Te ihmeelliset naiset ja miehet

ihmetellen kummastellen

Nyt toivotaan rehellisiä mielipiteitä.
Olen 30 mies.Asun yksin useammatta vuotta kohta koulun aloittavan tyttären kanssa.Olen mielestäni tasa-arvoa kunnioitava,kohtelias,huumoriakin löytyy ja en ole tuppisuu.Painoindeksi on kohdillaan ja pärstävärkinkään en usko olevan ladon seinästä reivästyn.Seksi on tärkeä asia minulle mutta ei ensimmäisillä tapaamisilla.Tulen taloudellisesti keskitasoa paremmin toimeen mutta tuotakaan en tuo mitenkään erityisesti esiin.

Millaisen miehen te Treffeillä olevat naiset oikein haluatte? Sen verran kokemusta on syntynyt että pikkuhiljaa tässä alkaa kyynistymään kun tuntuu että mikään ei kelpaa teille! Onko omillaan tuleva mies joka haluaisi löytää vierelleen arkielämään, tasa-arvoisen naisen,teille jonkinlainen pelote joka aiheutaa turnoffit hyvin nopeasti?

Voisiko yksi syy olla seuraava?
Harvoin näen keskustelupalstoilla puhuttavan siitä että miten naiset kokevat mahdolliseen uusioperheeseen miehenpuolelta tulevat lapset.Onko miehen luona asuvat lapset teille jonkinlainen uhka.Pelkäättekö että nämä miehen lapset veisivät huomion joko teiltä tai lapsiltanne?
Entä miten teillä naiset jotka olette valinneet sen polun että lapset eivät asu luonanne,pidetäänkö teitä jotenkin erillaisina?

Jos tällä asialla on merkitystä uutta suhdetta rakennettaessa niin eriskummallista asiassa on se että naisen lapset lähes automaattisesti hyväksytään osaksi uusio perhettä mutta miehen luona asuvat lapset saattavat kaataa jo suhteen rakentelun???? Eikö kuitenkin isän luona asuvat lapset ole jonkinasteinen käytännöntodiste vastuullisuudesta,alkottomuudesta,väkivallattomuudesta ja perhekeskeisyydestä?

Hyvät kanssa keskustelijat.
Mielipiteitä,mielipiteitä kiitos!

13

2066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeellinen mies

Olen sinua 17 vuotta vanhempi nainen. Jos olisin nuorempi, kaappaisin sinut heti itselleni. Se, että lapsi kasvaa luonasi on todella hatunnoston arvoinen asia. Et pelkää arkielämää. Arkeahan suurin osa elämästämme on. Olen ihmeessäni siitä, ettet ole löytänyt vierellesi naista. Ei naisille miehen mukana seuraavat lapset useinkaan ole este.

• saa tästäkin

asiasta sulan hattuun...siis, kun on lähi. Nainen on paska yh jossa on jotain vikaa, koska on yh ( yhteishuoltajuus äiti lähi).
        Äiti on läski, idiootti, jakaa persettä kaikille, on epätoivoinen ja ne kaikki muut mitä eronneisiin äiteihin liitetään. Isä se vaan oli viisas, kun tajusi ajoissa lähteä.

• Kantani on...

Sellainen, että en tahdo miestä jolla on jo lapsia koska minullakaan niitä ei (vielä) ole.

Vaikka olen "jo" 35v, niin en tahdo hypätä täyteen perhe-elämään, vaan tahdon miehen jonka kanssa voimme kokea tämän kaiken ensi kertaa ja nauttia taas ennen lasten hankintaa yhdessäolosta, matkustelusta ja kaikesta menoista joissa ei tarvitse aina ottaa huomioon toisen lapsia.

Lapset rajoittavat menoja joihin voi lähteä kahdestaan ja nauttia elosta ilman että täytyy vahtia lapsia. Sitten kun olisimme valmiit perhe-elämään niin tilanne totta kai muuttuu, mutta tahdon nauttia kaksin olosta ilman lapsia alusta asti.

• mukava visio

Eihän siinä mitään, tuo on ihan kunnioitettava ajatus, mutta jos olet "jo" 35, niin kyllä tulee kiire matkusteluiden yms. kanssa, että ehdit niitä lapsia sitten värkkäämään. kukin tyylillään, minä pidän siitä, että vanhemmat ovat vähän nuorempia aloittaessaan, vanhempana on mukavampaa sitten yhdessä matkustaa kun lapset ovat jo aikuisia.

• Tavallaan..
        mukava visio kirjoitti:

Eihän siinä mitään, tuo on ihan kunnioitettava ajatus, mutta jos olet "jo" 35, niin kyllä tulee kiire matkusteluiden yms. kanssa, että ehdit niitä lapsia sitten värkkäämään. kukin tyylillään, minä pidän siitä, että vanhemmat ovat vähän nuorempia aloittaessaan, vanhempana on mukavampaa sitten yhdessä matkustaa kun lapset ovat jo aikuisia.

Minä taas olen täysin toista mieltä, en "tuhlaisisi" nuoruuttani lapsia hoidellen...

ei luurankoja kaapissa sinut menneisyyden kanssa menneisyys käsitelty=mitään menneisyydestä ei päivittäin uudessa elämässä

• tulee olla

Oletko tarkistanut omat kriteerisi ? Etsitkö kaunista, hehkeää, nuorta ja hyvässä ammatissa olevaa ?Naista jonka moni mies tahtoisi ? Siis naista, jota ei paljoa lapselliset miehet kiinnosta ?

Etsitkö tavista sekä ulkonäön että toimeentulon näkökulmasta ? Kelpaammeko me sinulle ?

• nainen nelkytä

Olen lapseton nainen ja koska en lapsia varmaan itse enää saa/tee ottaisin mielelläni miehen, jolla niitä on.

Tosin se vaatisi avointa keskustelua ja hyvää yhteistyötä sen exän kanssa. Eli en todellakaan halua ängetä kenenkään varaäidiksi, koska lapsilla yleensä se äiti jo on. Olen törmännyt tapauksiin, joissa mies jo tutustumisvaiheessa tarjoaa lasta ikäänkuin lisäpakettina tyyliin "ota minut saat kivan tyttärenkin kaupan päälle". Mielestäni se on lapsen ja hänen äitinsä arvon riistämistä. Kaikkein parhaimmassakin tapauksessa mielestäni minusta voisi tulla lapselle aikuiskaveri tai lisäaikuinen, ei mikään varaäiti.

On miehiä jotka myös selvästi ratsastavat isyydellään. Ollaan ikäänkuin parempia ihmisiä, kunnon miehiä, kun joskus hoidetaan omaa tenavaa. Eikö se nyt ole jo itsestäänselvää?

Mutta siis tän ikäiselle naiselle (lapsettomallekaan) lapsi ei ole este. Mutta jos rehellisiä ollaan, kymmenisen vuotta sitten annoin pakit sillä perusteella että miehellä oli lapsia. Omassa taloudellisesti epävarmassa tilanteessani en halunnut sitoutua mieheen, jolla oli 3 lasta elätettävänään. Silloin vielä halusin myös omia lapsia.

• mikäli

itselläni ei olisi yhtä vastuuntuntoista miestä. Olen 42-vuotias lapseton nainen (koira on). Kävin monilla Suomi24 treffeillä ja ihmettelin miesten "oman navan" ympärillä pyörimistä. Ollaan niin timmissä kunnossa, että naisihmistä heikottaa omine iäntuomine kurveineen (vaikka painoindeksi onkin ok). Käydään monta kertaa viikossa salilla, harrastetaan vaikka mitä, eli kotona ei olla nimeksikään. Onneksi tapasin miehen, jolla on ylipainoa MUTTA järki päässä. Hänen poikansa muutti meidän kanssamme asumaan ja hyvin on mennyt, vaikka poika on murrosikäinen. Itse huomasin, että miehet katsovat minua "kieroon" kun minulla ei ole lapsia. En tiedä mikä nykyihmisiä vaivaa. Ollaan koko ajan menossa ja tulossa. Nautittaisiin lapsista jos niitä luoja on suonut ja ennen kaikkea toisen ihmisen läheisyydestä. Toivottavasti löydät ihmisen rinnallesi, joka täyttää toiveesi.

• aikuinen nainen

Juuri sinunlaista miestä minä kaipaisin itseni ja lasteni elämään. Kun itsellä on kolme lasta niin olisin kyllä valmis uusioperheeseen jossa olisi myös miehen lapsia. Mutta eipä ole minun tielleni vielä tuollaista miestä tullut ja pahoin pelkään ettei tulekaan.

• Se AP ihmettelijä

Suuret kiitokset kaikille rehellisesti ja asiallisesti kantaa ottaneille! Kiitokset niille jotka kannustivat uskomaan tulevaisuuteen kuin myös kiitokset teille jotka toitte esiin näkökulmia joita en ollut osannut pienessä mielessä miettiäkkään.

Kaikki Lähit mielestäni ansaitsevat sulat hattuun ja vielä papukaijamerkin kaupanpäälle:).Kukaan ei mielestäni ole sen parempi tai huonompi tässä vastuullisessa roolissa jonka olosuhteista johtuen olemme saaneet tehtäväksi.Tuskin kukaan tätä elämälleen on suunnittellut ennalta.
      Miehinen hatunnosto kaikille lähi Äideille ja käden puristus lähi Isille!

Halu viettää aikaa mahdollisen puolison kanssa ennen lapsia on sekin ymmärrettävä toivomus.Kiitos tästäkin huomiosta kuin myös tuosta talouden hoitamisnäkökulmasta.
      Pitänee huomioida myös nämä näkökulmat tulevaisuudessa!:)

Erittäin mielenkiintoinen oli näkemys, miehen yrityksestä ratsastaa isyydellä.Tätäkin varmaan esiintyy koska niin erillaisia olemme.Kieltämättä tähän kategoriaan minutkin on voitu tulkita koska kuitenkin puhun paljon tyttärestäni.Toisaalta en sille mitään voi,onhan hän yksi tärkeimmistä ihmisistä elämässsäni ja myös hänen elämään olen hakemassa aikuisystävää.

Eräs kommentoija heitti näkemyksen kriteereiteni tiukkuudesta.Tunnustan että alkuvaiheessa hyvin tehdyt profiilit ja taidolla valitut kuvat veivät miestä.Hyvin nopeasti vain huomasin että näillä ihan oikeasti hienoilla ihmisillä vain riitti kysyntää muuallekin ja että suuresti ääntäpitämättömän oli hankala pysyä loppumetreille mukana,kun puhutaan oikeista Treffeistä.Ymmärrän tuon monista treffitarjokkaista syntyvän valintaongelman.
      Myöhemmin olen tutustunut useisiin kuvattomiin, lyhyehköillä kuvauksilla varustettujen profiilien naisiin.Näidenkin profiilien takaa löytyi vain upeita naisia!

Silti en kelvannut loppumetreillä teilekkään?

Kannustavien mielipiteitenne pohjalta kuitenkin näyttäisi että jossain olisi myös minulle ja tyttärelleni se ystävä ja rakastettu,Se Oikea,näin haluan uskoa vieläkin!:)

Hyvää kesän odotusta kaikille palstalaisille!

• minnipinni

Sen verran haluan lisätä tähän keskusteluun, että ymmärrän ihmettelyt ja kriteerit ja kaikki mitä on tuotu esille. Kullakin on oma elämänkokemus ja siitä näkökulmasta tulevaakin suunnittelee ja toivoo.

Mutta se rakkaus!
        Sitähän ei saa aikaiseksi vaikka miten oltaisiin paperilla ja kuvissa sopivia, mukavia, haluttavia, ihania ... jne.
        Kyllä se, että haluaa toisen ihmisen kanssa jakaa elämänsä vaatii sen, että kahden ihmisen välille syntyy jotain enemmän. Silloin useimmat meistä heittävät "kriteerilistat" olan yli, ei ole väliä oliko sillä toisella jo lapsia jos aikaisemmin olisi ajatellut että haluaa löytää kumppanin, jolla niitä ei ole.

Mistä sitten löytyy se ihminen, kenen kanssa tämä kaikki on mahdollista... siihen toivon onnea kaikille! En lähtisi syyttelemään muita siitä, että ne eivät tajua tai niille ei kelpaa, se ei muuta asiaa miksikään. Täällä menevä, nätti, vapaa, lapseton, rakkautta kaipaava kolmekymppinen nainen mietiskelee syntyjä syviä ja tietää, että vaikka vaikeina hetkinä onkin helppo ihmetellä, miksi muille ei kelpaa -tiedän että vain sillä todellisella tunteella on väliä, ja sitä ei kukaan voi vastustaa kun kohdalle sattuu :)
        Toivottavasti pian sattuu!

• äippäx3

Varmaan I asia on se totuus, että täältä "Treffit palstan" kautta etsittynä on äärettömän vaikea löytää aitoa ihmistä joka osaa heti lähteä miettimään perhe-elämää ja sitoutumista tulevaan uusioperheeseen.
      Se, että on lapsi (lapsia) rajoittaa vapaa-aikaa ja lasten tutustuttaminen siihen ihmiseen, jonka kanssa rakentaa uuden ihmissuhteen on aika haastavaa vaikkakin lapset sopeutuvat hyvin niin siltikin se 100 ja yksi asiaa kannattaa ottaa huomioon ja aikuisten tutustua toisiinsa ensin keskenään.
      Tosin lapset voivat olla mukana ja esim. yhteisiä onkiretkiä, luontoretkiä , teatterireissuja yms. voi järjestää lapsetkin tässä asiassa huomioiden.
      Vanhemmuus on haastavaa ja kasvattaa, päivittäin.
      Hienoa, että mieskin ottaa vastuuta "jälkikasvustaan" ja vastaa arjessa lähivanhempana lapsen jokapäiväsestä huoltamisesta ja arkiasioista.

Varmaan lapsettomat naiset ja miehet pelkäävät sitä että lapsi /lapset vievät huomion ja ehkä toinen syy on se etti ole valmiuksia sitoutua perhe-elämään ja vastuullisuuteen.
      Uskon, että naisia joiden luona eivät omat lapset asu pidetään erilaisina. Tosin nykyisin erotilanteissa ajetaan sitä, että lapset olisivat esim. vuoroviikot toisen vanhemman perheessä joka osaltaan poistaa "syyllisyyttä" niiltä naisilta jotka eivät asu lastensa kanssa tai asuvat heidän kanssaan vain vuoroviikoin.

Itse mietin, että mistä löytyisi keskustelupalsta, jossa yh vanhemmat voisvat etsiä kaveri- ja harrasteseuraa, vaihtaa ajatuksia ja tutustua toisiinsa?

Yhden Vanhemman Perheiden liitto (entiseltä nimeltä Yksin- ja yhteishuoltajien liitto) järjestää yhdistysten kautta monenlaista toimintaa ja siellä tutustuu helposti muihin samassa elämäntilanteessa oleviin aktiivisiin yh vanhempiin. Että eri paikasta etsimään sitä uutta kumppania ja yhteisöllistä elämää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4294
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3740
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3429
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3010
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2498
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2429
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2202
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1836
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1625
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1612
    Aihe