Uutta ostamassa mutta minkä

valitsisin

Mikä näistä olisi paras valinta?

Toyota Rav4 2.2 D-CAT 150 Autom. Dieseli

Honda CV-R 2.0 SOHC i-VTEC Executive Advanced AT Pensa

MB GLK 220 CDI BE 4matic Dieseli

Nykyisin ajelen MB ML320.lla

11

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse otin Ford Kugan

      Omaan käyttöön olisi kelvannut citymaasturia paremmin neliveto farmari, mutta ostin nyt kuitenkin Kugan, kun en tarvinnu varsinaisesti mitään maasturia. Kugalla saa vetää 2100kg ja haldex neliveto auttaa liikkeille lähdöissä lumella ja kurassa. Auto on mielestäni myös hyvän näköinen ja sisätalat riittää omaan tarpeeseen ja polttoinetalouskin on kohtalainen.

      Itse hylkäsin RAV4:n jo sen vuoksi että oma nelivedon tarve liittyy hevostrailerin vetämiseen ja siihen ei käy autot, joissa takaovi aukeaa sivulle, sillä sitä ei saa auki silloin kun perässä on traileri.

    • onkohan provo

      Vaihtoehtosi ovaat vähintään oudot, mutta vastaus kuitenkin:

      EI
      EHKÄ
      KENTIES

      Tarpeesi ratkaisee, joskin tuntuu noista vaihtoehdoista päätellen, ettet todella tarvitse ko. luokan autoja.

      • ei provo

        Haja-asutusaleella, aura käy milloin kerkii, jyrkkä mäki, veneen nosto ja lasku omasta rannasta ei mikään petoniluiska, asuntovaunun lyhyttä siirtoa jonka paino 1500 kg ja tavaraakin pitäisi joskus autoon mahtua.
        Vuotuiset ajomäärät on ollut reilusti alle 15.000km. Nykyinen ML:llä on ollut 8-v, ja ajettu 95.000km, ehkä turhan "jämäkkä" meidän tarpeesee, muuten kunnossa, jotten voisihan senkin vielä pitää, olisi halvin ratkaisu.


      • Mese
        ei provo kirjoitti:

        Haja-asutusaleella, aura käy milloin kerkii, jyrkkä mäki, veneen nosto ja lasku omasta rannasta ei mikään petoniluiska, asuntovaunun lyhyttä siirtoa jonka paino 1500 kg ja tavaraakin pitäisi joskus autoon mahtua.
        Vuotuiset ajomäärät on ollut reilusti alle 15.000km. Nykyinen ML:llä on ollut 8-v, ja ajettu 95.000km, ehkä turhan "jämäkkä" meidän tarpeesee, muuten kunnossa, jotten voisihan senkin vielä pitää, olisi halvin ratkaisu.

        Noista mainitsemistasi vaihtoehdoista ei ole "kilpailijaa" ML 320:lle.

        Vaikka autosi olisikin 8v ja erityisesti jos se on alle 100 000 km ajettu niin aja sillä huolettomia kilometreja vastekin - kuulostaisi oleva sellainen peli, että minäkin voisin venettä trailerilla tai asuntovaunua vedellä.


      • vaihtoehdot vähissä
        ei provo kirjoitti:

        Haja-asutusaleella, aura käy milloin kerkii, jyrkkä mäki, veneen nosto ja lasku omasta rannasta ei mikään petoniluiska, asuntovaunun lyhyttä siirtoa jonka paino 1500 kg ja tavaraakin pitäisi joskus autoon mahtua.
        Vuotuiset ajomäärät on ollut reilusti alle 15.000km. Nykyinen ML:llä on ollut 8-v, ja ajettu 95.000km, ehkä turhan "jämäkkä" meidän tarpeesee, muuten kunnossa, jotten voisihan senkin vielä pitää, olisi halvin ratkaisu.

        Subaru, Lantikka, Audi tai mainitsemasi Mese.

        Niissä "oikeat" tai lähes "oikeat" nelivedot, joten eipä jää veneluiskalle sutimaan.

        Nuo muut vajaavetoiset voit sitten unohtaa heti alkuunsa.


      • mikä "asiantuntija"
        vaihtoehdot vähissä kirjoitti:

        Subaru, Lantikka, Audi tai mainitsemasi Mese.

        Niissä "oikeat" tai lähes "oikeat" nelivedot, joten eipä jää veneluiskalle sutimaan.

        Nuo muut vajaavetoiset voit sitten unohtaa heti alkuunsa.

        Mistä lähtien näissä on ainoat oikeat nelivedot ?

        Ethän sinä tiedä nelivdosta mitään!

        Lantikassa on Haldex, siis freelanderissa ja sitä käyttää aika monet muutkin autot henkilöautot jne. Se on varmasti yhtä hyvä kuin Subarunkin neliveto uudempana painoksena, koska siinä on takanakin elsd lukko.

        Subarun nelivedossa ei ole mitään erikoista, perus vanhahtava ratkaisu.

        Mese ? Mersujen nelivedot ovat aina olleet luistonestovetoja. Audi?!?!????

        Nyt kerroit vain ne mitkä ovat omia suosikkejasi ilman järjen häivää.

        Jos muita laitetaan pöytään niin ehdottomasti Volvo XC60(on täysin sama neliveto kuin mainostamassasi "lantikassa"), Mitsubishi Outlander(saa voimanjaon 50:50 keskeltä kiinteäksi, mitä esim subarussa ei saa). Mercedes Benz GLK. Nissan X-trail myös vetää aika hyvin, siinäkin luistonesto hyvin optimoitu.

        Ja on niitä lukemattomia muitakin. Ei kannata alkaa sepittään mitä sattuun, jossei mitään asiasta tiedä.


    • miksei...

      Miksei ole muita vaihtoehtoja ?

      GLK painii vähän eri sarjassa mitä CRV tai RAV4.

      CR-V:n ja RAV4:n luokasta kannattais kyllä ottaa ehdottomasti muitakin harkintaan. Kuten Mitsubishi Outlander(useita testivertailujakin voittanut) ja Subaru Forester. Myös Land Roverilta löytyy Freelander 2. Outlanderiin pitäisi olla tulossa tuplakytkin laatikkoakin piahkoin(Saman tyyppinen kuin VAG:n DSG).

      Sitten GLK:n luokkaan kuuluu tyystin eri autot ja jos sen hintaluokan autoa katsoo niin kannattaa harkita myös Volvo XC60 ja BMW X3.

      • maastok

        volvon xc mallit on haldex veto tavoilla toimivia (sisältää lamelli kytkimen) tarkoittaa että maastossa samakuin menisit sinne yks pyöräsellä....


    • maastok

      mikään ei ole oikea neliveto paitsi mersu

    • on nelivetoja ja..

      No tuo Volvo juttu ei ainakaan pidä paikkaansa, yks pyörä veto.... olen meinaan ajanut xc90:llä silleen, että takapää oli ylempänä ja toinen takapyörä ilmassa. Näytti tosi hurjalta, mutta kolme pyörää löi tyhjää ja hyvin se sieltä nous. Samoin olen nähnyt kun Freelanderin kuski joutui vetämään asuntovaunun pois liejusta kun se crv:ltä sinne jäi (pääs sentään crv yksin sieltä pois).

    • Nelistää vedolla

      Kuvauksesi kertoo itsestäänselvyyden, että nelivetojen toteutuksissa on eroja ja pitää tietää millainen omassa ajopelissä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe