3 alle kouluikäistä ja "miesvauva" lisäksi. Mikään sovittu ei koskaan päde ja olen kyllästynyt siihen. Jotenkin vain olen kuvitellut ja kuvitellut, että kyllä se muuttuu kun lupaa mutta ei. Arki ei vain toimi sillä tavalla, kuin kuvittelin että perheen arki pitäisi sujua. Kaikessa täytyy keskittyä ensi sijaisesti miehen tarpeisiin, menoihin, tekemisiin jne. Suutun miehelle jatkuvasti ja se heijastuu lapsiin, kun ei mikään toimi sovitulla tavalla tulee oltua vihan vallassa jatkuvasti. Sitten tiuskin ja huudan lapsillekin ja tuntuu, että koko elämä menee hukkaan tässä vihan ilmapiirissä. Haluaisin jättää koko äijän.
Ainoa mikä estää, on lapset. Rakastavat tietysti isäänsä yli kaiken. Mies touhuaa lasten kanssa, mutta osaa myös hyväksikäyttää heitä. Jos olemme esim. sopineet että minä teen jotain missä ei lapset ja vauva voi olla osallisina ja mies on luvannut olla lasten kanssa. Mies haluaakin johonkin juuri silloin (kalaan tms.), ujuttaa isommille lapsille ajatuksen päähän ja lapset ovat innoissaan kun pääsevät. Enhän viitsi lasten iloa sitten pilata. Itse jään vauvan kanssa ja se mitä olen suunnitellut, täytyy peruuttaa. Jos yritän vaatia, että pitää tehdä niin kuin on sovittu. Mies suuttuu ja alkaa inttää että aina nalkutan ja mulle ei sitten mikään sovi jne. Tämä toistuu jatkuvasti enkä jaksa...
Mies myös kyseenalaistaa sen, jos haluan lasten kanssa kylästellä ja liikkua. Mies on mielummin kotona, jos ei mene omiin harrastuksiin, saunailtaan tai sellaiseen. Riitaa tulee heti, jos sanon että nytpä lähden lasten kanssa vaikka maijalle kylään. Noh, se olisi pitänyt etukäteen sopia ja mies alkaa vihoitella. Koen että en edes itse saisi liikkua missään. Mies ei ole kovin kiinnostunut pienten lasten kanssa liikkumaan. Sanoo vain, että kyllä sitä ehtii kun ovat isompia.
Onko mahdollista asua saman katon alla, mutta tavallaan jättää se kumppani? Tulisikohan toimimaan niin, lasten kannalta olisi hyvä ratkaisu? Mietin vaan tätäkin vaihtoehtoa eron lisäksi. En ole kiinnostunut lainkaan mistään uuden parisuhteen hankkimisesta, kapakassa juoksuista ja sellaisesta.
Vai selviäisikö sitä yksin 3 lapsen kanssa? Mielessä on vain ajatus, että miehen on pakko ottaa silloin oikea vastuu lapsista joka toinen viikonloppu. Enää ei tarvitse riidellä vapaista, saanko tehtyä asioita joita on pakko. Teen ne vain silloin kun lapset ovat isällään. Eikä tarvitsisi enää hoitaa kaikkia asioita toisen aikuisen puolesta. Mies ei hoida edes omia puhelinlaskuja yms. henkilökohtaisia asioita, hoidattaa kaikki minulla. Vie lapset ulos, minun pitää pukea heidät. Pesettää pyykkinsä minulla, kokoilen niitä pitkin asuntoa aina kun ehdin. Jos ruokakauppaan pitää mennä, minun asia on selvittää mitä tarvitsemme. Seksikin on enää pakkopulla minulle, annan silloin kun mies haluaa, mutta itse en halua lainkaan. Mitä tällaisessa parisuhteessa edes tekee...
3 lasta, ero mielessä
21
6992
Vastaukset
- ja ero tulossa
Samaa minäkin täällä pohdin. Olemme oikeastaan käytönnössä asuneetkin jo saman katon alla "erossa", joten tuokin on koettu. Eikä toimi. Tunnelma on jokseenkin hyytävä ja mitään ei uskalla sanoa. Jos minä erehdyn sanomaan jotain negatiivista, mies on heti uhkaamassa erolla. Sitten "mököttää" viikon maaten sohvalla kaikki vapaa-aikansa, eikä osallistu kotitöihin tms. Sanoo, että tätähän minä haluan...
No, onhan tämä hyvää harjoitusta yksin eloon lasten kanssa... Siten yhtäkkiä päättää, että kaikki on "hyvin" ja taas jatkuu kierre, että kaikki on hienosti.
Mutta mitta täytyy huomenna kun vien erohakemuksen.- samaa täällä
Mieheni on myös tuollainen mököttäjä, jos ei asiat mene niin kuin hänen kannalta on parasta mököttää, ei vastaa mitään kun puhun, paiskoo ovia mielenosoituksellisesti. Eilen sanoin hänelle, että olet ihan kuin joku murrosikäinen lapsi joka kiukuttelee heti kun ei saa periksi.
Ei ole koskaan mikään intoutunut ollutkaan kotitöihin, on kauhea sotkemaan ja itse olen aika siisti ihminen. Eipä tulisi paljoa eroa entiseen, olisi vain vähemmän sotkuja siivottavana. Ja kun ne olisi omia ja lasten sotkuja, ei niistäkään olisi tarvetta riidellä kenenkään kanssa. Nytkin on oluttölkkejä ja pulloja vaikka missä. Sanoin niistä miehelle muutama päivä sitten ja mies vain naureskeli kuin joku kakara, on niin vitsikästä kun hän "piilottelee" niitä ovien taakse ja jättää pihalle. Pthyi, alan taas raivostua. Onneksi mies ei ole kotona. En jaksa katsoa sitä sohvaperunaa. - yksin onnellinen
samaa täällä kirjoitti:
Mieheni on myös tuollainen mököttäjä, jos ei asiat mene niin kuin hänen kannalta on parasta mököttää, ei vastaa mitään kun puhun, paiskoo ovia mielenosoituksellisesti. Eilen sanoin hänelle, että olet ihan kuin joku murrosikäinen lapsi joka kiukuttelee heti kun ei saa periksi.
Ei ole koskaan mikään intoutunut ollutkaan kotitöihin, on kauhea sotkemaan ja itse olen aika siisti ihminen. Eipä tulisi paljoa eroa entiseen, olisi vain vähemmän sotkuja siivottavana. Ja kun ne olisi omia ja lasten sotkuja, ei niistäkään olisi tarvetta riidellä kenenkään kanssa. Nytkin on oluttölkkejä ja pulloja vaikka missä. Sanoin niistä miehelle muutama päivä sitten ja mies vain naureskeli kuin joku kakara, on niin vitsikästä kun hän "piilottelee" niitä ovien taakse ja jättää pihalle. Pthyi, alan taas raivostua. Onneksi mies ei ole kotona. En jaksa katsoa sitä sohvaperunaa.Erosin 10 vuotta siten ja minulla oli huono mies. Ei tehnyt kotitöitä ja oli todellinen vauva. Sanon todellakin, että kannattaa erota. Työmääräni väheni oleellisesti. Minulla tosin on vain yksi lapsi. Hän on nykyisin 12-vuotias. Kodin ilmapiiri muuttui iloiseksi ja se näkyi myös lapsessa. Ero oli tietenkin hankalaa aikaa lapselle. Minä olin onneni kukkuloilla, kun pääsin eroon. En ole ottanut uutta miestä vaikka monta hyvääkin on ollut tarjolla. Nautin niin yksin olemisesta. Elämä on helppoa. Minulla on mukavia miehiä tuttavina pari kappaletta joiden kanssa on sitten kaikenlaista kivaa romanttista menemistä. Mitään suhdetta minulla ei heidän kanssa ole.
- ääliöiden kanssa?
Oliko niin kova vauvakuume että et tajunnut millainen se äijä on, vai eikö sulla ole kaikki palat päässä oikeilla paikoillaan?
Olisit miettinyt ennen lasten tekoa sille apinalle.- teitä
älypäitä aina riittää heittelemään näitä "korkeatasoisia" kommentteja?! Tämäkin auttaa aloittajaa ihan helvetin paljon!
- jo hoidettu
Ei vihassa tai inhossa tai vaan ahdistuksessa voi loputtomasti elää. No kuitenkin otas realiteetit huomioon. Ei miehen ole pakko tavata lapsia, joka toinen viikonloppu jos keksii parempaa tekemistä ja aina voi perua jos jotain tulee, eli mikään ei muutu.
Sitten kun eroat joudut myös menemään töihin, mieheltä ei saa elatusmaksua sulle, eli joka aamu töihin ja mennen tullen raahaat lapset hoitoon ja pois, samalla käyt kaupassa ja päätät edelleen mitä tarvitaan ja vielä maksatkin kaiken.
Lasten tultua harrastusikään myös kuskaat ne sinne yksin. Vuokra yksin on kaksikertainen kun ei ole jakajaa.
Jotenkin mulle tuli olo, että oot tottunut oleskelemaan ja siihen, että sinulla on omaa vapaata aikaa.. sitä on sitten kun vauva on 14.
Mutta asiaan, erosta selviää kyllä kolmen lapsen kanssa, ei vaan kannata kuvitella, että elämä olisi oleellisesti helpompaa yksin, sitä se ei taatusti ole, yksi vauva vaan on vähemmän huollettavana mut sen mukana taitaa mennä sulta jokunen palvelu kuitenkin, eron jälkeen teet kaiken. - monityydytettyläski+happo
Ekan kerran tavatessasi miehesi, tuskin kiehuit kiukkua ja höyrysit vihaa.
Jos olisit näyttänyt silloin hänelle todellisen luonteesi, olisi hän osannut vältellä sinua.
Kun menitte naimisiin, mies oletti että rakastat häntä sellaisenaan, nyt vihaat häntä, kun hän ei suorita haluamiasi tehtäviä.
Seksualisesta nautinnosta luopuminen aiheuttaa vihaisen olon,,,nainen saa seksistä enemmän nautintoa kuin mies, miksi ihmeessä olet luopunut parhaasta, mitä voi saada?- valtataistelua,
voipa ollakkin. Ja toivon, että mieskin olisi näyttänyt todellisen luonteensa ennen naimisiin menoa. Nyt kun katson tuota ällöä, vanhalle viinalle ja tupakalle haisevaa paskakasaa sohvalla, joka ei viitsi edes hiuksiaan kammata hampaiden pesusta puhumattakaan... Aina sitä jää sellainen kuva että se on nainen joka lopettaa itsestään ja ulkonäöstään huolehtimisen viimeistään siinä vaiheessa kun tulee lapsia, meillä se vaan on ollut toisin päin...
- monityydytettyläski+happo
valtataistelua, kirjoitti:
voipa ollakkin. Ja toivon, että mieskin olisi näyttänyt todellisen luonteensa ennen naimisiin menoa. Nyt kun katson tuota ällöä, vanhalle viinalle ja tupakalle haisevaa paskakasaa sohvalla, joka ei viitsi edes hiuksiaan kammata hampaiden pesusta puhumattakaan... Aina sitä jää sellainen kuva että se on nainen joka lopettaa itsestään ja ulkonäöstään huolehtimisen viimeistään siinä vaiheessa kun tulee lapsia, meillä se vaan on ollut toisin päin...
Perunat tekee tunnetusti mukuloita.
Näin tämäkin sohvaperuna, sinä jauhoinen "Matilda" ja hän boheemi, monikäyttöinen "van Gogh"
Saas nähdä mitä sitten mukuloista tulee, kun ne lähtee itämään.
Silloin ennen kun olin vielä naimisissa, huomasin että, vaimoni nauttii todellakin sexistä ja sai/otti oman ison Oonsa ensin minua.Joskus harmittaa, kun olen mies ja en ole kokenut samanlaista. Hoidin asiat niin että hän sai aina ensin, sitten oli minun vuoroni. Joskus jyystimme, höyläsimme ja viilasimme yli tunninkin.
Aika raskasta näin miehille.
viimeisen kerran riidellessämme, hän sanoi että olen huono rakastaja,,,hirveä loukkaus minulle!
Olisi edes voinut tuon jättää sanomatta, sillä tilastojen mukaan sexi kestää 5-15 minuuttia, kunnes miehen makkara poksahtaa.
Ei minkäänlaista kiitoksen sanaa, henkikin sillä haisi välillä, mutten maininnut pienistä asioista.
- ero vaikeaa
Koita nyt alkajaisiksi vähän tehdä työnjakoon uudistuksia.
Mikä pakko sun on sen pyykit pestä? jätä kylmään viileesti pesemättä. SUlla ei ole mitään valtakunnan velvollisuutta pestä toisen aikuisen ihmisen pyykkejä.
Toiseksi, jos mies on noin aivoton ääliö, niin tuskin uskaltaisit jättää sen lasten kanssa 2.5 päiväksi yksin? Jos se on noin vastuuton, että lähtisi kalaan ja jättäisi luultavasti lapset yksin kotiinsa? Just oli juttua siitä yhdestä isästä, joka oli jättänyt vauvan yksin kotiin ja lähtenyt baari-iltaa viettämään. Heitteellejätöstä nyt syytteessä.
Eikä sun tosiaankan kannnata sitä pillulla palkita tuosta. Pistä selvä työnjako: jos mies muuttaa tapojansa ja alkaa osallistua perhe-elämään, niin voit harkita. Mutta kun ei, niin turhaan sä itseäsi kidutat olemalla sille reikä, kun sua itseäsi ei kerta paneta ko. äijänketales yhtään.
Eli tee ainakin noi pari tiukkaa sääntöä, ja pidä ne. - wilma60
Kyllähän ihminen selviää kaikesta jos on pakko. Minä olen elänyt kolmen lapsen kanssa kaksi vuotta mutta toisaalta lapseni ovat isompia kuin sinun. Mutta kun tukiverkkoja ympärillä ei juurikaan ole niin kyllä sitä on sidottu lapsiin tosi tiiviisti vaikka lapset isompia olisivatkin. Älä ole varma, että eron jälkeen isä huolehtii lapsista joka toinen viikonloppu. Voi käydä niin että isälle tuleekin paljon mielenkiintoisempaa tekemistä ja lasten tapaamiset unohtuu. Toivottavasti näin ei tule käymään. Taloudellisesti yhden aikuisen perhe on aina tiukemmalla kuin kahden työssäolevan aikuisen perhe. Huolimatta siitä, että etävanhempi maksaa lapsista elatusmaksut.
Voimia sinulle päätöksen tekoon. Sen jälkeen kun päätös on tehty niin kyllä elämä kantaa. On vain oltava vahva ja uskottava parempaan huomiseen. - vaan..
Mielestäni sinä tarvitset vapaa aikaa aina silloin tällöin et eroa. Tekisit asiat itsellesi pahemmaksi usko mua olen ollut siellä. Mielestäni teidän ongelmat ovat aika tavallisia mutta teiltä puuttuu se ikivanha kommunikointi. Sinun pitää ottaa itselles aikaa tehdä omia juttuja jos miehes ei auta niin eti muu ratkaisu. Monet miehet ei oo hyviä pienten kanssa. Älä odota että se tekee sut onnelliseksi vaan ala tekee sitä itse niin pian huomaat et muutki asiat voi näyttää vähän paremmalta. Ei se ero aina ole se ratkaisu, Miehet on tosi vaikeita saada puhumaan ongelmista ja ei ne tajua et sul on paha olla jos et sitä tosissas näytä, yritä nyt puhua ja raahata sitä terapiaan ja jonkunlaista shokki terapiaa että se alkaa tajuta kunnioittaa sunkin tarpeita mutta unohda se ero nyt vähäks aikaa, ei kolmen lapsen kanssa ja varsinkaan vauvan kanssa. Sit on vielä tää juttu että sun lapset kärsivät siitä erosta yli kaiken, ei oo mitään kauheempaa kun nähdä oma lapsi surussaan siitä tappelusta ja miks isä ei oo kotona ja miks ei käy ja mistä tiedät että hän tulee ottamaan lapset viikonloppusin, luulenpa että saattaa olla toiset asiat mielessä sitten, siihen ei häntä voi kukaan pakottaa. Kyllä ne kärsii tietenkin siitä tappelusta kotona jos vanhemmat ei oo ok mutta on sekin teidän ja sinun vallassa että miten käyttäydyt. Sinä oot ainoa joka voit muuttaa käyttäytymistäs, et ehkä voi muuttaa miehesi käyttäytymistä mutta ehkä voit sitä kärsiä paremmin jos etsit ittelles aikaa, harrastusta, mene kavereilles äläkä ala sitä selittelemään miehelles, oot aikuinen ihminen. Teet selväks mitä haluut. Tiedän et ei oo helppoo lasten kanssa saada omaa aikaa mutta jos haluut pitää tervettä järkee niin äiti tarvii muutakin kun lasten hoitoo tai miehen hoitoa. Minkä takia muuten hoidat sen laskut ja vaatteiden pesut, pistä siihen stoppi heti, etkai ole mikään orja? Sun täytyy alkaa pitää omaa puoltas. Tsemppiä vaan.
- ei jaksaisi enää
Minulla on vähän samanlaiset ajatukset kuin nim.merk 3 lasta, ero mielessä. Itselläni on vain yksi alakoulussa oleva tyttö. Mies on yrittäjä ja sen tiimoilta siis työaika on hyvin venyvä. Voi mennä montakin päivää, ettemme edes näe. Sen lisäksi hän on aktiivinen osallistuja erilaisissa järjestöissä ja niiden tiimoilta tulee paljon kokouksia ja matkoja. Hän on hyvin seurallinen ja koska muutin asumaan hänen kotipaikkakunnalleen, hänen kaverinsa ovat siellä lähellä. Tosin tällä hetkellä hän on pohjoisessa viikon "hiihtoretkellä" kaverinsa kanssa....
Eli me "perhe" tulemme kaiken tämän jälkeen hänen ajankäytössään. Olen lopen kyllästynyt, tätähän se on ollut jo yli 15 vuotta. Minä vastaan kotitöistä, tytön asioisa (hoidot, iltapvkerhot,.),ostokset,..onneksi on ollut vähälumisia talvia, niin edes lumenluonti on vähentynyt. Käyn normaalisti päivätöissä - rahasta meillä ei ole puutetta eikä erimielisyyksiä.
Minua harmittaa tytön kannalta se esimerkki, minkä hän saa perhe-elämästä. Itse tykkäisin, että tehtäisiin asioita yhdessä, arkenakin, ja reissattaisiin yhdessä. Itse en käy juuri missään muualla kuin minne tytön kanssa voi mennä.
Ainut "pelastuskeino" on tällä hetkellä se, että olemme tytön kanssa suunnitelleet tekevämmme kahdestaan kesällä omia reissujamme. Olen välillä tosi sekaisin tästä kaikesta, mutta olen ajatellut, ettei kukaan toinen ihminen voi minua lannistaa. Erotaan, vaikka tuntuu, että silloin kaikki on mennyt hukkaan, paitsi tyttö.- wilma60
Tuntui, että olisin lukenut omasta elämästäni ennen eroa. Erotuksena vain että minulla on 3 lasta. Tuotahan se elämä oli yrittäjän rinnalla ja eron jälkeen ei muu muuttunut kuin se, ettei mies enää käynyt kotona nukkumassa, syömässä ja paitaa vaihtamassa. Minulle tuo elämä olisi riittänyt mutta toista ei voi väkisin pitää jos ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Kaksi vuotta olen yksin lasten kanssa elänyt ja voin sanoa, että elän hyvää elämää. Lapset ovat toipuneet erosta ja sopeutunut tilanteeseen koska eihän ole mitään muuta vaihtoehtoa. Meidän perhe on nyt me neljä. Isä on lasten elämässä mukana omalla tavallaan ja oman aikataulunsa mukaan. Siihen minun on ollut tyytyminen vaikka joskus toki toivon, että tapaisi vähän tiheämmin lapsiaan. Mutta ehkä sekin päivä koittaa vielä. - taas ihan
eri tarina, mutta jotain samaa.
Minun ex mies myös yrittäjä, mutta sen firma ei tuottanut kuin persnettoa,mies notku kotona ja leikki toimitusjohtajaa ja teki velkaa, elettiin minun palkalla ja mies haki kulutus ja käyttöluottoja. Jatkuva rahapula ja viimeksi tein jo kahta työtä, että pärjättiin ja hoidin kaksi poikaa samalla.
Töihin hän ei halunnu, koska oli johtaja, no sitten tuli kuvioihin salarakkaat, ja tietty hain eron.
Nyt tyytyväinen ja penskat jo omillaan.
Teillä muilla ei ukko koskaan kotona, mulla oli aina kotona laiskana... - miesvauvasta eroon päässyt
taas ihan kirjoitti:
eri tarina, mutta jotain samaa.
Minun ex mies myös yrittäjä, mutta sen firma ei tuottanut kuin persnettoa,mies notku kotona ja leikki toimitusjohtajaa ja teki velkaa, elettiin minun palkalla ja mies haki kulutus ja käyttöluottoja. Jatkuva rahapula ja viimeksi tein jo kahta työtä, että pärjättiin ja hoidin kaksi poikaa samalla.
Töihin hän ei halunnu, koska oli johtaja, no sitten tuli kuvioihin salarakkaat, ja tietty hain eron.
Nyt tyytyväinen ja penskat jo omillaan.
Teillä muilla ei ukko koskaan kotona, mulla oli aina kotona laiskana...Kyllä helpotti kun ei tarvinnu enää joka sukka ja lapasta työkaluista puhumattakaan olla äijälle käteen ojentamassa. Jos en rientänyt asistentiksi tuli haukkuryöppy miten kelvoton vaimo olinkkaan kun en auttanut...
Lapsia ei koskaan hoitanut, ei yhtä yöheräämistä eikä vaipanvaihtoa. Kävin lisäksi töissä ja maksoin laskut. Jos mies yhden laskun maksoi hän ratsasti sillä teolla seuraavan vuoden, että juurihan maksoin!!
Yksinhuoltajana olen pärjännyt paremmin kuin miehen kanssa. hioukan on kateeksi käynyt niitä yksinhuoltajia joilla isät ottavat jopa yöksi luokseen...itse olen aina paikalla kotona ollut kun tukiverkot puuttuu.
Olen selvinnyt silti enkä uutta miestä halunnut missään muodossa. yritän kovasti nähdä hyvää miehissä joita tapaan esim. työpaikalla. Taistelen todella että en menettäisi arvostustani miehiin vaikka nämä tarinat edelläkin hirvittää. Kyynel melkeen tulee silmään kun näen isiä lastensa tukena harrastuksissa tai vaikka ostoksilla. Miksei kaikki lapset saa nauttia isän kanssa elämästä, isillä on liian helppoa kadota ominn hauskuuksiinsa ja kaataa vastuu äidille. - halipatzuijjaa
miesvauvasta eroon päässyt kirjoitti:
Kyllä helpotti kun ei tarvinnu enää joka sukka ja lapasta työkaluista puhumattakaan olla äijälle käteen ojentamassa. Jos en rientänyt asistentiksi tuli haukkuryöppy miten kelvoton vaimo olinkkaan kun en auttanut...
Lapsia ei koskaan hoitanut, ei yhtä yöheräämistä eikä vaipanvaihtoa. Kävin lisäksi töissä ja maksoin laskut. Jos mies yhden laskun maksoi hän ratsasti sillä teolla seuraavan vuoden, että juurihan maksoin!!
Yksinhuoltajana olen pärjännyt paremmin kuin miehen kanssa. hioukan on kateeksi käynyt niitä yksinhuoltajia joilla isät ottavat jopa yöksi luokseen...itse olen aina paikalla kotona ollut kun tukiverkot puuttuu.
Olen selvinnyt silti enkä uutta miestä halunnut missään muodossa. yritän kovasti nähdä hyvää miehissä joita tapaan esim. työpaikalla. Taistelen todella että en menettäisi arvostustani miehiin vaikka nämä tarinat edelläkin hirvittää. Kyynel melkeen tulee silmään kun näen isiä lastensa tukena harrastuksissa tai vaikka ostoksilla. Miksei kaikki lapset saa nauttia isän kanssa elämästä, isillä on liian helppoa kadota ominn hauskuuksiinsa ja kaataa vastuu äidille.Joo joo joo, miehessähän kaikki vika on!
OOtkos ajatellut, kauanko voisit elää kaksoisolentosi kanssa, joka olisi juuri kuin sinäkin? Jatkuva nalkutus ja kälkäti kälkäti,,,
Miltä tuntuis tapella ittes kanssa, kun kumpikaan ei antais koskaan periksi? Kumpikin näyttäis rumaa, vastenmielistä naamaansa ja nalkuttaisi 3 kuukauden vanhoista asioista ja tänäpänä virheet mukaan lukien.
Pystytkö sietämään itteäs?
- seurasin...
kun ystävättäreni, kolmen lapsen äiti, valitti miehestään samoja asioita kuin sinäkin. Oli vakuuttunut, että elämä olisi helpompaa ilman miestä.
Todellisuudessa hän olisi voinut helpottaa elämäänsä vähemmälläkin, jos olisi vain lopettanut miehen passaamisen. Mutta koska itse halusi pitää kodin siivousstandardit korkealla ja siivosi päivittäin, ei kelpuuttanut mihen tekemiä kotitöitä vaan teki itse perästä uudelleen, eikä halunnut, että mies maksaisi laskut myöhässä ja maksoi ne sitten itse.
Eli ryhtyi miehelleen äidiksi pyytämättä ja syytti sitten miestä omasta uupumuksestaan.
Lopulta heitti sitten miehen pihalle. Oletti, että elämä helpottuisi. Mutta lapset rupesivat oireilemaan. Olivat itkuisia ja tarvitsevia.
Mies taas hävisi maan alle, eikä siis tavannut lapsiaan eikä maksanut elareita.
Töitäkään ei ollut tarjolla kolmen leikki-ikäisen yksinhuoltajalle.
Talo tarvitsi kipeästi remonttia, mutta koska mies oli aina hoitanut remontit, ei äiti tiennyt mitä tehdä.
Lapset olivat olleet silloin tällöin anopin hoidossa, mutta koska anoppi suuttui miniän hakemasta erosta, ei lapsillekaan enää löytynyt hoitopaikkaa.
Lopulta äiti oli uhmaikäisten ja surevien lasten kanssa yksin 24/7 ja väsyi niin, että antoi lapset huostaan.
Tämä tarina on tosi, enkä kerro sitä siksi että haluaisin sinua syyllistää, vaan siksi, että ennen lopullista eropäätöstä miettisit vielä mikä on oma roolisi siinä, että miehestäsi on sinulle liikaa vaivaa ja onko vielä jotain muuta mitä voisit tehdä (perheterapia tms.) ennen kuin haet eroa.
nimittäin ei se erokaan ole ihan ongelmaton ratkaisu. - selvittää ajatuksia
Jos sua mietityttää, haluutko erota vai et, niin teepä tää erotesti. Herätti mut ainakin ajattelemaan:
http://www.suhdesoppa.fi/testit/erotesti - käy katsomassa
Tässä toinen nettivinkki: eroneuvo.fi
Tarkoitettu lapsiperheen vanhemmille, jotka on eronnu tai miettii että erotako vai ei. Siellä kerrotaan myös ilmasista tilaisuuksista, joihin voi mennä juttelemaan näistä asioista muiden samassa tilanteessa olevien kanssa... Tsemppiä!! - xboxi
Tulee aivan turha ero jos eroat. Mene heti perheneuvolaan joko yksin tai miehen kanssa. Kerro, että kommunikaatio ei pelaa. Tämä on tekninen kysymys ja onnistuu hyvän valmentajan kanssa. Älä riko perhettä. Älä riko perhettä: ei seuraa mitään onnelaa. Ota vaikka oma yksiö rinnalle, jos haluat omaa tilaa/aikaa. Maksaa? No arvaa mitä ero maksaa!!!
Tsemppiä. Mene neuvojalle. Jokaiseen asiaan yleensä löytyy valmennusta nykyään. Puhumalla se paranee, ja löydät uusia työkaluja tilanteeseen. Kaikkea hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496439- 322302
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101313Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.781245- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12835