vaihdokki vai ei

sama hinta..ko??

eikös se suunnilleen niin mene että jos menet liikkeestä katsomaan vaikka autoa jossa hintalappu 12000e ja sulla on vaihdokki josta saisit esim.2000e
niin hinnaksihan jää silloin 10000e kun se 2000e vähennetään tuosta hintalapun hinnasta.
mutta jos menet samaan liikeeseen samaa autoa katsomaan ja lyöt konepellille 10000e niin kaupat tulee silloinkin (tinkivaraa on aina)
on siis ihan sama vietkö vaihdokkia liikkeeseen vai et..???????

8

1679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoautolla

Wetterihän antaa autosta vaihdossa sen 2000e kunhan on katsastettu ja ajamalla saa pihanmaalle.
      10 tonnin autoon on sisällytetty se 2 tonnin tinkivara eli hintalapussa seisoo 12000 ja käteisellä lähtee 10 tonnilla. Tai saa jättää sen vanhan romunkin sinne vielä. Saavat vielä huutokaupassa muutaman satasen silläkin.
      Sama olisi myydä oma vaihdokki suoraan, niin jäisi sekin raha itselle. Eihän moni näytä hoksivan asiaa!!!

• tai ei hoksi

Rahalla saa kaikkea, tässä tapauksessa asiakas maksaa enemmän uudesta sen vuoksi että antaa vanhan autonsa autoliikkeen myytäväksi. Ne joita homma kiinnostaa, myyvät autonsa itse. Itse maksan ennemmin hieman enemmän ettei minun tarvitse olla ottamassa vastaan renkaanpotkijoita silloin kun heille sopii, tai alkaa väitellä siitä että ajanko minä ostajan luo vai ostaja minun luo. Ja sitten kun autoa ollaan katsomassa, tutkitaan kaikki naarmut ja jäljet ja ja kilometrit ja jokaiselle on hinta mietitty valmiiksi paljonko ne tiputtavat auton oikeaa arvoa. Tämän jätän ammattilaisten hoteisiin, kiitos vain. Osaava ostaja löytää sen neulan heinäsuovasta varmasti, itse luotan enemmän uuden auton takuuseen ja vanhan jätän ammattilaiselle myyntiin. Vaikka rahallisesti siinä ehkä häviän hieman, se ei vaihdokin eikä uuden auton käyttöarvoa muuta miksikään.

• menee kaupaksi

Kahden tonnin auton saa myytyä itsekkin, se on riittävän halpa.

Jos kyse on yli kymppitonnin vaihturista, niin silloin on sama pistää se vaihdossa, koska autoliike osaa tehdä päätöksiä eikä jää jahkailemaan viikkokausisksi että uskaltaako ostaa vai ei.

• samaa kuin liikkeessä
        tai ei hoksi kirjoitti:

Rahalla saa kaikkea, tässä tapauksessa asiakas maksaa enemmän uudesta sen vuoksi että antaa vanhan autonsa autoliikkeen myytäväksi. Ne joita homma kiinnostaa, myyvät autonsa itse. Itse maksan ennemmin hieman enemmän ettei minun tarvitse olla ottamassa vastaan renkaanpotkijoita silloin kun heille sopii, tai alkaa väitellä siitä että ajanko minä ostajan luo vai ostaja minun luo. Ja sitten kun autoa ollaan katsomassa, tutkitaan kaikki naarmut ja jäljet ja ja kilometrit ja jokaiselle on hinta mietitty valmiiksi paljonko ne tiputtavat auton oikeaa arvoa. Tämän jätän ammattilaisten hoteisiin, kiitos vain. Osaava ostaja löytää sen neulan heinäsuovasta varmasti, itse luotan enemmän uuden auton takuuseen ja vanhan jätän ammattilaiselle myyntiin. Vaikka rahallisesti siinä ehkä häviän hieman, se ei vaihdokin eikä uuden auton käyttöarvoa muuta miksikään.

Samaa mieltä, pääsee helpommalla kun jättää vanhan auton liikkeeseen, jos sen arvo on yli kymppitonnin.

Vaikka laskee niin että autokauppa maksaa siitä vaihturista noin 2000€ "liian vähän", siivoukseen ja pikku korjailuun varataan tonni ja lasketaan että voittoakin pitäisi saada tonnin verran.

Mutta jos myyt auton suoraan niin et saa kuitenkaan samaa hintaa mitä autoliikkeet saisi, häviät yksityisellekin myydessä se kaksi tonnia joka tapauksessa.

Olen pari kertaa yrittäny myydä yli kymppitonnin hintaista autoa suoraan, eikä ole onnistunu. Helpoimmalla pääsee kun pistää auton vaihdossa, eikä siinä oikeesti kovin paljon häviä.

• jormajomran

Sittenkun kaupittelee tommosta halpaa, n.2000e tai alle autoa, niin jumalauta sitä soittojen määrää mikä tulee mustalaisilta. Koko suku soittelee vuoronperään "saat viissataa, tänään haetaan" huonosti kirjoitetut tekstiviestit päälle. Helpommalla pääsee tosiaan kun antaa liikkeeseen vaihdossa, niin säästää hermoja vaikka ehkä häviääkin muutaman euron.

• pitkäksi aikaa
        jormajomran kirjoitti:

Sittenkun kaupittelee tommosta halpaa, n.2000e tai alle autoa, niin jumalauta sitä soittojen määrää mikä tulee mustalaisilta. Koko suku soittelee vuoronperään "saat viissataa, tänään haetaan" huonosti kirjoitetut tekstiviestit päälle. Helpommalla pääsee tosiaan kun antaa liikkeeseen vaihdossa, niin säästää hermoja vaikka ehkä häviääkin muutaman euron.

Siinpä saa tuntea miltä autokauppiaasta tuntuu kun vaihdossa tarjotaan mitä sattuu sontaa :)

Kaveri myi tonnin autoa ja yks mustalainen olisi halunnu suorittaa maksun verkkapuvuilla :)

• juttu kun vastaavat koijarit
        pitkäksi aikaa kirjoitti:

Siinpä saa tuntea miltä autokauppiaasta tuntuu kun vaihdossa tarjotaan mitä sattuu sontaa :)

Kaveri myi tonnin autoa ja yks mustalainen olisi halunnu suorittaa maksun verkkapuvuilla :)

yritti maksaa burgerin drive-in kaistan luukulla ostoksiaan vähän käytetyllä automankalla :)

• tai näin

Jos sun auton arvo on oikeesti 2000€, niin luultavasti ne tarjoo sulle siitä 3000€. Eli saat sen saman 2000€ alennuksen, minkä saisit käteiskaupassakin, mutta se alennus siirretään puoliksi vaihtoauton hintaan ja tonni jätetään vaihturin fiksauksiin ja mahdollisiin korjauksiin. Vaihturisi myyntihinnaksi tulee 2500€ ja siitä taas käteisostaja saa 500€ alennusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe