peräänkuulutan

tällä viestillä

nyt niitä YTK:laisia jotka tosiaankin ovat käyneet oikeutta työnantajaansa vastaan..
Onko niitä olemassakaan vai onko nämä väitteet täällä pelkkää puppua. Joka toinen YTK:lainen kertoo käyttävänsä oikeusaputoimistoa ja joka toinen kassasta saatavaa lakiapua..

9

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paksuna kerran

Työpaikkana oli kaupan kassa.
      Tulin raskaaksi ja äitiysloman jälkeen kun olin palaamassa takasi työhön, työnantaja sanoi että sinun työpaikkasi päättyi kun jäin äitiyslomalle, perustellen että olisin jotenkin huiputtanu työnantajaa sopimusta tehdessäni ja jättäny kertomatta että olisin jo sillon ollu raskaana. Oikeasti tulin raskaaksi vasta 1kk työsopimuksen teon jälkeen, joka on helposti laskettavissa.

Ilmoitin asiasta työvoimatoimistossa. Virkailija sanoi ettei työnantaja voi näin toimia ja soitti heti työnantajalleni, kertoen että vie asian työtuomioistuimeen ellei asia korjaannu. Muutaman päivän päästä työnantaja soitti minut töihin ja maksoi korvaukset, mitä minulle kuuluikin äitiyslomalta palattuani.

Oikeudessa ei minun tarvinnut käydä, mutta jos olis pitäny olis työkkäri vienyt asian työtuomioistuimeen ilman liiton apua.

• Neuvo

Tuntuu vähän satuilulta taikka sitten tämä on tapahtunut ennen 2000-lukua?
        Tuskin työkkäristä kukaan virkailija alkaa kenenkään työntekijän oikeusavustajaksi.

• alkaa
        Neuvo kirjoitti:

Tuntuu vähän satuilulta taikka sitten tämä on tapahtunut ennen 2000-lukua?
        Tuskin työkkäristä kukaan virkailija alkaa kenenkään työntekijän oikeusavustajaksi.

Virkailijan tehtävään kuuluu tarkistaa että tuleva työtön on irtisanottu laillisesti

• Neuvo
        alkaa kirjoitti:

Virkailijan tehtävään kuuluu tarkistaa että tuleva työtön on irtisanottu laillisesti

Ainakin karenssien määrästä päätellen.
        Kaikkihan nykyään katsotaan ex-työntekijän(eli siis työttömän) syyksi. Ja karenssia pukkaa.

• ammattiliittolaista joka...

Ihmetyttää kovasti tämä oikeuden käyminen. Kuinka moni yleensäkään normaalisti töissäkäyvistä ihmisistä taistelee oikeudessa työnantajaansa vastaan? Jo terve järki sanoo että ei monikaan.Kyllä minä ainakin ymmärrän milloin minua on kohdeltu niin että haluan asian oikeuteen.Joka tänne nettiin osaa kirjoittaa,osaa varmaan myös pistää nimensä oikeanlaiseen työsopimukseen.Netistä saa kaikki tarvittavat tiedot. Aikamoinen tollo pitää olla jos ei osaa itse seurata onko palkka ja muut lisät oikein. Samoin työaikaa ei liene hankala seurata ihan itse. Paljon muuta ei tarvitse edes seurata.Jos näistä saa keitettyä sellaisen sopan itselleen että pitää huutaa oikeutta apuun,onneksi olkoon.Työsuojelupiiri on sitten sellainen jota tarvittaessa konsultoivat myös ay-ihmiset.ELI MAHDOLLINEN OIKEUTEEN MENO on hyvin TEOREETTINEN juttu.Ei liittokaan lähde suoraan oikeuteen koska kuka nyt haluaisi tahallaan hävitä juttunsa.Neuvotellaan,selvitellään,riitautetaan ja unohdetaan koko juttu.

• näitä kirjoituksia

täällä niin todellakin YTK:laiset kehuvat rinta rottingilla miten hyvä oikeusapu heillä on..!?
        Haluaisin tosiaan tietää, käyttävätkö he sitä myös, vai vaihtavatko vain työpaikkaa ongelmien tullessa.
        No, eipä nyt ole heitä löytynyt kuin yksi ...

• vaihtaa.
        näitä kirjoituksia kirjoitti:

täällä niin todellakin YTK:laiset kehuvat rinta rottingilla miten hyvä oikeusapu heillä on..!?
        Haluaisin tosiaan tietää, käyttävätkö he sitä myös, vai vaihtavatko vain työpaikkaa ongelmien tullessa.
        No, eipä nyt ole heitä löytynyt kuin yksi ...

Lähes poikkeuksetta työntekijä joka haastaa työnantajansa oikeuteen, vahtaa työpaikkaa. Olipa työntekijä sitte liitossa tai ei.

• siitä kysymys..
        vaihtaa. kirjoitti:

Lähes poikkeuksetta työntekijä joka haastaa työnantajansa oikeuteen, vahtaa työpaikkaa. Olipa työntekijä sitte liitossa tai ei.

vaan etsin todellakin sellaisia YTK:laisia, jotka kertoisivat tarinoita elävästä elämästä, miten se YTK on heitä TYÖELÄMÄSSÄ auttanut, en tarkoita TYÖTTÖMYYSELÄMÄSSÄ..

• LOIMAAN KASSA
        siitä kysymys.. kirjoitti:

vaan etsin todellakin sellaisia YTK:laisia, jotka kertoisivat tarinoita elävästä elämästä, miten se YTK on heitä TYÖELÄMÄSSÄ auttanut, en tarkoita TYÖTTÖMYYSELÄMÄSSÄ..

Kuulut sitten YTK:n tai Liittoon sinua koskee sama alasi työehtosopimus.Jos haluat muuta kuin minimipalkan sen neuvottelet itse, ei YTK tai Liitto.Jos sinä rikot TES:siä sinua ei pelasta YTK, eikä liitto.Molemmista voit saada ansiosidonnaista päivärahaa jos olet siihen oikeutettu ja sinut on potkittu pihalle.Ei sinua auta työelämässä eikä siviilielämässäkään YTK eikä LIITTO.YTK ON KASSA JOHON LIITTYNEET HALUAVAT AINOASTAAN TURVATA ANSIONSA MAHDOLLISEN TYÖTTÖMYYDEN SATTUESSA KOHDALLE. JA SITTEN SE JATKUVA JOSSITTELU OIKEUSAVUSTA.YTK:n liittyneet tietävät pystyvänsä hoitamaan asiansa tarvittaessa vaikka oikeudessa. EI OLE OLEMASSA ERILLISTÄ YTK:N tai LIITON OIKEUSISTUINTA.YTK:n liitytään omasta harkinnasta,ei siksi että päästäisiin laumassa lakkoilemaan,mieltä osoittamaan ja saamaan jotain yliluonnollista oikeusturvaa jota ei ole olemassakaan.LAKI ON KAIKILLE SAMA:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe