ollut kiinnostusta,koska jokainen kerta maksaa. Potenssilääkkeet eivät ole mitään halpoja.Se oli yksi syy,mutta toinen syy oli se että mieheni alkoi kiinnostumaan semmoisista asioista,joita minä heteronaisena en voi ymmärtää.Häntä alkoi kiinnostamaan naisten vaatteet eli hänen salaiset mieltymykset alkoivat raottaa ovea.No nyt on mennyt tosi monta vuotta-olemme vaan olleet.Kumma kyllä ihmiset voivat elää monia vuosia ilman että olisi suuria tunnelatauksia ja intohimoa.Mutta mulle on tullut nyt raja vastaan-lähehen 40 vuodenikää ja olen ihan vakavissani miettinyt,että en voi elää loppuelämääni hänen kanssa.Tunteet ovat hiipuneet jo aikoja sitten.Hänellä ei toimi ollenkaan -häntä on tutkittu sen takia, että mistä johtuu. Mitään fyysistä ongelmaa ei ole löytynyt.Se on korvien välissä.Hänelle on ehdoettu terapiaa,mutta mitä se auttaa - meidän välillä on se kemia kadonnut ja se ei enää palaa,vaikka kuinka saattaisi haluta.
Olen kaunis ja haluttava nainen,pidän kropastani huolta,joten siitä ei ole kysymys,vaan se että mieheni ei todennäköisesti kykene olemaan sillä tavalla oikean naisen kanssa. Meillä on arki ihan ok.Olemme kumpikin hyvätuloisia,omistamme omarin ja pihallamme on kaksi autoa.Mutta ne on pelkkää materiaalia - missä on se lämpö ja läheisyys ja erotiikka?
Traagista eikö olekin? Valu hetkellä kamppailen sen ajatuksen kanssa,että otanko eron ja elän tyttöni kanssa kahdestaan ja etsin itselleni loppuelämäksi kumppanin - vai etsinkö salarakastajan ja elän sen arjen vielä tässä omassa suhteessa joka on henkisesti erittäin kuluttavaa.Kertokaahan mitä teen.Avioeroko on ainoa mahdollisuus?

5

1130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtävä.

Sinun on ihan itse päätettävä mitä teet. Harkitse, suunnittele, punnitse asioita. Kukaan muu ei voi sinua neuvoa ja auttaa. Sinä eläät suhteessasi, kukaan muu ei tunne kanssasi samoja tunteita jne. Neuvominen olisi väärin. Siitä ei edes olisi apua sinulle. Mieti tarkkaan ja tee itse oikea päätös.

• Samassa veneessä

Niin monta ihmistä, niin monta tarinaa. Sinulla niistä yksi, omanlaisensa ja tärkeä.

Seksuaalisuus on monitahoisuudessaan niin käsittämätön juttu, ettei sitä varmasti kukaan voi täysin tuntea. Teidän suhteessanne seksi, siis tarpeiden kohtaamattomuus, on muodostunut ongelmaksi. Olet mielestäsi odottanut jo tarpeeksi kauan, mikä on ymmärrettävää.

Vaikuttaa siltä, että fyysisen yhteyden lisäksi myös henkinen ja sielullinen yhteys puuttuu. Mitä on jäljellä, vai onko mitään?

Muuten... onko miehesi kiinnostus naisellisiin vaatteisiin hänen omasta mielestään seksikäs juttu? Virittyykö hän vaikkapa pukeutuessaan sukkahousuihin tms? Saattaa olla, ettet voi sietää asiaa edes mielikuvien tasolla, ja että naisten vaatteista innostuva mies tuntuu vastenmieliseltä.

Tilanteesi ei ole helppo, mistä kertoivat sanasi "henkisesti erittäin kuluttavaa". Eipä ole minullakaan patenttivastauksia.

• eronnut nainen.

En ole koskaan neuvonut ketään eroamaan tai olemaan eroamatta, joten en tee sitä nytkään.

Omasta puolestani sanoisin, etten kestäisi olla sinun tilanteessasi. Rehellisesti sanottuna en halauisi elää seksittömässä ja rakkaudettomassa liitossa ihmisen kanssa, jonka seksuaaliset mieltymykset suorastaan kuvottaisivat minua.

Anteeksi että näin kirjoitan, mutta tämä on minun mielipiteeni. En hyväksyisi tuollaista miestä (omaan elämään) enkä usko että mikään suhde voi toimia, jos ei pysty hyväksymään/arvostamaan kumppaniaan. Tai siis hyväksyn minä sen, että jonkun toisen naisen aviomies pukeutuisi naiseksi mutta itse en sellaista sietäisi.

Lapsen parasta pitäisi myös ajatella.

• Samassa veneessä
        eronnut nainen. kirjoitti:

En ole koskaan neuvonut ketään eroamaan tai olemaan eroamatta, joten en tee sitä nytkään.

Omasta puolestani sanoisin, etten kestäisi olla sinun tilanteessasi. Rehellisesti sanottuna en halauisi elää seksittömässä ja rakkaudettomassa liitossa ihmisen kanssa, jonka seksuaaliset mieltymykset suorastaan kuvottaisivat minua.

Anteeksi että näin kirjoitan, mutta tämä on minun mielipiteeni. En hyväksyisi tuollaista miestä (omaan elämään) enkä usko että mikään suhde voi toimia, jos ei pysty hyväksymään/arvostamaan kumppaniaan. Tai siis hyväksyn minä sen, että jonkun toisen naisen aviomies pukeutuisi naiseksi mutta itse en sellaista sietäisi.

Lapsen parasta pitäisi myös ajatella.

Tarkoituksesi oli siis osoittaa sanasi keskustelun avaajalle.

No niin. Selvää tekstiähän sinä kirjoitit, ja muistit ottaa huomioon myös lapsen. Lapsi kärsii erossa eniten. Toisaalta nainen, jonka elämä voisi juuri nyt olla täyteläisimmillään, riutuu kyseisessä parisuhteessa! Aikamoinen solmu.

Minäkään en liity huutosakkiin minkään ratkaisun puolesta. Perheen tilanne on kuitenkin ollut niin hankala niin kauan, ettei enää tunnu kohtuulliselta luopua elämästä päivä päivältä ja vain olla.

• uuteen alkuun

Pystyt elämää täysipainoista elämää kaksin lapsesikin kanssa. Avioeroa ei tarvitse pakoilla, vaan sen voi hyväksyä menneen päättymisenä ja uuden alkuna. Onnea sinulle ja tyttärellesi, sekä uudelle suhteelle, kun sen aika tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe