Samalla

aaltopituudella olevia uude...

Jäi äsken vähän kesken..Olen sinkku, ehkä vähän romanttinen höpsö sellainen ja vapaa sielu. Olen sinkku koska pelottaa se kaikki mitä usein perhe-elämä tuo mukanaan. En pelkää sitoutua ihmiseen, päinvastoin. Minusta on ihanaa ajatella, että olisin jonkun ihmisen kanssa koko elämäni. Kiinnyn harvoihin ja haluan pitää heidät elämässäni aina. Inhoan vain kaikkea sitä kaavaa, millä tämä kaikki tehdään: pikakihlaus, stressillä järjestetyt satuhäät, omakotitalo, farmariauto, kaksi lasta: tyttö ja poika, etelänmatka vuodessa, lapset käyvät paljon harrastuksissa, minä luon uraa ja samoin mies, istumme harvoin yhdessä: emme enää tunne toisiamme, kaikkia mahdollisia vempaimia on talo täynnä, materiaa vaikka muille jakaa jne. Tiedätte kuvion. Leikitään muille, että olemme todella onnellisia, lapset ovat aina siististi puettuja, minä olen ihanteellinen mallivaimo, mies grillaa aina perhejuhlissa ja on tosi hyvä tyyppi ja tottakai hyvän näköinen. Mies tuo kukkia, koruja, puhumme rakkaudesta, vaikka oikeasti emme tunne edes toisiamme. Joo, ehkä kärjistettyä, mutta alkaa olla yhä enemmän todellisuutta.

Kaikkea tätä minä pelkään. Kaikkea sellaista kulissielämää. Sitä, että eletään enemmän muita varten kuin itseään. Sitä, että aviomieheni ei olisi minun ystäväni, kumppanini, vaan vain aviomieheni. Ihminen, jota en oikeastaan edes tunne.

Oma valintahan se on kenen kanssa yhteen menee, eikä kukaan pakota minua tällaiseen, mutta hirveän monella ihmisellä on jokin kuva, mitä on hyvä ja onnellinen elämä, ja se on just jotain edellä mainittua. Ja minusta kun hyvä elämä on niissä ihan pienissä asioissa. Olen itse elänyt onnellisen lapsuuden. Asuimme kerrostalossa, viisi ihmistä kolmiossa. Ei ollut kaikkia vempaimia jne. Ja hyvin pärjättiin. Paremmin kuin monet. Ja kaikki tämä aito välittäminen on kasvattanut hedelmää: se näkyy silmistäni, ne loistavat edelleen.

2

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhua tällaisesta elämästä

http://www.youtube.com/watch?v=u0YMphlWzMo

Itse tavoittelin juurikin tuollaista elämää siinä kuitenkaan onnistumatta. Käteen jäin lapset ja talo, mutta oikeasti onnellinen en kait koskaan ole ollut. Kaavamaisuus tylsistyttää ihmistä, vaikkakin se on joskus myös tarpeellista. Esim lasten hoidossa kaavamaisuus auttaa lapsia opppimaan ja luo turvallisuuden tunnetta. Parisuhteessa kaavamaisuus kuitenkin etäännyttää ja tylsistyttää. Ehkä se on tämä nykyajan kiire, ei kerkeä istua alas ja vain olla lähekkäin. Pitää käydä lenkillä, sauvakävelemässä tai uimassa, sillä naapuritkin käyvät jne.

Pakenen vuosittain asumattomille alueille viikoksi, pois hulinan ja kiireen keskeltä. Kellon jätän 'kotia', siellä ei ajalla ole merkitystä. Siellä oikeasti huomaa millä asioilla elämässä on merkitystä ja millä ei. Ainoat asiat mitä reissuilla olen kaivannut ovat lapseni.

Yhteiskunta on täynnä muumimammoja ja muumipappoja ja kaikille tekisi hyvää joskus kurkistaa, mitä tapahtuu 'standardielämän' ulkopuolella.

• toivottavasti samalla

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat.Itsekin piti tuo kulissielämä kokeilla,ennenkö tajusin mikä on vikana.Pitkään elin siinä uskossa että näin vaan "kuuluu" elää.Niinhän siinä sitten kävi että saman katon alla asui kaksi toisilleen täysin vierasta ihmistä vailla mitään yhteistä tai yhteyttä.Se liitto sitten aikanaan päättyi siihen omaan tyhjyyteensä.
      Tuo vaan tuntuu tänä päivänä olevan valitettavan yleistä.Kaiken pitää tapahtua tyylin kaikkimullehetinyt.Ja vielä mahdollisimman näkyvästi ja viimeisen päälle.
      Tuota olen monesti miettinyt että paetaanko sillä kaikella tavaran hankkimisella ja hienoilla satuhäillä ja kaikella sillä kulissilla sitten jotain?Omaa itseä?Yksinäisyyttä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe