Huumeet

Narkomaanien kohtalo ei allekirjoittanutta sinällään liikuta, mutta hieman harmittaa nämä huumeille myönteiset kirjoitukset netissä.

Kuka tahansa huumekauppias voi kirjoittaa Wikipediaan artikkelin, jossa todistellaan kannabiksen vaarattomuutta (ja jonka joku arvostelukyvytön sitten uskoo vain sen takia, että kirjoitus oli Wikipediassa...)

Vaikka kannabis olisikin vähemmän vaarallinen huume, niin sen käyttäminen johtaa jossain vaiheessa kovempiin aineisiin, koska keskushermoston sietokyvyn lisääntyessä ei haluttua vaikutusta saada aikaan enää pelkällä kannabiksen käytöllä.

Ja tie helvettiin on avoin...


http://www.youtube.com/watch?v=sDuaPfsTEmc




"Heroin and speed :)"



MarttyyriMallari-TTt

26

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En puolustele huumeita enkä niitä itse käytä, koska ne nyt vain eivät sovi ruumiinrakenteelleni. Mutta porttiteorian vääjäämättömyydellä pelottelu ei mielestäni välttämättä ole parasta mahdollista valistusta.

      • kyllä se suurinpiirtein niin menee...


        "Että kannattaa uskoa vaan"


        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        kyllä se suurinpiirtein niin menee...


        "Että kannattaa uskoa vaan"


        MarttyyriMallari-TTt

        Jos reilusti yli joka kymmenes on kokeillut, niin meillä pitäisi olla vähän helvetisti eläviä ja kuoleita narkkareita. Minä muistan omasta nuoruudestani, että kun jollain asialla tarpeeksi peloteltiin, se alkoi kuulostamaan jännältä ja sitä piti sitten jo pelkästään sen takia kokeilla. Tätä taustaa vasten asiasta ei kannattaisi kauheasti turhaa meteliä pitää.


      • nainen-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        kyllä se suurinpiirtein niin menee...


        "Että kannattaa uskoa vaan"


        MarttyyriMallari-TTt

        Ei kaikki todellakaan siirry vahvempiin aineisiin, ja moni pössyttelee vaan huvikseen.


    • sirpamaikkarilta

      mä olen sitä mieltä että niitä käyttää ihmiset joilla ei muuta elämää ole. Taikka sitten se muu elämä on niin paha ettei sitä pysty elämään ilman apuvälineitä. Huonon elämän saa hyväksi kun omaa selkärangan millä tehdä huono elämä hyväksi. Sitä ei vaan monella narkilla tunnu olevan.

      • olet ihan oikeassa.


        "Hanki elämä, älä huumeita :)"


        MarttyyriMallari-TTt


      • gek-ko

        nyt sinä niputat kaikki huumeiden käyttäjät yhteen, vaikka porukkaa löytyy silläkin saralla joka lähtöön.

        (Tää mun kanta on tällanen: saatan olla ja olen ollutkin tekemisissä huumeita käyttävien kanssa. Se, mikä ratkaisee, on asenne. Ei se mitä menee suonissa.)

        Tunsin pitkään kaverin, joka oli aloittanut amfetamiinin käytön 12-vuotiaana. En tässä tapauksessa lähtisi etsimään syitä 12-vuotiaan pojan mielenlujuudesta, jos kotonakin isä -noh.

        Tyyppi yritti tosissaan eroon, ja vaatii todella selkärankaa jaksaa odottaa läpi se saatanan pitkän jonoo, ennen kuin pääsee edes seuraavaan jonoon jonottamaan vieroitukseen hakevien jonoon ja täyttämään lappua, jollaa saattaa päästä jonottamaan vieroituspaikkaa. -Ilman muuta tämä varsinainen vieroitus tapahtuu jossain ei-kotona, koska prosessiin kuuluu vaihe, jossa kiivetään suurinpiirtein seinille.

        Pääsi se eroon. hyvä tyyppi. Toivottavasti on pysynyt kuivilla.


      • sirpamaikkarilta
        gek-ko kirjoitti:

        nyt sinä niputat kaikki huumeiden käyttäjät yhteen, vaikka porukkaa löytyy silläkin saralla joka lähtöön.

        (Tää mun kanta on tällanen: saatan olla ja olen ollutkin tekemisissä huumeita käyttävien kanssa. Se, mikä ratkaisee, on asenne. Ei se mitä menee suonissa.)

        Tunsin pitkään kaverin, joka oli aloittanut amfetamiinin käytön 12-vuotiaana. En tässä tapauksessa lähtisi etsimään syitä 12-vuotiaan pojan mielenlujuudesta, jos kotonakin isä -noh.

        Tyyppi yritti tosissaan eroon, ja vaatii todella selkärankaa jaksaa odottaa läpi se saatanan pitkän jonoo, ennen kuin pääsee edes seuraavaan jonoon jonottamaan vieroitukseen hakevien jonoon ja täyttämään lappua, jollaa saattaa päästä jonottamaan vieroituspaikkaa. -Ilman muuta tämä varsinainen vieroitus tapahtuu jossain ei-kotona, koska prosessiin kuuluu vaihe, jossa kiivetään suurinpiirtein seinille.

        Pääsi se eroon. hyvä tyyppi. Toivottavasti on pysynyt kuivilla.

        että yleensä narkkareilla se oma elämä on täyttä paskaa. Siihen haetaan sitten helpotusta huumeiden/viinan/lääkkeiden kautta. Ne, joilla on selkärankaa pääsevät siitä omasta paskasta irti. Kuten käy ilmi sun kertomasta pikkupojasta.

        Ikävä kyllä mä joudun päivittäin tekemisiin narkkien kanssa. Niin töissä kuin omassakin elämässä. Kokemus se mulla puhuu.


      • gek-ko
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        että yleensä narkkareilla se oma elämä on täyttä paskaa. Siihen haetaan sitten helpotusta huumeiden/viinan/lääkkeiden kautta. Ne, joilla on selkärankaa pääsevät siitä omasta paskasta irti. Kuten käy ilmi sun kertomasta pikkupojasta.

        Ikävä kyllä mä joudun päivittäin tekemisiin narkkien kanssa. Niin töissä kuin omassakin elämässä. Kokemus se mulla puhuu.

        irti, vaikka olis selkärankaakin.

        Silminnäkijässä oli vähän aikaa sitten korvaushoidossa käyvä nainen, jota lähinnä nauratti se kun nyt halutaan odottavat äidit vieroitukseen.

        Kun sinne vieroitukseen ei pääse.


      • sirpamaikkarilta
        gek-ko kirjoitti:

        irti, vaikka olis selkärankaakin.

        Silminnäkijässä oli vähän aikaa sitten korvaushoidossa käyvä nainen, jota lähinnä nauratti se kun nyt halutaan odottavat äidit vieroitukseen.

        Kun sinne vieroitukseen ei pääse.

        autakkaan. Jos itse haluaa niin KAIKESTA pääsee irti mihin itse pystyy vaikuttamaan teoillaan ja valinnoillaan. Ja myös mä tiedän mistä mä puhun.


      • gek-ko
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        autakkaan. Jos itse haluaa niin KAIKESTA pääsee irti mihin itse pystyy vaikuttamaan teoillaan ja valinnoillaan. Ja myös mä tiedän mistä mä puhun.

        hieman enemmän silti olla tarjolla niille, jotka sitä haluavat.


      • Vaikkakaan et

        asioista mitään tiedäkkään.


      • ....
        gek-ko kirjoitti:

        nyt sinä niputat kaikki huumeiden käyttäjät yhteen, vaikka porukkaa löytyy silläkin saralla joka lähtöön.

        (Tää mun kanta on tällanen: saatan olla ja olen ollutkin tekemisissä huumeita käyttävien kanssa. Se, mikä ratkaisee, on asenne. Ei se mitä menee suonissa.)

        Tunsin pitkään kaverin, joka oli aloittanut amfetamiinin käytön 12-vuotiaana. En tässä tapauksessa lähtisi etsimään syitä 12-vuotiaan pojan mielenlujuudesta, jos kotonakin isä -noh.

        Tyyppi yritti tosissaan eroon, ja vaatii todella selkärankaa jaksaa odottaa läpi se saatanan pitkän jonoo, ennen kuin pääsee edes seuraavaan jonoon jonottamaan vieroitukseen hakevien jonoon ja täyttämään lappua, jollaa saattaa päästä jonottamaan vieroituspaikkaa. -Ilman muuta tämä varsinainen vieroitus tapahtuu jossain ei-kotona, koska prosessiin kuuluu vaihe, jossa kiivetään suurinpiirtein seinille.

        Pääsi se eroon. hyvä tyyppi. Toivottavasti on pysynyt kuivilla.

        on haukkumassa sirpaakin, idiootiksi näköjään.


    • Nöyrin palvelijatar

      Opeta meitä elämään oikein.

      • yrittää, mutta se edellyttää sitten sen, että uskotte mitä sanon.


        "Kiitos luottamuksesta"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Nöyrin palvelijatar
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        yrittää, mutta se edellyttää sitten sen, että uskotte mitä sanon.


        "Kiitos luottamuksesta"


        MarttyyriMallari-TTt

        on tunnussanamme, oi ihmeellinen Marttyyri-johtajamme.

        *polvistuu johtajan jalkojen juureen*


    • nainen-

      Et ole tainu itse ees nähdä kannabista,joten tuskin tiedät huumeriippuvuudesta mitään.

    • jaksa jauhaa
      • painu vittuun

        pöhnäpatet on hevonvitusta.


      • laukka.
        painu vittuun kirjoitti:

        pöhnäpatet on hevonvitusta.

        pröööööööööt!


    • järjen puolesta

      huumekauppiaatko laati eu-raportin jossa todetaan
      kannabis vähemmän haitalliseksi kuin lailliset
      viina ja tupakka? eikä kannabis aineena saa
      haluamaan jotain toista ainetta. tuo väite on
      ihan täyttä paskaa.

      koko porttiteoria on kieltolain ansiota. sama
      luukku josta saa kannabista myy myös kovia, lue
      oikeita huumeita. kovilla huumeilla on paljon
      suuremmat katteet niin rikolliset pyrkivät
      saamaan mahdollisimman monet niiden käyttäjiksi.

      noin kymmenesosa kannabiksen käyttäjistä kokeilee
      jotain kovempaa ja näistä kokeilijoista 2-3%
      jää koukkuun. huumekauppiaiden pahin pelko on
      laillinen/sallittu kannabis. se veisi heiltä
      sisäänveto tuotteen ja vähentäisi ratkaisevasti
      uusia kovien huumeiden kokeilijoita sekä lopulta
      käyttäjiä.

      huumeita voi vastustaa myös järkevästi. hyvä
      esimerkki on hollanti jossa käytetään vähemmän
      kannabista kuin kieltoon perustavissa naapurimaissa. myös kovien aineiden käyttö on
      vähentynyt sallivamman politiikan aikana.

      • on?

        tutkimus narkkareista jotka päässy irti huumeista,millä aineilla ne aloitti? Ne ne asiantuntijat on.


      • jolla aloitetaan
        on? kirjoitti:

        tutkimus narkkareista jotka päässy irti huumeista,millä aineilla ne aloitti? Ne ne asiantuntijat on.

        on viina. humala laskee kynnystä kokeilla uusia
        juttuja. siinä se todellinen porttihuume on.

        jos huumepolitiikassa asijantuntijoiksi otetaan
        narkkarit, niin alkoholista päättämään valitsemme
        varmaan puliukot.


      • lässyn,
        jolla aloitetaan kirjoitti:

        on viina. humala laskee kynnystä kokeilla uusia
        juttuja. siinä se todellinen porttihuume on.

        jos huumepolitiikassa asijantuntijoiksi otetaan
        narkkarit, niin alkoholista päättämään valitsemme
        varmaan puliukot.

        ne jotka ON selvinny irti siitä (LUE,EI KÄYTÄ ENÄÄ) on parhaat asiantuntijat!
        Puliukot käyttää edelleen viinaa.


      • jotenkin....

        Hmh.

        Sinänsä totta on, että myös huumausainepolitiikasta voidaan/ tulisi keskustella ilman turhaa kiihkomiemielisyyttä. Aika hyviä argumetteja asiasta Suomessa on mielestäni esittänyt mm. esim. Salasuo, etc.

        Asiasta puhuttaessa voidaan ajatella esim. Hollannin mallia verrannoksi toki, mutta aina tulee muistaa myös se, että suomalainen yhteiskunta omaa jo vuosisataisestikin hyvin erilaisen päihdepoliittisen kulttuurin, kuin esimerkiksi Hollanti.

        Tarkoitan ( laajemmin ilmaistakseni, eikä pelkästään & ainoastaan Hollantiin viitaten), että se mikä voidaan nähdä toimivana jossakin toisaalla, ei välttämättä kuitenkaan automaattisesti "toisintuisi" samalla tapaa esim. pohjoismaisessa, päihdepoliittisesti vahvan monopolisoiduissa yhteiskunnissa Systembolageteineen ja Alkoineen.

        Ja tämän ketjun yhteenkään osanottajaan viittaamatta ( eli = en mitenkään seuraavalla sanomallani viittaa esimerkiksi sinuun), voi kyllä sanoa, että ainakaan huumausaineiden käyttäjät eivät valitettavasti useinkaan ole parhaita sanomaan siitä, että miten pitäisi päihdepolitiikka jossakin järjestää. Mitä nyt joskus olen joitakin päihdepoliittisiakin keskusteluja keskustelupalstoilta lukenut, niin kyllä aina voi vetää johtopäätöksen, että jos kirjoittaja fanaattisesti esim. vastustaa jotakin teoriaa (vaikkapa nyt porttiteoriaa), niin kyllä hän pihalla on...Kritiikittömyys on leimallisinta ainakin silloin, jos jokin asia koetaan oikein sydämen asiaksi.

        Olet muuten varmastikin aivankin oikeassa siinä, että usein mietojenkin huumeiden kaupalla tuetaan myös laajamittaista ja organisoitunutta rikollisuutta.


    • jotenkin....

      Jotenkin ei välttämättä tule kauhean mieltäylentävä olo, jos lukee, että ihminen propagoi huumausaineita vastaan ja siinä sivussa toteaa, että ei baitövei niiden narkkien kohtalo sinällään henkilökohtaisesti liikuta...

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe