Huomenta
Synnit antaa anteeksi yksin Jumala.
Ihminen ei niitä anteeksi voi antaa.
Toiselle ihmiselle tunnustetaan ainoastaan ne synnit joilla on toista ihmistä vastaan rikkonut.
KATUMUS, KÄÄNTYMYS JA SYNTIEN TUNNUSTAMINEN
Ihmisen synnintunnon herääminen on aina Jumalan työ, kun Jeesuksen (Joh 20:22) Pyhä Henki puhuttelee jokaista syntistä. (Job 33:14-18, 27-30, Apt 17:30, Ilm 2:21, Room 2:4) Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet, (Room 3:23, San 20:9, Ps 14:3, 1 Kun 8:46) ja kadotettuja ilman syntien anteeksiantoa. (Room 6:23, 2 Moos 32:33)
Syntisen kääntymykseen tarvitaan aina ihmisen oma suostumus, ja yhteistyö Jumalan kanssa. (Jes 55:7, Hes 18:32, Apt 2:38, Luuk 15:7,10) Kaikki eivät vastaa Jumalan kutsuun, vaan paatuvat yhä enemmän. (Hebr 10:29, Apt 7:51, Ef 4:30, Mark 3:29)
Katumus on aina ensimmäinen asia, kun ihminen haluaa lähestyä Jumalaa. (Matt 21:32, 2 Kor 12:21, Room 2:5, Jes 66:2, 45:22, 55:7, Jer 3:22) Jokaisen on itse henkilökohtaisesti kaduttava pahat tekonsa. Kun ihminen tekee voitavansa katumuksessa ja synnin hylkäämisessä, ihminen voi huomata että Jumala lähestyy ihmistä armollaan. (Jaak 4:8)
Jeesus voi antaa synnit anteeksi. Jumala puhdistaa kaikesta vääryydestä. (Luuk 24:47, Apt 2:38, 13:38, 10:43, 1 Joh 1:7-9, Jes 66:2) Jeesus tuli maailmaan syntisiä pelastamaan. (1 Tim 1:15, Hebr 7:25, Matt 1:21) Jeesus antoi ainutkertaisen syntiuhrin katuvan syntisen armahtamiseksi. (Matt 26:28, Ilm 1:5, 1 Joh 1:7, Hebr 9:11-28, 10:10-14,19-20)
Syntien anteeksianto edellyttää myös syntien tunnustamista. (3 Moos 5:5, Jer 3:13-14) Täydellinen ja vilpitön syntien tunnustaminen auttaa ihmistä ymmärtämään synnin vakavuuden. (Ps 51:5-7, 106:6) Oikeaan synnintunnustukseen liittyy oleellisesti murhe, (Ps 38:19) nöyryys, (Jer 23:25) alistuminen Herralle, anteeksiannon pyyntö (Ps 25:11, 51:3) ja usko. (Apt 26:18, 1 Joh 5:4, Room 5:2, Ef 2:8)
Ihmisen kääntymys on ihmisen kokonainen muutos. Ihminen syntyy uudesti ylhäältä. (Tiit 3:5, Room 6:4, Joh 3:3-21) Kääntyneen koko luonne muuttuu. Vanha minä kuolee, ja arvostukset muuttuvat yhä lähemmäksi kohti esikuvaansa Jeesusta Kristusta. (Joh 1:29) Ihminen iloitsee uudistumisestaan, ja synnin taakka putoaa pois. (Joh 16:24, Luuk 10:20, Room 15:13, Gal 5:22, Ps 5:12, 90:14, 31:8, 32:7) Omantunnon rauha valtaa mielen. (Apt 24:16, 1 Tim 1:19, Hebr 10:22)
On tärkeätä ymmärtää että syntien katumus ja hylkääminen ovat välttämättömiä ehtoja Jumalan anteeksiannolle. (1 Joh 1:9, Ps 32:5) Jumala kehottaa ihmistä katumaan. (Jer 8:6, Mark 2:17, Room 3:9) Tunteisiin vetoavat hurmokset eivät ole merkkejä ihmisen kääntymyksestä. Kun Jumala antaa anteeksi, Hän edellyttää tahallisen syntielämän hylkäämistä. (Ps 32:5, Apt 14:15, 2 Kor 12:21, Hebr 6:1) Usein ihminen on kovin paholaisen vankina, vajonneena esim. alkoholismiin, tupakkaan, huumeisiin, rikollisuuteen, seksuaaliseen hurjasteluun, ylensyömiseen. Katuva joutuu usein taistelemaan ankarastikin päästäkseen irti tavoistaan. (Juud 3, 1 Piet 5:8, Jaak 4:7, Ef 6:12, Joh 16:33) Muutos ei aina tapahdu “yhdessä yössä.”
On turvallista tietää, että Jumala tukee heikkoa taistelussaan, antaa enkeleitään avuksi, kun kääntyvä haluaa edetä vilpittömästi uskon tiellä, ja tahtoo vakavissaan luopua synnillisistä tavoistaan. ( 2 Kor 7:1, 1 Kor 6:19-20, Kol 1:9-11, Ef 3:16-19)
Jos ihminen on rikkonut lähimmäistään vastaan, tulee hänen tunnustaa syntinsä hänellekin, ja esittää anteeksipyyntönsä. (Jaak 5:16, 4 Moos 5:6-7, Luuk 15:18) Joskus synti voi vaatia julkistakin tunnustamista. (Apt 19:18)
Ihminen kääntyy koska tahtoo pelastua. (2 Kor 7:10, Hes 18:32) Taivaassa iloitaan jokaisesta kääntyneestä. (Luuk 15:7, Mark 1:15) Taivaaseen ei pääse mitään epäpyhää. (Ilm 21:27)
Siunausta
jari laurila
Syntien tunnustaminen, vrt. edellinen avaus
7
112
Vastaukset
- 100%:sti samaa mieltä
Vaikken koekaan kahvinjuontia tai makkaravoileivän syöntiä synniksi
Huomenta ja kiitos
Pyhän Hengen temppeliään hoitaa jokainen nk. itse hyväksi näkee tietonsa mukaan omantuntonsa valossa ja vastaa vain siitä.
Toiset ymmärtävät terveysasioista enemmän ja toisen vähemmän sen mukaan miten ovat asiaan perehtyneet.
Minäkin syön joskus makkaravoileivän ja juon joskus kahvia, mutta olen luopunut säännöllisestä käytöstä terveyssyistä, mutta en katso että teen terveydelle ni vahinkoa jos joskus hiukan.
Lähinnä näkisin nuo kasvatukselliset tekijät merkitsevimpinä jos on lapsia ja nuoria.
On hyvä etteivät opi stimuloimaan keskushermostoaan kofeiinilla eikä piristejuomilla.
Välttyvät näin voimakkaimmilta aineilta.
Minulla ei ole ketään kotona.
Minä olen liukenut koko joukon terveystohtoreiden kirjoja ja alaan liittyvää.
Adventtikirkko on uranuurtaja maailmassa terveyskasvatuksessa.
Minun koko ruokaremontti on tapahtunut aivan kirjaston kirjojen perusteella ja en ollut kirkosta kuullut mitään kun söin tervellisesti ja hoidin itseni hyvin.
Välillä olin 2 vuotta bourn outin ja sitä seuraavan masennuksen vuoksi poikkeamaa, kohtelin itseäni huonosti, mutta alan olla kunnossa ja entiset hyvät elämäntavat kaikki taas pinnalla ja raivoraittius jatkuu.
Voin hyyvin taas, kunhan saan kohtuullisesti olla rauhassa ylimääräisiltä puheilta eli henkinen puoli pysyisi järjestyksessä.
Olen luopunut kaikista 10 kpl luottamustehtävistäni, myös kaikesta hengellisestä vastuustani 1.6.2006, ja haluan viettää päiväni rauhassa harrastuksieni parissa voidakseni hyvin.
En jaksa ihmisen juttuja, joissa ei minultakaan mitään kyselty koskaan, tarvitsen rauhaa ja sopivaa seuraa.
Kirkon ravintokasvatus oli ihan sama 1800 luvulla kuin terveystohtoreilla tänään, eli kyllä siinä viisautta on ollut ja on.
Näistä voisi keskustella ja kirjoittaa paljon.
Siunausta
jari laurilaTässä tämä:
Unohtui 1 kor 6:19, 3:16-17 jos oikein muistan.
Siis ymmärryksen mukaan nk kirjoitin, mutta asia on noin vakava jos kohtelee itseään huonosti.
Siunausta
jari laurila- kuolee nopeammin...
jarlau kirjoitti:
Huomenta ja kiitos
Pyhän Hengen temppeliään hoitaa jokainen nk. itse hyväksi näkee tietonsa mukaan omantuntonsa valossa ja vastaa vain siitä.
Toiset ymmärtävät terveysasioista enemmän ja toisen vähemmän sen mukaan miten ovat asiaan perehtyneet.
Minäkin syön joskus makkaravoileivän ja juon joskus kahvia, mutta olen luopunut säännöllisestä käytöstä terveyssyistä, mutta en katso että teen terveydelle ni vahinkoa jos joskus hiukan.
Lähinnä näkisin nuo kasvatukselliset tekijät merkitsevimpinä jos on lapsia ja nuoria.
On hyvä etteivät opi stimuloimaan keskushermostoaan kofeiinilla eikä piristejuomilla.
Välttyvät näin voimakkaimmilta aineilta.
Minulla ei ole ketään kotona.
Minä olen liukenut koko joukon terveystohtoreiden kirjoja ja alaan liittyvää.
Adventtikirkko on uranuurtaja maailmassa terveyskasvatuksessa.
Minun koko ruokaremontti on tapahtunut aivan kirjaston kirjojen perusteella ja en ollut kirkosta kuullut mitään kun söin tervellisesti ja hoidin itseni hyvin.
Välillä olin 2 vuotta bourn outin ja sitä seuraavan masennuksen vuoksi poikkeamaa, kohtelin itseäni huonosti, mutta alan olla kunnossa ja entiset hyvät elämäntavat kaikki taas pinnalla ja raivoraittius jatkuu.
Voin hyyvin taas, kunhan saan kohtuullisesti olla rauhassa ylimääräisiltä puheilta eli henkinen puoli pysyisi järjestyksessä.
Olen luopunut kaikista 10 kpl luottamustehtävistäni, myös kaikesta hengellisestä vastuustani 1.6.2006, ja haluan viettää päiväni rauhassa harrastuksieni parissa voidakseni hyvin.
En jaksa ihmisen juttuja, joissa ei minultakaan mitään kyselty koskaan, tarvitsen rauhaa ja sopivaa seuraa.
Kirkon ravintokasvatus oli ihan sama 1800 luvulla kuin terveystohtoreilla tänään, eli kyllä siinä viisautta on ollut ja on.
Näistä voisi keskustella ja kirjoittaa paljon.
Siunausta
jari laurila...ja näkee Jeesuksen nopeammin :)
- ei ruuasta
jarlau kirjoitti:
Tässä tämä:
Unohtui 1 kor 6:19, 3:16-17 jos oikein muistan.
Siis ymmärryksen mukaan nk kirjoitin, mutta asia on noin vakava jos kohtelee itseään huonosti.
Siunausta
jari laurilaRuumis on Pyhän Hengen temppeli
12 "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]
13 Ruoka on vatsaa ja vatsa ruokaa varten, ja Jumala on tekevä molemmat tarpeettomiksi. Mutta ruumis ei ole siveettömyyttä vaan Herraa varten, ja Herra on ruumiinkin valtias. [Mark. 7:19; 1. Tess. 4:7]
1. Kor. 6:12-13
16 Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." [1. Moos. 2:24]
17 Mutta joka liittyy Herraan, on samaa henkeä hänen kanssaan. [1. Kor. 12:13; Ef. 4:4]
18 Pysykää erossa haureudesta! Kaikki muut synnit, joita ihminen tekee, kohdistuvat muualle kuin hänen ruumiiseensa, mutta siveetön teko osuu ihmisen omaan ruumiiseen. [1. Kor. 10:8]
19 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, [1. Kor. 3:16 ]
1. Kor. 6:16-19 ei ruuasta kirjoitti:
Ruumis on Pyhän Hengen temppeli
12 "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]
13 Ruoka on vatsaa ja vatsa ruokaa varten, ja Jumala on tekevä molemmat tarpeettomiksi. Mutta ruumis ei ole siveettömyyttä vaan Herraa varten, ja Herra on ruumiinkin valtias. [Mark. 7:19; 1. Tess. 4:7]
1. Kor. 6:12-13
16 Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." [1. Moos. 2:24]
17 Mutta joka liittyy Herraan, on samaa henkeä hänen kanssaan. [1. Kor. 12:13; Ef. 4:4]
18 Pysykää erossa haureudesta! Kaikki muut synnit, joita ihminen tekee, kohdistuvat muualle kuin hänen ruumiiseensa, mutta siveetön teko osuu ihmisen omaan ruumiiseen. [1. Kor. 10:8]
19 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, [1. Kor. 3:16 ]
1. Kor. 6:16-19Olet oikeassa, kyse on siveettömyydestä asiayhteydessä enemmänkin. 1 kor 6:19.
1 Kor 3 luvussa on enemmän kokonaisvaltainen.
Terve järki sanoo ettei sovi itseään huonosti kohdella, vaan arvostaa Pyhän Hengen temppeliä
kokonaisvaltaisella huolehtimisella.
Esim. tupakointi ja juominen vrt. 1 Kor 3:16-17.
Epäterveellinen syöminen, rankka mässäily, lihominen ihran ahmiminen, yms.
Jumala varoitteli minua alkoholista monin rakastavin sanoin kauniisti ensin selvällä Suomen kielellä. Sitten lopuksi sanoi minulle selvällä Suomen kielellä
"kuolet jos juot."
Olen mielelläni raitis loppuelämäni.
Ymmärsin itse kyllä alkoholin käyttöni ja lankeemukseni vain tilapäiseksi asiaksi moniusta inhimillisistä syistä johtuvaksi, ja oli lopuksi vähäistä ja tavallista suomalaiselle miehelle.
Jumalan varoitus tarkoitti että olisin voinut tulla rappuset alas niskat kerien taittaen, yksi solisluu meni jo urheiluvamma kapakan rappusilla, tai mitä tahansa olisi voinut sattua. Minusta olisi voinut tulla alkoholisti ja olisin ollut paatunut kadotettu sitä tietä lopullisesti.
Siunausta
jari laurila- ei ruuasta
jarlau kirjoitti:
Olet oikeassa, kyse on siveettömyydestä asiayhteydessä enemmänkin. 1 kor 6:19.
1 Kor 3 luvussa on enemmän kokonaisvaltainen.
Terve järki sanoo ettei sovi itseään huonosti kohdella, vaan arvostaa Pyhän Hengen temppeliä
kokonaisvaltaisella huolehtimisella.
Esim. tupakointi ja juominen vrt. 1 Kor 3:16-17.
Epäterveellinen syöminen, rankka mässäily, lihominen ihran ahmiminen, yms.
Jumala varoitteli minua alkoholista monin rakastavin sanoin kauniisti ensin selvällä Suomen kielellä. Sitten lopuksi sanoi minulle selvällä Suomen kielellä
"kuolet jos juot."
Olen mielelläni raitis loppuelämäni.
Ymmärsin itse kyllä alkoholin käyttöni ja lankeemukseni vain tilapäiseksi asiaksi moniusta inhimillisistä syistä johtuvaksi, ja oli lopuksi vähäistä ja tavallista suomalaiselle miehelle.
Jumalan varoitus tarkoitti että olisin voinut tulla rappuset alas niskat kerien taittaen, yksi solisluu meni jo urheiluvamma kapakan rappusilla, tai mitä tahansa olisi voinut sattua. Minusta olisi voinut tulla alkoholisti ja olisin ollut paatunut kadotettu sitä tietä lopullisesti.
Siunausta
jari laurilaKun muistaa, että Jumala on RAKKAUS, niin näkee ja ymmärtää raamatun kehoitukset paremmin.
Kun isä sanoo pienelle lapselle: "älä kiipeä puuhun", hän sanoo sen siksi, ettei lapsi loukkaisi itseään, ei kiusatakseen.
Me olemme Jumalan lapsia ja meidän taivaallinen isämme ei tahdo, että loukkaamme itseämme :)
Alkoholin maistaminen ei ole synti, mutta alkoholin maistaminen voi johtaa juomiseen ja tekemään syntiä.
Siksi on parempi olla kokonaan juomatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1062679Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww1111968- 691586
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje281294Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi251129Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe531042- 851034
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta1271022- 951008
Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta345867